edu.klimaka.gr

2ο Διεθνές Παιδαγωγικό Συνέδριο Πιερίας 2025

2ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΙΕΡΙΑΣ 2025

Αρ.Πρωτ.55014/Ε3/19-05-2025/ΥΠΑΙΘΑ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ,
ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡOΣΩΠΙΚΟΥ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Γ’
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Πληροφορίες : Ι. Ολυμπίου, Μ. Αθανασίου
Email : epimorfosi.ekp(ΣΤΟ)minedu.gov.gr

ΘΕΜΑ : 2ο Διεθνές Παιδαγωγικό Συνέδριο Πιερίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ: 1. Το αριθμ. Φ.15/3897/16-05-2025 έγγραφο της Δ.Π.Ε. Πιερίας.
2. Η 2η Ανακοίνωση του Συνεδρίου.

Σας διαβιβάζουμε, προς ενημέρωσή σας τα ανωτέρω σχετικά που αφορούν στο 2ο Διεθνές Παιδαγωγικό Συνέδριο Πιερίας με τίτλο: «Συμπερίληψη, Ενσυναίσθηση και Καινοτομία: Διαμορφώνοντας την Εκπαίδευση για το μέλλον», που θα λάβει χώρα στην Κατερίνη από Παρασκευή 17 έως και Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2025 και θα έχει υβριδική μορφή, η οποία θα δίνει τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες για διά ζώσης και εξ αποστάσεως παρουσία. Οι γλώσσες του συνεδρίου θα είναι η Ελληνική και η Αγγλική. Σε ότι αφορά στην υποβολή εισηγήσεων οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να τις υποβάλουν από 16-05-2025 έως και 20-06-2025 και ώρα 24:00. Η ενημέρωση για την αποδοχή των εισηγήσεων θα γίνει έως και 20-08-2025 και η υποβολή αναθεωρημένου κειμένου με βάση τις υποδείξεις των κριτών για συμπερίληψη στα πρακτικά του συνεδρίου θα πρέπει να έχει γίνει έως και 10 -09-2025

Περαιτέρω, σύμφωνα με τα ανωτέρω σχετικά:

Α) Για τη συμμετοχή στο Συνέδριο, απαιτείται:

  1. Εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα διαχείρισης εισηγήσεων.
  2. Υποβολή της πλήρους εισήγησης (όχι περίληψης) εντός των καθορισμένων προθεσμιών.

Κάθε εργασία θα αξιολογείται ανώνυμα από δύο κριτές (peer-review). Οι εργασίες που θα λάβουν θετική αξιολόγηση θα συμπεριληφθούν στα Πρακτικά του Συνεδρίου, κατόπιν επιμέλειας και τελικής μορφοποίησης από την Οργανωτική Επιτροπή.

Οι λεπτομερείς προδιαγραφές συγγραφής (π.χ. για ερευνητικές μελέτες ή διδακτικές παρεμβάσεις) θα ανακοινωθούν στο προσεχές χρονικό διάστημα.

Β) Ενδεικτικά οι τύποι εργασιών που γίνονται δεκτοί περιλαμβάνουν:

  • Εισηγήσεις με φυσική παρουσία εισηγητών/τριών
  • Εισηγήσεις εξ αποστάσεως (μέσω διαδικτυακής εφαρμογής τηλεδιάσκεψης)
  • Εισηγήσεις-παρουσιάσεις διδακτικών παρεμβάσεων/εφαρμογών
  • Αναρτημένες ανακοινώσεις (posters)

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι να συμμετέχουν με εισηγήσεις στο Συνέδριο, μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα conference-pieria.mysch.gr.

Μπορούν επίσης να επικοινωνήσουν στο e-mail: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και στο τηλέφωνο: 2351 353 902.

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
ΙΩΑΝΝΑ ΟΛΥΜΠΙΟΥ


 

2ο Διεθνές Παιδαγωγικό Συνέδριο
Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας

- 2η Ανακοίνωση -

Σας ενημερώνουμε ότι η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας διοργανώνει σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας, τους Δήμους Κατερίνης, Δίου-Ολύμπου, Πύδνας-Κολινδρού, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και την υποστήριξη της Ιεράς Μητρόπολης Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος, του Επιμελητηρίου Πιερίας και του Πιερικού Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής, το 2ο Διεθνές Παιδαγωγικό Συνέδριό της, με τίτλο: "Συμπερίληψη, Ενσυναίσθηση και Καινοτομία: Διαμορφώνοντας την Εκπαίδευση για το Μέλλον"

Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στην Κατερίνη στις 17, 18 και 19 Οκτωβρίου 2025 και θα επιτρέπει τη δια ζώσης ή την εξ αποστάσεως εισήγηση.

Οι γλώσσες του συνεδρίου θα είναι: Ελληνική και Αγγλική.

Εισαγωγή

Οι εργασίες του συνεδρίου θα εστιάσουν στη διερεύνηση καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων διαφοροποιημένης διδασκαλίας και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, αναδεικνύοντας τον καθοριστικό ρόλο της εκπαιδευτικής ηγεσίας στην προώθηση αποτελεσματικών διδακτικών πρακτικών και στον παιδαγωγικό μετασχηματισμό. Επιπλέον, θα παρουσιαστούν σύγχρονες εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης και των ψηφιακών τεχνολογιών, με έμφαση στην προσαρμοστική μάθηση και την εκπαιδευτική καινοτομία. Ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί στην ανάπτυξη στρατηγικών για την ενίσχυση της συναισθηματικής νοημοσύνης και την αποτελεσματική διαχείριση του σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού, καθώς και στην αντιμετώπιση του ψηφιακού εθισμού μέσω πρακτικών αυτορρύθμισης. Τέλος, οι συμμετέχοντες/ουσες θα έχουν τη δυνατότητα να διερευνήσουν διεπιστημονικές προσεγγίσεις και καινοτόμα μαθησιακά περιβάλλοντα, ενισχύοντας τη βιωματική μάθηση και την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης μέσω της παιχνιδοποίησης.

Σκοπός 

Σκοπός του συνεδρίου είναι η διεύρυνση του διαλόγου και η ανταλλαγή επιστημονικών γνώσεων και βέλτιστων πρακτικών για την προώθηση της καινοτομίας, της συμπερίληψης και της ενσυναίσθησης στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Γενικοί στόχοι:

● Διερεύνηση των σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία και τη συμπεριληπτική εκπαίδευση 

● Ανάδειξη του ρόλου της εκπαιδευτικής ηγεσίας στη σχολική αναδιοργάνωση και τον παιδαγωγικό μετασχηματισμό

● Αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης και των ψηφιακών τεχνολογιών ως εργαλείων προσαρμοστικής μάθησης και εκπαιδευτικής καινοτομίας

● Ανάπτυξη στρατηγικών για την πρόληψη και διαχείριση του σχολικού εκφοβισμού και του ψηφιακού εθισμού

● Διερεύνηση διεπιστημονικών προσεγγίσεων για τη μελλοντική τάξη και τη βιωματική μάθηση μέσω παιχνιδοποίησης

Ειδικοί στόχοι:

● Ανάδειξη καινοτόμων μεθόδων διαφοροποιημένης διδασκαλίας που προάγουν την εξατομικευμένη μάθηση και την ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών

● Διερεύνηση του ρόλου της εκπαιδευτικής ηγεσίας στην προώθηση καινοτόμων διδακτικών πρακτικών και στη βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας

● Ανάδειξη εργαλείων και πρακτικών για την αποτελεσματική αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία και τη μάθηση

● Αξιοποίηση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία και στη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων

● Ανάδειξη στρατηγικών ενίσχυσης της συναισθηματικής νοημοσύνης για τη βελτίωση της αυτορρύθμισης και των διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών/τριών

● Παρουσίαση πολιτικών ενσωμάτωσης για μαθητές/τριες με διαφορετικά πολιτισμικά υπόβαθρα

● Σχεδιασμός παρεμβάσεων κατά του σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού 

● Προώθηση στρατηγικών αυτορρύθμισης στη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών και την αντιμετώπιση του εθισμού

● Ενσωμάτωση παιχνιδοποίησης στη διδασκαλία για την ενίσχυση της κριτικής και δημιουργικής σκέψης

● Ανάδειξη καινοτόμων μαθησιακών περιβαλλόντων για τη μελλοντική τάξη, βασισμένων στη συνεργασία και τη βιωματική εμπειρία

Θεματικοί άξονες του συνεδρίου

Άξονας 1 -- Διαφοροποιημένη Διδασκαλία: Επιστημονικές Προσεγγίσεις και Παιδαγωγικές Εφαρμογές

Σύνοψη: Η διαφοροποιημένη διδασκαλία και η προσαρμοστική μάθηση βασίζονται σε σύγχρονα παιδαγωγικά ευρήματα, επιτρέποντας την εξατομικευμένη προσέγγιση των μαθητών/τριών με διαφορετικές γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές ανάγκες. Εξετάζονται θεωρητικά μοντέλα, τεχνικές διδασκαλίας και τεχνολογικά εργαλεία που ενισχύουν τη μαθησιακή εμπειρία και προάγουν την ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών.

Θεματικές κατηγορίες:

  • Θεωρητικά μοντέλα διαφοροποιημένης διδασκαλίας (μαθησιακά προφίλ και γνωστικά στυλ)
  • Αρχές και στρατηγικές εξατομικευμένης διδασκαλίας και ο ρόλος του εκπαιδευτικού
  • Συμπερίληψη μαθητών και μαθητριών με μαθησιακές δυσκολίες ή με αυξημένες ικανότητες
  • Αξιολόγηση και προσαρμογή εκπαιδευτικών πρακτικών
  • Σχεδιασμός μαθημάτων με διαφοροποιημένες δραστηριότητες (περιεχόμενο μάθησης, διαδικασία, προϊόν, συνθήκες/μαθησιακό περιβάλλον)
  • Μοντέλα συνεκπαίδευσης μεταξύ τμημάτων γενικής και ειδικής αγωγής
  • Μέθοδοι και κριτήρια διαμόρφωσης ομάδων στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία/μάθηση
  • Διδακτικά σενάρια και εφαρμοσμένες εκπαιδευτικές δράσεις
  • Προσπελασιμότητα σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και προσβασιμότητα σε ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό

Άξονας 2 -- Εκπαιδευτική Ηγεσία: Στρατηγικές Αναδιοργάνωσης και Παιδαγωγικού Μετασχηματισμού

Σύνοψη: Η εκπαιδευτική ηγεσία διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στον σχεδιασμό και την εφαρμογή καινοτόμων στρατηγικών που ενισχύουν τη σχολική αποτελεσματικότητα και την παιδαγωγική πρόοδο. Η αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων, η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και η ανάπτυξη κοινοτήτων μάθησης συμβάλλουν στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η συνεχής επαγγελματική ανάπτυξη, η στρατηγική ανατροφοδότηση και η προώθηση κουλτούρας καινοτομίας, αποτελούν κρίσιμους πυλώνες για τον εκπαιδευτικό μετασχηματισμό.

Θεματικές κατηγορίες:

  • Σύγχρονες προσεγγίσεις εκπαιδευτικής ηγεσίας και διακυβέρνησης
  • Στρατηγικές αναδιοργάνωσης σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών πολιτικών
  • Τεχνολογική καινοτομία στη διαχείριση και λειτουργία της εκπαίδευσης
  • Μοντέλα λήψης αποφάσεων και ενίσχυση της εκπαιδευτικής καινοτομίας
  • Στρατηγικές επιμόρφωσης και ανάπτυξης ηγετικών δεξιοτήτων
  • Αξιολόγηση και βελτίωση εκπαιδευτικών πρακτικών μέσω ανατροφοδότησης
  • Καλλιέργεια οργανωσιακής κουλτούρας που προάγει τον εκπαιδευτικό μετασχηματισμό
  • Σχέση μεταξύ εκπαιδευτικής ηγεσίας και μαθησιακών αποτελεσμάτων

Άξονας 3 -- Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση: Προσαρμοστική Μάθηση και Δεοντολογικές Προεκτάσεις

Σύνοψη: Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) στην εκπαίδευση μετασχηματίζει τη διδακτική διαδικασία μέσω προσαρμοστικών μαθησιακών διαδρομών και αυτοματοποιημένων εργαλείων υποστήριξης. Οι εφαρμογές ΤΝ ενισχύουν τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας, την ανάλυση εκπαιδευτικών δεδομένων και την εξατομικευμένη ανατροφοδότηση, προωθώντας τη δυναμική μάθηση. Παράλληλα, αναδεικνύονται κρίσιμα δεοντολογικά ζητήματα, όπως η προστασία προσωπικών δεδομένων και ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διατήρηση της ανθρώπινης διάστασης στη μάθηση.

Θεματικές κατηγορίες:

  • Τεχνητή νοημοσύνη και εξατομικευμένη μάθηση
  • Chatbots, εικονικοί εκπαιδευτικοί βοηθοί ΤΝ
  • Αυτοματοποιημένη ανατροφοδότηση και βελτιστοποίηση της διδασκαλίας
  • Δεοντολογικές προεκτάσεις της ΤΝ στην εκπαίδευση
  • Τεχνητή νοημοσύνη και εκπαιδευτικές πολιτικές προστασίας προσωπικών δεδομένων
  • Ο ρόλος του εκπαιδευτικού κατά τη διάδραση ανθρώπου-μηχανής στη μάθηση
  • Μελλοντικές προοπτικές και προκλήσεις της ΤΝ στην εκπαιδευτική πράξη
  • ΤΝ και ανάλυση εκπαιδευτικών δεδομένων για προγνωστική αξιολόγηση

Άξονας 4 -- Ψηφιακές Τεχνολογίες και Εκπαίδευση: Εφαρμογές ΤΠΕ για τη Διδακτική Καινοτομία και τον Μαθησιακό Μετασχηματισμό

Σύνοψη: Η ενσωμάτωση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαιδευτική διαδικασία αναπλαισιώνει τα παραδοσιακά μαθησιακά περιβάλλοντα, προσφέροντας νέες δυνατότητες διαδραστικής και συνεργατικής μάθησης. Οι ψηφιακές τεχνολογίες, από τις διαδικτυακές πλατφόρμες μέχρι την επαυξημένη πραγματικότητα ενισχύουν την προσαρμοστικότητα της διδασκαλίας και επιτρέπουν την ανάπτυξη νέων μαθησιακών εμπειριών, ακόμα και εξατομικευμένης μάθησης. Παράλληλα, όμως, η αξιοποίηση αυτών των εργαλείων γεννά ερωτηματικά, σχετικά με τη μεθοδολογία, την αποτελεσματικότητα και τις δεοντολογικές παραμέτρους της ψηφιακής εκπαίδευσης.

Θεματικές κατηγορίες:

  • Σύγχρονα μοντέλα διδασκαλίας και ψηφιακά μέσα
  • Διαδικτυακές πλατφόρμες μάθησης και εκπαιδευτικά συστήματα
  • Αξιοποίηση ψηφιακών μέσων για την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των μαθητών/τριών
  • Συνεργατική μάθηση και διαδίκτυο
  • Χρήση εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας στη διδασκαλία και τη μάθηση
  • Ρομποτική και προγραμματισμός στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Διδασκαλία δεξιοτήτων του 21ου αιώνα μέσα από την τεχνολογία
  • Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αποτελεσματική αξιοποίηση των ΤΠΕ
  • Μικτή μάθηση (blended learning) και εκπαίδευση από απόσταση
  • Ψηφιακή ηθική και κυβερνοασφάλεια

Άξονας 5 -- Σχολικός Εκφοβισμός και Ψυχοκοινωνική Ανθεκτικότητα: Πολυδιάστατες Προσεγγίσεις Πρόληψης και Παρέμβασης

Σύνοψη: Ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί ένα σύνθετο ψυχοκοινωνικό φαινόμενο με σημαντικές επιπτώσεις στη συναισθηματική ανάπτυξη, τη σχολική επίδοση και τη διαμόρφωση διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών/τριών. Η αντιμετώπισή του απαιτεί μια ολιστική προσέγγιση που περιλαμβάνει την καλλιέργεια ψυχοκοινωνικής ανθεκτικότητας, την ανάπτυξη προληπτικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων και τη θεσμοθέτηση παρεμβατικών στρατηγικών σε επίπεδο σχολικής κοινότητας. Παράλληλα, εξετάζεται ο συνεργατικός ρόλος των εκπαιδευτικών, των γονέων και της κοινωνίας στην ενίσχυση ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού μαθησιακού περιβάλλοντος.

Θεματικές κατηγορίες:

  • Θεωρητικά μοντέλα και επιστημονικές προσεγγίσεις του σχολικού εκφοβισμού
  • Ψυχοκοινωνική ανθεκτικότητα και στρατηγικές ενδυνάμωσης των μαθητών/τριών
  • Πρόληψη και παρέμβαση μέσω κοινωνικο-συναισθηματικής μάθησης
  • Ο ρόλος της εκπαιδευτικής ηγεσίας στην αντιμετώπιση του εκφοβισμού
  • Στρατηγικές διαχείρισης συγκρούσεων και επίλυσης προβλημάτων
  • Συνεργασία σχολείου-οικογένειας για την πρόληψη του εκφοβισμού
  • Ψηφιακός εκφοβισμός: χαρακτηριστικά, επιπτώσεις και αντιμετώπιση
  • Νομοθετικά και θεσμικά πλαίσια προστασίας των μαθητών/τριών
  • Δημιουργία σχολικής κουλτούρας ενσυναίσθησης και αλληλεγγύης με τη βοήθεια της τέχνης

Άξονας 6 -- Συναισθηματική Νοημοσύνη: Το Κλειδί για Μια Συμπεριληπτική Εκπαίδευση

Σύνοψη: Η συναισθηματική νοημοσύνη διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία, επηρεάζοντας την αυτορρύθμιση, τη γνωστική ανάπτυξη και την ποιότητα των διαπροσωπικών σχέσεων. Σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα από την ψυχολογία της μάθησης υπογραμμίζουν τη σημασία της εκπαίδευσης για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας και της ενσυναίσθησης των μαθητών/τριών. Οι εκπαιδευτικές πολιτικές και οι διδακτικές πρακτικές που ενσωματώνουν τη συναισθηματική νοημοσύνη μπορούν να βελτιώσουν το κλίμα της τάξης και να ενισχύσουν τη συνολική σχολική επίδοση.

Θεματικές κατηγορίες:

  • Κοινωνικο-συναισθηματική αγωγή και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη μαθητών/τριών και ο ρόλος της τέχνης
  • Ο ρόλος της ενσυναίσθησης στη διαμόρφωση θετικών μαθησιακών περιβαλλόντων
  • Στρατηγικές αυτορρύθμισης και διαχείρισης συναισθημάτων στην τάξη
  • Ο ρόλος των εκπαιδευτικών στη συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών/τριών
  • Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την ενίσχυση της συναισθηματικής νοημοσύνης
  • Σχολικό κλίμα και συναισθηματική ευεξία των μαθητών/τριών
  • Ενίσχυση της ανθεκτικότητας και της διαχείρισης κρίσεων μέσω της συναισθηματικής νοημοσύνης
  • Συνεργασία οικογένειας και κοινότητας για την προώθηση της συναισθηματικής ανάπτυξης

Άξονας 7 -- Πολυπολιτισμική Εκπαίδευση και Διαπολιτισμική Παιδαγωγική: Θεωρητικά Μοντέλα, Συμπεριληπτικές Στρατηγικές και Διδακτικές Προσεγγίσεις

Σύνοψη: Η πολυπολιτισμική εκπαίδευση αποτελεί βασική διάσταση της σύγχρονης παιδαγωγικής, προωθώντας τη διαπολιτισμική κατανόηση, τη συμπερίληψη και τη διαμόρφωση ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που ενσωματώνει τη διαφορετικότητα. Η διαπολιτισμική παιδαγωγική αξιοποιεί θεωρητικά μοντέλα από τις κοινωνικές επιστήμες, την εκπαιδευτική ψυχολογία και τη διδακτική για την ανάπτυξη στρατηγικών που ενισχύουν την ενεργή συμμετοχή μαθητών/τριών διαφορετικών πολιτισμικών ταυτοτήτων. Παράλληλα, εξετάζονται πολιτικές ενσωμάτωσης, πρακτικές διαφοροποίησης της διδασκαλίας και η διαμόρφωση ενός εκπαιδευτικού πλαισίου που προάγει τον διαπολιτισμικό διάλογο και τη σχολική ένταξη.

Θεματικές κατηγορίες:

  • Θεωρητικά μοντέλα πολυπολιτισμικής και διαπολιτισμικής εκπαίδευσης
  • Παιδαγωγικές στρατηγικές για τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα
  • Εκπαίδευση και πολιτισμική ταυτότητα: Προκλήσεις και προοπτικές
  • Σχολική συμπερίληψη και υποστήριξη μαθητών/τριών με μεταναστευτικό υπόβαθρο
  • Διδακτικές πρακτικές για τη διαπολιτισμική επικοινωνία και συνεργασία
  • Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη διαπολιτισμική εκπαίδευση και ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων
  • Εκπαιδευτικές πολιτικές και πρακτικές ένταξης για την ισότητα των φύλων και τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες
  • Διαπολιτισμική εκπαίδευση και δράσεις ενεργού πολιτειότητας

Άξονας 8 -- Ψηφιακός Εθισμός και Αυτορρύθμιση στη Χρήση της Τεχνολογίας: Επιπτώσεις στη Μάθηση και Στρατηγικές Διαχείρισης

Σύνοψη: Η υπερβολική έκθεση στις ψηφιακές συσκευές και η αδιάκοπη αλληλεπίδραση με το Διαδίκτυο επηρεάζουν τη γνωστική λειτουργία, την ψυχική υγεία και τις κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών/τριών. Η εκπαιδευτική έρευνα αναδεικνύει τον ρόλο της αυτορρύθμισης και της ισορροπημένης χρήσης της τεχνολογίας ως κρίσιμους παράγοντες για τη μαθησιακή απόδοση και την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζονται στρατηγικές εκπαιδευτικής παρέμβασης, μοντέλα διαχείρισης του χρόνου οθόνης και πρακτικές για την προώθηση της ψηφιακής ευημερίας των μαθητών/τριών.

Θεματικές κατηγορίες:

  • Επιπτώσεις του ψηφιακού εθισμού στη μάθηση
  • Αυτορρύθμιση και γνωστικός έλεγχος στη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών
  • Στρατηγικές εκπαίδευσης για την ορθολογική διαχείριση του χρόνου ενασχόλησης των μαθητών/τριών με ψηφιακά μέσα
  • Διαμόρφωση πολιτικών για την ισορροπημένη χρήση τεχνολογίας στα σχολεία
  • Ο ρόλος της οικογένειας και του σχολείου στην πρόληψη του ψηφιακού εθισμού
  • Ενίσχυση της ψυχικής ευεξίας και διαχείριση του στρες στην εποχή της ψηφιακής υπερφόρτωσης
  • Τεχνολογικά εργαλεία για την ανίχνευση και πρόληψη του ψηφιακού εθισμού

Άξονας 9 -- Παιχνιδοποίηση στη Μάθηση: Γνωστικές Αρχές, Διδακτικές Στρατηγικές και Εκπαιδευτικές Εφαρμογές

Σύνοψη: Η παιχνιδοποίηση αξιοποιεί μηχανισμούς παιχνιδιού για την ενίσχυση της μαθησιακής εμπειρίας, ενσωματώνοντας στοιχεία όπως προκλήσεις, επιβράβευση και αφηγηματική δομή. Βασισμένη σε γνωστικά και παιδαγωγικά μοντέλα, προάγει την ενεργή εμπλοκή, το κίνητρο και την ανάπτυξη δεξιοτήτων ανώτερης τάξης, όπως η επίλυση προβλημάτων και η κριτική σκέψη. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζονται στρατηγικές σχεδιασμού παιχνιδοποιημένων μαθησιακών περιβαλλόντων, η ενσωμάτωσή τους στην παραδοσιακή διδασκαλία και η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητάς τους σε διάφορα εκπαιδευτικά πλαίσια.

Θεματικές κατηγορίες:

  • Θεωρητικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις στην παιχνιδοποίηση της μάθησης
  • Στρατηγικές σχεδιασμού παιχνιδοποιημένων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων
  • Ενσωμάτωση μηχανισμών παιχνιδιού (π.χ. επιβράβευση, στόχοι, ανταγωνισμός) στη μαθησιακή διαδικασία
  • Διαδραστικότητα, προσαρμοστικότητα και εξατομίκευση στη μαθησιακή εμπειρία μέσω παιχνιδοποίησης
  • Σχεδιασμός και ανάπτυξη εκπαιδευτικών ψηφιακών παιχνιδιών
  • Αξιοποίηση τεχνολογιών και ψηφιακών εργαλείων στην παιχνιδοποίηση της μάθησης
  • Διεπιστημονικές και διαθεματικές προσεγγίσεις μέσω παιχνιδοποίησης
  • Μεθοδολογίες αξιολόγησης και μετρήσεις αποτελεσματικότητας στην παιχνιδοποίηση της μάθησης

Άξονας 10 -- Η Μελλοντική Τάξη: Περιβάλλοντα Μάθησης και Ολιστικές Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις

Σύνοψη: Η μελλοντική τάξη διαμορφώνεται μέσα από διεπιστημονικές προσεγγίσεις που αξιοποιούν τεχνολογικές, παιδαγωγικές και γνωστικές καινοτομίες. Ο επανασχεδιασμός της διδασκαλίας βασίζεται σε δυναμικά, προσαρμόσιμα περιβάλλοντα μάθησης που ενσωματώνουν την εξατομικευμένη εκπαίδευση, τη συνεργατική μάθηση και την αξιοποίηση προηγμένων ψηφιακών εργαλείων. Παρουσιάζονται στρατηγικές για την αναδιοργάνωση του σχολικού χώρου και τη διαμόρφωση παιδαγωγικών πρακτικών που ενισχύουν την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα και τη βιωματική γνώση.

Θεματικές κατηγορίες:

  • Σχεδιασμός και ανάπτυξη ευέλικτων και προσαρμοστικών μαθησιακών περιβαλλόντων
  • Εφαρμογή καινοτόμων παιδαγωγικών μοντέλων και στρατηγικών ενεργητικής μάθησης
  • Αξιοποίηση διαδραστικών εργαλείων για την ενίσχυση της μαθησιακής εμπειρίας
  • Ανασχεδιασμός σχολικών χώρων με γνώμονα τη μαθησιακή εμπειρία
  • Ολιστικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις για την καλλιέργεια μεταγνωστικών δεξιοτήτων και την ολόπλευρη ανάπτυξη του/της μαθητή/τριας
  • Ενσωμάτωση προσεγγίσεων STEM/STEAM και διεπιστημονικών πρακτικών στη σύγχρονη εκπαίδευση
  • Ανάπτυξη εξωστρέφειας μέσω της δικτύωσης και της συνεργασίας σχολικών μονάδων στο πλαίσιο ευρωπαϊκών προγραμμάτων (e-twinning, κ.α.)

Επιτροπές του Συνεδρίου

Τιμητική Επιτροπή

Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος κ.κ. Γεώργιος

Μαυρίδου Σοφία, Αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Πιερίας

Ντούμος Ιωάννης, Δήμαρχος Κατερίνης

Γερολιόλιος Βαγγέλης, Δήμαρχος Δίου – Ολύμπου

Κομπατσιάρης Χρήστος, Δήμαρχος Πύδνας – Κολινδρού

Επιστημονική Επιτροπή

Κόπτσης Αλέξανδρος, Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Πρόεδρος

Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος κ.κ. Γεώργιος Χρυσοστόμου, Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Angelides Panayiotis, Vice Rector for Academic Affairs, Director of UNESCO Chair, Professor at the Department of Education, School of Education, University of Nicosia

Αϊδίνης Αθανάσιος, Κοσμήτορας της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης

Τσιούμης Κωνσταντίνος, Κοσμήτορας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Καθηγητής του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής

Αηδόνης Δημήτριος, Πρόεδρος & Καθηγητής του Τμήματος Διοίκησης Εφοδιαστικής Αλυσίδας της Σχολής Οικονομίας και Διοίκησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος

Βαρμάζης Νικόλαος, Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Βιτούλης Μιχάλης, Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος

Caron Carter, Senior Lecturer in Childhood & Early Childhood Education (BEd Hons, MA, NPQH, PhD) Postgraduate Research Tutor in Education Associate Editor – Pastoral Care in Education, Sheffield Hallam University

Giannakidou Anastasia, Professor of Linguistics and the College Director, Center for Hellenic Studies Co-director, Center for Gesture, Sign and Language, Department of Linguistics, University of Chicago

Γρηγοριάδης Αθανάσιος, Καθηγητής του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Δεσλή Δέσποινα, Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Ζάχος Δημήτριος, Αναπληρωτής Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Ιωαννίδου Μάρθα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Κανάρη Χαρά, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Καρατάσιος Γεώργιος, π. Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Μαθηματικός – Επίτιμος Σχολικός Σύμβουλος, π. Διδάσκων στα Πανεπιστήμια Μακεδονίας – ΑΠΘ – Δ. Μακεδονίας – Νεάπολις Πάφου

Λενακάκης Αντώνιος, Αντιπρόεδρος & Καθηγητής του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Μητροπούλου Βασιλική, Καθηγήτρια του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Μπίκος Κωνσταντίνος, π. Κοσμήτορας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Καθηγητής του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής

Μπιρμπίλη Μαρία, Καθηγήτρια του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Οικονόμου Ανδρέας, Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

Παπαδοπούλου Βασιλική, Καθηγήτρια του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Πασχαλούδης Δημήτριος, Διευθυντής Εργαστηρίου, Διευθυντής ΠΜΣ, του Τμήματος Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων της Σχολής Οικονομίας και Διοίκησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος

Ρεφανίδης Ιωάννης, π. Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Πληροφορίας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Καθηγητής του Τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής

Σμυρναίος Αντώνιος, Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Σπαντιδάκης Ιωάννης, Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης

Συμεωνίδου Σιμώνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ενιαίας Εκπαίδευσης του Τμήματος Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου

Τσιλιμένη Τασούλα, Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Ypsilanti Antonia, Associate Professor in Cognitive Psychology/Psychobiology Department of Psychology, Sociology & Politics at Sheffield Hallam University

Οργανωτική Επιτροπή

Τριανταφυλλίδου Παρθένα, Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας, Πρόεδρος

Μακρής Γεώργιος, Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας, Αντιπρόεδρος

Αμανατίδου Μαργαρίτα, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων, ΔΙ.Π.Ε. Πιερίας

Ανδριόπουλος Πολύκαρπος, Υποδιευθυντής 2ου Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης

Βιδάκης Χρήστος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής και Επιστημονικής Ευθύνης ΠΕ70, 2ης ενότητας ΔΙ.Π.Ε. Πιερίας

Γίδαρη Στυλιανή, Διευθύντρια 3ου Νηπιαγωγείου Κατερίνης

Γραίκος Νικόλαος, Επόπτης Ποιότητας και Σύμβουλος Εκπαίδευσης 1ης ενότητας Δημοτικών Σχολείων, ΔΙ.Π.Ε. Πιερίας

Δεληγιαννίδου Τζένη, Διευθύντρια 1ου Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης

Ευαγγελόπουλος Ναούμ, Αποσπασμένος Εκπαιδευτικός ΠΕ70, ΔΙ.Π.Ε. Πιερίας

Ζουρζούρα Σοφία, Αντιδήμαρχος Παιδείας και Τουρισμού Δήμου Δίου-Ολύμπου

Καραδήμου Μαρία, Αποσπασμένη Εκπαιδευτικός ΠΕ60, ΔΙ.Π.Ε. Πιερίας

Κοκαβίδης Γεώργιος, Αντιδήμαρχος Παιδείας, Αθλητισμού και Δημοτικού Ωδείου Δήμου Κατερίνης

Μαχαιρίδου Μαρία, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ11, Πιερίας και Χαλκιδικής

Μπικιαρόπουλος Νικόλαος, Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου Ν.Εφέσου

Μπίνιας Νικόλαος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, Ημαθίας & Πιερίας

Μποταΐτη Αρετή, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ60, ΔΙ.Π.Ε. Πιερίας

Ναχόπουλος Νικόλαος, Διευθυντής 2ου Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης

Νικολαΐδης Σπύρος, Αναπληρωτής Προϊστάμενος Τμήματος Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, ΔΙ.Π.Ε. Πιερίας

Νοΐτσης Ιωάννης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70, 1ης ενότητας ΔΙ.Π.Ε. Χαλκιδικής

Παπαθανασίου Μαριάνθη, Προϊσταμένη Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων, ΔΙ.Π.Ε. Πιερίας

Παπάς Αναστάσιος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70, 3ης ενότητας ΔΙ.Π.Ε. Πιερίας

Πολύζος Ηλίας, Αντιδήμαρχος Παιδείας και Αθλητισμού Δήμου Πύδνας-Κολινδρού

Τζημαγιώργη Δήμητρα, Διευθύντρια 12ου Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης

Χαρισοπούλου Μαρίνα, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70, ΔΙ.Π.Ε. Κοζάνης

Χλεμές Δημήτριος, Διευθυντής 2ου Δημοτικού Σχολείου Κολινδρού, Προέδρος Δημοτικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Πύδνας-Κολινδρού

Υφαντή Μαρία, Διευθύντρια 4ου Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης

Γραμματειακή Υποστήριξη

Συντονίστρια: Γεωργαντοπούλου Μαρία, Διοικητικός Υπάλληλος της ΔΙ.Π.Ε. Πιερίας

Ηλιοπούλου Τζένη, Εκπαιδευτικός ΠΕ60

Θεοχάρη Ζήσα, Εκπαιδευτικός ΠΕ06

Κατεργάρη Κατερίνα, Διοικητικός Υπάλληλος της ΔΙ.Π.Ε. Πιερίας

Κορομήλη Σπυριδούλα, Διοικητικός Υπάλληλος της ΔΙ.Π.Ε. Πιερίας

Κουτλουμπάση Παναγιώτα, Διοικητικός Υπάλληλος της ΔΙ.Π.Ε. Πιερίας

Κουτσιαρή Πρεσβεία, Διοικητικός Υπάλληλος της ΔΙ.Π.Ε. Πιερίας

Κουτσού Χριστίνα, Εκπαιδευτικός ΠΕ70

Κυριαζάτη Μαρία – Ανθή, Εκπαιδευτικός ΠΕ70

Λαγδάρη Ελένη, Εκπαιδευτικός ΠΕ70

Λάλα Ελένη, Εκπαιδευτικός ΠΕ70

Μπαμίχα Αθανασία, Διοικητικός Υπάλληλος της ΔΙ.Π.Ε. Πιερίας

Μπατάλα Παρασκευή, Εκπαιδευτικός ΠΕ70

Μπεκιροπούλου Βικτωρία, Εκπαιδευτικός ΠΕ11

Νταντάμη Ζαχαρούλα, Εκπαιδευτικός ΠΕ60

Στεφανίδου Φωτεινή, Εκπαιδευτικός ΠΕ60

Συμεωνίδου Μαρία, Εκπαιδευτικός ΠΕ08

Τσιαουσίδου Κατερίνα, Εκπαιδευτικός ΠΕ70

Τσιρογιάννη Αναστασία, Εκπαιδευτικός ΠΕ11

Τσιρώνη Χρύσα, Εκπαιδευτικός ΠΕ70

Συνεργαζόμενα Πανεπιστήμια 1

Παιδαγωγική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Τμήμα Διοίκησης Εφοδιαστικής Αλυσίδας του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος

Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Δημόσια Διοίκηση» του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, του Τμήματος Διοίκησης Εφοδιαστικής Αλυσίδας και του Τμήματος Διοίκησης Οργανισμών Μάρκετινγκ & Τουρισμού της Σχολής Οικονομίας & Διοίκησης, ΔΙ.ΠΑ.Ε.

Συνεργαζόμενοι Φορείς 1

Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας

ΚΕΔΑΣΥ Πιερίας

Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης

Διαδικασίες κατάθεσης και κρίσης εργασιών

Γενικά

Για τη συμμετοχή στο Συνέδριο απαιτείται:

  1. Εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα διαχείρισης εισηγήσεων.
  2. Υποβολή της πλήρους εισήγησης (όχι περίληψης) εντός των καθορισμένων προθεσμιών (βλ. παρακάτω σημαντικές ημερομηνίες).

Κάθε εργασία θα αξιολογείται ανώνυμα από δύο κριτές (peer-review). Οι εργασίες που θα λάβουν θετική αξιολόγηση θα συμπεριληφθούν στα Πρακτικά του Συνεδρίου, κατόπιν επιμέλειας και τελικής μορφοποίησης από την Οργανωτική Επιτροπή.

Οι λεπτομερείς προδιαγραφές συγγραφής (π.χ. για ερευνητικές μελέτες ή διδακτικές παρεμβάσεις) θα ανακοινωθούν στο προσεχές χρονικό διάστημα.

Είδη εισηγήσεων

Στο πλαίσιο του συνεδρίου είναι δυνατή η υποβολή και παρουσίαση εργασιών που εντάσσονται στους θεματικούς άξονες όπως αυτοί έχουν οριστεί παραπάνω. Οι υποβληθείσες εργασίες μπορεί να είναι θεωρητικού χαρακτήρα, να βασίζονται σε ερευνητικά δεδομένα ή να αφορούν την εφαρμογή πρακτικών διδακτικών παρεμβάσεων.

Ενδεικτικά οι τύποι εργασιών που γίνονται δεκτοί περιλαμβάνουν:

  • Εισηγήσεις με φυσική παρουσία εισηγητών/τριών
  • Εισηγήσεις εξ αποστάσεως (μέσω διαδικτυακής εφαρμογής τηλεδιάσκεψης)
  • Εισηγήσεις-παρουσιάσεις διδακτικών παρεμβάσεων/εφαρμογών
  • Αναρτημένες ανακοινώσεις (posters)

Κριτήρια αξιολόγησης των εισηγήσεων

Οι εισηγήσεις που θα υποβληθούν στο συνέδριο θα αξιολογηθούν με βάση τα ακόλουθα κριτήρια:

Σαφήνεια και συνάφεια

Η εισήγηση οφείλει να παρουσιάζει με σαφήνεια το περιεχόμενό της και να άπτεται των θεματικών αξόνων του συνεδρίου.

Επιστημονική τεκμηρίωση

Η εισήγηση πρέπει να βασίζεται σε σύγχρονη βιβλιογραφία και να χαρακτηρίζεται από ακρίβεια στη χρήση των επιστημονικών όρων. Αναμένεται η υποβολή θεωρητικά θεμελιωμένων προσεγγίσεων καθώς και -όπου είναι δυνατόν- ο εμπλουτισμός τους με εμπειρικά δεδομένα.

Δομή και οργάνωση του κειμένου

Το κείμενο πρέπει να ακολουθεί την καθιερωμένη δομή (εισαγωγή, στόχοι, μεθοδολογία, ευρήματα, συμπεράσματα) και να χαρακτηρίζεται από επιμέλεια, τόσο ως προς τη γλώσσα, όσο και ως προς τη μορφοποίησή του.

Πρωτοτυπία και καινοτομία

Σημαντικό κρίνεται οι εισηγήσεις να εισφέρουν νέα δεδομένα ή/και να ενσωματώνουν καινοτόμες προσεγγίσεις, μεθόδους ή πρακτικές, συμβάλλοντας στη διεύρυνση του επιστημονικού διαλόγου.

Συνοχή και συνέπεια

Η εισήγηση οφείλει να χαρακτηρίζεται από λογική αλληλουχία και συνοχή μεταξύ των στόχων, της ανάπτυξης του περιεχομένου και των συμπερασμάτων.

Ειδικότερα:

Για ερευνητικές εργασίες: αξιολογούνται η σαφήνεια και η καταλληλόλητα της μεθοδολογίας, η θεωρητική τεκμηρίωση, η επιστημονική εγκυρότητα της επιχειρηματολογίας και η ποιότητα των συμπερασμάτων.

Για διδακτικές παρεμβάσεις ή εφαρμογές: εξετάζονται η δυνατότητα εφαρμογής στην εκπαιδευτική πράξη, η σαφής διατύπωση στόχων και επιδιώξεων, η διδακτική μεθοδολογία, το εκπαιδευτικό υλικό, η οργάνωση και παρουσίαση των δραστηριοτήτων, τα διδακτικά βήματα καθώς και η διαδικασία αποτίμησης και αξιολόγησης της παρέμβασης.

Οι συγγραφείς των εισηγήσεων που θα εγκριθούν από τους κριτές θα ενημερωθούν με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο για τις οργανωτικές λεπτομέρειες που αφορούν στη διεξαγωγή του συνεδρίου.

Συμμετοχή/παρακολούθηση

Το συνέδριο απευθύνεται σε:

  • Ερευνητές/τριες και μελετητές/τριες της εκπαίδευσης
  • Μέλη Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι.
  • Εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και βαθμίδων της εκπαίδευσης
  • Στελέχη της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Προπτυχιακούς/ές και μεταπτυχιακούς/ές φοιτητές/τριες, υποψήφιους/ες διδάκτορες/ισσες, διδάκτορες/ισσες και μεταδιδακτορικούς/ές ερευνητές/τριες
  • Εκπροσώπους κυβερνητικών και μη κυβερνητικών φορέων
  • Εκπροσώπους Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Σημαντικές ημερομηνίες

  • Έναρξη υποβολής εισηγήσεων: 16/05/2025
  • Καταληκτική ημερομηνία υποβολής εισηγήσεων: 20/06/2025 (ώρα 24:00)
  • Ενημέρωση αποδοχής εισηγήσεων: 20/08/2025
  • Υποβολή αναθεωρημένου κειμένου με βάση τις υποδείξεις των κριτών για συμπερίληψη στα πρακτικά του συνεδρίου: 10/09/2025

Συμμετοχή στο συνέδριο

Η συμμετοχή στο συνέδριο είναι δωρεάν.

Για την εγγραφή σας στο Συνέδριο ως

  • Eισηγητής/τρια δια ζώσης ή εξ αποστάσεως
  • Κριτής
    μπορείτε να εισέλθετε στον σύνδεσμο: https://conference-pieria.mysch.gr/aitisi

Ιστοσελίδα συνεδρίου: https://conference-pieria.mysch.gr

E-mail συνεδρίου: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Με εκτίμηση,

Η Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής
Τριανταφυλλίδου Παρθένα
Διευθύντρια της ΔI.Π.Ε. Πιερίας

Σχετικά Άρθρα