ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΕΙΔΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ
Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 5561/2025
Αριθμ. 128431/Δ3
Τροποποίηση της υπό στοιχεία 102497/Δ3/31-07-2020 «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίων Ε.Α.Ε. και των Λυκείων Ε.Α.Ε.» (Β’ 3339).
Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,
ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
i. Της περ. ζ της παρ. 2 του άρθρου 42 του ν. 4186/2013 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» (Α’ 193), όπως συμπληρώθηκε με την περ. α της παρ. 4 του άρθρου 39 του ν. 4403/2016 (Α’ 125), 
ii. την παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 2817/2000 «Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες διατάξεις» (Α’ 78),
iii. της παρ. 8 του άρθρου 8 «Σχολικές μονάδες» του ν. 3699/2008 (Α’ 199), όπου ορίζεται ότι: «Τα ειδικά νηπιαγωγεία, δημοτικά σχολεία, γυμνάσια και λύκεια είναι ισότιμα προς τα αντίστοιχα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης»,
iv. του άρθρου 29 του ν. 4521/2018 «Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις» (Α’ 38), σε συνδυασμό με το άρθρο 55 του ν. 4807/2021 (Α’ 96),
v. της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 3966/2011 «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων “ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ” και λοιπές διατάξεις» (Α’ 118).
2. Το άρθρο 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), σε συνδυασμό με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).
3. Το άρθρο 33 του π.δ. 18/2018 «Οργανισμός του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α’ 31).
4. Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123).
5. Το π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων - Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α’ 130).
6. Tο π.δ. 27/2025 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 44).
7. Την υπ’ αρ. 50/12-09-2025 (υπό στοιχεία 112927/ΓΔ4/Δ3/16-09-2025 εισερχόμενο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.) πράξη του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
8. Την υπό στοιχεία 104054/Δ3/29-08-2025 υπουργική απόφαση «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων του Γυμνασίου Ε.Α.Ε.» (Β’ 4704, διόρθωση σφάλματος Β’ 4712).
9. Την υπό στοιχεία 103174/Δ3/19-09-2023 «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων του Λυκείου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.)» (Β’ 5618, διόρθωση σφάλματος Β’ 5663).
10. Την υπό στοιχεία 102497/Δ3/31-07-2020 «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίων Ε.Α.Ε. και των Λυκείων Ε.Α.Ε.» (Β’ 3339).
11. Την υπό στοιχεία 85980/Δ2/03-07-2020 υπουργική απόφαση «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου» (Β’ 2737), όπως τροποποιήθηκε με τις υπό στοιχεία 94222/Δ2/29-07-2021 (Β’ 3782), 117399/Δ2/20-09-2021(Β’ 4433), 82843/Δ2/24-07-2023 (Β’ 4768), 84951/Δ2/24-07-2024 (Β’ 4734) και 106814/Δ2/04-09-2025 (Β’ 4782), όμοιες.
12. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. για τις δαπάνες που καλύπτονται από αυτόν, σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.1/Γ/607/123261/Β1/03-10-2025 εισήγηση του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 (Α’ 143) της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
13. Το γεγονός ότι οι διατάξεις της παρούσας δεν αφορούν σε διοικητική διαδικασία για την οποία υπάρχει υποχρέωση καταχώρισης στο ΕΜΔΔ-ΜΙΤΟΣ,
αποφασίζουμε:
Τροποποιούμε: α) Την υπό στοιχεία 102497/Δ3/31-07-2020 «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίων Ε.Α.Ε. και των Λυκείων Ε.Α.Ε.» (Β’ 3339) και τη συμπληρώνουμε, ως προς τις αναθέσεις του μαθήματος «Οικονομικά» της Γ’ τάξης του Γυμνασίου Ε.Α.Ε., το οποίο ανατίθεται στους εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ80 Οικονομίας (με προτεραιότητα πρώην ΠΕ09) με Α’ ανάθεση και στους εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών με Β’ ανάθεση, και οι αναθέσεις των μαθημάτων του Γυμνασίου Ε.Α.Ε.
διαμορφώνονται, ως εξής:
| ΓΥΜΝΑΣΙΑ Ε.Α.Ε. | ||||
| ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ/ ΜΑΘΗΜΑ | Α΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | |
| Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία | Γλωσσική Διδασκαλία | ΠΕ02 | 
 | 
 | 
| Νεοελληνική Λογοτεχνία | ΠΕ02 | 
 | 
 | |
| Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία | Αρχαία Ελληνική Γλώσσα | ΠΕ02 | 
 | 
 | 
| Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση | ΠΕ02 | 
 | 
 | |
| Μαθηματικά | ΠΕ03 | ΠΕ04.01 | ΠΕ04 (02, 03, 04, 05) | |
| Φυσική | ΠΕ04.01 | ΠΕ03,  | ΠΕ81 | |
| Χημεία | ΠΕ04.02 | ΠΕ04 (01, 03, 04, 05) | ΠΕ88.01 | |
| Βιολογία | ΠΕ04 (04, 03) | ΠΕ04 (01, 02, 05) | 
 | |
| Γεωλογία-Γεωγραφία | ΠΕ04 (03, 05) | ΠΕ04 (01, 02, 04) ΠΕ80 (με προτεραιότητα πρώην ΠΕ15 | ΠΕ03 | |
| Οικιακή Οικονομία | ΠΕ80 | ΠΕ78, ΠΕ88.01 | ΠΕ11,  | |
| Ιστορία | ΠΕ02,  | ΠΕ05,  | ΠΕ01 | |
| Κοινωνική και πολιτική Αγωγή | ΠΕ78 | ΠΕ01,  | 
 | |
| Οικονομικά | ΠΕ80 | ΠΕ78 | ||
| Θρησκευτικά | ΠΕ01 | 
 | ΠΕ02 | |
| Αγγλικά | ΠΕ06 | 
 | 
 | |
| Φυσική Αγωγή | ΠΕ11 | 
 | 
 | |
| Τεχνολογία | ΠΕ81,  | 
 | 
 | |
| Πληροφορική | ΠΕ86 | 
 | 
 | |
| Πολιτισμός και Δραστηριότητες | Μουσική | ΠΕ79.01 (με προτεραιότητα πρώην ΠΕ16.01) | ΤΕ16 | 
 | 
| Καλλιτεχνικά | ΠΕ08 | 
 | ΠΕ89.01 | |
| Εργαστήρια Δεξιοτήτων* | ΠΕ08 (Καλλιτεχνικών), | Όλες οι άλλες | 
 | 
 | 
*Ειδικά για τη Γ’ Γυμνασίου Ε.Α.Ε. και τη Θεματική Ενότητα Δημιουργώ και Καινοτομώ - Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία, ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός ανατίθεται σε όλες/όλους τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στην οικεία σχολική μονάδα με την ακόλουθη σειρά προτεραιότητας:
Α. Εκπαιδευτικοί κάτοχοι διδακτορικού τίτλου σπουδών στη Συμβουλευτική και στον Επαγγελματικό προσανατολισμό.
Β. Εκπαιδευτικοί κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στη Συμβουλευτική και στον Επαγγελματικό προσανατολισμό.
Γ. Εκπαιδευτικοί που είναι κάτοχοι πιστοποιητικού ειδίκευσης του Σ.Υ.Π./ΠΕΣΥΠ της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
Δ. Εκπαιδευτικοί κάτοχοι πιστοποιητικού ειδικού προγράμματος μεταπτυχιακού επιπέδου στη Συμβουλευτική και στον Επαγγελματικό προσανατολισμό του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού χρονικής διάρκειας 1.000 ωρών.
Ε. Εκπαιδευτικοί κάτοχοι πιστοποιητικού ειδικού προγράμματος επιμόρφωσης στη Συμβουλευτική και στον Επαγγελματικό προσανατολισμό του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού χρονικής διάρκειας 520 ωρών ή πιστοποιητικό προγράμματος κατάρτισης στην τεκμηρίωση πληροφοριακού υλικού Σ.Ε.Π. του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού χρονικής διάρκειας 660 ωρών.
ΣΤ. Εκπαιδευτικοί που είναι κάτοχοι πιστοποιητικού πεντάμηνου σεμιναρίου επιμόρφωσης στελεχών στον Σ.Ε.Π.
Ζ. Εκπαιδευτικοί που έχουν πτυχίο ΑΣΕΤΕΜ-ΣΕΛΕΤΕ/Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., πιστοποιητικό ΕΠΠΑΙΚ, ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ.
Η. Εκπαιδευτικοί που έχουν παρακολουθήσει ολιγοήμερα σεμινάρια Σ.Ε.Π.
β) Την υπό στοιχεία 102497/Δ3/31-07-2020 «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίων Ε.Α.Ε. και των Λυκείων Ε.Α.Ε.» (Β’ 3339), ως προς τις αναθέσεις του διακριτού διδακτικού αντικειμένου/κλάδου «Χημεία» του μαθήματος «Φυσικές Επιστήμες» Γενικής Παιδείας των Α’ και Β’ τάξεων Λυκείου Ε.Α.Ε. και του μαθήματος «Χημεία» της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας της Γ’ τάξης Λυκείου Ε.Α.Ε., καθώς και ως προς την ανάθεση του μαθήματος «Ελληνική Γλώσσα» των Α’ και Β’ τάξεων του Λυκείου Ε.Α.Ε., οι οποίες ορίζονται ως εξής:
| ΛΥΚΕΙΟ Ε.Α.Ε. | ||||
| Α’ τάξη | ||||
| Μαθήματα Γενικής Παιδείας | Α’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ’ ΑΝΑΘΕΣΗ | |
| Ελληνική Γλώσσα | Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία | ΠΕ02 | 
 | |
| Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία | ΠΕ02 | 
 | ||
| Α’ τάξη | ||||
| Μαθήματα Γενικής Παιδείας | Α’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ’ ΑΝΑΘΕΣΗ | |
| Φυσικές Επιστήμες | Χημεία | ΠΕ04.02, ΠΕ85 (με πτυχίο Χημικών Μηχανικών) | ΠΕ04 (01, 03, 04, 05) | 
 | 
| B’ τάξη | ||||
| Μαθήματα Γενικής Παιδείας- Κοινού Προγράμματος | Α’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ’ ΑΝΑΘΕΣΗ | |
| Ελληνική Γλώσσα | Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία | ΠΕ02 | 
 | |
| Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία | ΠΕ02 | 
 | ||
| B’ τάξη | ||||
| Μαθήματα Γενικής Παιδείας - Κοινού Προγράμματος | Α’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ’ ΑΝΑΘΕΣΗ | |
| Φυσικές Επιστήμες | Χημεία | ΠΕ04.02, ΠΕ85 | ΠΕ04 | 
 | 
| Γ’ τάξη Ομάδα Προσανατολισμού | ||||
| ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Α’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β’ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ’ ΑΝΑΘΕΣΗ | |
| Χημεία | ΠΕ04.02, ΠΕ85 | ΠΕ04 | 
 | |
Κατά τα λοιπά ισχύει η υπό στοιχεία 102497/Δ3/31-07-2020 «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίων Ε.Α.Ε. και των Λυκείων Ε.Α.Ε.» (Β’ 3339).
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από το σχολικό έτος 2025-2026.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Μαρούσι, 13 Οκτωβρίου 2025
Η Υπουργός
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 3339/2020
Αριθμ. 102497/Δ3
Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίων Ε.Α.Ε. και των Λυκείων Ε.Α.Ε.
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1) Το άρθρο 2 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193), όπως τροποποιήθηκε με τα άρθρα 4 και 7 του ν. 4692/2020 (Α΄ 111) και της υποπερ. αα΄ της περ. β΄ της παρ. 2 του άρθρου 42 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 9β του άρθρου 100 του ν. 4610/2019 (Α΄ 70).
2) Την περ. ζ της παρ. 2 του άρθρου 42 του ν. 4186/2013 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» (Α΄ 193), όπως προστέθηκε με την περ. α της παρ. 4 του άρθρου 39 του ν. 4403/2016 (Α΄ 125).
3) Την παρ. 1β και την παρ. 7 του άρθρου 8 του ν. 3699/2008 «Σχολικές μονάδες», όπου ορίζεται ότι: «Τα ειδικά νηπιαγωγεία, δημοτικά σχολεία, γυμνάσια και λύκεια είναι ισότιμα προς τα αντίστοιχα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης» (Α΄199).
4) Την υπ΄ αρ. 83315/Δ3/30-06-2020 με θέμα: «Ωρολόγια Προγράμματα των Γυμνασίων Ε.Α.Ε. και των Λυκείων Ε.Α.Ε.» (Β΄2686).
5) Το άρθρο 29 του ν. 4521/2018 «Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες δια τάξεις»(Α΄ 38).
6) Το π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α΄ 31).
7) Το άρθρο 90 του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και κυβερνητικά όργανα», σε συνδυασμό με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α΄ 133).
8) Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α΄119).
9) Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 121).
10) Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και Κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α΄ 123).
11) Την υπ’ αρ. 7922/Υ1/5.8.2020 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Σοφία Ζαχαράκη» (Β΄ 3298).
12) Την παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 3966/2011 «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις» (Α΄ 118), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 53 του ν. 4547/2018 «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (Α΄102).
13) Τις υπ΄ αρ. 35/09-07-2020 (92463/Δ3/15-07-2020) και 36/16-07-2020 (94123/Δ3/17-07-2020) πράξεις του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
14) Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τις δαπάνες που καλύπτονται από αυτόν, σύμφωνα με την υπ΄ αρ. Φ.1/Γ/336/90987/Β1/13-07-2020 εισήγηση του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143), που αντικαταστάθηκε με την παρ. 6 του άρθρου 10 του ν. 4337/2015 (Α΄ 129) της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, αποφασίζουμε:
Οι αναθέσεις των μαθημάτων Γυμνασίου Ε.Α.Ε. και Λυκείου Ε.Α.Ε. ορίζονται ως εξής:
| ΓΥΜΝΑΣΙΑ Ε.Α.Ε. | ||||
| ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ/ ΜΑΘΗΜΑ | Α΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | |
| Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία | Γλωσσική Διδασκαλία | ΠΕ02 | 
 | 
 | 
| Νεοελληνική Λογοτεχνία | ΠΕ02 | 
 | 
 | |
| Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία | Αρχαία Ελληνική Γλώσσα | ΠΕ02 | 
 | 
 | 
| Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση | ΠΕ02 | 
 | 
 | |
| Μαθηματικά | ΠΕ03 | ΠΕ04.01 | ΠΕ04 (02, 03, 04, 05) | |
| Φυσική | ΠΕ04.01 | ΠΕ03,  | ΠΕ81 | |
| Χημεία | ΠΕ04.02 | ΠΕ04 (01, 03, 04, 05) | ΠΕ88.01 | |
| Βιολογία | ΠΕ04 (04, 03) | ΠΕ04 (01, 02, 05) | 
 | |
| Γεωλογία-Γεωγραφία | ΠΕ04 (03, 05) | ΠΕ04 (01, 02, 04) ΠΕ80 (με προτεραιότητα πρώην ΠΕ15 | ΠΕ03 | |
| Οικιακή Οικονομία | ΠΕ80 | ΠΕ78, ΠΕ88.01 | ΠΕ11,  | |
| Ιστορία | ΠΕ02,  | ΠΕ05,  | ΠΕ01 | |
| Κοινωνική και πολιτική Αγωγή | ΠΕ78 | ΠΕ01,  | 
 | |
| Θρησκευτικά | ΠΕ01 | 
 | ΠΕ02 | |
| Αγγλικά | ΠΕ06 | 
 | 
 | |
| Φυσική Αγωγή | ΠΕ11 | 
 | 
 | |
| Τεχνολογία και Πληροφορική | Τεχνολογία | ΠΕ81,  | 
 | 
 | 
| Πληροφορική | ΠΕ86 | 
 | 
 | |
| Πολιτισμός και Δραστηριότητες | Μουσική | ΠΕ79.01 (με προτεραιότητα πρώην ΠΕ16.01) | ΤΕ16 | 
 | 
| Καλλιτεχνικά | ΠΕ08 | 
 | ΠΕ89.01 | |
| ΛΥΚΕΙΟ Ε.Α.Ε. | ||||
| Α΄ Τάξη | ||||
| Μαθήματα Γενικής Παιδείας | Α΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | |
| Ελληνική Γλώσσα | Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία | ΠΕ02 | 
 | 
 | 
| Νέα Ελληνική Γλώσσα | ΠΕ02 | 
 | 
 | |
| Νέα Ελληνική Λογοτεχνία | ΠΕ02 | 
 | 
 | |
| Μαθηματικά | Άλγεβρα | ΠΕ03 | 
 | 
 | 
| Γεωμετρία | ΠΕ03 | 
 | 
 | |
| Φυσικές Επιστήμες | Φυσική | ΠΕ04.01 | ΠΕ04 (02, 03, 04, 05) | 
 | 
| Χημεία | ΠΕ04.02  | ΠΕ04 (01, 03, 04, 05) | 
 | |
| Βιολογία | ΠΕ04 (03, 04) | ΠΕ04 (01, 02, 05) | 
 | |
| Ιστορία | ΠΕ02 | ΠΕ05 | 
 | |
| Πολιτική Παιδεία (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί και Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία) | ΠΕ78,  | ΠΕ02 | 
 | |
| Θρησκευτικά | ΠΕ01 | 
 | 
 | |
| Αγγλικά | ΠΕ06 | 
 | 
 | |
| 2η Ξένη Γλώσσα (Γαλλικά ή Γερμανικά) | ΠΕ05/ΠΕ07 | 
 | ||
| Φυσική Αγωγή | ΠΕ11 | 
 | 
 | |
| Εφαρμογές Πληροφορικής | ΠΕ86 | |||
| Β΄ Τάξη | ||||
| Μαθήματα Γενικής Παιδείας-Κοινού Προγράμματος | Α΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | |
| Ελληνική Γλώσσα | Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία | ΠΕ02 | 
 | 
 | 
| Νέα Ελληνική Γλώσσα | ΠΕ02 | 
 | 
 | |
| Νέα Ελληνική Λογοτεχνία | ΠΕ02 | 
 | 
 | |
| Μαθηματικά | Άλγεβρα | ΠΕ03 | 
 | 
 | 
| Γεωμετρία | ΠΕ03 | 
 | 
 | |
| Φυσικές Επιστήμες | Φυσική | ΠΕ04.01 | ΠΕ04 (02, 03, 04, 05) | 
 | 
| Χημεία | ΠΕ04.02  | ΠΕ04 (01, 03, 04, 05) | 
 | |
| Βιολογία | ΠΕ04 (04, 03) | ΠΕ04 (01, 02, 05)  | 
 | |
| Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ | ΠΕ86 | 
 | 
 | |
| Ιστορία | ΠΕ02,  | ΠΕ78 | 
 | |
| Φιλοσοφία | ΠΕ02,  | ΠΕ01 | 
 | |
| Θρησκευτικά | ΠΕ01 | 
 | 
 | |
| Αγγλικά | ΠΕ06 | 
 | 
 | |
| 2η Ξένη Γλώσσα (Γαλλικά ή Γερμανικά) | ΠΕ05/ΠΕ07 | 
 | 
 | |
| Φυσική Αγωγή | ΠΕ11 | 
 | 
 | |
| ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΜΑΔΩΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ | ||||
| Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών | Α΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | ||
| Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία | ΠΕ02 | 
 | ||
| Λατινικά | ΠΕ02 | 
 | ||
| Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών | Α΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | ||
| Φυσική | ΠΕ04.01 | ΠΕ04 (02, 03, 04, 05) | ||
| Μαθηματικά | ΠΕ03 | 
 | ||
| Γ΄ Τάξη | ||||
| ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ | ||||
| Μαθήματα Γενικής Παιδείας | Α΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | |
| Θρησκευτικά | ΠΕ01 | 
 | 
 | |
| Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία | ΠΕ02 | 
 | 
 | |
| Ιστορία | ΠΕ02 | ΠΕ78 | 
 | |
| Μαθηματικά | ΠΕ03 | 
 | 
 | |
| Βιολογία | ΠΕ04(03, 04) | ΠΕ04 (01, 02, 05) | ΠΕ87.01 | |
| Αγγλικά | ΠΕ06 | 
 | 
 | |
| Φυσική Αγωγή | ΠΕ11 | 
 | 
 | |
| ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΜΑΔΩΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ | ||||
| Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ | ||||
| ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Α΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | ||
| Αρχαία Ελληνικά | ΠΕ02 | 
 | ||
| Ιστορία | ΠΕ02 | 
 | ||
| Κοινωνιολογία | ΠΕ78 (κατά προτεραιότητα πρώην ΠΕ10) | ΠΕ80 (κατά προτεραιότητα πρώην ΠΕ09) | ||
| Λατινικά | ΠΕ02 | |||
| Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ και ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ | ||||
| ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Α΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | Γ΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | |
| Μαθηματικά | ΠΕ03 | 
 | 
 | |
| Φυσική | ΠΕ04.01 | ΠΕ04 (02, 03, 04, 05) | 
 | |
| Χημεία | ΠΕ04.02  | ΠΕ04 (01, 03, 04, 05) | 
 | |
| Βιολογία | ΠΕ04 (03, 04) | ΠΕ04 (01, 02, 05) | ΠΕ87.01 | |
| Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | ||||
| ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Α΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ | ||
| Μαθηματικά | ΠΕ03 | 
 | ||
| Οικονομία | ΠΕ80 (κατά προτεραιότητα πρώην ΠΕ09) | ΠΕ78 | ||
| Πληροφορική | ΠΕ86 | 
 | ||
ΟΔΗΓΙΕΣ:
Α. Με τα μαθήματα πρώτης (Α΄) ανάθεσης οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, ενώ με τα μαθήματα δεύτερης (Β΄) ανάθεσης συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο ή καλύπτουν εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι διδακτικές ώρες της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας καθώς και οι διδακτικές ώρες της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης της δεύτερης ειδικότητας δεν πρέπει να υπερβαίνουν το όριο των έντεκα (11) διδακτικών ωρών.
Β. Στην κάλυψη των ωρών των μαθημάτων Α΄ ανάθεσης, μεταξύ εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, προηγείται ο παλαιότερος οργανικά τοποθετηθείς στη σχολική μονάδα. Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών διαφορετικών κλάδων ή ειδικοτήτων με οργανική τοποθέτηση στην ίδια σχολική μονάδα, οι οποίοι έχουν ώρες μαθημάτων σε κοινή Α΄ ανάθεση.
Γ. Στην κάλυψη των ωρών των μαθημάτων Β΄ ανάθεσης, μεταξύ εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, προηγείται ο παλαιότερος οργανικά τοποθετηθείς στη σχολική μονάδα. Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών διαφορετικών κλάδων ή ειδικοτήτων με οργανική τοποθέτηση στην ίδια σχολική μονάδα, οι οποίοι έχουν ώρες μαθημάτων σε κοινή Β΄ ανάθεση.
Δ. Τα μαθήματα ανατίθενται στους εκπαιδευτικούς με την εξής σειρά προτεραιότητας:
Ο/Η εκπαιδευτικός διδάσκει:
α) στο σχολείο όπου είναι τοποθετημένος/η οργανικά ή προσωρινά:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α΄ και β΄ ανάθεση)
β) σε τυχόν συστεγαζόμενη σχολική μονάδα ή σε σχολική μονάδα του ίδιου συγκροτήματος:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α΄ και β΄ ανάθεση)
γ) σε σχολική μονάδα της ίδιας ομάδας σχολείων:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α΄ και β΄ ανάθεση)
δ) σε σχολική μονάδα όμορης ομάδας σχολείων:
4. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
5. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
6. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α΄ και β΄ ανάθεση)
ε) σε σχολική μονάδα της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α΄ και β΄ ανάθεση)
Ε. Η Τρίτη (Γ΄) Ανάθεση αφορά στη βασική ειδικότητα και ενεργοποιείται μετά την 30η Σεπτεμβρίου, με απόφαση του ΠΥΣΔΕ, για τυχόν κενά που δεν έχουν καλυφθεί, με την ίδια σειρά που ακολουθείται στην περίπτωση της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης. Επίσης, μετά την 30η Σεπτεμβρίου, εφόσον υπάρχουν διδακτικές ώρες που δεν έχουν καλυφθεί στο σχολείο ή στο σχολικό συγκρότημα ή στα όμορα σχολεία ή σε άλλα σχολεία της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, τότε οι διδακτικές ώρες της δεύτερης ανάθεσης ή της δεύτερης ειδικότητας μπορούν να υπερβούν τις έντεκα (11), μετά από σχετική απόφαση του ΠΥΣΔΕ.
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από το σχολικό έτος 2020-2021.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Μαρούσι, 31 Ιουλίου 2020
Η Υφυπουργός
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Αντικατέστησε το Αριθμ.105116/Δ3 στο ΦΕΚ 2515/2018)

 
  
  
  
  
  
  
  
 