edu.klimaka.gr

Εκπαιδευτικές Δράσεις - Προγράμματα Goethe Institut 2020 2021

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ GOETHE INSTITUT ΣΕ ΑΘΗΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2020-2021

Αρ.Πρωτ.131561/Δ2/01-10-2020/ΥΠΑΙΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Π/ΘΜΙΑΣ, Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Π/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑΤΑ Α΄
Πληροφορίες: Μαργ. Δαναλάτου
Τηλέφωνο: 210-3443274

ΘΕΜΑ: Ενημέρωση σχετικά με δράσεις, εκδηλώσεις και επιμορφωτικά προγράμματα του Goethe-Institut για το σχολ. έτος 2020-2021
Σχετ.: Το με αρ. πρωτ. εισ. Υ.ΠΑΙ.Θ. 121573/Δ2/15-09-2020 έγγραφο

Μετά από αίτημα (αρ. πρωτ. εισ. Υ.ΠΑΙ.Θ. 80494/ΓΔ4/25-06-2020) του Goethe-Institut Athen και λαμβάνοντας υπόψη την εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 44/10-09-2020 του Δ.Σ.), σάς γνωρίζουμε ότι εγκρίνονται οι δράσεις του Goethe-Institut για το σχολικό έτος 2020-2021.

Οι δράσεις (δραστηριότητες, εκδηλώσεις, επιμορφωτικά προγράμματα) απευθύνονται σε μαθητές/-τριες Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης καθώς και σε εκπαιδευτικούς Γερμανικής γλώσσας και άλλων ειδικοτήτων.

Οι δραστηριότητες και εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στους χώρους του Goethe-Institut χωρίς να προκύπτει κανένα κόστος συμμετοχής για τους μαθητές/τριες, γονείς/κηδεμόνες και εκπαιδευτικούς.

Επισημάνεται ότι για τη πραγματοποίηση των εν λόγω προγραμμάτων θα τηρηθούν απαρέγκλιτα οι οδηγίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας για την προστασία από τον κορωνοϊό COVID-19.

Οι ενδιαφερόμενες σχολικές μονάδες μπορούν να απευθύνονται στο Goethe-Institut (ιστοσελίδα: www.goethe.de/athen , email: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.).

ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ
H ΓΕΝΙΚH ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Π/ΘΜΙΑΣ, Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΚΙΚΑ


Goethe-Institut
Omirou 14-16
106 72 Athen
Griechenland
Iliana Kikidou
Tel.: ++30 210 3661 046
Fax: ++ 30 210 3643 518
Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Δράσεις του τμήματος της Βιβλιοθήκης του Goethe-Institut Athen

Θέμα: «Ενημέρωση και διάχυση δράσεων στο πλαίσιο επίσκεψης σχολείων της Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»

Το τμήμα της Βιβλιοθήκης του Goethe-Institut Athen έχει σχεδιάσει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα δραστηριοτήτων με στόχο την δημιουργική ενασχόληση και την πνευματική καλλιέργεια των μαθητών καθώς και την προώθηση της γερμανικής γλώσσας και πολιτισμού με έναν πρωτότυπο και παιδαγωγικά κατάλληλο τρόπο. Εκπαιδευτικοί της γερμανικής γλώσσας και βοηθοί, με κατάρτιση σε σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους και πρακτικές υλοποιούν αυτά τα εκπαιδευτικά προγράμματα. Αυτά τα προγράμματα απευθύνονται τόσο σε μαθητές όσο και σε εκπαιδευτικούς όλων των σχολικών βαθμίδων. Τα προτεινόμενα εκπαιδευτικά προγράμματα μπορούν να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο του Προγράμματος Σπουδών του μαθήματος της Γερμανικής Γλώσσας. Η εξοικείωση των μαθητών πραγματοποιείται μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες με βιωματικό τρόπο. Η διάρκεια του προγράμματος καθορίζεται σε δύο διδακτικές ώρες λόγω του βιωματικού χαρακτήρα. Ως χώρος διεξαγωγής των εκπαιδευτικών προγραμμάτων προορίζεται η Βιβλιοθήκη του Goethe-Institut Athen και η υλοποίηση τους προβλέπεται οποιαδήποτε χρονική περίοδο της σχολικής χρονιάς. Απευθύνεται σε μαθητές τετάρτης δημοτικού και άνω, ενώ προσαρμόζεται ανάλογα με την ηλικία, τα ενδιαφέροντα, τα μαθησιακά στιλ και τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών. Επισημαίνεται ότι η συμμετοχή είναι δωρεάν και δεν απαιτείται καμία οικονομική επιβάρυνση από πλευράς των συμμετεχόντων, καθώς κάθε κόστος καλύπτεται από το Goethe-Institut Athen, το οποίο θα υποστηρίζει με κάθε τρόπο την διεξαγωγή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

«Bauhaus»

Στο πλαίσιο της επετειακής χρονιάς του Bauhaus προσφέρουμε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο είναι χωρισμένο σε ενότητες. Πρόκειται για μια διεπιστημονική και ελεύθερα προσβάσιμη εργαλειοθήκη γνώσεων του Bauhaus, που απευθύνεται σε παιδιά και εφήβους από 12 έως 18 ετών και παρέχει μια πρακτική και προσωπική εξοικείωση με τις βασικές αρχές του κινήματος. Η εργαλειοθήκη περιλαμβάνει 12 μοντέλα για τη μετάδοση γνώσεων σχετικά με ποικίλες πτυχές του Μπάουχαους. Οι ενότητες αυτές περιλαμβάνουν διάφορες πειραματικές μεθόδους και στοιχεία της διδασκαλίας στο Μπάουχαους, εστιάζουν σε ποικίλα τμήματα της Σχολής και μεταδίδουν με παιγνιώδη και πρακτικό τρόπο τόσο τις θεωρητικές αρχές όσο και τις βασικές γνώσεις για τις μεμονωμένες περιόδους και τα πρόσωπα του Μπάουχαους. Περιγραφή διεξαγωγής εργαστηρίου: Οι μαθητές καλούνται μέσω ομαδικής δραστηριότητας να επεξεργαστούν ένα ερωτηματολόγιο, ώστε να γνωρίσουν τις βασικές αρχές και τον αντίκτυπο του Bauhaus, την αρχιτεκτονική παραγωγή και τους βασικούς εκπροσώπους. Τα εργαλεία και οι πηγές για την αναζήτηση των απαντήσεων είναι διάφοροι τίτλοι βιβλίων γύρω από την θεματική ενότητα του Bauhaus και εφαρμογές μέσω χρήσεως iPad. Το κομμάτι αυτό προωθεί το ομαδικό πνεύμα και την συνεργασία μεταξύ των μελών της ομάδας και παραπέμπει στο προπαρασκευαστικό τμήμα, στο οποίο αποτελούσε το αρχικό στάδιο στο πλαίσιο του Προγράμματος Σπουδών στην σχολή του Bauhaus. Στην συνέχεια με την ήδη υπάρχουσα σύσταση οι ομάδες καλούνται να γίνουν σπουδαστές του Bauhaus και επεξεργάζοντας ένα ή και περισσότερα μοντέλα από την εργαλειοθήκη. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα κλείνει με ένα κουΐζ μέσω του Tool “Kahoot!”, όπου οι ομάδες ερωτώνται γύρω από το Bauhaus με σκοπό να επαναληφθούν τα βασικά σημεία και να κλείσει όλη η διαδικασία με ένα διασκεδαστικό τρόπο. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.goethe.de/ins/gr/el/kul/sup/bih/ver.html

«Εργαστήρι Μάθησης»

Μέσα από διάφορες θεματικές εργασίες, οι μαθητές γνωρίζουν τις συλλογές της Βιβλιοθήκης και εξοικειώνονται με τις αντίστοιχες τεχνικές αναζήτησης. Σε αυτές τις εργασίες λαμβάνονται υπόψη το γλωσσικό επίπεδο, τα ενδιαφέροντα των μαθητών, αλλά και η πρόσφατη διδακτέα ύλη. Το εργαστήρι μάθησης στηρίζει και προωθεί τη χρήση των μέσων και του ενημερωτικού υλικού μέσα από παιχνίδια, την αυτόνομη μάθηση, τα κίνητρα μάθησης και την αλληλεπίδραση μέσα σε ομάδες. Έτσι, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα όχι μόνο να εξασκήσουν τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει στο μάθημα, αλλά και να μάθουν πολλές νέες και ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τη Γερμανία αναφορικά πάντα με τα ελληνικά δεδομένα ως μια αμοιβαία διαδικασία αλληλεπίδρασης.

Περιγραφή διεξαγωγής εργαστηρίου:
Οι μαθητές γνωρίζουν αρχικά τόσο την Βιβλιοθήκη και τον χώρο της όσο την συλλογή της. Στην συνέχεια έρχονται σε επαφή με τεχνικές αναζήτησης και καλούνται με γνώμονα τις τεχνικές αυτές να αναζητήσουν μια σειρά από μέσα. Έπειτα οι μαθητές χωρίζονται με τυχαία επιλογή σε ομάδες και τους ζητείται να επιλέξουν ένα θέμα μέσα από μια σειρά θεματικών ενοτήτων ή μιας συγκεκριμένης θεματικής ενότητας χωρισμένη σε υποενότητες και να δημιουργήσουν μια εργασία μέσω δημιουργίας ειδικών εφαρμογών. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.goethe.de/ins/gr/el/sta/ath/bib/lwb.html

«Εργαστήριο δημιουργικής αφήγησης και γραφής» (Storytelling)

Σκοπός του εργαστηρίου δημιουργικής αφήγησης και γραφής είναι τόσο η προσέγγιση της παιδικής και της νεανικής λογοτεχνίας όσο η δημιουργική επεξεργασία κειμένων. Μέσα από αυτή την δημιουργική διαδικασία οι μαθητές έρχονται σε επαφή με την παιδική και εφηβική λογοτεχνία της Γερμανίας. Οι μαθητές γνωρίζουν με αυτό τον τρόπο τον κόσμο των συνομηλίκων τους στην άλλη χώρα καθώς και την καθημερινότητα, τα ενδιαφέροντα, τα όνειρα και τους προβληματισμούς τους. Μέσω του εργαστηρίου της δημιουργικής αφήγησης και γραφής οι μαθητές προωθούνται τόσο στην αυτόνομη δράση και μελέτη όσο στην ανακάλυψη νέων τρόπων επικοινωνίας και έκφρασης και δημιουργούν μέσα από αυτή την διαδικασία προσωπικές και συλλογικές αφηγήσεις. Περιγραφή διεξαγωγής εργαστηρίου:

Οι μαθητές γνωρίζουν αρχικά τόσο την Βιβλιοθήκη και τον χώρο της όσο την συλλογή της. Στην συνέχεια έρχονται σε επαφή με τεχνικές αναζήτησης και καλούνται με γνώμονα τις τεχνικές αυτές να αναζητήσουν μια σειρά συγκεκριμένους τίτλους παιδικής ή εφηβικής λογοτεχνίας, αφού προηγουμένως οι μαθητές χωριστούν με τυχαία επιλογή σε ομάδες. Έχοντας στην κατοχή τους από ένα βιβλίο αναζητούν ένα συγκεκριμένο απόσπασμα που έχει ήδη επιλεχθεί. Το απόσπασμα αυτό αποτελεί την βάση για τη δημιουργική επεξεργασία. Μέσω από μια σειρά δημιουργικών προτάσεων όπως την σύνθεση σύντομων κειμένων (μονόλογος, διάλογος, επιλογή νέου τίτλου, σύνταξη περιγραφής οπισθοφύλλου), την κινητική (παντομίμα, παιχνίδι ρόλου, στιγμιότυπα εικόνας), την οπτική (μετατροπή αποσπάσματος σε κολλάζ, σε στιγμιότυπα φωτογραφίας ή σε κόμικς, σχεδιασμός νέου εξωφύλλου, δημιουργία διαφημιστικού φυλλαδίου, μεταφορά σε εικονογράφηση) και την ακουστική αναπαράσταση (επιλογή συνοδευτικής μουσικής, μετατροπή αποσπάσματος σε ακουστική σκηνή) οι ομάδες μπορούν να επιλέξουν τον τρόπο της δημιουργικής επεξεργασίας της αρέσκειά τους. Η επιλογή δε είναι έτσι καθορισμένη ώστε να επιτευχθεί μια ποικιλία αναπαραστάσεων. Η δημιουργική επεξεργασία και διαμόρφωση έχει σαν βάση την χρήση iPad και άλλων εργαλειών.

«Μικροί ρεπόρτερ εξερευνούν πόσο αληθινή μπορεί να είναι μια ψευδή είδηση»

Παραπληροφόρηση, ακούσια αναμετάδοση λανθασμένων πληροφοριών, ψευδείς ειδήσεις. Σκοπός του εργαστηρίου είναι να βάλει τους μαθητές σε ρόλο μικρών ρεπόρτερ σε μια διαδραστική διαδικασία κατά την οποία μαθαίνουν να αξιολογούν μηνύματα και ειδήσεις σε ψηφιακά και παραδοσιακά μέσα αναλαμβάνοντας ρόλο ενεργών και κριτικών χρηστών. Μέσω ειδικών σχεδιασμένων βιωματικών δραστηριοτήτων και χρήση εργαλειών οι μαθητές μαθαίνουν να διασταυρώνουν πηγές και να αναπτύσσουν τρόπους ανάπτυξης της κριτικής σκέψης – εργαλεία χρήσιμα για τον εντοπισμό και την αναγνώριση ψευδών ειδήσεων. Περιγραφή διεξαγωγής εργαστηρίου:

Οι μαθητές χωρίζονται με τυχαία επιλογή σε ομάδες. Στην συνέχεια γίνεται προβολή μιας γκαλερί φωτογραφιών και τους ζητείται να περιγράψουν τις φωτογραφίες και να κάνουν υποθέσεις για την τοποθεσία της λήψης των φωτογραφιών και για την ταυτότητα του φωτογράφου. Έπειτα γίνεται λόγος για ψευδείς ειδήσεις όπου ζητείται από τις ομάδες να περιγράψουν τον όρο. Για την συγκέντρωση των απαντήσεων οι μαθητές κάνουν χρήση των iPads και συγκεκριμένα χρησιμοποιώντας μια εφαρμογή που επιτρέπει την προβολή των απαντήσεων. Αφού κατέστη γνωστό τι εστί ψευδείς ειδήσεις καλούνται να ξανακοιτάξουν τις φωτογραφίες και να επισημάνουν ποιες υπόκεινται στην κατηγορία των ψευδών ειδήσεων και ποιες όχι. Στην συνέχεια τους δίνονται μια σειρά από εικονογράμματα με το ερώτημα πως συνδέονται με τις ψευδείς ειδήσεις. Μέσω της συνεργατικής διαδικασίας προσπαθούν να αποκωδικοποιήσουν τα εικονογράμματα. Μέσω συζήτησης καταλήγουν πως πρόκειται για εργαλεία ανίχνευσης ψευδών ειδήσεων. Τέλος καλούνται στις ομάδες που βρίσκονται να κατασκευάσουν ειδήσεις με την χρήση των iPads λαμβάνοντας υπόψιν όλες τις πληροφορίες που συγκέντρωσαν και έκαναν κτήση τους. Το εργαστήριο ολοκληρώνεται με την παρουσίαση των ειδήσεων από κάθε ομάδα ξεχωριστά αξιολογώντας την κατασκευή αναφορικά με τον κατάλογο των εικονογραμμάτων.

«Εργαστήριο για την κοινωνική ζωή των Νέων»

Σκοπός του εργαστηρίου είναι να έρθουν οι μαθητές μέσω ανοικτών δραστηριοτήτων δράσης σε επαφή με την έννοια των Κοινών. Μέσω από αυτή την διαδικασία θα γνωρίσουν την ικανότητα να συμβάλει κάποιος στη δημιουργία και τη συντήρηση ενός Κοινού αγαθού, το οποίο είναι ελεύθερο προσιτό σε όλους. Όλο αυτό επιτυγχάνεται μέσα από παιχνίδια και από την αλληλεπίδραση μέσα σε ομάδες.

Περιγραφή διεξαγωγής εργαστηρίου:
Το εργαστήριο ξεκινάει με το παιχνίδι των μουσικών καρεκλών. Οι μαθητές στέκονται σε κύκλο και ξεκινούν να περιστρέφονται με χορευτικές κινήσεις κυκλικά. Στο χαμήλωμα της έντασης της μουσικής καλούνται οι μαθητές να καθίσουν στις καρέκλες. Στην συνέχεια αφαιρείται μια καρέκλα και τους ζητείται αυτή την φορά να σκεφτούν τρόπους και μηχανισμούς με σκοπό να βρεθεί μια θέση, ώστε στην επόμενη διακοπή μουσικής να καταφέρουν να σωθούν όλοι χωρίς εξαίρεση βοηθώντας ο ένας τον άλλον. Αυτή η διαδικασία ακολουθείται αρκετούς γύρους ακόμη. Στην συνέχεια γίνεται μια εισαγωγή στο τρίπτυχο άνθρωπος – πόρος – κανόνες φέρνοντας απτά παραδείγματα από την καθημερινότητα, τα οποία συνοδεύονται από εικονογραφημένο υλικό για την καλύτερη πρόσληψη και αντίληψη. Έπειτα ακολουθεί μια προβολή ενός βίντεο όπου μέσω της ιστορίας γίνεται σαφής ο ορισμός των Κοινών που περιλαμβάνουν πόρους, οι οποίοι διαχειρίζονται δε από τις κοινότητες. Συνεπώς, τα κοινά αποτελούνται από τρία αλληλένδετα επίπεδα: τον πόρο, την κοινότητα και κατά επέκταση τον άνθρωπο και το ρυθμιστικό πλαίσιο που περιλαμβάνεται από τους κανόνες. Οι μαθητές χωρίζονται έπειτα με τυχαία επιλογή σε ομάδες. Στην συνέχεια τους δίνεται μια σειρά από εικονογράμματα, τα οποία συνδέονται με τα βήματα για την αποτελεσματική αυτοδιαχείριση των κοινών πόρων. Γίνεται μια επιλογή των βημάτων αυτών και ακολουθεί μια συζήτηση με βάση τις καρέκλες. Έπειτα δίνετε στις ομάδες να σκεφτούν και να συζητήσουν τυχόν προβληματικές καταστάσεις αντιμετωπίζουν στην σχολική τους μονάδα. Το επόμενο βήμα είναι να βρουν τρόπους επίλυσης τους έχοντας ως βοήθεια πρόσωπα της σχολικής κοινότητας. Η κάθε ομάδα παρουσιάζει το σκεπτικό της και ακολουθεί συζήτηση όπου ο καθένας μπορεί να καταθέσει τις εμπειρίες του και την στάση του απέναντι στην κάθε θεματική. Το εργαστήριο ολοκληρώνεται με την επανάληψη του παιχνιδιού των μουσικών καρεκλών παρατηρώντας δε τώρα την αλλαγή συμπεριφοράς, κινήσεων και στάση των μαθητών απέναντι στην κοινότητα τους και συγκεκριμένα απέναντι στους συμμαθητές τους και αξιολογώντας κατά πόσο τους επηρέασε η δράση αυτή.

Επικοινωνία
Νικολεττα Σταθοπουλου
Δανεισμός και πληροφορίες
Εργαστήρι Μάθησης «Βιβλιοθήκη»
Τηλ. +30 2103661055
Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Goethe-Institut
Omirou 14-16
106 72 Athen
Griechenland
Iliana Kikidou
Tel.: ++30 210 3661 046
Fax: ++ 30 210 3643 518
Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Δραστηριότητες για μαθήτριες και μαθητές

Γλώσσα: Γερμανικά, Ελληνικά
Είσοδος ελεύθερη

Εργαστήρι μάθησης της βιβλιοθήκης του Goethe- Institut

Στο εργαστήρι μάθησης της βιβλιοθήκης του Goethe-Institut Athen και Thessaloniki οι μαθητές γνωρίζουν τις συλλογές της βιβλιοθήκης μέσα από εργασίες πάνω σε συγκεκριμένα θέματα (όπως πολιτιστικά στοιχεία, Fake News) και εξοικειώνονται με τις αντίστοιχες τεχνικές αναζήτησης. Σε αυτές τις εργασίες λαμβάνονται υπόψη το γλωσσικό επίπεδο και τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Έτσι, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα όχι μόνο να εξασκήσουν τόσο τις γνώσεις τους όσο να τις επεκτείνουν και σε αλλά πεδία καθώς και να μάθουν πολλές νέες και ενδιαφέρουσες πληροφορίες που αφορούν και την Γερμανία.

Το εργαστήρι μάθησης αρχίζει με μια σύντομη εισαγωγή που εστιάζει στις τεχνικές αναζήτησης. Στη συνέχεια εφαρμόζεται η μέθοδος: «ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ»!

Ακολουθεί η επεξεργασία σχετικών με το μάθημα εργασιών, όπου οι μαθητές

  • κάνουν έρευνα
  • καταγράφουν
  • παρουσιάζουν

Το Εργαστήρι Μάθησης μπορεί να διαρκέσει έως 1-1,5 ώρες

Ιστοσελίδα: https://www.goethe.de/ins/gr/el/sta/ath/bib/lwb.html

Προβολή κινηματογραφικών ταινιών

Το μάθημα των Γερμανικών μπορεί να αποκτήσει περισσότερη ζωντάνια και εναλλαγές χρησιμοποιώντας τον κινηματογράφο. Στις αίθουσες εκδηλώσεων του Goethe- Institut Athen και Thessaloniki οι μαθητές μπορούν να παρακολουθήσουν γερμανικές ταινίες καθώς και διασκευασμένα σε ταινίες παραμύθια με ή χωρίς ελληνικούς υπότιτλους στα πλαίσια του μαθήματος των Γερμανικών. Οι ταινίες απευθύνονται σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Για τους καθηγητές υπάρχει διδακτικό υλικό για κάθε ταινία με το οποίο μπορούν να δουλέψουν πριν ή μετά την προβολή.

Η προβολή κινηματογραφικής ταινίας διαρκεί 2 ώρες. Η προβολή ενός παραμυθιού των αδερφών Γκρίμ διαρκεί 1 ώρα

Ιστοσελίδα: https://www.goethe.de/ins/gr/el/spr/unt/wuv.html

Θεματικά εργαστήρια και δράσεις για μαθήτριες και μαθητές

Το Goethe-Institut είναι πάντα ανοιχτό σε επισκέψεις από σχολικές τάξεις και τους καθηγητές τους.

Tα Goethe-Institut Athen και Thessaloniki φιλοξενούν τακτικά εκθέσεις ποικίλης θεματολογίας που συνοδεύονται από κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό και διαδραστικά παιχνίδια για τους συμμετέχοντες. Επίσης προσφέρουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα εργαστήρια και οργανώνει δράσεις για παιδιά σε συνεργασία με καθηγητές και άλλους συνεργάτες (Μουσεία και ιδρύματα).

Τα θέματα και οι ημερομηνίες ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα του Goethe-Institut στην κατηγορία εκδηλώσεων:
https://www.goethe.de/ins/gr/el/ver.cfm και
https://www.goethe.de/ins/gr/el/spr/unt/wuv.html

#OEKOROPA: ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΑ ΒΙΩΣΙΜΑ ΤΑΞΙΔΙΑ

Οι μήνες της στασιμότητας μάς δίνουν το περιθώριο να αναρωτηθούμε:

  • Πώς θα ταξιδεύουμε στο μέλλον στην Ευρώπη αν δεν θέλουμε να επιβαρύνουμε υπερβολικά το περιβάλλον;
  • Ποια συγκεκριμένα μέτρα μπορούμε να πάρουμε κατά των αυξανόμενων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα;
  • Πώς μπορούμε να εξασφαλίσουμε την πανευρωπαϊκή ευαισθητοποίηση για μια υπεύθυνη κινητικότητα;

Αυτά είναι τα κεντρικά ερωτήματα του πανευρωπαϊκού και ψηφιακού διαγωνισμού για νέους #oekoropa, τον οποίο το Goethe-Institut προκηρύσσει και είναι σε ισχύ από τώρα, με αφορμή τη Γερμανική Προεδρία της ΕΕ. Μαθητές και μαθήτριες ηλικίας 16 έως 19 ετών και δάσκαλοι/δασκάλες από όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ προσκαλούνται να συμμετάσχουν με καινοτόμες ιδέες για ένα κλιματικά ουδέτερο ταξίδι ανά την Ευρώπη. Με τον διαγωνισμό, το Goethe-Institut θέλει να δείξει ότι τα ταξίδια είναι εφικτά ακόμη και σε αυτούς τους καιρούς – αρχικά θεωρητικά και αργότερα στην πράξη.

Ιστοσελίδες:
https://www.goethe.de/en/spr/unt/ver/oek.html
https://www.goethe.de/ins/gr/el/ver.cfm?fuseaction=events.detail&event_id=21875977

Ξενάγηση με ιδιαίτερες δραστηριότητες στο Goethe-Institut Θεσσαλονίκης

Μια ιδιαίτερη ξενάγηση στην ιστορία και τις εγκαταστάσεις του Goethe-Institut Θεσσαλονίκης, ενός από τα 159 Ινστιτούτα Goethe που λειτουργούν διεθνώς σε 98 χώρες. Πρόκειται για ένα από τα παλαιότερα Ινστιτούτα του κόσμου που από το 1955 και για 65 συνεχή έτη αποτελεί ζωντανό κύτταρο πολιτισμού και ανοιχτό τόπο συνάντησης και διαπολιτισμικού διαλόγου στην πόλη της Θεσσαλονίκης.

Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος το Ινστιτούτο υποδέχεται οργανωμένες επισκέψεις ομάδων και σχολικών τάξεων που ενδιαφέρονται για την ιστορική αλλά και τη σύγχρονη πολιτιστική αξία του Goethe-Institut Thessaloniki. Η ξενάγηση περιλαμβάνει στάσεις στους χώρους και την ιστορία του Goethe-Institut Θεσσαλονίκης . Οι μαθητές και μαθήτριες αναζητούν το Αρκαδικό αρχέτυπο στο καφέ του Ινστιτούτου, αναπαύονται και επικοινωνούν επικοινωνήστε στον καλλιτεχνικά επιμελημένο κήπο του, περιηγούνται στην πλούσια συλλογή της σύγχρονης βιβλιοθήκης του και ζουν το «Όνειρο του Goethe», όπως το οραματίστηκαν οι καλλιτέχνες του Artecitya.

Ιστοσελίδα:
https://www.goethe.de/ins/gr/de/spr/unt/wuv/sgt.html

Επιμορφώσεις και εργαστήρια για μαθητές/-τριες στο Goethe-Institut Thessaloniki

Στο χώρο του Goethe-Institut Thessaloniki προγραμματίζονται και φέτος μια σειρά από δραστηριότητες για μαθητές με κέντρο βάρους τις τεχνικές και στρατηγικές μάθησης και την άτυπη μάθηση.

Ιστοσελίδα: https://www.goethe.de/ins/gr/de/sta/the/ver.cfm


Επιμόρφωση και υποστήριξη καθηγητριών και Καθηγητών

Γλώσσα: Γερμανικά, Ελληνικά Είσοδος ελεύθερη

Διαδικτυακή επιμόρφωση καθηγητριών και καθηγητών Γερμανικών: «Μαθαίνω να διδάσκω Γερμανικά» (DLL: Deutsch Lehren Lernen)1

Τη νέα σχολική χρονιά (Σεπτέμβριο 2020 μέχρι Μάιο 2021) θα συνεχιστεί ο κύκλος διαδικτυακών επιμορφώσεων. Καινοτομο προγραμμα καταρτισης και επιμορφωσης του Goethe-Institut: Μαθαινω να διδασκω Γερμανικα

Το πρόγραμμα „Μαθαίνω να διδάσκω Γερμανικά“ (DLL) θέτει την εκπαιδευτική διαδικασία του μαθήματος στο επίκεντρο της προσοχής. Η νέα σειρά κατάρτισης και επιμόρφωσης του Goethe-Institut σχεδιάσθηκε ειδικά για καθηγητές της Γερμανικής ως ξένης/ δεύτερης γλώσσας στην πρωτοβάθμια, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ή στην εκπαίδευση ενηλίκων, με σκοπό να συμβάλλει στην πρακτική κατάρτισή τους.

Ιστοσελίδα:
https://www.goethe.de/ins/gr/el/spr/unt/for/gia/dll.html

Καθιερωμένη συνάντηση καθηγητριών και καθηγητών Γερμανικών στο Goethe-Institut Athen

Ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες σας και μεταμορφώνουμε την βιβλιοθήκη του Goethe-Institut Athen σε έναν τόπο συνάντησης καθηγητών γερμανικής γλώσσας.

Με αφορμή τα Χριστούγεννα 2020 θα πραγματοποιηθεί μια ξεχωριστή συνάντηση καθηγητών με χριστουγεννιάτικη διάθεση, Glühwein και γιορτινά εδέσματα.

Ημερομηνία της συνάντησης:

Τετάρτη, 09/12/2020 Ώρα: 17.00 – 20.00

Σειρά διαδικτυακών σεμιναρίων

Από Σεπτέμβριο 2020 θα συνεχίσουμε τα διαδικτυακά σεμινάρια. Το θέμα κάθε σεμιναρίου θα ανακοινωθεί στην παρακάτω ιστοσελίδα:
https://www.goethe.de/ins/gr/de/spr/unt/for/gia/wbn.html

Επιμορφώσεις και εργαστήρια για καθηγητές/-τριες στο Goethe-Institut Thessaloniki

Στο χώρο του Goethe-Institut Thessaloniki προγραμματίζονται εκπαιδευτικά σεμινάρια για καθηγητές, με στόχο να μπορούν να συνοδεύσουν τους μαθητές στη διαδικασία μάθησης, όχι μόνο της ξένης γλώσσας, να αναγνωρίσουν τη σημασία της άτυπης μάθησης και να συνδράμουν γενικά τους μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Το πρόγραμμα θα προσαρμοστεί ανάλογα με την εξέλιξη του κορωνοϊού και μπορεί να περιλάβει και άλλα θέματα, όπως διαχείριση χρόνου, διαχείριση των διαδικτυακών πηγών, έρευνα στο διαδίκτυο, διαδικτυακή μάθηση κ.α.

Ιστοσελίδα: https://www.goethe.de/ins/gr/de/ver.cfm

Υποτροφίες για καθηγητές Γερμανικών (στη Γερμανία)

Το Goethe-Institut διαθέτει στην Ελλάδα κάθε χρόνο περίπου 30 υποτροφίες για επιμόρφωση καθηγητών Γερμανικών στη Γερμανία, με στόχο την εμβάθυνση και ενίσχυση ειδικών γνώσεων στους τομείς:

  • Γερμανικός πολιτισμός
  • Μεθοδολογία και διδακτική μαθήματος
  • Σεμινάρια για εκπαιδευτές και επιμορφωτές
  • Γλωσσική επιμόρφωση για καθηγητές Γερμανικών

Περισσότερες πληροφορίες για τη διαδικασία συμμετοχής και το έντυπο της αίτησης για τα σεμινάρια επιμόρφωσης αναρτώνται στην ιστοσελίδα μας κάθε Σεπτέμβριο.

Προθεσμία για την υποβολή των αιτήσεων: 15. Οκτωβρίου.

Γλώσσα: Γερμανικά Ιστοσελίδα:
https://www.goethe.de/ins/gr/el/spr/unt/for/deu.html

Μερική υποτροφία για καθηγητές Γερμανικών (στην Ελλάδα)

Το Goethe-Institut Athen παρέχει μερική υποτροφία σε καθηγητές Γερμανικών για τη συμμετοχή σε επιμόρφωση στην Ελλάδα, που πραγματοποιείται κάθε καλοκαίρι, πριν ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά.

Ιστοσελίδα: https://www.goethe.de/ins/gr/el/spr/unt/for/gia/daf.html


Εκδηλώσεις για μαθητές, γονείς και καθηγητές

Ευρωπαϊκή ημέρα γλωσσών 2020

Τι είναι η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών;

Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών είναι μια πανευρωπαϊκή εκστρατεία για την προώθηση της εκμάθησης γλωσσών και εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Συμβουλίου της Ευρώπης για την προώθηση της πολυγλωσσίας στην Ευρώπη.

Οι γενικοί στόχοι της ημέρας είναι:

  • να ευαισθητοποιήσει το κοινό για τη σημασία της εκμάθησης γλωσσών και της διαφοροποίησης των γλωσσών που μαθαίνονται με σκοπό την αύξηση της πολυγλωσσίας και της διαπολιτισμικής κατανόησης·
  • να προωθήσει την πλούσια γλωσσική και πολιτιστική ποικιλία της Ευρώπης·
  • να ενθαρρύνει τη δια βίου εκμάθηση γλωσσών μέσα και έξω από το σχολείο.

Ευρωπαϊκή ημέρα γλωσσών 2020 στην Αθήνα

Γιορτάστε διαδικτυακά μαζί μας την Ευρωπαϊκή Μέρα Γλωσσών 2020! Ταξιδέψτε από τη μια ευρωπαϊκή χώρα στην άλλη και ανακαλύψτε τον συναρπαστικό κόσμο των γλωσσών!

Μορφωτικά και Πολιτιστικά Ιδρύματα και Πρεσβείες ευρωπαϊκών χωρών στην Ελλάδα - μέλη του EUNIC - σε συνεργασία με την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Αθήνα, με το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (IKY), το Διδασκαλείο Ξένων Γλωσσών του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Σύλλογο των αποφοίτων ''Διδασκαλία Γλωσσών στην Ευρώπη'' προσφέρουν σε μικρούς και μεγάλους τη δυνατότητα να ταξιδέψουν με όχημα τη γλώσσα από τη μια ευρωπαϊκή χώρα στην άλλη και να γνωρίσουν τον συναρπαστικό κόσμο των γλωσσών.

Ιστοσελίδα: www.imera-glosson.eu
https://www.goethe.de/ins/gr/de/ver.cfm

Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών 2020 στη Θεσσαλονίκη

Την τελευταία Τετάρτη του Σεπτεμβρίου εορτάζεται κάθε χρόνο στο Goethe-Institut Θεσσαλονίκης η «Ημέρα των Ευρωπαϊκών Γλωσσών».

Την ημέρα αυτή το Ινστιτούτο είναι ανοιχτό σε επισκέψεις από σχολεία / τάξεις της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τα οποία μπορεί να παρακολουθήσουν ένα πλούσιο πρόγραμμα εκδηλώσεων στο χώρο του. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει γερμανική μουσική, θέατρο, γλώσσα και κίνηση, Γερμανικά με όλες τις αισθήσεις και διάφορες εκδηλώσεις με θέμα την πολυγλωσσία. Οι μαθητές που θα συμμετέχουν μπορούν μέσω διαδραστικών εργαστηρίων, παραστάσεων και παιχνιδιών να δοκιμάσουν τις γνώσεις τους στις ξένες γλώσσες και να γνωρίσουν διάφορες γλωσσικές οικογένειες.

Ιστοσελίδα: https://www.goethe.de/ins/gr/de/ver.cfm

Με τα Γερμανικά ένα βήμα μπροστά

«Με τα Γερμανικά ένα βήμα μπροστά» είναι το σύνθημα και ταυτόχρονα ο τίτλος της ετήσιας εκδήλωσής μας για καθηγητές Γερμανικών, φοιτητές, μαθητές Γερμανικών και γονείς, που πραγματοποιείται τόσο στην Αθήνα όσο και στην επαρχία.

Τα Γερμανικά αξίζουν τον κόπο! Τα Γερμανικά με πηγαίνουν ένα βήμα παραπέρα! Αυτό θέλουμε να αναδείξουμε με τη νέα μορφή της εκδήλωσή μας, η οποία δε θεωρείται συνέδριο ή κλασική ημερίδα καθηγητών της Γερμανικής Γλώσσας, αλλά μια εκδήλωση που θέλει να δώσει νέα ώθηση και φρεσκάδα, με κύριο στόχο τη δικτύωση και την ανταλλαγή απόψεων των επισκεπτών. Το πρόγραμμα της εκδήλωσης χαρακτηρίζεται από την ποικιλομορφία του και αποτελείται από ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις καλεσμένων από την Ελλάδα και τη Γερμανία, ομιλίες σχετικά με επίκαιρες θεματικές, μεθόδους και ιδέες, διαλόγους με πλούσια ανταλλαγή εμπειριών, γνώσεων και πρακτικών, καθώς και διαδραστικά εργαστήρια. Η θεματολογία εναλλάσσεται και κάθε χρονιά είναι αφιερωμένη σε ένα διαφορετικό θέμα, του οποίου η επιλογή γίνεται ύστερα από έρευνα, διάλογο και συνεννόηση με τους συνεργάτες μας. Με αυτόν τον τρόπο προσπαθούμε να ικανοποιήσουμε τις τοπικές ανάγκες και επιθυμίες.

Στόχος μας είναι να προσεγγίσουμε 3 σημαντικές ομάδες. Πραγματοποιούνται εργαστήρια, ομιλίες από ειδικούς, παρέχεται η δυνατότητα προσωπικής ενημέρωσης, καθώς και η ευκαιρία για ανταλλαγή εμπειριών με σκοπό να απαντηθούν βασικά ερωτήματα, όπως:

  • Καθηγητές Γερμανικών
    «Πώς μπορώ να εμπλουτίσω το μάθημά μου, να παρέχω κίνητρα στους μαθητές μου και να τους υποστηρίξω με τον καλύτερο δυνατό τρόπο;»
  • Μαθητές Γερμανικών
    Ποιο είναι το όφελος της εκμάθησης της γερμανικής γλώσσας; Ποιες δυνατότητες μου προσφέρει; Πώς μπορώ να επεκτείνω τις γνώσεις μου εκτός σχολείου;
  • Γονείς
    «Γιατί να μάθει το παιδί μου Γερμανικά; Πώς μπορώ να το υποστηρίξω; Ποιες δυνατότητες υπάρχουν;»

Ιστοσελίδα:
https://www.goethe.de/ins/gr/el/spr/unt/for/gia/vdd.html


Επικοινωνία:

 

Αθήνα

Ηλιάνα Κικίδου
Υπεύθυνη του Τμήματος Εκπαιδευτικής Συνεργασίας
Goethe-Institut Athen
Τηλ. +30 210 3661046
Φαξ +30 210 3643518
Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Anessa Androbik
Εκπαιδευτική Συνεργασία
Goethe-Institut Athen
Τηλ. +30 210 3661017
Φαξ +30 210 3643518
Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Θεσσαλονίκη

Anastasia Papanakli
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικής συνεργασίας
Goethe-Institut Thessaloniki
Τηλ. + 30 2310 889595
Φαξ + 30 2310 831871
Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Katerina De Vitis
Εκπαιδευτική Συνεργασία
Goethe-Institut Thessaloniki
Τηλ. + 30 2310 889620
Φαξ + 30 2310 831871
Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Σχετικά Άρθρα