edu.klimaka.gr

Καταγραφή Περιστατικών Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Αρ.Πρωτ.6607/31-08-2015/ΥΠΟΠΑΙΘ

ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΜΟΝΑΔΑ Β1
Πληροφορίες : Μαρία Φαϊτάκη
mfaitaki(ΑΤ)minedu.gov.gr
Χρυσάνθη Τσελήκη
ctseliki(ΑΤ)minedu.gov.gr
Τηλέφωνο : 210 3443324
210 3443610
Fax : 210 3442139

ΘΕΜΑ: Συμπληρωματικές ενέργειες στο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων «Ανάπτυξη και Λειτουργία Δικτύου Πρόληψης και Αντιμετώπισης φαινόμενων της Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού (ΣΒΕ) στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 και 3» του ΕΠ «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση».

Η Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων (ΕΥΕ ΕΔ) του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ) στο πλαίσιο υλοποίησης των ανωτέρω Πράξεων

Καλεί

1. Τα μέλη των ομάδων εργασίας ΕΣΥΔΠ (Επιτροπής Συντονιστών Δράσεων Πρόληψης), όπως έχουν συσταθεί με την υπ. αριθμ. πρωτ. 6480/01-07-2014 (ΦΕΚ 416/ΥΟΔΔ/16-07-2014) Υπουργική Απόφαση, και κάθε τροποποίηση αυτής

2. Τα μέλη των ΠΟΔΠ (Περιφερειακές Ομάδες Δράσεων Πρόληψης), όπως έχουν συσταθεί με τις αντίστοιχες αποφάσεις των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης της χώρας και κάθε τροποποίηση αυτών

3. Τα μέλη των ΟΔΠ (Ομάδες Δράσεων Πρόληψης) των Δημόσιων Σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, όπως έχουν συσταθεί με τις αντίστοιχες αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων της σχολικής τους μονάδας και έχουν καταγραφεί στο σχετικό πρακτικό, και κάθε τροποποίηση αυτής

Να προχωρήσουν στην καταγραφή περιστατικών σχολικής βίας και εκφοβισμού μέσω της ειδικής φόρμας η οποία έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της πράξης. Πιο συγκεκριμένα, στην ιστοσελίδα http://stop-bullying.sch.gr λειτουργεί φόρμα καταχώρησης περιστατικών σχολικής βίας και εκφοβισμού στην οποία οι εκπαιδευτικοί (μέλη ΟΔΠ) έχουν τη δυνατότητα καταγραφής ανάλογων περιστατικών τα οποία έλαβαν χώρα στη σχολική μονάδα που υπηρετούν. Τα μέλη ΠΟΔΠ και ΕΣΥΔΠ έχουν πρόσβαση στο σύνολο των καταγεγραμμένων περιστατικών τόσο στα σχολεία ευθύνης τους όσο και στην Περιφερειακή Διεύθυνση που ανήκουν. Απώτερος στόχος είναι η επίτευξη καταγραφής από τους εκπαιδευτικούς/διευθυντές σχολικών μονάδων της συχνότητας του φαινόμενου της σχολικής βίας, του τρόπου και του τόπου εμφάνισής του, καθώς και του τρόπου αλληλεπίδρασης των μαθητών και των ενηλίκων (εκπαιδευτικοί, γονείς κλπ).

Επίσης καλούνται

Οι Διευθυντές των δημόσιων σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της επικράτειας να ενημερώσουν το σύνολο των μαθητών της σχολικής μονάδας τους, για το ερωτηματολόγιο το οποίο θα βρίσκεται διαθέσιμο στην ιστοσελίδα της πράξης (http://stop-bullying.sch.gr) από την 1η Σεπτεμβρίου, 2015. Οι μαθητές, θα έχουν πρόσβαση στο σχετικό ερωτηματολόγιο, μέσω ενός κλειδαρίθμου ο οποίος θα εκδίδεται από το διευθυντή της σχολικής μονάδας. Συγκεκριμένα ο διευθυντής, μέσα από την ιστοσελίδα της πράξης, μετά την επιτυχή σύνδεσή του στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, θα έχει τη δυνατότητα να εκδώσει τους παραπάνω κλειδαρίθμους (βλ. παράρτημα Α).

Οι μαθητές/τριες θα συμπληρώνουν τα ερωτηματολόγια ηλεκτρονικά (βλ. παράρτημα Β). Η συμπλήρωση των ερωτηματολογίων από τους μαθητές/τριες είναι προαιρετική και αποσκοπεί στην αποτύπωση μιας σαφέστερης και αντικειμενικότερης εικόνας σχετικά με την εξέλιξη του φαινομένου της σχολικής βίας καθώς θα βασίζεται στις μαρτυρίες των μελών της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς κλπ). Σημειώνεται πως οι προαναφερθείσες ενέργειες θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου, 2015.

Τέλος, υπενθυμίζεται πως η έναρξη του Β’ κύκλου επιμόρφωσης για τα μέλη των ομάδων δράσεων πρόληψης (ΟΔΠ) έχει οριστεί την 1η Σεπτεμβρίου, 2015 και η λήξη την 25η Σεπτεμβρίου, 2015, βάσει της υπ. αριθμ. πρωτ. 4965/29-06-2015 (ΑΔΑ: 7Π4Σ465ΦΘ3-ΔΒΝ) εγκυκλίου. Υπογραμμίζεται πως λόγω ανελαστικού χρονοδιαγράμματος, δεν υπάρχει ουδεμία δυνατότητα παράτασης.

Με ευθύνη των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, παρακαλούμε να λάβουν γνώση της παρούσας, οι διευθυντές των σχολικών μονάδων, ενυπόγραφα.

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΧΑΣΑΠΗΣ

Σχετικά Άρθρα