edu.klimaka.gr

Πρόσκληση Υποβολής Ψηφιακών Διδακτικών Σεναρίων

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΒΟΛΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΣΕΝΑΡΙΩΝ

Αρ.Πρωτ.6796/07-09-2015

ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΜΟΝΑΔΑ B2
Υλοποίησης Έργων Υποδομών της Εκπαίδευσης
Πληροφορίες : Μαίρη Κριάρη
mkriari(ΑΤ)minedu.gov.gr
Τηλέφωνο : 210-3442135
Fax : 210-3442153

ΘΕΜΑ : ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΣΕΝΑΡΙΩΝ

Η προθεσμία υποβολής ψηφιακών διδακτικών σεναρίων της με αρ. πρωτ. 4527/17-6-2015 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΒΟΛΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΣΕΝΑΡΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (η οποία βρίσκεται αναρτημένη στον ιστότοπο www.eye.minedu.gov.gr) παρατείνεται έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2015.

Η εκπόνηση, υποβολή, αξιολόγηση και ανάδειξη των βέλτιστων σεναρίων πραγματοποιείται μέσω του Ψηφιακού Συστήματος - Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Ανάπτυξης, Σχεδίασης, Υποβολής και Αξιολόγησης «ΑΙΣΩΠΟΣ» που έχει αναπτυχθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Στην Πλατφόρμα βρίσκεται αναρτημένο μεγάλο πλήθος δειγματικών σεναρίων, στη διάθεση όλων των εκπαιδευτικών – δημιουργών.

Η Πλατφόρμα είναι προσβάσιμη στην ακόλουθη διεύθυνση : http://aesop.iep.edu.gr/

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΤΟΥ Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΧΑΣΑΠΗΣ


Αρ.Πρωτ.4527/17-06-215

ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΜΟΝΑΔΑ Β2
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΡΓΩΝ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Πληροφορίες : Μαίρη Κριάρη
Τηλέφωνο : 210 344 21 35
Fax : 210 344 21 53
E-mail : mkriari(ΑΤ)minedu.gov.gr

Πράξη: «Ανάπτυξη μεθοδολογίας και ψηφιακών διδακτικών σεναρίων για τα γνωστικά αντικείμενα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 & 3 κωδ. 0ΠΣ: 479325 ΣΑΕ: 2014ΣΕ24580051

Υποέργο 4 «ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΒΟΛΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΕΝΑΡΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ»

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΒΟΛΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΣΕΝΑΡΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

στο πλαίσιο του Υποέργου 4 με τίτλο «ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΒΟΛΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΕΝΑΡΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ», της Πράξης «Ανάπτυξη μεθοδολογίας και ψηφιακών διδακτικών σεναρίων για τα γνωστικά αντικείμενα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης», Άξονες Προτεραιότητας 1-2-3 - Οριζόντια Πράξη, με κωδικό ΟΠΣ: 479325 και ΣΑΕ: 2014ΣΕ24580051 (ΕΣΠΑ 2007-2013)

Η ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ (ΕΥΕΕΔ) ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ,
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος: «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» είναι Δικαιούχος του Υποέργου 4 με τίτλο «ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΒΟΛΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΕΝΑΡΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ» της Πράξης «Ανάπτυξη μεθοδολογίας και ψηφιακών διδακτικών σεναρίων για τα γνωστικά αντικείμενα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης», Άξονες Προτεραιότητας 1-2-3 - Οριζόντια Πράξη, με κωδικό ΟΠΣ: 479325, η οποία συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ) και το Ελληνικό Δημόσιο.

Έχοντας δε υπόψη:
1. Tην 2η Τροποποίηση (αρ. πρ. 3205/14-2-2014) της με αριθ. πρωτ. 3997/1-4-2010 και κωδικό 62 Πρόσκλησης της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και δια Βίου Μάθηση».
2. Τη με αρ. πρωτ. της ΕΥΔ Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» 6741/04-04-2014 Απόφαση Ένταξης.
3. Το Τεχνικό Δελτίο της Εγκεκριμένης Πράξης.
4. Την με αρ. πρωτ. 8967/1-10-2014 (ΑΔΑ: ΩΒ8Ν9-2Ω2) Απόφαση Έγκρισης υλοποίησης με ίδια μέσα του Υποέργου 4.
5. Το γεγονός ότι η δαπάνη που προκαλείται από την παρούσα καλύπτεται από τον προϋπολογισμό της Πράξης και ότι το κόστος της συνολικής δαπάνης στο πλαίσιο της Πράξης συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) με κωδικό ΣΑΕ 2014ΣΕ24580051.

Προσκαλεί

τους ενδιαφερόμενους Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Δημόσιας ή Ιδιωτικής Εκπαίδευσης να υποβάλλουν ένα (1) ψηφιακό διδακτικό σενάριο πάνω στο γνωστικό αντικείμενο της  επιλογής τους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα Πρόσκληση και τις ανάγκες του Υποέργου 4 της Πράξης «Ανάπτυξη μεθοδολογίας και ψηφιακών διδακτικών σεναρίων για τα γνωστικά αντικείμενα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης».

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

H εκτέλεση της Πράξης γίνεται με τη σύμπραξη δύο φορέων, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ανέλαβε την ανάπτυξη μεθοδολογίας και την εκπόνηση των δειγματικών ψηφιακών διδακτικών σεναρίων, την ανάπτυξη μεθοδολογικού πλαισίου αξιολόγησης και επιλογής ψηφιακών διδακτικών σεναρίων καθώς και την ανάπτυξη Ψηφιακού Συστήματος - Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Ανάπτυξης, Σχεδίασης, Υποβολής και Αξιολόγησης Ψηφιακών Διδακτικών Σεναρίων. Μετά την ολοκλήρωση του έργου αυτού από το Ι.Ε.Π, η Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων (ΕΥΕ ΕΔ) του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. ανέλαβε να απευθύνει πρόσκληση στους εκπαιδευτικούς της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας, ώστε να εκπονήσουν και να υποβάλουν ψηφιακά διδακτικά σενάρια, με βάση τις προδιαγραφές εκπόνησης των σεναρίων (κριτήρια αξιολόγησης) που έχουν τεθεί από το Ι.Ε.Π. καθώς και τα δειγματικά σενάρια που θα έχουν εκπονηθεί από το Ι.Ε.Π.

1. ΕΚΠΟΝΗΣΗ & ΥΠΟΒΟΛΗ

Η εκπόνηση, υποβολή, αξιολόγηση και ανάδειξη των βέλτιστων σεναρίων θα πραγματοποιηθεί μέσω του Ψηφιακού Συστήματος - Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Ανάπτυξης, Σχεδίασης, Υποβολής και Αξιολόγησης «ΑΙΣΩΠΟΣ» που θα έχει αναπτυχθεί από το Ι.Ε.Π. Στην Πλατφόρμα θα βρίσκεται αναρτημένο μεγάλο πλήθος δειγματικών σεναρίων, στη διάθεση όλων των εκπαιδευτικών – δημιουργών.

Η Πλατφόρμα θα είναι προσβάσιμη στην ακόλουθη διεύθυνση : http://aesop.iep.edu.gr/. Η πρόσβαση για εγγραφή και χρήση θα είναι δυνατή από τις 8 Ιουλίου 2015 στις 12:00.

Η διάρκεια εκπόνησης - υποβολής ορίζεται από 8 Ιουλίου έως 10 Σεπτεμβρίου 2015.

2. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ & ΒΡΑΒΕΥΣΗ

Τα υποβληθέντα ψηφιακά διδακτικά σενάρια θα αξιολογηθούν από κατάλογο επιλεγέντων αξιολογητών.

Τα κριτήρια αξιολόγησης των σεναρίων και ο τρόπος μοριοδότησης σε εκατονταβάθμια κλίμακα θα βρίσκονται στη διάθεση των εκπαιδευτικών – δημιουργών σεναρίων σε σχετικό πεδίο της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Ανάπτυξης, Σχεδίασης, Υποβολής και Αξιολόγησης «ΑΙΣΩΠΟΣ».

Με το πέρας της διαδικασίας αξιολόγησης από δύο αξιολογητές θα αναδειχθούν τα βέλτιστα εξ’ αυτών τα οποία θα βραβευθούν. Βέλτιστα θα θεωρηθούν τα σενάρια τα οποία θα συγκεντρώσουν, κατ’ ελάχιστο, 66 μόρια, ως μέσο όρο από τους δύο αξιολογητές, σε κλίμακα βαθμολόγησης από το 0 έως το 100.

Τα βέλτιστα σενάρια (66-100) καθώς και τα επαρκή (33-65) θα δημοσιοποιηθούν με το όνομα του εκπαιδευτικού και θα βρίσκονται αναρτημένα στην ανωτέρω πλατφόρμα, στη διάθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Η αμοιβή για κάθε σενάριο το οποίο θα αναδειχθεί βέλτιστο δεν θα υπερβαίνει το ποσό των τριακοσίων ευρώ (300€), συμπεριλαμβανομένων των νομίμων κρατήσεων.

Για τα επαρκή σενάρια θα χορηγηθεί βεβαίωση στον αντίστοιχο εκπαιδευτικό – δημιουργό.

Τα αποτελέσματα της πράξης θα ανακοινωθούν σε εκδήλωση που θα λάβει χώρα στο Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. την περίοδο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου 2015.

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ:

1. Σε περίπτωση ισοβαθμίας, υψηλότερη θέση στην κατάταξη θα καταλαμβάνει το σενάριο με τον υψηλότερο μέσο όρο στα τρία χαμηλότερα βαθμολογημένα κριτήρια. Σε περίπτωση νέας ισοβαθμίας, υψηλότερη θέση στην κατάταξη θα καταλαμβάνει το σενάριο με την υψηλότερη βαθμολογία στο χαμηλότερα βαθμολογημένο κριτήριο. Τέλος, σε περίπτωση νέας ισοβαθμίας θα διεξάγεται κλήρωση.

2. Μετά το πέρας της αξιολόγησης των υποβληθέντων ψηφιακών διδακτικών σεναρίων από δύο αξιολογητές, ο οριστικός πίνακας κατάταξης των σεναρίων και η ανάδειξη των βέλτιστων εξ’ αυτών (66-100μόρια) θα επικυρωθεί με απόφαση του Γενικού Γραμματέα του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ., σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα Πρόσκληση και τις ανάγκες υλοποίησης του υπό ανάθεση έργου.

ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Στην Πλατφόρμα θα βρίσκεται αναρτημένο μεγάλο πλήθος δειγματικών σεναρίων, στη διάθεση όλων των εκπαιδευτικών – δημιουργών, ανεξάρτητα από την κατηγορία στην οποία ενδιαφέρονται να υποβάλλουν σενάριο.

1. Πληροφορική
2. Μαθηματικά
3. Ιστορία
4. Φυσική
5. Μελέτη Περιβάλλοντος
6. Προσχολική Παιδαγωγική
7. Γεωγραφία
8. Χημεία
9. Θρησκευτικά και Εκκλησιαστική εκπαίδευση
10. Φιλοσοφία
11. Αγγλικά
12. Βιολογία
13. Λατινικά
14. Γαλλικά
15. Ηλεκτρολογία (Ε.Ε.)
16. Τεχνολογία
17. Κοινωνικές – Πολιτικές επιστήμες
18. Ελληνικός και Ευρωπαϊκός πολιτισμός
19. Μηχανολογία (Ε.Ε.)
20. Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων
21. Ευέλικτη Ζώνη
22. Βιωματικές Δράσεις
23. Project
24. Διαθεματική ομάδα
25. Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
26. Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων
27. Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Σημείωση για τα ανωτέρω:

1) Ο όρος Ε.Ε. αφορά την Επαγγελματική εκπαίδευση.

2) Η πλατφόρμα θα δεχθεί έως 3.700 ψηφιακά διδακτικά σενάρια τα οποία θα είναι κατανεμημένα ανά γνωστικό αντικείμενο. Το μέγιστο πλήθος σεναρίων που θα υποβληθεί για κάθε γνωστικό αντικείμενο θα εμφανίζεται στην πλατφόρμα. Το πλήθος υποβληθέντων σεναρίων ανά γνωστικό αντικείμενο επίσης θα εμφανίζεται στην πλατφόρμα. Μόλις συμπληρωθεί ο μέγιστος αριθμός αιτούμενων σεναρίων ανά γνωστικό αντικείμενο, η πλατφόρμα δεν θα επιτρέπει περαιτέρω υποβολές για το αντικείμενο αυτό.

Η διαδικασία υποβολής θα ολοκληρωθεί με τη συμπλήρωση 3.700 σεναρίων, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής την 10η Σεπτεμβρίου στις 12:00.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

ΠΡΟΣΟΧΗ!

Για να εγγραφεί και να συνδεθεί στην Πλατφόρμα «Αίσωπος» (http://aesop.iep.edu.gr/) ο κάθε εκπαιδευτικός – δημιουργός ψηφιακού διδακτικού σεναρίου θα χρησιμοποιήσει ως όνομα χρήστη (username) το λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail account) που διαθέτει στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με τη μορφή (………………)@sch.gr.

Σε περίπτωση που ο εκπαιδευτικός δεν διαθέτει σχετικό λογαριασμό, για τις οδηγίες δημιουργίας του θα πρέπει να επισκεφθεί την ιστοσελίδα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου www.sch.gr

Πρόσβαση στην ανωτέρω Πλατφόρμα μπορούν να έχουν και όλοι οι κάτοχοι έγκυρου e-mail από τα ακόλουθα e-mails: sch.gr, minedu.gov.gr, iep.edu.gr.

Απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορέσει να υποβάλλει Ψηφιακό Διδακτικό Σενάριο είναι η εγγραφή στην ανωτέρω Πλατφόρμα.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ & ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες οδηγίες για το σύνολο των λειτουργιών της, με έμφαση στη δημιουργία νέου Σεναρίου.

Παράλληλα, θα υπάρχει εμπλουτισμένος χώρος συζητήσεων και ανταλλαγής αρχείων (http://aesop.iep.edu.gr/eclass/), προς διευκόλυνση όλων των εκπαιδευτικών που θα αναπτύξουν το δικό τους Σενάριο. Στο χώρο αυτό θα δημοσιεύονται και όλες οι ανακοινώσεις προς τους εκπαιδευτικούς – δημιουργοί σεναρίων. Η εγγραφή είναι υποχρεωτική.

Επίσης, η πλατφόρμα θα υποστηρίζει τη λειτουργία ενός ηλεκτρονικού Help-Desk (http://aesop.iep.edu.gr/helpdesk/) μέσω του οποίου Εμπειρογνώμονες και άλλο εξειδικευμένο προσωπικό της παρούσας Πράξης θα υποστηρίζουν συμβουλευτικά τους εκπαιδευτικούς στην ανάπτυξη νέων Σεναρίων και συγκεκριμένα σε θέματα τόσο εκπαιδευτικά όσο και τεχνικά. Η εγγραφή προτείνεται προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να κρατούν ιστορικό των ενδεχόμενων ερωτημάτων τους αλλά δεν είναι υποχρεωτική.

Επισημαίνονται τα εξής:

1. Όσοι ενταχθούν στον οριστικό Κατάλογο των Αξιολογητών της Πρόσκλησης (αρ. πρωτ. 2344/21-4-2015) δεν δικαιούνται να υποβάλλουν ψηφιακά διδακτικά σενάρια προς αξιολόγηση.

2. Μετά το πέρας της αξιολόγησης, ο κατάλογος των βέλτιστων και επαρκών σεναρίων με τα αντίστοιχα ονόματα των εκπαιδευτικών – δημιουργών θα αναρτηθεί εκτός από την Πλατφόρμα «Αίσωπος» του Ι.Ε.Π. και στην ιστοσελίδα της Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων (ΕΥΕΕΔ) του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. http://www.eye.minedu.gov.gr

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΤΟΥ Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΧΑΣΑΠΗΣ


Αρ.Πρωτ.8465/24-07-2015

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Απόσπασμα Πρακτικού 39/21-07-2015

Σήμερα 21 Ιουλίου 2015, ημέρα Τρίτη και ώρα 12:00, στο γραφείο του Προέδρου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Τσόχα 36 Αθήνα, συνεδρίασε το Διοικητικό Συμβούλιο, υπό την προεδρία του Προέδρου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π) και Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου κ. Σωτηρίου Γκλαβά.

(...)

ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ
....................................................................................................................................................
Θέμα: «Έγκριση Κριτηρίων Αξιολόγησης Ψηφιακών Διδακτικών Σεναρίων στο πλαίσιο της Πράξης: «Ανάπτυξη μεθοδολογίας και ψηφιακών διδακτικών σεναρίων για τα γνωστικά αντικείμενα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» με κωδικό ΟΠΣ 479325»
……………………………………………………………………………………………………………………………………

Το Διοικητικό Συμβούλιο, λαμβάνοντας υπόψη την παραπάνω εισήγηση του κ. Ιωάννη Σταμουλάκη, Επιστημονικού Υπευθύνου της Πράξης «Ανάπτυξη μεθοδολογίας και ψηφιακών διδακτικών σεναρίων για τα γνωστικά αντικείμενα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» για τις δράσεις που αφορούν το Ι.Ε.Π., ομόφωνα, αποφασίζει τα εξής:

α) Τα κριτήρια αξιολόγησης των Ψηφιακών Διδακτικών Σεναρίων είναι τα ακόλουθα:

Σχεδιασμός σεναρίου

1. Ο τίτλος του ψηφιακού σεναρίου αποτυπώνει με ακρίβεια τη θεματική ενότητα και το περιεχόμενό του.

2. Ο χρόνος εφαρμογής του ψηφιακού σεναρίου ανταποκρίνεται στον χρόνο που έχει προσδιοριστεί τόσο στο σύνολο του σεναρίου όσο και σε κάθε διακριτή φάση του.

3. Η προτεινόμενη υλικοτεχνική υποδομή και η οργάνωση της τάξης είναι κατάλληλες για το προτεινόμενο ψηφιακό σενάριο.

4. Το ψηφιακό σενάριο αξιοποιεί επαρκώς τις διαδραστικές, πολυμεσικές και πολυτροπικές δυνατότητες της Ψηφιακής Πλατφόρμας ΑΙΣΩΠΟΣ, σε εναρμόνιση με τους διδακτικούς του στόχους.

5. Το θεωρητικό/μεθοδολογικό πλαίσιο που υιοθετείται στο ψηφιακό σενάριο υποστηρίζεται από τις προτεινόμενες δραστηριότητές του.

Τεκμηρίωση του ψηφιακού σεναρίου

6. Η διερεύνηση και η ανάλυση του θέματος τεκμηριώνονται άρτια στη γενική περιγραφή του ψηφιακού σεναρίου.

7. Το εκπαιδευτικό πρόβλημα περιγράφει με σαφήνεια τον σκοπό του ψηφιακού σεναρίου.

8. Οι διδακτικοί στόχοι προσδιορίζονται με σαφήνεια και εξυπηρετούνται από το προτεινόμενο ψηφιακό σενάριο.

9. Το ψηφιακό σενάριο είναι κατάλληλο για την ηλικία και την εκπαιδευτική βαθμίδα για την οποία προτείνεται.

10. Γίνεται βιβλιογραφική ή/και δικτυακή τεκμηρίωση των αναφορών που περιλαμβάνει το ψηφιακό σενάριο.

Εκπαιδευτική διαδικασία

11. Η εκκίνηση της διδασκαλίας (πρώτη φάση του σεναρίου) παρουσιάζεται με σαφήνεια και συμβάλλει στην ενεργοποίηση των μαθητών σε σχέση με το αντικείμενο διδασκαλίας.

12. Χρησιμοποιούνται ποικίλες μορφές διδασκαλίας που είναι κατάλληλες για τους συγκεκριμένους διδακτικούς στόχους.

13. Οι μαθητές εμπλέκονται γνωστικά με ενεργό τρόπο στο μεγαλύτερο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

14. Το εκπαιδευτικό υλικό και τα φύλλα εργασίας που χρησιμοποιούνται στο ψηφιακό σενάριο είναι κατάλληλα και διευκολύνουν την κινητοποίηση των μαθητών και την ενεργή μάθηση.

15. Το ψηφιακό σενάριο περιλαμβάνει ποικιλία τρόπων αξιολόγησης των μαθητών.

Δραστηριότητες του σεναρίου

16. Το ψηφιακό σενάριο περιλαμβάνει δραστηριότητες διαβαθμισμένης δυσκολίας (πχ. βαθμός δυσκολίας, ηλικία, επίδοση, ενδιαφέροντα).

17. Οι προτεινόμενες φάσεις διδασκαλίας είναι επαρκώς αναπτυγμένες με κατάλληλες δραστηριότητες για το συγκεκριμένο ψηφιακό σενάριο.

18. Οι δραστηριότητες είναι διδακτικά τεκμηριωμένες (δομημένες σε φάσεις, με σαφείς και κατανοητές οδηγίες, και αντιστοίχιση με τους στόχους για τους οποίους έχουν σχεδιαστεί).

19. Οι μεταβάσεις από τη μια δραστηριότητα στην άλλη είναι κατανοητές, ομαλές και εξυπηρετούν τους διδακτικούς στόχους.

20. Το ψηφιακό σενάριο παρουσιάζει κάποια ιδιαίτερη καινοτομία (π.χ. σε σχέση με την αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων ή με την εφαρμογή κάποιας μεθόδου διδασκαλίας).


β) Η διαβάθμιση των κριτηρίων αξιολόγησης θα πραγματοποιηθεί με την ακόλουθη εξάβαθμη τακτική κλίμακα:

- 0 = Καθόλου,

- 1 = Πολύ λίγο,

- 2 = Λίγο,

- 3 = Ικανοποιητικά,

- 4 = Αρκετά ικανοποιητικά,

- 5 = Πολύ ικανοποιητικά

γ) Τα Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια ως προς τη βαθμολόγησή τους θα χαρακτηρίζονται ως:

- Ανεπαρκή, τα σενάρια που θα λάβουν μέση βαθμολογία από 0 έως 49 μονάδες

- Επαρκή, τα σενάρια που θα λάβουν μέση βαθμολογία από 50 έως 69 μονάδες.

Βέλτιστα, τα σενάρια που θα λάβουν μέση βαθμολογία από 70 μονάδες και άνω.

....................................................................................................................................................

Στο σημείο αυτό, και ώρα 17:00, λήγει η συνεδρίαση.

Ο Πρόεδρος

Η Γραμματέας

του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Σχετικά Άρθρα