Επιτροπή Σχολικών Δραστηριοτήτων

Εκτύπωση  
Pin It
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 5368/2018

Αριθμ. 201186 /Δ7
Τροποποίηση των με αριθμ. πρωτ. 4867/Γ2/28.8.1992 (Β΄ 629), 377/865/Γ1/18.9.1992 (Β΄ 577) και 107631/Γ7/2.10.2003 (Β΄ 1477) υπουργικών αποφάσεων ως προς τη λειτουργία Επιτροπών Σχολικών Δραστηριοτήτων.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη:
Α. Τις διατάξεις:
1. των παρ. 2 και 3 του άρθρου 47 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167/30.9.1985) «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» όπως αυτές τροποποιήθηκαν και ισχύουν,
2. της παρ. 13 του άρθρου 111 του ν. 1892/1990 (Α΄ 101), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 52 του ν. 4547/2018,
3. του ν. 4547/2018 (Α΄ 102/12.6.2018) «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» και ιδίως της παρ. 1 του άρθρου 17 του νόμου αυτού,
4. του άρθρου 90 του κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα, π.δ. 63/2005 (Α΄ 98),
5. του π.δ. 125/2016 (Α΄ 210/5.11.2016), «Διορισμός, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών»,
6. του π.δ. 18/2018 (Α΄ 31/23.2.2018), «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων»,
7. της με αριθμ. πρωτ. 4867/Γ2/28.8.1992 (Β΄ 629) υπουργικής απόφασης,
8. της με αριθμ. πρωτ. 377/865/Γ1/18.9.1992 (Β΄ 577) υπουργικής απόφασης,
9. της με αριθμ. πρωτ. 107631/Γ7/2.10.2003 (Β΄ 1477) υπουργικής απόφασης.
Β. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για τις δαπάνες που καλύπτονται από αυτόν, αποφασίζουμε:

Τροποποιούμε τις με αριθμ. πρωτ. 4867/Γ2/28.8.1992 (ΦΕΚ Β΄ 629), 377/865/Γ1/18.9.1992 (ΦΕΚ Β΄ 577) και 107631/Γ7/2.10.2003 (ΦΕΚ Β΄ 1477) υπουργικές αποφάσεις και ορίζουμε ότι από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης τα καθήκοντα του Προέδρου της Επιτροπής Σχολικών Δραστηριοτήτων ασκούνται για μεν την Π/θμια Εκπαίδευση από τον εκάστοτε Διευθυντή σχολικής μονάδας που συμμετέχει στην εν λόγω επιτροπή ως μέλος της, για δε τη Δ/θμια Εκπαίδευση από τον ένα εκ των δύο Διευθυντών σχολικών μονάδων, επίσης μέλη της ιδίας, και συγκεκριμένα από εκείνον της πολυπληθέστερης σε μαθητικό πληθυσμό σχολικής μονάδας.

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Μαρούσι, 22 Νοεμβρίου 2018
Ο Υπουργός
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ


Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 1477/2003

Αριθ.107631/Γ7
Επιτροπή Σχολικών Δραστηριοτήτων

Έχοντας υπόψη:
1.Την αριθμ. Γ1/377/865/18-9-92 ΥΑ (ΦΕΚ 577/23-9-92 τ. Β’)
2.Την αριθμ. Γ2/4867/ 28-8-1992 ΥΑ (ΦΕΚ 629 τ. Β.’/28-10-92)
3. Την αριθμ. Γ2/455/7-2-00 ΥΑ (ΦΕΚ161 τ. Β’ /16-2-00)
4. Την αριθμ. Γ7/69259/10-7-03 ΥΑ
5. Την αριθμ. Γ7/91483/1-9-03 ΥΑ

Αποφασίζουμε

1. Τη διεύρυνση της επιτροπής σχολικών δραστηριοτήτων των Δ/νσεων Β/θμιας Εκπαίδευσης με τη συμμετοχή σε αυτή ενός Σχολικού Συμβούλου ΠΕ4 και του Υπευθύνου Πολιτιστικών θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων.

2. Τη διεύρυνση της επιτροπής σχολικών δραστηριοτήτων των Δ/νσεων Α/θμιας Εκπαίδευσης με τη συμμετοχή σε αυτή του Υπευθύνου Πολιτιστικών θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων.

Πρόεδρος της Επιτροπής Σχολικών Δραστηριοτήτων των Δ/νσεων Β/θμιας Εκπ/σης θα είναι ένας εκ των δύο Σχολικών Συμβούλων ο οποίος θα ορίζεται με Απόφαση του αντίστοιχου Περιφερειακού Δ/ντή.

O Σύμβουλος ΣΕΠ που θα συμμετέχει στην επιτροπή Σχολικών Δραστηριοτήτων θα ορίζεται με απόφαση του Δ/ντη Β/θμιας Εκπαίδευσης.

Στις Επιτροπές Σχολικών Δραστηριοτήτων των Δ/νσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής, Πειραιά, Αχαΐας, Κυκλάδων, Δωδ/σου, Α΄ και Β΄ Θεσσαλονίκης θα συμμετέχουν και οι δύο Υπεύθυνοι των Σχολικών Δραστηριοτήτων.

Η παρούσα να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα 2 Οκτωβρίου 2003

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ


Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 629/1992

Αριθ. Γ2/4867
Σχολικές Δραστηριότητες.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΕθΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ θΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόφη:
1. Το άρθρο 47, παραγρ. 2 και 3 του Ν. 1566/85.
2. Το άρθρο 111, παρ. 13 του Ν. 1892/90, αποφασίζουμε:

Κάθε δημόσιο ή ιδιωτικό Γυμνάσιο, Λύκειο ή Σχολή μπορεί να πραγματοποιεί είτε να συμμετέχει, με τους μαθητές του ή σε συνεργασία με μαθητές άλλου σχολείου και τοπικούς φορείς, στην πραγματοποίηση, εντός και εκτός του σχολικού χώρου, δραστηριοτήτων που αποσκοπούν στην πνευματική ανάπτυξη, στην αισθητική καλλιέργεια, στη δημιουργική έκφραση των μαθητών και στην ευαισθητοποίησή τους σε θέματα που αφορούν το στενότερο και ευρύτερο περιβάλλον τους.

Τα αντικείμενα των δραστηριοτήτων αυτών είναι:

1) Τα πολιτιστικά, επιστημονικά θέματα: μουσικέc; εκδηλώσεις, θεατρικές παραστάσεις, θεατρικό εργαστήρι, παραδοσιακοί χοροί, λογοτεχνικέc; εκδηλώσεις, τοπική ιστορία και λαογραφία, λέσχη φωτογραφίας, εκθέσεις ζωγραφικής, εκδόσεις εφημερίδων-περιοδικών, ραδιοφωνικές εκπομπές - T.V. - κιν/φος, θέματα επιστήμης, λειτουργία βιβλιοθηκών, εκθέσεις βιβλίου, εκθέσεις χαλκογραφίας, εκθέσεις χειροτεχνημάτων κ.λπ.

2) Περιβαλλοντική εκπαίδευση:

α) ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΑΛΛΟΙΩΝΟΝΤΑΙ
(στοιχεία φυσικής οικολογίας, ανθρωπογενούς οικολογίας).

β) ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΑΙΤΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΉ ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΗΣ ΑΛΛΟΙΩΣΗΣ
(τομείς  οικονομικής δραστηριότητας, εξέλιξη της ανθρώπινης δραστηριότητας, πόλεμοι, θεομηνίες, χημική-βιολογική ρύπανση ατμόσφαιρας, νερού, εδάφους).

3) ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ:

- Ναρκωτικά, κάπνισμα, αλκοόλ
- Πρόληφη καρκίνου
-AIDS
- Πρόληφη ατυχημάτων (χυχλοφοριαχή αγωγή, ατυχήματα στα εργαστήρια ή κατά την άθληση και γενικά στους χώρους του σχολείου).

Κατά την πραγματοποίηση των κατά περίπτωση δραστηριοτήτων προτείνεται η συνεργασία με Μουσεία, Αρχαιολογική Υπηρεσία, ιστορικά αρχεία, δημοτικές βιβλιοθήχεc;, φυσιολατρικέc; λέσχες, Δασική Υπηρεσία, Επιμελητήρια, Επιστημονικούς συλλόγους, κέντρα νεότητας, δημόσιους οργανισμούς, εκθεσιακούς χώρους, εργαστήρια, Δ/νσεις Νομαρχιών χ.λπ.

Οι δραστηριότητες αυτές πραγματοποιούνται στο χώρο του σχολείου σε τακτική βάση, αλλά και σε άλλους χώρους ανάλογα με το αντικείμενο ενασχόλησης (Μουσεία, βιβλιοθήκες, εκθεσιακοί χώροι, θέατρα επιμελητήρια, χώροι άλλων δημοσίων φορέων, εργοστάσια, εργαστήρια χ.λπ.). ·

Στο πλαίσιο της οργάνωσης των δραστηριοτήτων αυτών μπορούν να ενταχθούν και άλλες εκδηλώσεις, όπως η λειτουργία σχολικών βιβλιοθηκών, η διοργάνωση εκδρομών με βάση «πολιτιστικό ή περιβαλλοντικό πρόγραμμα», η λειτουργία της εκπαιδευτικής τηλεόρασης κ.λπ.

Επίσης μπορούν να λειτουργούν και μονιμότερες μορφές έκφρασης όπως: έκδοση μαθητικού λογοτεχνικού περιοδικού, έκδοση μαθητικού κόμικ κ.ά.

Η έκδοση μπορεί να γίνεται ύστερα από γνωμοδότηση της προβλεπόμενης από αυτήν την απόφαση Επιτροπής και τελική έγκριση από τον Προϊστάμενο της οικείας Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Είναι δυνατή και η ανάπτυξη δραστηριοτήτων στο πλαίσιο σχετικών προγραμμάτων όπως: CODIESEE, CORDEE και «Συνεργαζομένων Σχολείων» της UNESCO, καθώς και η αξιοποίηση δυνατοτήτων ποu παρέχονται από τα κοινοτικά προγράμματα.

Τα προγράμματα των σχολικών δραστηριοτήτων πραγματοποιούνται παράλληλα με το εβδομαδιαίο πρόγραμμα κάθε τάξης σε ώρες που καθορίζονται ανάλογα με τις δυνατότητες κάθε σχολείου, όσον αφορά το ωρολόγιο πρόγραμμα κάθε τάξης και το ωρολόγιο πρόγραμμα των καθηγητών.

Για τα προγράμματα αυτά μπορούν να διατίθενται δύο (2) ώρες την εβδομάδα ή τέσσερις ( 4) ανά δεκαπενθήμερο κατά τάξη ή τμήμα εντός ή εκτός ωρολόγιου προγράμματος ως εξής: για παράδειγμα τάξη ή τμήμα που συμμετέχει σε πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων και έχει εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα 30 ωρών, το πρόγραμμα αυτό μπορεί να διαμορφωθεί σε 32 ώρες και ούτω καθ' εξής.

Για τους καθηγητές, που συμετέχουν στα προγράμματα (μέχρι δύο το πολύ κατά τάξη ή τμήμα), μειώνεται το εβδομαδιαίο διδακτικό ωράριό τους κατά δύο (2) ώρες. Όταν έχουν συμπληρώσει το διδακτικό ωράριό τους ιJ.ε αντικείμενα διδασκαλίας, μπορούν να απασχολούνται με αντίστοιχη υπερωριακή αποζημίωση - σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

Η συμμετοχή στα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων είναι προαιρετική για τους εκπαιδευτικούς και η συμμετοχή των μαθητών πρέπει να είναι ενεργητική, δημιουργική και όχι παθητική.

Προγράμματα μπορούν να αναπτύσσονται και σε συνεργασία τάξεων και τμημάτων ή και ομάδας σχολείων.

Η διαδικασία ανάπτυξης σχολικών δραστηριοτήτων έχει ως εξής: με την έναρξη του σχολικού έτους ο Δ/ντής του σχολείου ενημερώνει τουc εκπαιδευτικοίιc; για τιc; δυνατότητεc; ανάπτυξης και εφαρμοrής; προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων.

Στη συνέχεια οι καθητητέc; του σχολείου, που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για συμμετοχή, αφού ενημερώσουν τους μαθητές, συζητούν μαζί τους, αποφασίζουν για τη διοργάνωση και πραγματοποίηση σχολικών δραστηριοτήτων και από κοινού καταρτίζουν συyκεκριμένα προγράμματα.

Το θέμα και ο στόχος κάθε προγράμματος καθώς και οι συγκεκριμένες ώρες, που θα διατίθενται, υποβάλλονται από τον καθηγητή ή τους καθηγητέc; που το κατάρτισαν, προς έγκριση αρχικά στο Σύλλογο των διδασκόντων.

Αντίγραφο των προγραμμάτων αυτών στέλνεται στον προϊστάμενο της οικείαc; Δ/νσης ή του Γραφείου, ο οποίος και είναι αρμόδιος για την προώθησή του στην Επιτροπή και την τελική έγκριση αφού λάβει υπόφη του α) τη γνώμη της Επιτροπής για την έγκριση και το ύψοc; τηc; οικονομικήc; επιχορήτησης, β) τους στόχους των προγραμμάτων και γ) τιc; δuνατότητες του σχολείου σε ώρεc; και διδακτικό προσωπικό.

Σε επίπεδο Δ/νσηc; Β/θμιια Εκπ/σης - ύστερα από εισήγηση του Προϊσταμένου και μετά από απόφαση του οικείου Νομάρχη - λειτουργεί επιτροπή στην οποία συμμετέχουν:

  1. έναc; Σχολικός Σύμβουλοc; κλάδου ΠΕ2 ως Πρόεδροι;,
  2. δύο Διευθυντέc; σχολείων (έναc; Γυμνασίου και έναc; Λυκείου),
  3. ο υπεύθυνος περιβαλλοντικής εκπ/σης,
  4. ο υπεύθυνοc; Σ.Ε.Π. για τα σχολεία της Διείιθυνσης,
  5. έναc; εκπαιδευτικός ή διοικητικός υπάλληλος που υπηρετεί στη Δ/νση ή στο Γραφείο Β/θμιιας Εκπ/σης, που ορίζεται από τον οικείο προϊστάμενο,
  6. έναc; εκπρόσωποc; του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του πολυπληθέστερου σχολείου της έδροιc; τηc; Δ/νσηc; ή του Γραφείου Β/θμιας Εκπ/σης.

Ο ρόλος τηc; Επιτροπής αυτής, που ορίζεται για ένα σχολικό έτος, είναι:

  • Να γνωμοδοτεί για την τελική έγκριση και το ύψος τηc; οικονομικής επιχορήγησης των προγραμμάτων δραστηριοτήτων που υποβάλλονται από τα σχολεία.
  • Να διευκολίινει την εφαρμογή προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων με την προώθηση σχετικών προτάσεων και εισηγήσεων.
  • Να συντονίζει την προσπάθεια δίιο ή περισσοτέρων σχολείών για την ανάπτυξη κοινών προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων.
  • Να προγραμματίζει και να οργανώνει τα προβλεπόμενα πολιτιστικά διήμερα και τιc; πολιτιστικέc; εκδηλώσεις.

Μπορεί να δημιουργείται επίσης σε επίπεδο σχολείου γνωμοδοτική ομάδα με υποβοηθητικό και συμβουλευτικό χαρακτήρα, αποτελούμενη από το Δ/ντή του σχολείου, τους; συμμετέχοντες στο πρόγραμμα εκπαιδευτικούς, εκπρόσωπο των μαθητών και εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Οι δαπάνεc; πραγματοποίησηc; των εκδηλώσεων αυτών σε επίπεδο νομού βαρύνουν τις πιστώσεις των προϋπολογισμών των οικείων Νομαρχιών (ειδικόc; φορέαc; 193 και ΚΑΕ 5184), στους οποίους θα εγγράφονται κατ' έτοc; οι αναγκαίες πιστώσεις.

Οι δραστηριότητες αυτές μπορούν να στηρίζονται οικονομικά και από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, τα έσοδα των μαθητικών κοινοτήτων και τουc; διάφορους φορείς και χορηγούς.

Κατά τη λήξη των μαθημάτων θα πραγματοποιείται πολιτιστικό διήμερο (διήμερο σχολικών δραστηριοτήτων), κατά το οποίο θα παρουσιάζεται η όλη εργασία που συντελέσθηκε κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

Τέτοιεc; εκδηλώσειc; μπορούν να πραγματοποιούνται και επ' ευκαιρία εθνικών, θρησκευτικών κ.ά. εορτών (28 Οχτωβρίου, 25 Μαρτίου, 23 Δεκεμβρίου, 30 Ιανουαρίου, Παρασκευή των Απόκρεων, ημέρα του περιβάλλοντος, ημέρα των δικαιωμάτων του παιδιού κ.ά.).

Οι Δ/νσειc; ή τα Γραφεία Β/θμιας Εκπ/σηc; υποβάλλουν πίνακα με όλα τα προγράμματα που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτουc; στα σχολεία τηc; περιφέρειάc; τους, στο Ύπ.Ε.Π.Θ. Δ/νση Σπουδών Β/θμιαc; Εκπ/σηc;, Τμήμα Γ, Ερμού 15, 10185 Αθήνα.

Η παρούσα να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα τη; Κυβερνήσεωις

Αθήνα, 28 Αυγοίιστου 1992

Αριθ. Φ.1/Β3-5117

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Γ. ΣΟΥΦΛΙΑΣ


Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 577/1992

Αριθ. Γ1/377/865
Σχολικές δραστηριότητες.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤQΝ

Έχοντας υπόφη το άρθρο 47, παράγρ. 2. και 3 του Ν. 1566/1985,

αποφασίζουμε:

Κάθε δημόσιο ή ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο, μπορεί να πραγματοποιεί είτε να συμμετέχει, με τους μαθητές του ή σε συνεργασία με μαθητές άλλου σχολείου και τοπικούς φορείς, στην πραγματοποίηση, εντός και εκτός του σχολικού χώρου, δραστηριοτήτων που αποσκοπούν στην πνευματική ανάπτυξη, στην αισθητική καλλιέργεια, στη δημιουργική έκφραση των μαθητών και στην ευαισθητοποίησή τους σε θέματα που αφορούν το στενότερο και ευρύτερο περιβάλλον τους.

Τα αντικείμενα των δραστηριοτήτων αυτών ειναι:

1) Πολιτιστικά θέματα: Μουσικές- χορωδιακές εκδηλώσεις, θεατρικές παραστάσεις, παραδοσιακοί χοροί, λογοτεχvιχέι; εκδηλώσεις, τοπική ιστορία και λαογραφία, εκθέσεις ζωγραφικής, εκδόσεις μαθητικών εφημερίδων - περιοδικών, ραδιοφωνικές εκπομπές, λειτουργία βιβλιοθηκών, εκθέσεις βιβλίου, μαθητικών εντύπων, εκθέσεις χειροτεχνημάτων, φιλοτελισμός, φωτογραφία κ.λπ.

2) Περιβαλλοντική εκπαίδευση: Ευπρεπισμός του σχολείου, καλλιέργεια σχολικού κήπου, δενδροφυτεύσειι;, ανακύκλωση υλικών, καθαρισμός ακτών, παρουσίαση ανάλυση επίκαιρων περιβαλλοντικών θεμάτων.

3) Αγωγή Υγείας: Καθαριότητα, διατροφή, πρώτες βοήθειες, κάπνισμα, ναρκωτικά, αλκοόλ, πρόληφη ατυχημάτων, (χυχλοφοριαχή αγωγή, ατυχήματα κατά την άθληση και γενικά στους χώρους του σχολείου).

Κατά την πραγματοποίηση των κατά περίπτωση δραστηριοτήτων προτείνεται η συνεργασία με Μουσεία, Αρχαιολογική Υπηρεσία, ιστορικά αρχεία, δημοτικές βιβλιοθήκες, φυσιολατρικές λέσχες, Δασική Υπηρεσία, Επιμελητήρια, Επιστημονικούς Συλλόγους, κέντρα νεότητας, δημόσιους οργανισμούς, εκθεσιακούς χώρους, εργαστήρια, Δ/νσεις Νομαρχιών χ.λπ.

Οι δραστηριότητες αυτές πραγματοποιούνται στο χώρο του σχολείου σε ταχτική βάση, αλλά και σε άλλους χώρους ανάλογα με το αντικείμενο ενασχόλησης (Μουσεία, βιβλιοθήκες, εκθεσιακοί χώροι, θέατρα, επιμελητήρια, χώροι άλλων δημοσίων φορέων, εργοστάσια, εργαστήρια κλπ.).

Στο πλαίσιο της οργάνωσης των δραστηριοτήτων αυτών μπορούν να ενταχθούν και άλλες εκδηλώσεις, όπως η λειτουργία σχολικών βιβλιοθηκών, η διοργάνωση εκδρομών με βάση «πολιτιστικό πρόγραμμα», η λειτουργία της εκπαιδευτικής τηλεόρασης.

Επίσης μπορούν να λειτουργούν και μονιμότερες μορφές έκφρασης, όπως: έκδοση μαθητικού λογοτεχνικού περιοδικού, έκδοση μαθητικού κόμικ κ.α.

Η έκδοση μπορεί να γίνεται ύστερα από γvωμοδότηση της προβλεπόμενης από αυτήν την απόφαση Επιτροπής και τελική έγκριση από τον Προϊστάμενο της κύριας Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Είναι δυνατή και η ανάπτυξη δραστηριοτήτων στο πλαίσιο σχετικών προγραμμάτων όπως: CODIESEE, CORDEE και «Συνεργαζομένων Σχολείων» της UNESCO, καθώς και η αξιοποίηση δυνατοτήτων που παρέχονται από τα κοινοτικά προγράμματα.

Τα προγράμματα των σχολικών δραστηριοτήτων πραγματοποιούνται παράλληλα με το εβδομαδιαίο πρόγραμμα κάθε τάξης σε ώρες που καθορίζονται ανάλογα με τις δυνατότητες κάθε σχολείου, όσον αφορά το ωρολόγιο προγραμμα κάθε τάξης και το ωρολόγιο πρόγραμμα των καθηγητών.

Για τα προγράμματα αυτά μπορούν να διατίθενται δύο (2) ώρες την εβδομάδα ή τέσσερις (4) ανά δεκαπενθήμερο κατά τάξη ή τμήμα ως εξής:

για παράδειγμα τάξη ή τμήμα που συμμετέχει σε πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων και έχει εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα 25 ωρών, το πρόγραμμα αυτό μπορεί να διαμορφωθεί σε 27 ώρες και ούτω καθ' εξής.

Για τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στα προγράμματα (μέχρι 2 το πολύ κατά τάξη ή τμήμα), μειώνεται το εβδομαδιαίο διδακτικό ωράριό τους κατά δύο (2) ώρες όπου είναι δυνατόν. Μπορούν επίσης να λαμβάνουν αντίστοιχη υπερωριακή αποζημίωση όταν έχουν συμπληρώσει το διδακτικό 'ωράριό τους με αντικείμενα διδασκαλίας.

Η συμμετοχή στα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων είναι προαιρετική στο πλαίσιο συνεργασίας Δασκάλων - μαθητών και η συμμετοχή των μαθητών κυρίως πρέπει να είναι ενεργητική, δημιουργική και όχι παθητική.

Προγράμματα μπορούν να αναπτύσσονται και σε συνεργασία τάξεων και τμημάτων ή και ομάδας σχολείων.

Η διαδικασία ανάπτυξης σχολικών δραστηριοτήτων έχει ως εξής:

με την έναρξη του σχολικού έτους ο Διευθυντής του σχολείου ενημερώνει τους εκπαιδευτικούς για τις δυνατότητες ανάπτυξης και εφαρμογής προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων.

Στη συνέχεια οι Εκπαιδευτικοί του σχολείου, αφού ενημερώσουν τους μαθητές, συζητούν μαζί τους αποφασίζουν για τη διοργάνωση και πραγματοποίηση σχολικών δραστηριοτήτων και από χοιvού καταρτίζουν συγκεκριμένα προγράμματα.

Το θέμα και ο στόχοι; κάθε προγράμματος καθώς και οι συγχεχριμένες ώρες, που θα διατίθενται, υποβάλλονται από τον εκπαιδευτικό ή τους εκπαιδευτικούς που το κατάρτισαν, προς έγκριση αρχικά στο Σύλλογο των διδασκόντων.

Αντίγραφο των προγραμμάτων αυτών στέλνεται στον προϊστάμενο της οικείας Δ/νσηι; ή του Γραφείου, ο οποίοι; και είναι αρμόδιοι; για την προώθησή του στην Επιτροπή και την τελική έγκριση αφού λάβει υπόψη του: α) τη γvώμη της Επιτροπής για την έγκριση και το ύφος της οιχονομιχήι; επιχορήγησης, β) τους στόχους των προγραμμάτων και γ) τις δυνατότητες του σχολείου σε ώρες και διδακτικό προσωπικό.

Σε επίπεδο Δ/vσηι; Α/θμιας Εχπ/σηι; - ύστερα από εισήγηση του Προϊσταμένου και μετά απόφαση του οικείου Νομάρχη - λειτουργεί επιτροπή στην οποία συμμετέχουν:

  1. ένας Σχολικός Σύμβουλος ως Πρόεδροι;,
  2. ένας Διευθυντής σχολείου,
  3. ο υπεύθυνος περιβαλλοντικής εχπ/σηι;,
  4. ένας εκπαιδευτικός ή διοικητικός υπάλληλοι; που υπηρετεί στη Διεύθυνση που ορίζεται από τον οικείο προϊστάμενο,
  5. ένας εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του πολυπληθέστερου σχολείου της έδρας της Δ/νσηι; Α/θμιαι; Εκπ/σηι;.

Ο ρόλοι; της Επιτροπής αυτής, που ορίζεται για ένα σχολικό έτος, είναι:

  • Να γvωμοδοτεί για την τελική έγκριση και το ύφος της οικονομικής επιχορήγησης των προγραμμάτων - δραστηριοτήτων που υποβάλλονται από τα σχολεία.
  • Να διευκολύνει την εφαρμογή προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων με την προώθηση σχετικών προτάσεων και εισηγήσεων.
  • Να συντονίζει την προσπάθεια δύο ή περισσοτέρων σχολείων για την ανάπτυξη κοινών προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων.
  • Να προγραμματίζει και να οργανώνει τα προβλεπόμενα πολιτιστικά διήμερα και τις πολιτιστικές εκδηλώσεις.

Μπορεί να δημιουργείται επίσης σε επίπεδο σχολείου γvωμοδοτική ομάδα με υποβοηθητικό και συμβουλευτικό χαραχτήρα, αποτελούμενη από το Διευθυντή του σχολείου, τους συμμετέχοντας στο πρόγραμμα εκπαιδευτικούι;, εκπρόσωπο των μαθητών και εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Οι δραστηριότητες αυτές μπορούν να στηρίζονται οικονομικά από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, έσοδα των μαθητικών Κοινοτήτων και διάφορους φορείς και χορηγούς.

Οι δαπάνες πραγματοποίησης των εκδηλώσεων αυτών σε επίπεδο νομού βαρύνουν τις πιστώσεις των προϋπολογισμών των οικείων Νομαρχιών (ειδικός φορέας 194 και ΚΑΕ 5184), στους οποίους θα εγγράφονται κατ' έτος οι αναγκαίει; πιστώσεις.

Κατά τη λήξη των μαθημάτων θα πραγματοποιείται πολιτιστικό διήμερο (διήμερο σχολικών δραστηριοτήτων), κατά το οποίο θα παρουσιάζεται η όλη εργασία που συντελέσθηκε κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

Τέτοιες εκδηλώσεις μπορούν να πραγματοποιούvται και επ' ευκαιρία εθνικών, θρησκευτικών κ.α. εορτών (28 Οκτωβρίου, 25 Μαρτίου, 23 Δεκεμβρίου, 30 Ιανουαρίου, Παρασκευή των Απόκρεω, ημέρα του περιβάλλοντος, ημέρα των δικαιωμάτων του παιδιού κ.α.).

Οι Δ/νσειι; ή τα Γραφεία Α/θμιας Εκπ/σηι; υποβάλλουν πίνακα με όλα τα προγράμματα που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους στα σχολεία της περιφέρειάς τους στο ΥΠΕΠΘ Δ/νση Σπουδών Α/θμιας Εχπ/σηι;, Τμήμα Γ, Ερμού 15, 101.85 Αθήνα.

Η παρούσα να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 18 Σεπτεμβρίου 1992

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Γ. ΣΟΥΦΛΙΑΣ

 

Pin It

Εκτύπωση