ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ - ΣΔΕ)
Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 3136/2021
Αριθμ. Κ1/83488
Kαθορισμός της διαδικασίας, του αρμοδίου φορέα για την προκήρυξη των θέσεων και των κριτηρίων επιλογής και μοριοδότησης του ωρομίσθιου εκπαιδευτικού προσωπικού στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας του ν. 4763/2020 (Α’ 254).
H ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) του άρθρου 71 και της παρ. 2β του άρθρου 73 του ν. 4763/2020 «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 28ης Ιουνίου 2018 σχετικά με τον έλεγχο αναλογικότητας πριν από τη θέσπιση νέας νομοθετικής κατοχύρωσης των επαγγελμάτων (EE L 173), κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας για το Ελληνογερμανικό Ίδρυμα Νεολαίας και άλλες διατάξεις» (Α’ 254),
β) του άρθρου 19 του ν. 4713/2020 «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες επείγουσες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων» (Α’ 147),
γ) των άρθρων 2 και 21 του ν. 4115/2013 «Οργάνωση και λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» (Α’ 24),
δ) του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133),
ε) του π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α’ 31),
στ) του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119),
ζ) του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121),
η) του π.δ. 84/2019 «Σύσταση και Κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123),
θ) της υπ’ αρ. 5953/2014 υπουργικής απόφασης «Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.).» (Β’ 1861),
ια) της υπό στοιχεία Κ1/104754/2020 υπουργικής απόφασης «Κανονισμός Διαχείρισης Μητρώου Ωρομίσθιου Εκπαιδευτικού Προσωπικού, Συμβούλων Σταδιοδρομίας και Συμβούλων Ψυχολόγων των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Μητρώο Σ.Δ.Ε.)» (Β’ 3394).
2. Την υπ’ αρ. 17569/9-12-2016 απόφαση ένταξης, την υπ’ αρ. 13699/09-08-2017 απόφαση 1ης Τροποποίησης, την υπ’ αρ. 6905/21-12-2018 απόφαση 2ης Τροποποίησης, την υπ’ αρ. 4197/27-08-2019 απόφαση 3ης Τροποποίησης και την υπ’ αρ. 1311/28-02-2020 απόφαση 4ης Τροποποίησης της Ε.Υ.Δ., της πράξης «Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας», με κωδικό ΟΠΣ 5002546, του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2014-2020».
3. Την από 17-06-2021 εισήγηση του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας.
4. Tην υπό στοιχεία Φ.1/Γ/388/72248/Β1/17-06-2021 εισήγηση της Γ.Δ.Ο.Υ. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με την οποία από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης, δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,
αποφασίζουμε:
Καθορίζουμε τα κριτήρια επιλογής και μοριοδότησης, τον αρμόδιο φορέα για την προκήρυξη των θέσεων και τη διαδικασία για την επιλογή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού προσωπικού στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.), ως εξής:
Άρθρο 1
Αρμόδιος φορέας για την προκήρυξη των θέσεων - Διαδικασία επιλογής και μοριοδότησης
Ορίζουμε το Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ., φορέα υλοποίησης του Έργου των Σ.Δ.Ε., ως αρμόδιο φορέα για την προκήρυξη των θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού με σύμβαση μίσθωσης έργου στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, σύμφωνα με την παρούσα απόφαση και τους όρους και τη διαδικασία που περιγράφονται στον Κανονισμό Διαχείρισης Μητρώου Ωρομισθίου Εκπαιδευτικού Προσωπικού, Συμβούλων Σταδιοδρομίας και Συμβούλων Ψυχολόγων των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (άρθρο 19 του ν. 4713/2020, Α’ 147), όπως εκάστοτε ισχύει.
Άρθρο 2
Γραμματισμοί και ειδικότητες εκπαιδευτικών - Κατάταξη - Eπιλογή υποψηφίων
1. Οι υποψήφιοι/ες δηλώνουν τα Σ.Δ.Ε. μιας Περιφέρειας και για τα κάτωθι γνωστικά αντικείμενα:
Γραμματισμοί και ειδικότητες εκπαιδευτικών | ||
ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ | Α’ Ανάθεση | Β’ Ανάθεση |
1. Ελληνική Γλώσσα | ΠΕ02 | |
2. Μαθηματικά | ΠΕ03 | ΠΕ04, ΠΕ86 (με πτυχίο Μαθηματικών ή Πληροφορικής) |
3. Πληροφορική | ΠΕ86 | |
4. Αγγλική Γλώσσα | ΠΕ06 | |
5. Κοινωνική Εκπαίδευση | ΠΕ78 | ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ80 (με προτεραιότητα σε πτυχία που αντιστοιχούν σε πρώην ΠΕ09 και ΠΕ15) |
6. Φυσικές Επιστήμες | ΠΕ04, ΠΕ85 (με προτεραιότητα σε πτυχία που αντιστοιχούν σε πρώην ΠΕ12.08) | ΠΕ03, ΠΕ87.01, ΠΕ88.01 |
7. Περιβαλλοντική Εκπαίδευση | ΠΕ04.05, ΠΕ88.01, ΠΕ88.05 | ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ04.03, ΠΕ04.04, ΠΕ85 (με προτεραιότητα σε πτυχία που αντιστοιχούν σε πρώην ΠΕ12.08) |
8. Πολιτισμική – Αισθητική Αγωγή | ΠΕ08, ΠΕ79.01, ΠΕ89.01, ΠΕ91 | ΠΕ02, ΤΕ16 |
2. Οι υποψήφιοι κατατάσσονται σε δύο (2) αξιολογικούς πίνακες κατάταξης (σε πιστοποιημένους και εγγεγραμμένους εκπαιδευτές στα μητρώα εκπαιδευτών ενηλίκων του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. και σε μη πιστοποιημένους εκπαιδευτές ενηλίκων) ανά Σ.Δ.Ε. και σε υποπίνακες ανάλογα με την ειδικότητά τους. Εκπαιδευτές ενηλίκων με πιστοποίηση εκπαιδευτικής επάρκειας από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. απασχολούνται κατά προτεραιότητα. Αν αποδεδειγμένα ελλείπουν υποψήφιοι εκπαιδευτές με την εν λόγω πιστοποίηση, απασχολούνται μη πιστοποιημένοι εκπαιδευτές (παρ. 18α του άρθρου 169 του ν. 4763/2020, Α’ 254).
3. Η ανάθεση των διδακτικών ωρών γίνεται για το σύνολο των διαθέσιμων ωρών ανά ειδικότητα και ανάλογα με τις ανάγκες κάθε Σ.Δ.Ε. Για το εκπαιδευτικό προσωπικό με δημοσιοϋπαλληλική ιδιότητα ή με πλήρη απασχόληση στον δημόσιο, ευρύτερο δημόσιο τομέα, Ν.Π.Δ.Δ., ΔΕΚΟ, Ν.Π.Ι.Δ. (σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις άρθρο 31 του ν. 3528/2007) ή στον ιδιωτικό τομέα, ανώτατο όριο διδακτικών ωρών ορίζονται οι δέκα (10) διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως.
4. Τα μέλη των ομάδων έργων του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν δικαιούνται να εργάζονται ως εκπαιδευτές ενηλίκων στα Σ.Δ.Ε.
Άρθρο 3
Κριτήρια επιλογής και μοριοδότησης για την επιλογή εκπαιδευτικού προσωπικού με σύμβαση μίσθωσης έργου στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
1. Καθορίζουμε τα κριτήρια επιλογής και μοριοδότησης για την επιλογή εκπαιδευτικού προσωπικού με σύμβαση μίσθωσης έργου στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.), ως ακολούθως:
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΜΕ ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΕΡΓΟΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ (Σ.Δ.Ε.)
1.ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | 22 |
|
|
1.1.ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ |
| 18 |
|
1.1.α Διδακτορικό |
|
| 11 |
1.1.β Μεταπτυχιακό |
|
| 8 |
1.1.γ Δεύτερο Πτυχίο (Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης) |
| 3 | |
1.1.δ Δεύτερο Διδακτορικό | 2 | ||
1.1.ε Δεύτερο Μεταπτυχιακό | 1 | ||
1.1.στ Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ, ΕΠΠΑΙΚ/ΑΣΠΑΙΤΕ | 1 | ||
• Μεταπτυχιακές σπουδές (μεταπτυχιακό, διδακτορικό) στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση, στη Διά Βίου Εκπαίδευση, λαμβάνουν τον μέγιστο αριθμό μορίων. • Σπουδές (μεταπτυχιακό, διδακτορικό) σε άλλες ειδικεύσεις-κατευθύνσεις μοριοδοτούνται αντίστοιχα με 1 μόριο λιγότερο. • Αν ο υποψήφιος έχει διδακτορικό και μεταπτυχιακό τίτλο, μοριοδοτείται μόνο το διδακτορικό δίπλωμα. | |||
1.2. ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Από δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς εκπαίδευσης(Μοριοδοτείται η παρακολούθηση αποκλειστικά ολοκληρωμένων επιμορφώσεων) (Δεν μοριοδοτούνται επιμορφώσεις διάρκειας μικρότερης των 15 ωρών, καθώς και Ημερίδες, Διημερίδες, Συνέδρια κ.λπ. και επιμόρφωση που ήταν προαπαιτούμενη για την πιστοποίηση εκπαιδευτών Μητρώου ΕΟΠΠΕΠ/ΕΚΕΠΙΣ) |
| 4 |
|
1.2.α. Σε θέματα Σ.Δ.Ε. (0,5 μόρια ανά 100 ώρες, με μέγιστο αριθμό μορίων 2) |
|
| 2 |
1.2.β. Στις αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων (επιμόρφωση εκτός θεμάτων Σ.Δ.Ε.) (0,25 μόρια ανά 100 ώρες, με μέγιστο αριθμό μορίων 2) | 2 | ||
*Στα δικαιολογητικά επιμόρφωσης που υποβάλλονται από τον υποψήφιο θα πρέπει να προσδιορίζεται με σαφήνεια ο επιμορφωτικός φορέας (δημόσιος ή ιδιωτικός), το αντικείμενο της επιμόρφωσης, το χρονικό διάστημα πραγματοποίησης της επιμόρφωσης και η διάρκειά της αποκλειστικά σε ώρες. Σε αντίθετη περίπτωση η επιμόρφωση δεν μοριοδοτείται. Ώρες που δεν αναφέρονται σε σχετική βεβαίωση μπορούν να αποδειχθούν με την προσκόμιση του προγράμματος της επιμόρφωσης. Επιμόρφωση προερχόμενη από εκπαιδευτικές ενότητες ή εξαμηνιαία μαθήματα τυπικής εκπαίδευσης (π.χ. Ε.Α.Π., Πανεπιστήμια, ΑΣΠΑΙΤΕ, Διδασκαλεία) και τα οποία είναι προαπαιτούμενα για εξομοίωση, εξειδίκευση, απόκτηση πτυχίου ή μεταπτυχιακού τίτλου δεν λαμβάνεται υπόψη. ΔΕΝ γίνεται αποδεκτή η επιβεβαίωση ωρών επιμόρφωσης με Υπεύθυνες Δηλώσεις του υποψηφίου, στο πλαίσιο της ισότιμης αντιμετώπισης των υποψηφίων. | |||
2. ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ | 13 |
|
|
2.1. Στα Σ.Δ.Ε. (1 μόριο ανά 200 ώρες με μέγιστο αριθμό μορίων 5) |
|
| 5 |
2.2. Στην Εκπαίδευση Ενηλίκων (εκτός Σ.Δ.Ε.) (0,5 μόρια ανά 100 ώρες διδασκαλίας, με μέγιστο αριθμό μορίων 4) | 4 | ||
2.3. Στην τυπική εκπαίδευση (Διδακτικό έργο στην Πρωτοβάθμια/Δευτεροβάθμια/Τριτοβάθμια Εκπαίδευση)(1 μόριο ανά 200 ώρες, με μέγιστο αριθμό μορίων 4) |
|
| 4 |
3. ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ | 5 |
|
|
3.1. 1η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ |
| 2 |
|
3.1.α. Καλή γνώση (επίπεδο Β2) |
|
| 1 |
3.1.β. Πολύ καλή γνώση (επίπεδο C1) |
|
| 1,5 |
3.1.γ.Άριστη γνώση (επίπεδο C2) |
|
| 2 |
3.2. 2η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ |
| 1 |
|
3.2.α. Καλή γνώση (επίπεδο Β2) |
|
| 0.5 |
3.2.β. Πολύ καλή γνώση (επίπεδο C1) |
|
| 0.75 |
3.2.γ. Άριστη γνώση (επίπεδο C2) |
|
| 1 |
• Πιστοποιητικά γνώσης ξένης γλώσσας σύμφωνα με ΑΣΕΠ • Μοριοδοτείται το ανώτερο πιστοποιημένο επίπεδο | |||
3.3. ΓΝΩΣΕΙΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥ Η/Υ (ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ) |
| 2 |
|
Πιστοποιημένη επιμόρφωση στις Τ.Π.Ε. πιστοποίηση 1 του ΥΠΑΙΘ ή πιστοποιητικά γνώσης Η/Υ σύμφωνα με ΑΣΕΠ |
|
| 2 |
ΣΥΝΟΛΟ: 40 | |||
4. KOIΝΩΝΙΚΑ KPITHPIA |
|
|
|
4.1. ΑΝΕΡΓΙΑ Από 0-6 μήνες Από 6-12 μήνες Από 12-18 μήνες Από 18-24 μήνες Από 24 μήνες και πάνω Η ποσοστιαία αύξηση υπολογίζεται επί των μορίων που συγκεντρώνει ο υποψήφιος |
2% 4% 6% 8% 10%
| ||
4.2. ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ Σε υποψήφιους με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά προστίθενται μόρια ως ποσοστό επί του συνόλου της βαθμολογίας που θα συγκεντρώσουν ως εξής: Γονείς τρίτεκνων οικογενειών Μέλη μονογονεϊκών οικογενειών (γονέας & τέκνα) Μέλη πολύτεκνων Οικογενειών (γονείς & τέκνα) ΑμΕΑ (γονείς και ο ίδιος) |
10% 10% 10% 10% |
2. Σε περίπτωση ισοβαθμίας υποψηφίων, προηγούνται αυτοί που έχουν διδακτορικό τίτλο σπουδών, έπονται οι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου και, τέλος, κατά βαθμό πτυχίου, οι κάτοχοι πτυχίου. Αν υπάρξει ισοβαθμία και μετά τα προαναφερθέντα διενεργείται δημόσια κλήρωση μεταξύ των ισοβαθμούντων υποψηφίων. Κάθε ειδικότερο θέμα που αφορά στη δημόσια κλήρωση καθορίζεται στη σχετική προκήρυξη του αρμοδίου για την υλοποίηση του έργου φορέα.
Άρθρο 4
Τελική διάταξη
Από τη δημοσίευση της παρούσας καταργείται η υπό στοιχεία Κ1/74929/2020 «Κριτήρια και διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικού προσωπικού στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) του ν. 4186/2013» υπουργική απόφαση (Β’ 2491).
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και ισχύει από την ημερομηνία δημοσίευσής της.
Μαρούσι, 12 Ιουλίου 2021
Η Υπουργός
ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ
Καταργήθηκε η Αρ.Πρωτ.Κ1/74929 στο ΦΕΚ 2491/2020
Καταργήθηκε η Αρ.Πρωτ.Κ1/125035 στο ΦΕΚ 2678/2017
Καταργήθηκε η υπ. αρ.πρωτ.4559/11-07-2011/ΥΠΔΒΜΘ (ΑΔΑ: 4ΑΣΨ9-Η7Κ)