edu.klimaka.gr

Πρόσκληση Συμμετοχής ΚΣΕ σε Προγράμματα Επιμόρφωσης Β' Επιπέδου

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΚΣΕ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ Β' ΕΠΙΠΕΔΟΥ

Πρόσκληση Κ.Σ.Ε. – 1η περίοδος επιμόρφωσης Β2 επιπέδου ΤΠΕ

Καλούνται τα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.) του Μητρώου Κ.Σ.Ε. της Πράξης «ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ (ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε.)» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού – Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» (Ε.Π. ΑΝ.Α.Δ.Ε.Δ.Β.Μ.), που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, ΕΣΠΑ 2014-2020) και το Ελληνικό Δημόσιο και υλοποιείται από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων – «Διόφαντος» (Ι.Τ.Υ.Ε. – «Διόφαντος») σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.),

  • να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για να υλοποιήσουν προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, με τίτλο «Προχωρημένη Επιμόρφωση για αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (Β2 επίπεδο Τ.Π.Ε.)» κατά την 1η περίοδο επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε., με προβλεπόμενη έναρξη στις αρχές Μαρτίου 2020, για εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων και ειδικοτήτων, που έχουν ήδη παρακολουθήσει επιτυχώς την επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. (Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε.).

Η υποβολή αιτήσεων γίνεται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση http://e-pimorfosi.cti.gr/mis, με χρήση των κωδικών πρόσβασης που έχουν ήδη αποκτήσει οι Υπεύθυνοι των καλούμενων Κ.Σ.Ε., το αργότερο μέχρι την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2019.

(...)

Η επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. συνιστά προχωρημένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη και έχει διάρκεια 60 ώρες, περιλαμβανομένων 18 ωρών υποστηρικτικών συναντήσεων για την «εφαρμογή στην τάξη». Η εφαρμογή στην τάξη είναι οργανικό κομμάτι της επιμορφωτικής διαδικασίας, και αφορά στην εφαρμογή των γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκτώνται από τους συμμετέχοντες στην επιμόρφωση εκπαιδευτικούς, στις σχολικές τους τάξεις, ενσωματώνοντας ψηφιακές τεχνολογίες στη δική τους διδακτική πρακτική, με την προηγούμενη υποστήριξη και καθοδήγηση των επιμορφωτών τους.

Οι αιτήσεις εκπαιδευτικών για συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα της εν λόγω 1ης περιόδου επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. προγραμματίζεται να ξεκινήσουν στο δεύτερο δεκαήμερο του Ιανουαρίου 2020.


Αρ.Πρωτ.Π1016/28-11-2019

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
INΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
& ΕΚΔΟΣΕΩΝ – ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ  ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ [ΔΔΥΟ]
Ταχ. Δ/νση: Κτίριο Δ. Μαρίτσας – Ν. Καζαντζάκη Αρ. Πρωτ. Π 1016
Πανεπιστημιούπολη Πατρών
Τ.Κ. – Πόλη: 26 504 – Πάτρα
Ιστοσελίδα: www.cti.gr
Πληροφορίες: Υπηρεσία Help Desk Β’ επιπέδου ΤΠΕ
e-mail. e-pimorfosi(ΣΤΟ)cti.gr

ΘΕΜΑ:

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ 1Η ΠΕΡΙΟΔΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β2 ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε.

 Έχοντας υπόψη:
1. Toν υπ’ αρ. 3966 / 24.5.2011 [ΦΕΚ A’ 118 / 24.5.2011] νόμο του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειρ/κών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» και λοιπές διατάξεις»
2. Tην υπ’αρ. 180682 / Γ1 / 27.10.2016 [ΦΕΚ 585-ΥΟΔΔ / 01.11.2016] Απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων περί «Ορισμού Προέδρου του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ
3. Tην υπ’ αρ. 4221/Γ1/11.01.2017 [ΦΕΚ 10-ΥΟΔΔ / 16.01.2017] Απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων περί «Συγκρότησης Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» (Ι.Τ.Υ.Ε.)», όπως σφάλματα αυτής διορθώθηκαν με καταχώριση στο ΦΕΚ 59-ΥΟΔΔ / 08.02.2017
4. Tην υπ’ αρ. 23653/Γ4/15.02.2019 [ΦΕΚ Υ.Ο.Δ.Δ. 94/26.02.2019] Απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων με θέμα «Τροποποίηση Απόφασης Ορισμού Μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»
5. Τις υπ’ αριθμ. 1/2017/18.01.2017 και 4/2017/02.03.2017 Απoφάσεις του ΔΣ του ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» περί «Παροχής εξουσιοδοτήσεων από το ΔΣ»
6. Την με αρ. πρωτ. 110427/ΕΥΘΥ/1020/20-10-2016 (ΦΕΚ 3521/Β/1-11-2016), ως ισχύει, Υπουργική Απόφαση με θέμα «Τροποποίηση και αντικατάσταση της υπ' αριθ. 81986/ΕΥΘΥ712/31.07.2015 (ΦΕΚ Β' 1822) υπουργικής απόφασης «Εθνικοί κανόνες επιλεξιμότητας δαπανών για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014 - 2020 - Έλεγχοι νομιμότητας δημοσίων συμβάσεων συγχρηματοδοτούμενων πράξεων ΕΣΠΑ 2014-2020 από Αρχές Διαχείρισης και Ενδιάμεσους Φορείς - Διαδικασία ενστάσεων επί των αποτελεσμάτων αξιολόγησης πράξεων.
7. Την με αριθμ. 1767/11-02-2016 Απόφαση Ένταξης της Πράξης με τίτλο «ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ (ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε.)» και MIS 5000065 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει
8. Την με αριθμ. Π218/1-4-2016 Απόφαση υλοποίησης με ίδια μέσα των Υποέργων 1 έως και 5 με τίτλους αντίστοιχα «ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ – ΑΤΠ 62, 63, 64, 68, 69» της Πράξης «ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ (ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε.)» με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5000065 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει
9. Την με αριθμ. Π219/1-4-2016 Απόφαση υλοποίησης με ίδια μέσα του Οριζόντιου Υποέργου 16 «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ» της Πράξης «ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ (ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε.)» με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5000065 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει
10. Την υπουργική απόφαση 118730/ΓΔ4/19.07.2016 σύμφωνα με την οποία παρέχεται στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης, η δυνατότητα χρήσης και ανανέωσης των Μητρώων Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης, Κέντρων Πιστοποίησης και Επιμορφωτών
11. Την με αριθμ. Π530/26-7-2016 Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την Επικαιροποίηση, την Ανασυγκρότηση και τον Εμπλουτισμό του Μητρώου Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.) στο πλαίσιο της προαναφερόμενης Πράξης
12. Το Μητρώο Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης της Πράξης (εφεξής Μητρώο Κ.Σ.Ε), όπως επικαιροποιήθηκε και ανασυγκροτήθηκε με την υπ’ αριθμ. Π 66/24.01.17 Απόφαση ΙΤΥΕ, ως προς τους φορείς που περιλαμβάνει και όπως επικαιροποιείται κάθε φορά με την τηρούμενη διαδικασία ενημέρωσης του ανθρώπινου δυναμικού που στελεχώνει προγράμματα επιμόρφωσης
13. Το Μητρώο Επιμορφωτών Β΄ επιπέδου Τ.Π.Ε. όπως επικαιροποιήθηκε με το απόσπασμα της υπ’ αριθμ. 54/2019/27.11.2019 συνεδρίασης του ΔΣ του ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» για το Θέμα 8: Επικαιροποίηση της σύνθεσης του Μητρώου Επιμορφωτών στο πλαίσιο της πράξης «ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ (ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε.)», μετά την εκπαίδευση και πιστοποίηση «νέων» επιμορφωτών στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης
14. Τoν Οδηγό Οικονομικής Διαχείρισης των προγραμμάτων Επιμόρφωσης όπως επικαιροποιήθηκε και ισχύει
15. Tις διατάξεις τoυ ν. 4485/2017 (ΦΕΚ Α’114/4.8.2017) «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις»
16. Το εισηγητικό σημείωμα 1841 / 18.11.2019 του επιστημονικού υπεύθυνου της πράξης
17. Το απόσπασμα απόφασης της υπ’ αριθμ. 54/2019/27.11.2019 συνεδρίασης του ΔΣ του ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» για το Θέμα 7: Έγκριση Αναμορφωμένου Κανονιστικού Πλαισίου και Πρόσκλησης προς τα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.) για την εκδήλωση ενδιαφέροντος να υλοποιήσουν προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, με τίτλο «Προχωρημένη Επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (Β2 επίπεδο Τ.Π.Ε.)» κατά την 1η περίοδο επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. της πράξης «ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ (ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε.)»
18. Τους ΑΜΔ ΑΥ-009277, ΑΥ-009279 έως και ΑΥ-009292 της 25/11/2019 και το ΑΔΑΜ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΚΗΜΔΗΣ 19REQ005908099 /25.11.2019

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Στο πλαίσιο της Πράξης «ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ (ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε.)», του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού – Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» (ΕΠ ΑΝΑΔΕΔΒΜ), που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, ΕΣΠΑ 2014-2020) και το Ελληνικό Δημόσιο, με κωδ. Πράξης ΟΠΣ 5000065 (στο εξής «Πράξη») και ειδικότερα στο πλαίσιο των υποέργων 1 έως 5 με γενικό τίτλο «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών» τα οποία υλοποιούνται με ίδια μέσα (αυτεπιστασία) από τον τελικό δικαιούχο (Ι.Τ.Υ.Ε. – «Διόφαντος), προϋπολογισμού 5.345.396,00 € (ΣΑΕ 2016ΣΕ34510001),

καλούνται

τα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.) που είναι ενταγμένα στο ως άνω Μητρώο Κ.Σ.Ε. της Πράξης, που επικαιροποιήθηκε και ανασυγκροτήθηκε με την υπ’ αριθμ. Π 66/24.01.17 Απόφαση ΙΤΥΕ, να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για να υλοποιήσουν προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, με τίτλο «Προχωρημένη

Επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (Β2 επίπεδο Τ.Π.Ε.)» κατά την 1η περίοδο επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε., με προβλεπόμενη έναρξη στις αρχές Μαρτίου 2020, για εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.

Σημειώνεται ότι, τα προγράμματα ανακοινώνονται και υλοποιούνται κατανεμημένα σε επιμέρους χρονικές περιόδους και με την παρούσα Πρόσκληση, ανακοινώνεται η υλοποίηση της 1ης περιόδου επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε., η οποία αφορά στην υλοποίηση 490 προγραμμάτων, σύμφωνα με την Γεωγραφική Κατανομή που περιλαμβάνεται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α, με εκτιμώμενο συνολικό κόστος διεξαγωγής 1.043.950,00 €. Η υποβολή αίτησης, γίνεται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση http://e-pimorfosi.cti.gr/mis, με χρήση των κωδικών πρόσβασης που έχουν ήδη αποκτήσει οι Υπεύθυνοι των καλούμενων Κ.Σ.Ε., το αργότερο μέχρι την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2019.

Αναλυτικές οδηγίες παρατίθενται στο σχετικό Εγχειρίδιο Χρήσης του Πληροφοριακού Συστήματος (MIS) της Πράξης, το οποίο είναι διαθέσιμο στο περιβάλλον υποβολής αιτήσεων στην παραπάνω διεύθυνση.

Στις ενότητες της παρούσας πρόσκλησης που ακολουθούν περιλαμβάνονται: Σύντομη Περιγραφή του φυσικού αντικειμένου της Πράξης (ενότητα 1), Σύντομη Περιγραφή (περιεχόμενο, τρόπος υλοποίησης κ.α.) της Επιμόρφωσης Β2 επιπέδου ΤΠΕ (ενότητα 2), Αναλυτική Περιγραφή της Διαδικασίας Ανάθεσης Επιμορφωτικών Προγραμμάτων στα Κ.Σ.Ε. που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον (ενότητα 3), καθώς και Αναλυτική Περιγραφή της Διαδικασίας Οργάνωσης, Έγκρισης Προγραμμάτων και Επιλογής Επιμορφούμενων (ενότητα 4). Επιπρόσθετα, στα Παραρτήματα της παρούσας παρατίθενται: Πίνακες γεωγραφικής Κατανομής των προς υλοποίηση προγραμμάτων κατά την παρούσα περίοδο επιμόρφωσης (Παράρτημα Α), Οικονομικά στοιχεία (αμοιβές, λειτουργικές δαπάνες) για την υλοποίηση των επιμορφωτικών προγραμμάτων (Παράρτημα Β), Προδιαγραφές υποδομών και Στελεχιακό δυναμικό Κ.Σ.Ε. (Παράρτημα Γ).

Για τυχόν διευκρινίσεις, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην Υπηρεσία Υποστήριξης Help Desk, μέσω της Πύλης Ενημέρωσης της Πράξης, στη διεύθυνση: http://e-pimorfosi.cti.gr,

  • επιλέγοντας Υποστηρικτικές Δομές / Help Desk και συμπληρώνοντας ηλεκτρονικά τη σχετική φόρμα υποβολής ερωτήματος.

1. Περιγραφή της Πράξης

Αντικείμενο της παρούσας Πράξης είναι η συνέχιση και μετεξέλιξη της ολοκληρωμένης επιμόρφωσης για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη, η οποία είναι ευρύτερα γνωστή ως «Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.» και υλοποιήθηκε για ένα μέρος των Ελλήνων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στο πλαίσιο προηγούμενων προγραμματικών περιόδων (Γ’ ΚΠΣ 2000-2006 και ΕΣΠΑ 2007-2013) (*1)

(*1) 1 Πράξη: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία", ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, Γ' ΚΠΣ Πράξεις: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη Διδακτική πράξη», Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ 2007-2013

Ειδικότερα, στο αντικείμενο της παρούσας πράξης περιλαμβάνονται:

Η μετεξέλιξη της επιμόρφωσης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., η οποία αφορά:

• στην επικαιροποίηση και στον εμπλουτισμό του περιεχομένου της επιμόρφωσης, σύμφωνα με τις τρέχουσες παιδαγωγικές και τεχνολογικές εξελίξεις και λαμβάνοντας υπόψη την μέχρι σήμερα εμπειρία και τα αποτελέσματα της αντίστοιχης προηγούμενης δράσης,

• στην επέκταση της επιμόρφωσης σε όλους τους κλάδους και ειδικότητες εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που σημαίνει την ανάπτυξη μιας σειράς υποδομών και ανθρώπινων πόρων για την υποστήριξή της (περιεχόμενο και υλικό επιμόρφωσης, επιμορφωτές, συστήματα υποστήριξης κ.α.), συνεπάγεται δε, τη ριζική αύξηση του πλήθους των εν δυνάμει επιμορφούμενων εκπαιδευτικών,

• στην ανάπτυξη και υλοποίηση της επιμόρφωσης σε δυο επίπεδα γνώσεων και δεξιοτήτων:

  1. Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. (Β1 επίπεδο Τ.Π.Ε.) και
  2. Προχωρημένη Επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (Β2 επίπεδο Τ.Π.Ε.),

ο συνδυασμός των οποίων οδηγεί στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που αντιστοιχούν στην ολοκληρωμένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.).,

• στην εκπαίδευση 300 νέων επιμορφωτών Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., οι οποίοι θα συμπληρώσουν και θα εμπλουτίσουν (πληρέστερη γεωγραφική κάλυψη, νέοι κλάδοι) το υπάρχον Μητρώο επιμορφωτών Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. και οι οποίοι, μετά από κατάλληλες δοκιμασίες πιστοποίησης, μαζί με τους υπάρχοντες επιμορφωτές Β' επιπέδου Τ.Π.Ε., θα αναλάβουν την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών,

• στην επιμόρφωση 30.000 εκπαιδευτικών σε γνώσεις και δεξιότητες Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε.,

• στην επιμόρφωση 5.000 εκπαιδευτικών σε γνώσεις και δεξιότητες Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε.,

• στην πιστοποίηση των παραπάνω εκπαιδευτικών στις αντίστοιχες γνώσεις και δεξιότητες,

• σε διαδικασίες πιστοποίησης σε βασικές γνώσεις και δεξιότητες (Α’ επιπέδου Τ.Π.Ε.), καθώς η πιστοποίηση αυτή αποτελεί προϋπόθεση για την συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε.,

• στην ανάπτυξη – προσαρμογή - λειτουργία υποδομών, επιστημονικών και τεχνολογικών εργαλείων, συστημάτων και μηχανισμών για την υλοποίηση και υποστήριξη των επιμέρους δράσεων της Πράξης,

• στη διεξαγωγή συμπληρωματικών οριζόντιων ενεργειών υποστήριξης της Πράξης όπως, ενέργειες δημοσιότητας, προμήθεια εξοπλισμού κ.α.

Για την υλοποίηση της Πράξης, αξιοποιούνται υποδομές, συστήματα, καθώς και επιστημονικά εργαλεία που αναπτύχθηκαν στο προηγούμενο σχετικό έργο (πχ. Πληροφοριακό Σύστημα Επιμόρφωσης – MIS, Σύστημα Πιστοποίησης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., Βιβλιοθήκη Εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και σεναρίων – ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ, περιεχόμενο σπουδών και επιμορφωτικό υλικό), τα οποία θα αναβαθμιστούν, εμπλουτιστούν - επεκταθούν και θα προσαρμοστούν ώστε να καλύψουν τις νέες απαιτήσεις.

Επίσης, αξιοποιούνται πλήρως και επικαιροποιούνται, τα Μητρώα της προηγούμενης σχετικής Πράξης και ειδικότερα τα:

  • Μητρώο Επιμορφωτών Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.
  • Μητρώο Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.)

2. Περιγραφή της Επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε.

Η επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε., στην οποία αφορούν τα επιμορφωτικά προγράμματα της παρούσας Πρόσκλησης, συνιστά προχωρημένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.

Τα προγράμματα επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. περιλαμβάνουν ως οργανικό κομμάτι της επιμορφωτικής διαδικασίας, «εφαρμογή στην τάξη» δηλαδή, εφαρμογή των γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκτώνται από τους συμμετέχοντες στην επιμόρφωση εκπαιδευτικούς, στις σχολικές τους τάξεις, ενσωματώνοντας ψηφιακές τεχνολογίες στη δική τους διδακτική πρακτική, με την προηγούμενη υποστήριξη και καθοδήγηση των επιμορφωτών τους.

Για να είναι δυνατή η κάλυψη των υποχρεώσεων «εφαρμογής στην τάξη» από τους επιμορφούμενους, δυνατότητα συμμετοχής στην επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. δίνεται σε εκπαιδευτικούς που κατά το χρόνο της επιμόρφωσής τους, υπηρετούν σε σχολική μονάδα και ασκούν διδακτικό έργο στην τάξη.

Επιπρόσθετα, προϋπόθεση για τη συμμετοχή σε πρόγραμμα Προχωρημένης Επιμόρφωσης για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (Β2 επίπεδο Τ.Π.Ε.), αποτελεί η προηγούμενη επιτυχής παρακολούθηση - συμμετοχή στην Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. (Β1 επίπεδο Τ.Π.Ε.) (*2)

(*2) Βλέπε «Κανονιστικό Πλαίσιο Συμμετοχής στην Επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε.» (Ενότητα 3), το οποίο είναι διαθέσιμο στην Πύλη Ενημέρωσης της Πράξης και συγκεκριμένα, στη διεύθυνση: https://e-pimorfosi.cti.gr/yliko-diax-organosis/category/73-cat-kanonistiko-plaisio-b1

Αντικείμενο της Προχωρημένης Επιμόρφωσης για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε.) είναι:

(α) η απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων των εκπαιδευτικών στην εκπαιδευτική αξιοποίηση των περιβαλλόντων web 2.0 και γενικότερα του Διαδικτύου, στο αντικείμενο της ειδικότητάς τους, με τη συνδυαστική αξιοποίηση ποικίλων ψηφιακών πόρων και μέσων, με έμφαση στα μέσα και τους πόρους που διατίθενται από το Υπουργείο Παιδείας,

(β) η απόκτηση γνώσεων γύρω από τη σχεδίαση και χρήση εκπαιδευτικών πόρων, λογισμικών και περιβαλλόντων διαφόρων τύπων στο αντικείμενο της ειδικότητάς τους, τις προϋποθέσεις, τις δυνατότητες αλλά και τους περιορισμούς που επιβάλλει η διδακτική τους χρήση στο εν λόγω αντικείμενο, σε συνδυασμό πάντοτε με την αναγκαία αναδιοργάνωση της σχολικής τάξης ώστε να επιτευχθεί το βέλτιστο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα με στόχο την πρόσθετη παιδαγωγική αξία,

(γ) η εξοικείωσή τους με τα χαρακτηριστικά των ψηφιακών συστημάτων που αφορούν στην ειδικότητά τους και των μεταξύ τους αλληλεπιδράσεων, έτσι ώστε να είναι σε θέση να εντάξουν τη διδασκαλία τους σε ένα ευρύτερο πλαίσιο αναφοράς και να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν με κριτικό και ταυτόχρονα παραγωγικό τρόπο τα νέα εργαλεία μάθησης και τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα των τεχνολογιών της πληροφορίας και των επικοινωνιών, καθώς αυτά εντάσσονται στο εκπαιδευτικό σύστημα ή στην καθημερινή πρακτική.

Στόχοι της επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. είναι, οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί:

  • να κατανοήσουν εκπαιδευτικές δυνατότητες που διανοίγουν για τη διδακτική του αντικειμένου της ειδικότητάς τους τα νέα ψηφιακά περιβάλλοντα στο Διαδίκτυο (web 2.0, ειδικά ψηφιακά περιβάλλοντα και ψηφιακοί πόροι) και να τις εντάξουν με κριτικό τρόπο στην καθημερινή τους εκπαιδευτική πρακτική σε συνδυασμό μάλιστα με τα μέσα και τους πόρους που έχουν ήδη παραχθεί από το Υπουργείο Παιδείας (πχ. φωτόδεντρο, εμπλουτισμένο ψηφιακό υλικό)
  • να κατανοήσουν τις αρχές σχεδιασμού μιας εκπαιδευτικής δραστηριότητας στο αντικείμενο της ειδικότητάς τους (π.χ. σενάρια), ώστε να είναι σε θέση να σχεδιάζουν δραστηριότητες οι ίδιοι και παράλληλα να εντάσσουν δραστηριότητες στη διδακτική πράξη
  • να εξοικειωθούν και να αξιοποιούν παραγωγικά στη διδακτική πράξη τα διαθέσιμα και κατάλληλα για την ειδικότητά τους λογισμικά και περιβάλλοντα (πχ. λογισμικά επικοινωνίας, παρουσίασης, προσομοίωσης, δυναμικής διαχείρισης, συνεργατικά περιβάλλοντα και εργαλεία διαμοίρασης πόρων, κοινωνικοί ψηφιακοί πόροι, online κοινότητες, διαδραστικοί χάρτες, animations, ανοικτό λογισμικό, σώματα κειμένων κ.α.), αναγνωρίζοντας τις δυνατότητες, αλλά και τους περιορισμούς της χρήσης τους
  • να είναι σε θέση να αναδιοργανώσουν κατάλληλα τη σχολική τάξη, ώστε οι διδασκαλίες τους να εναρμονίζονται με τις σύγχρονες διδακτικές απαιτήσεις του επιμέρους αντικειμένου της ειδικότητάς τους και οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες να εντάσσονται με τον πλέον παραγωγικό τρόπο στην εκπαιδευτική διαδικασία
  • να αποκτήσουν μια πλήρη και λειτουργική αντίληψη του γενικότερου πλαισίου στο οποίο εντάσσονται οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες, έτσι ώστε να έχουν μια συνολικότερη θεώρηση των ψηφιακών πόρων και τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται στην εκπαίδευση του αντικειμένου της ειδικότητάς τους και να έχουν τη δυνατότητα να εντάξουν σε αυτό το γενικότερο πλαίσιο αναφοράς τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία.

Τα προγράμματα επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. συγκροτούνται από εκπαιδευτικούς ομοίων ή ομοειδών – «συναφών» κλάδων («συστάδες» κλάδων εκπαιδευτικών), σε ομάδες 10-15 εκπαιδευτικών και υλοποιούνται από επιμορφωτές Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., εκτός σχολικού ωραρίου, με την ευθύνη και με αξιοποίηση υποδομών Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.), σε όλη την Ελλάδα. Προβλέπονται δεκατρείς (13) «συστάδες» κλάδων εκπαιδευτικών στις οποίες εντάσσονται όλοι οι κλάδοι και ειδικότητες εκπαιδευτικών, ως εξής:

ΣΥΣΤΑΔΕΣ
Β2 ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΤΠΕ
Τίτλος «συστάδας» κλάδων εκπαιδευτικών Κλάδοι – ειδικότητες επιμορφούμενων
ΣΥΣΤΑΔΑ Β2.1 Φιλολογικά Φιλόλογοι, Θεολόγοι
ΣΥΣΤΑΔΑ Β2.2 Φυσικές Επιστήμες Φυσικές Επιστήμες (Φυσικοί, Χημικοί, Βιολόγοι, Γεωλόγοι, Φυσιογνώστες)
ΣΥΣΤΑΔΑ Β2.3 Μαθηματικά Μαθηματικοί
ΣΥΣΤΑΔΑ Β2.4 Πληροφορική Πληροφορικής και σχετικές με την Πληροφορική ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης
ΣΥΣΤΑΔΑ Β2.5 Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - ΔΗΜΟΤΙΚΟ Δάσκαλοι
ΣΥΣΤΑΔΑ Β2.6 Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Νηπιαγωγοί
ΣΥΣΤΑΔΑ Β2.7 Ξένες Γλώσσες Γαλλικής, Αγγλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Ισπανικής Φιλολογίας
ΣΥΣΤΑΔΑ Β2.8 Καλές Τέχνες Μουσικής, Καλλιτεχνικών και σχετικοί κλάδοι τεχνικής εκπαίδευσης (Γραφικές Τέχνες, Φωτογραφία, Διακοσμητική, Συντήρηση έργων τέχνης κ.α.)
ΣΥΣΤΑΔΑ Β2.9 Φυσικής Αγωγής και Υγείας Φυσικής Αγωγής και σχετικοί με την Υγεία κλάδοι/ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης
ΣΥΣΤΑΔΑ Β2.10 Εκπαιδευτικοί Μηχανικοί Κλάδοι Μηχανικών και εν γένει Τεχνολογικοί κλάδοι/ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης
ΣΥΣΤΑΔΑ Β2.11 Οικονομία, Διοίκηση και Κοινωνικές Επιστήμες Οικονομολόγοι, Διοίκησης Επιχειρήσεων, Λογιστικής, Νομικής – Πολιτικών Επιστημών, Κοινωνιολόγοι, Πολιτικής Οικονομίας, Οικιακής Οικονομίας κ.α.
ΣΥΣΤΑΔΑ Β2.12 Επαγγέλματα Γης Γεωπόνοι, Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής, Δασοπονίας και άλλοι σχετικοί κλάδοι/ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης
ΣΥΣΤΑΔΑ Β2.13 Ειδική Αγωγή Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής της πρωτοβάθμιας και  δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Όπως προαναφέρθηκε, το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. περιλαμβάνει ως οργανικό κομμάτι της επιμορφωτικής διαδικασίας, «εφαρμογή στην τάξη» δηλαδή, εφαρμογή των γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκτώνται από τους συμμετέχοντες στην επιμόρφωση εκπαιδευτικούς, στις σχολικές τους τάξεις, ενσωματώνοντας ψηφιακές τεχνολογίες στη δική τους διδακτική πρακτική, με την προηγούμενη υποστήριξη και καθοδήγηση των επιμορφωτών τους.

Η «εφαρμογή στην τάξη» αποβλέπει αφ’ ενός στην καλύτερη αφομοίωση των γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκτούν οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί, καθώς η άντληση εμπειρίας από την πρακτική εφαρμογή στην τάξη αποτελεί πηγή ανατροφοδότησης και καθιστά αποτελεσματικότερη την επιμόρφωση, αφ’ ετέρου στην άμεση και με μαζικό τρόπο μεταφορά των αποτελεσμάτων της επιμορφωτικής διαδικασίας στους τελικά ωφελούμενους, που είναι οι μαθητές. Στη φάση αυτή του προγράμματος, οι επιμορφωτές θα αναλάβουν ενεργό υποστηρικτικό και καθοδηγητικό ρόλο των εκπαιδευτικών που επιμορφώνουν, συμβάλλοντας έτσι με την εμπειρία τους, στην επιλογή ή εκπόνηση των κατάλληλων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με αξιοποίηση των Τ.Π.Ε., στην αποτελεσματικότερη εφαρμογή αυτών των δραστηριοτήτων μέσα στην τάξη και στην έγκαιρη αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων παρουσιαστούν.

Ειδικότερα, το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. περιλαμβάνει 42 διδακτικές ώρες και επιπρόσθετες 18 ώρες υποστηρικτικών συναντήσεων για την «εφαρμογή στην τάξη» (ήτοι, 60 ώρες συνολικά) και έχει διάρκεια περίπου 12 εβδομάδες (εν γένει 1 ή 2 τρίωρα την εβδομάδα κατά περίπτωση, όπου ένα τρίωρο αντιστοιχεί είτε σε μία επιμορφωτική συνεδρία, είτε σε μια υποστηρικτική συνάντηση, είτε σε ασύγχρονες εξ αποστάσεως δράσεις ανάλογων ωρών μαθησιακού – διδακτικού φόρτου για την εκπόνηση εργασιών, μελέτη υλικού, καθοδήγηση – παροχή ανατροφοδότησης κλπ. για τους επιμορφούμενους και τους επιμορφωτές, αντίστοιχα).

Το υλικό της επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. θα διατίθεται μέσω πλατφόρμας διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου και ηλεκτρονικής μάθησης (moodle), η οποία θα αξιοποιείται επίσης για την εκπόνηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και εργασιών από τους επιμορφούμενους, καθώς και για την επικοινωνία μεταξύ τους και με τον επιμορφωτή, στο πλαίσιο του προγράμματος

Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί με βάση το μεικτό μοντέλο επιμόρφωσης (προγράμματα τύπου ΙΙ), δηλαδή με συνδυασμό σύγχρονων εξ αποστάσεως συνεδριών/ συναντήσεων με χρήση ειδικής πλατφόρμας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και διαχείρισης εικονικής τάξης, ασύγχρονων εξ αποστάσεως δράσεων και κατά περίπτωση, μικρού αριθμού δια ζώσης συνεδριών στο Κ.Σ.Ε. Η εφαρμογή του «μεικτού μοντέλου» στην επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. κρίθηκε απαραίτητη προκειμένου να καλυφθούν επιμορφωτικές ανάγκες σε πανελλαδική κλίμακα και στο εξωτερικό (για τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς σε σχολεία της ομογένειας), ανεξάρτητα από ιδιαίτερα γεωγραφικά χαρακτηριστικά (πχ. μικρά νησιά, απομακρυσμένες από αστικά κέντρα περιοχές) και για όλους τους κλάδους και ειδικότητες εκπαιδευτικών, ανεξάρτητα από το συγκεντρωμένο σε μια περιοχή πλήθος εκπαιδευτικών (πχ. σε ορισμένες περιοχές δεν υπάρχουν 10 εκπαιδευτικοί ενός ολιγοπληθούς κλάδου εκπαιδευτικών).

Ειδικότερα, προβλέπονται δύο παραλλαγές υλοποίησης των προγραμμάτων επιμόρφωσης, (κατηγορίες προγραμμάτων), που εφαρμόζονται ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες που αφορούν στη γεωγραφική κατανομή των δυνητικών επιμορφούμενων και επιμορφωτών ανά συστάδα:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΙΙa: Προγράμματα που περιλαμβάνουν συνδυασμό μικρού αριθμού δια ζώσης συνεδριών, σύγχρονων εξ αποστάσεως επιμορφωτικών συνεδριών και υποστηρικτικών συναντήσεων με χρήση ειδικής πλατφόρμας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και διαχείρισης εικονικής τάξης, καθώς και ασύγχρονων εξ αποστάσεως δράσεων. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνουν:

  • τέσσερεις (4) τρίωρες διά ζώσης επιμορφωτικές συνεδρίες σε δύο (2) σαββατοκύριακα στη διάρκεια του προγράμματος, όπου ο επιμορφωτής και οι επιμορφούμενοι θα μεταβαίνουν στο Κ.Σ.Ε.
  • πέντε (5) τρίωρες σύγχρονες εξ αποστάσεως επιμορφωτικές συνεδρίες
  • έξι (6) τρίωρες σύγχρονες εξ αποστάσεως υποστηρικτικές συναντήσεις
  • ασύγχρονες εξ αποστάσεως δράσεις μαθησιακού – διδακτικού φόρτου για την εκπόνηση εργασιών, μελέτη υλικού, καθοδήγηση – παροχή ανατροφοδότησης κλπ από τους επιμοφούμενους και τους επιμορφωτές αντίστοιχα, ισοδύναμου με πέντε (5) επιμορφωτικά τρίωρα (ήτοι, με 15 διδακτικές ώρες).

Στα προγράμματα αυτά συμμετέχουν αποκλειστικά επιμορφούμενοι που έχουν εντοπιότητα με το Κ.Σ.Ε. (σε επίπεδο Νομού, στον οποίο έχει έδρα η σχολική μονάδα που απασχολούνται). Επίσης, τα προγράμματα αυτά αναλαμβάνουν κατά προτεραιότητα επιμορφωτές που έχουν αντίστοιχη εντοπιότητα. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις επιμορφωτών με διαφορετική εντοπιότητα, προβλέπεται κάλυψη των εξόδων μετακίνησης και διαμονής στον τόπο του Κ.Σ.Ε. του προγράμματος, για τη διεξαγωγή των δια ζώσης συνεδριών.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ IIb: Προγράμματα που περιλαμβάνουν συνδυασμό σύγχρονων εξ αποστάσεως επιμορφωτικών συνεδριών και υποστηρικτικών συναντήσεων με χρήση ειδικής πλατφόρμας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και διαχείρισης εικονικής τάξης, καθώς και ασύγχρονων εξ αποστάσεως δράσεων. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνουν:

  • εννέα (9) τρίωρες σύγχρονες εξ αποστάσεως επιμορφωτικές συνεδρίες
  • έξι (6) τρίωρες σύγχρονες εξ αποστάσεως υποστηρικτικές συναντήσεις
  • ασύγχρονες εξ αποστάσεως δράσεις, μαθησιακού – διδακτικού φόρτου για την εκπόνηση εργασιών, μελέτη υλικού, καθοδήγηση – παροχή ανατροφοδότησης κλπ από τους επιμοφούμενους και τους επιμορφωτές αντίστοιχα, ισοδύναμου με πέντε (5) επιμορφωτικά τρίωρα (ήτοι, με 15 διδακτικές ώρες).

Στα προγράμματα αυτά, τα οποία υλοποιούνται αποκλειστικά μέσω σύγχρονων και ασύγχρονων εξ αποστάσεως δράσεων, δεν απαιτείται εντοπιότητα επιμορφωτών, επιμορφούμενων και Κ.Σ.Ε.

Στους σχετικούς πίνακες του Παραρτήματος Α, περιλαμβάνονται οι προβλεπόμενες κατηγορίες - τύποι και το πλήθος των προς υλοποίηση προγραμμάτων ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης (κατηγορία ΙΙa) ή Περιφέρεια (*3) (κατηγορία IIb) και συστάδα.

(*3) Αναφέρεται στις Γεωγραφικές Περιφέρειες της χώρας, ως διοικητικές περιοχές όπως αναφέρονται στο Υπουργείο Εσωτερικών (https://www.ypes.gr/perifereies/)

3. Διαδικασία Ανάθεσης Επιμορφωτικών Προγραμμάτων

ΒΗΜΑ 1ο: Οι καλούμενοι φορείς ενημερώνονται σχετικά με την επικείμενη επιμορφωτική περίοδο και εκδηλώνουν ενδιαφέρον να υλοποιήσουν προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Β2 Επιπέδου Τ.Π.Ε. στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης / Περιφέρεια που ανήκουν.

Η υποβολή αίτησης – δήλωσης γίνεται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση http://e-pimorfosi.cti.gr/mis (Προγράμματα Επιμόρφωσης -> «Επιλογή / κατανομή συστάδων») με τη χρήση του αναγνωριστικού και του κωδικού πρόσβασης που διαθέτουν τα άτομα που έχουν εξουσιοδοτηθεί από τον Νόμιμο εκπρόσωπο των καλούμενων φορέων ως Υπεύθυνοι Κ.Σ.Ε.. Στην αίτηση – δήλωση, κάθε Κ.Σ.Ε. δηλώνει την πρόθεσή του να αναλάβει την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων, από αυτά που είναι διαθέσιμα προς ανάθεση κατά την παρούσα 1η επιμορφωτική περίοδο Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. στην Διεύθυνση Εκπαίδευσης/ Περιφέρεια του Κ.Σ.Ε. (λαμβάνοντας υπόψη το πλήθος και το είδος - κατηγορία των διαθέσιμων προγραμμάτων ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης, που παρουσιάζονται στο Παράρτημα Α της παρούσας). Επίσης, κάθε Κ.Σ.Ε. κατατάσσει στη δήλωση του, με σειρά προτίμησης όλες τις συστάδες κλάδων ειδικότητας εκπαιδευτικών («συστάδα» Β2.1 έως και Β2.13, βλ. σχετικό πίνακα της ενότητας 2 της παρούσας), προκειμένου να ληφθεί υπόψη η σειρά αυτή στην ανάθεση προγραμμάτων. Δηλώνει επίσης ότι πληροί εξ’ ολοκλήρου τις απαιτούμενες τεχνικές προδιαγραφές υποδομών (βλ. Παράρτημα Γ), όπως συνέβαινε κατά το χρόνο της ολοκλήρωσης της προηγούμενης διαδικασίας ανασυγκρότησης του Μητρώου Κ.Σ.Ε. της Πράξης.

Κατά τη διαδικασία υποβολής της αίτησης αποδίδεται στον ενδιαφερόμενο φορέα ένας τυχαίος αριθμός, ο οποίος χρησιμοποιείται στο επόμενο βήμα που αφορά στην κατανομή των προγραμμάτων στα Κ.Σ.Ε.. Τα στοιχεία της ηλεκτρονικής αίτησης που καταχωρίζονται στο Πληροφοριακό Σύστημα της Πράξης, θα αξιοποιηθούν για τις διαδικασίες που περιγράφονται στη συνέχεια της παρούσας.

ΒΗΜΑ 2ο: Η κατανομή των επιμορφωτικών προγραμμάτων που προβλέπονται για την 1η επιμορφωτική περίοδο Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. της Πράξης, γίνεται ξεχωριστά σε κάθε περιοχή (Διεύθυνση Εκπαίδευσης ή Περιφέρεια) για τα Κ.Σ.Ε. που εκδήλωσαν ενδιαφέρον στο πλαίσιο της παρούσας πρόσκλησης (βλ. βήμα 1), λαμβάνοντας υπόψη πρώτα τον τυχαίο αριθμό που τους έχει αποδοθεί, σε συνδυασμό με τη σειρά προτεραιότητας των επιλογών τους (*4).

(*4) Επισημαίνεται ότι: για την παρούσα 1η περίοδο επιμόρφωσης Β2 επιπέδου ΤΠΕ, κατά την διαδικασία κατανομής των επιμορφωτικών προγραμμάτων λαμβάνονται υπόψη περιορισμοί οι οποίοι είναι άμεσα συσχετισμένοι με τη διαθέσιμη ανά γεωγραφική περιοχή χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ 2014-2020. Οι σχετικές λεπτομέρειες αποτυπώνονται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β της παρούσας.

Ως αποτέλεσμα της ανωτέρω διαδικασίας σε κάθε ενδιαφερόμενο Κ.Σ.Ε., είναι δυνατό να ανατεθεί ένα ή και περισσότερα του ενός επιμορφωτικά προγράμματα μιας ή περισσοτέρων «συστάδων Β2» και κατηγορίας (IIa ή IIb), ή να μην ανατεθεί κανένα επιμορφωτικό πρόγραμμα, λαμβάνοντας μέριμνα κατ’ αρχήν για την κάλυψη των αναγκών της επιμόρφωσης και εν συνεχεία για την ισομερή, κατά το δυνατό, κατανομή των προγραμμάτων.

ΒΗΜΑ 3ο: Ευθύς μετά την ολοκλήρωση των ανωτέρω διαδικασιών, θα γνωστοποιηθεί στα επιλεγέντα Κ.Σ.Ε. η ανάθεση των επιμορφωτικών προγραμμάτων και θα κληθούν να υποβάλουν αναλυτικές δηλώσεις συμμετοχής τους στην επιμόρφωση (κατάρτιση προγραμμάτων).

4. Διαδικασία Οργάνωσης, Έγκρισης Προγραμμάτων και Επιλογής Επιμορφούμενων

ΒΗΜΑ 4ο: Μετά την ολοκλήρωση της παραπάνω διαδικασίας, κάθε Κ.Σ.Ε. που έχει επιλεγεί για να υλοποιήσει ένα ή περισσότερα επιμορφωτικά προγράμματα, υποβάλλει αναλυτική δήλωση συμμετοχής στην Επιμόρφωση Β2 Επιπέδου Τ.Π.Ε., με τις συγκεκριμένες μέρες και ώρες διεξαγωγής κάθε προγράμματος, την κατηγορία του προγράμματος πχ. κατηγορίαs IIa, IIb (βλ. προηγούμενη ενότητα 2), τα ονόματα των επιμορφωτών και τεχνικών υπευθύνων εργαστηρίων - βοηθών επιμορφωτών, αφού προηγουμένως έρθει σε σχετική συνεννόηση μαζί τους, καθώς και άλλες σχετικές λεπτομέρειες.

Τα στοιχεία των αναλυτικών δηλώσεων συμμετοχής ελέγχονται από τα αρμόδια όργανα της Πράξης τα οποία, εφόσον διαπιστώσουν την ορθότητα και συνέπεια των στοιχείων αυτών, προχωρούν στην έγκριση των επιμορφωτικών προγραμμάτων. Η συναίνεση – συμφωνία των επιμορφωτών να αναλάβουν τη διεξαγωγή προγράμματος επιμόρφωσης, δηλώνεται από τους ίδιους ηλεκτρονικά, στο Πληροφοριακό σύστημα της Πράξης (ηλεκτρονική δήλωση αποδοχής), στο πλαίσιο της παρούσας διαδικασίας.

Σημειώνεται ότι, το Κ.Σ.Ε. επιλέγει τους επιμορφωτές αποκλειστικά από το Μητρώο Επιμορφωτών Β΄ Επιπέδου Τ.Π.Ε., όπως αυτό συγκροτήθηκε στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία» του Μέτρου 2.1 του ΕΠΕΑΕΚ II, όπως έχει επικαιροποιηθεί και ισχύει. Κατάλογοι των επιμορφωτών με στοιχεία τόπου απασχόλησης, στοιχεία επικοινωνίας και άλλες λεπτομέρειες, θα είναι διαθέσιμοι στα Κ.Σ.Ε. μέσω του Πληροφοριακού συστήματος (MIS), στο στάδιο της κατάρτισης των προγραμμάτων, για διευκόλυνσή τους. Επίσης, το Κ.Σ.Ε. επιλέγει τον συντονιστή προγράμματος και τον τεχνικό υπεύθυνο– βοηθό επιμορφωτή από το διαθέσιμο προσωπικό των Κ.Σ.Ε., όπως αυτό έχει δηλωθεί στο πλαίσιο της πλέον πρόσφατης ανασυγκρότησης του Μητρώου Κ.Σ.Ε. της Πράξης.

Η Αναθέτουσα Αρχή έχει τη δυνατότητα να αναθέσει τυχόν προγράμματα για τα οποία δεν θα υποβληθεί από τα αντίστοιχα Κ.Σ.Ε. αναλυτική δήλωση συμμετοχής, σε άλλα Κ.Σ.Ε. της ίδιας περιοχής (Διεύθυνση Εκπαίδευσης ή Περιφέρεια), ακολουθώντας τη διαδικασία της προηγούμενης ενότητας αναφορικά με την απόδοση προτεραιότητας.

Προσοχή: Δεν επιτρέπεται η απασχόληση με περισσότερους από έναν ρόλους στη διάρκεια μιας περιόδου επιμόρφωσης. Π.χ. αν ένα άτομο από το προσωπικό ενός Κ.Σ.Ε. έχει δηλωθεί στο Πληροφοριακό σύστημα (MIS) και ως Συντονιστής και ως Τεχνικός Υπεύθυνος, τότε θα πρέπει να επιλέξει έναν εκ των ρόλων αυτών για όλα τα προγράμματα που θα απασχοληθεί για την τρέχουσα περίοδο. Ο ίδιος περιορισμός ισχύει για όλους τους συνδυασμούς ρόλων απασχόλησης (Επιμορφωτής, Συντονιστής, Τεχνικός Υπεύθυνος).

ΒΗΜΑ 5ο: Οι εκπαιδευτικοί, ενημερώνονται για τα διαθέσιμα, για την τρέχουσα περίοδο επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε., προγράμματα των Κ.Σ.Ε. και υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις τους (βλ. Ενότητα 2, σχετικά με τις προϋποθέσεις συμμετοχής). Τυχόν εξειδικεύσεις σχετικά με την εντοπιότητα των δυνητικών επιμορφούμενων ενός προγράμματος, γίνονται γνωστές στους ενδιαφερόμενους μέσω του περιβάλλοντος υποβολής αιτήσεων του Πληροφοριακού συστήματος. Ειδικότερα, μέσω του περιβάλλοντος υποβολής αιτήσεων, κάθε ενδιαφερόμενος, ανάλογα με τον τόπο στον οποίο βρίσκεται (θέση απασχόλησης), ενημερώνεται για τα προγράμματα όλων των κατηγοριών που τον αφορούν και στα οποία έχει τη δυνατότητα να υποβάλει αίτηση συμμετοχής.

Οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών γίνονται σε δύο φάσεις:

  • Α’ Φάση: Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί υποβάλλουν αιτήσεις συμμετοχής και λαμβάνουν αυτόματα, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος, έναν τυχαίο αριθμό για την συμμετοχή τους στην κλήρωση που θα ακολουθήσει σε περίπτωση μεγάλου αριθμού ενδιαφερομένων στα προγράμματα της επιλογής τους.
    Κάθε εκπαιδευτικός δηλώνει τα προγράμματα στα οποία επιθυμεί να συμμετάσχει και τα κατατάσσει με σειρά προτίμησης. Συγκεκριμένα, στις περιπτώσεις που στις επιλογές που του δίνονται περιλαμβάνονται προγράμματα και των δύο κατηγοριών, δηλώνει πρώτα με σειρά προτίμησης τα προγράμματα της κατηγορίας ΙΙa (τα οποία απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης) και στη συνέχεια, ως επόμενα στη σειρά προτίμησης τυχόν προγράμματα κατηγορίας IIb. Ακολουθεί η κλήρωση για την κατανομή των εκπαιδευτικών στα προγράμματα επιμόρφωσης.
  • Β’ Φάση: Δημοσιοποιούνται τα αποτελέσματα της Α’ φάσης και δίνεται η δυνατότητα συμπλήρωσης κενών θέσεων στα επιμορφωτικά προγράμματα, τόσο με επικαιροποίηση των επιλογών σε αιτήσεις εκπαιδευτικών που δεν κληρώθηκαν, όσο και με νέες αιτήσεις, με σειρά χρονικής προτεραιότητας.

ΒΗΜΑ 6ο: Μετά την οριστικοποίηση της κατανομής των εκπαιδευτικών στα προγράμματα επιμόρφωσης, δημοσιοποιούνται τα αποτελέσματα (επιτυχόντες και επιλαχόντες εκπαιδευτικοί ανά πρόγραμμα) και τα Κ.Σ.Ε. προχωρούν στις εγγραφές των επιμορφούμενων στα προγράμματα.

Ακολουθεί η σύναψη συμβάσεων, μεταξύ του Ι.Τ.Υ.Ε. και των αντίστοιχων αντισυμβαλλόμενων, για την υλοποίηση των προγραμμάτων που συμπληρώνουν ικανοποιητικό αριθμό επιμορφούμενων (εγγεγραμμένων). Τα προγράμματα υλοποιούνται εφόσον περιλαμβάνουν κατ’ ελάχιστον 10 επιμορφούμενους. Σε ειδικές περιπτώσεις, εφόσον κρίνεται αναγκαίο για την κάλυψη επιμορφωτικών αναγκών, μπορούν να υλοποιούνται προγράμματα επιμόρφωσης, μειωμένης σύνθεσης (με λιγότερους των 10 εκπαιδευτικών), κατόπιν απόφασης του αρμοδίου οργάνου της Πράξης.

Τα επιμορφωτικά προγράμματα που θα προκύψουν από την παρούσα Πρόσκληση αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές Μαρτίου 2020 και να ολοκληρωθούν τον Ιούνιο 2020 (1η περίοδος επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε.). Οικονομικά στοιχεία σχετικά με τις αμοιβές προσώπων και τα λοιπά έξοδα διεξαγωγής των επιμορφωτικών προγραμμάτων, περιλαμβάνονται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β της παρούσας, ενώ λεπτομέρειες σχετικά με τις διαδικασίες διεξαγωγής, την οικονομική διαχείριση και τεκμηρίωση της υλοποίησης και την αποπληρωμή των προγραμμάτων, περιλαμβάνονται στους οδηγούς διαδικασιών και οικονομικής διαχείρισης της Πράξης που διατίθενται στην Πύλη Ενημέρωσης της Πράξης στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://e-pimorfosi.cti.gr.

Την παρούσα συνοδεύουν ως Παραρτήματα και αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της, τα παρακάτω:
- ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α: ΠΙΝΑΚΕΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΗΣ 1ης ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β2 ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΤΠΕ
- ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
- ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Γ: ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΙΑΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ Κ.Σ.Ε.

Ο Πρόεδρος
Καθηγητής Χρήστος Κακλαμάνης

Σχετικά Άρθρα