edu.klimaka.gr

Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙΝΟΣΤΟΥΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Αρ.Πρωτ.111725/Γ1/28-09-2018/ΥΠΔΒΜΘ

ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Πληροφορίες: κ. Κ. Παπαχρήστος
Τηλέφωνο: 210 344 3284

Θέμα: Πράξη: «Εκπαίδευση αλλοδαπών  και παλιννοστούντων μαθητών» (Α.Π.1 300607, Α.Π.2 300608, Α.Π.3 300609).

Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης έχει αναλάβει από το Σεπτέμβριο του 2010 την υλοποίηση της Πράξης «Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών», η οποία εντάσσεται στο επιχειρησιακό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση». Γενικός σκοπός της Πράξης είναι η καταπολέμηση της σχολικής αποτυχίας των παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών στο ελληνικό σχολείο, προκειμένου να εξασφαλιστεί η κατά το δυνατόν ισότιμη εκπαίδευση των ομάδων αυτών με γηγενείς μαθητές, καθώς και η κοινωνική τους ένταξη.

Σας γνωρίζουμε ότι στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» (ΕΣΠΑ 2007-2013) του Υπουργείου Παιδείας, Διά βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στην Κατηγορία Πράξεων «Διαπολιτισμική εκπαίδευση»  [κωδ. 01.73.43. Α.Π. 1, 02.73.43.01 Α.Π.2 και 03.73.43. Α. Π.3] και συγκεκριμένα στο πλαίσιο της Πράξης «Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών», ανατέθηκε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, με επιστημονική υπεύθυνη την καθηγήτρια Άννα Αναστασιάδη-Συμεωνίδη, Τμήμα Φιλολογίας, Α.Π.Θ., η υλοποίηση των παρακάτω δράσεων κατά τη διάρκεια των σχολικών ετών  2010-2013:

Δράση 1: Υποστήριξη της λειτουργίας Τάξεων Υποδοχής

Δράση 2: Ενίσχυση της ελληνομάθειας

Δράση 3: Καλλιέργεια κλίματος διαπολιτισμικής επικοινωνίας σε επίπεδο σχολείου

Δράση 4: Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας

Δράση 5: Ενίσχυση της μητρικής γλώσσας των μαθητών

Δράση 6: Προγράμματα ψυχολογικής υποστήριξης

Δράση 7: Σύνδεση σχολείου και κοινότητας

Δράση 9 (υποδράση 9.5): Εκπαιδευτικές επισκέψεις των μαθητών

Οι παραπάνω δράσεις θα υλοποιηθούν σε δημόσια σχολεία της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Νηπιαγωγεία και Δημοτικά) όλων των εκπαιδευτικών περιφερειών. Η επιλογή των σχολείων εφαρμογής, εκτός αυτών που το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων έχει εντάξει στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) και των Σχολείων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, καθορίστηκε με πρωταρχικό κριτήριο το ποσοστό αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών που φοιτούν στις σχολικές μονάδες. Ειδικότερα, η ομαδοποίηση έχει ως εξής:

  • Α’ ομάδα – Σχολικές μονάδες με ποσοστό αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών 70% και άνω
  • Β’ ομάδα – Σχολικές μονάδες με ποσοστό αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών 50-70%
  • Γ’ ομάδα – Σχολικές μονάδες με ποσοστό αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών 30-50%
  • Δ’ ομάδα – Σχολικές μονάδες με ποσοστό αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών 0-30%

Επισημαίνεται ότι ο αριθμός των σχολείων εφαρμογής δεν είναι κοινός για όλες τις δράσεις, καθώς η επιλογή βασίζεται στην ποσόστωση των μαθητών σε συνδυασμό με την ιδιαιτερότητα του φυσικού αντικειμένου της κάθε δράσης ξεχωριστά.

Ο κατάλογος με τα σχολεία εφαρμογής που σας επισυνάπτουμε αφορά την υλοποίηση των δράσεων κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους (2011-12).

Η εφαρμογή των δράσεων θα ξεκινήσει άμεσα, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαβίβασης της παρούσας εγκυκλίου. Όλες οι σχολικές μονάδες θα ενημερωθούν από την Επιστημονικά Υπεύθυνη της Πράξης κ. Άννα Αναστασιάδη-Συμεωνίδη σχετικά με τις δράσεις που είναι εφικτό να υλοποιηθούν.

Παρακαλούνται τα στελέχη της εκπαίδευσης να εποπτεύουν και να παρέχουν κάθε δυνατή διευκόλυνση για την ορθή εφαρμογή των δράσεων.

Για περισσότερες πληροφορίες ή διευκρινίσεις μπορείτε να επικοινωνείτε:

α) για όλη την Ελλάδα, πλην της Περιφέρειας Αττικής, στο τηλέφωνο 23130 18 460 ή ηλεκτρονικά στη διεύθυνση diapolis-info(ΣΤΟ)@lists.auth.gr (κ. Σμαρώ Οικονόμου).

β) για την Περιφέρεια Αττικής στο τηλέφωνο 210 7752 452 ή ηλεκτρονικά στη διεύθυνση diapolis-info-ath(ΣΤΟ)lists.auth.gr  (κ.Σοφία Φαντζίκου).

Συνημμένα υποβάλλεται ο κατάλογος των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (αρχείο excel).

Ο κατάλογος με τα σχολεία εφαρμογής που σας επισυνάπτουμε αφορά στην υλοποίηση των δράσεων κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους.

Προκειμένου να διασφαλιστεί η ενημέρωση των σχολείων που έχουν ενταχθεί στις αναφερόμενες δράσεις, παρακαλούνται οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης και τα στελέχη της εκπαίδευσης να μεριμνήσουν για την αποστολή του εγγράφoυ και του συνημμένου πίνακα σε όλα τα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της αρμοδιότητάς τους, που είναι ενταγμένα στο εν λόγω Πρόγραμμα. Επίσης, να εποπτεύουν και να παρέχουν κάθε δυνατή διευκόλυνση για την ορθή εφαρμογή των δράσεων και την ομαλή ένταξη των μαθητών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
Κώστας  Παπαχρήστος


Αρ.Πρωτ.: 10180/Γ1/26-01-2011/ΥΠΔΒΜΘ

ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
-----
Τηλ.: 210 344 3284

Θέμα: Πράξη: «Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών» (Α.Π.1 300607, Α.Π.2 300608, Α.Π.3 300609)

Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης έχει αναλάβει από το Σεπτέμβριο του 2010 την υλοποίηση της Πράξης «Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών», η οποία εντάσσεται στο επιχειρησιακό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση». Γενικός σκοπός της Πράξης είναι η καταπολέμηση της σχολικής αποτυχίας των παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών στο ελληνικό σχολείο, προκειμένου να εξασφαλιστεί η κατά το δυνατόν ισότιμη εκπαίδευση των ομάδων αυτών με γηγενείς μαθητές, καθώς και η κοινωνική τους ένταξη.

Στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» (ΕΣΠΑ 2007-2013) του Υπουργείου Παιδείας, Διά βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στην Κατηγορία Πράξεων «Διαπολιτισμική εκπαίδευση» [κωδ. 01.73.43. Α.Π. 1, 02.73.43.01 Α.Π.2 και 03.73.43. Α. Π.3] και συγκεκριμένα στο πλαίσιο της Πράξης «Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών», ανατέθηκε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, με επιστημονική υπεύθυνη την καθηγήτρια Άννα Αναστασιάδη-Συμεωνίδη, Τμήμα Φιλολογίας, Α.Π.Θ., η υλοποίηση των παρακάτω δράσεων κατά τη διάρκεια των σχολικών ετών 2010-2013:

Δράση 1: Υποστήριξη της λειτουργίας Τάξεων Υποδοχής.

Οι δραστηριότητες της δράσης 1 αποβλέπουν στην υποστήριξη της σωστής λειτουργίας του θεσμού των Τάξεων Υποδοχής (Τ.Υ.) μέσα από την ανάπτυξη της συνεργασίας ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς που στελεχώνουν τις Τάξεις Υποδοχής και τους εκπαιδευτικούς στις κανονικές τάξεις, με στόχο

· τη σύνδεση της διδασκαλίας στις Τ.Υ. με το Αναλυτικό Πρόγραμμα
· το σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση ειδικών πρακτικών για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας σε παιδιά με διαφορετικά χαρακτηριστικά διγλωσσίας (τύποι διγλωσσίας) και με διαφορετικές ηλικίες.

Δράση 2: Ενίσχυση της ελληνομάθειας.

Οι δραστηριότητες της δράσης 2 στοχεύουν

· στη γλωσσική ενίσχυση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών που αντιμετωπίζουν προβλήματα στη γλώσσα
· στην υποστήριξη αλλόγλωσσων μαθητών με αναπηρίες οι οποίες επηρεάζουν την κατάκτηση της νεοελληνικής γλώσσας στην προφορική ή γραπτή της πραγμάτωση.

Κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη της δράσης διαδραματίζει η επιμόρφωση και κατάρτιση νέων εκπαιδευτικών σε ζητήματα διαχείρισης της μικτής γλωσσικά και πολιτισμικά τάξης.

Δράση 3: Καλλιέργεια κλίματος διαπολιτισμικής επικοινωνίας σε επίπεδο σχολείου.

Στο πλαίσιο της δράσης αυτής βασικός στόχος είναι

· η διαμόρφωση κλίματος διαπολιτισμικού διαλόγου, σεβασμού και επικοινωνίας σε επίπεδο σχολικής μονάδας, μέσα από την ανάδειξη της διαφορετικότητας, ως σημαντικής συνιστώσας για τη μάθηση του συνόλου των μαθητών (γηγενών – αλλοδαπών και παλιννοστούντων), καθώς και την καλλιέργεια των κύριων δεξιοτήτων διαπολιτισμικής επικοινωνίας. Για το λόγο αυτό θα αναπτυχθούν δραστηριότητες εντός ή και εκτός σχολικής μονάδας, με δραστηριότητες «παρασχολικού» χαρακτήρα (επισκέψεις, εκδρομές, θεατρικές–καλλιτεχνικές ομάδες, κ.ά.)

Δράση 4: Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Οι δραστηριότητες που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο της δράσης αυτής είναι επιμορφωτικού χαρακτήρα. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο σχολείο είναι να συμβάλλει στην προετοιμασία όλων των μαθητών για τη μελλοντική συνύπαρξή τους σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία αξιοποιώντας δημιουργικά την πολιτισμική ετερότητα. Παράλληλα, οφείλει να συμβάλλει στη διαμόρφωση υψηλών σχολικών επιδόσεων από όλους τους μαθητές, είτε ανήκουν στην πλειονοτική είτε σε μειονοτικές ομάδες, πράγμα που μετουσιώνεται στη μείωση του φαινομένου της σχολικής αποτυχίας και της σχολικής διαρροής.

Για να αντεπεξέλθει στο ρόλο αυτό, πέρα από επαγγελματική συνείδηση και κοινωνική ευαισθησία, θα πρέπει να διαθέτει την ανάλογη παιδαγωγική γνώση που οδηγεί σε επιτυχή διδακτική πράξη (διαπολιτισμική ικανότητα). Ειδικότερα θα υλοποιηθούν

· Εξειδικευμένες επιμορφώσεις
· Εξ αποστάσεως επιμορφώσεις
· Γενικές επιμορφώσεις

Δράση 5: Ενίσχυση της μητρικής γλώσσας των μαθητών.

Στο πλαίσιο αυτής της δράσης θα σχεδιαστεί, θα εφαρμοστεί και θα αξιολογηθεί ένα πρόγραμμα-πρόταση για την ενίσχυση της μητρικής γλώσσας των μαθητών της ομάδας-στόχου. Ειδικότερα:

· Το πρόγραμμα αυτό θα λαμβάνει χώρα τα απογεύματα και θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε οκτώ (8) σχολεία, τα οποία θα αποτελέσουν τα σχολεία εφαρμογής της συγκεκριμένης δράσης.
· Θα αξιοποιηθούν δίγλωσσοι εκπαιδευτικοί και διδάσκοντες των γλωσσών-στόχου και θα συναφθούν συνεργασίες ανάμεσα στις κοινότητες των μεταναστών και τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και άλλους ανεξάρτητους φορείς (π.χ. κοινοτικά σχολεία Αλβανικής, συλλόγους-τμήματα διδασκαλίας της Ρωσικής κ.ά.)
· Η δράση θα εστιάσει στην Αλβανική και Ρωσική, γλώσσες που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αριθμό ομιλητών στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
· Τέλος, θα προσδιοριστούν τα κριτήρια επιλογής των διδασκόντων και θα γίνει επεξεργασία προτάσεων εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τις μητρικές γλώσσες των μαθητών της ομάδας-στόχου.

Δράση 6: Προγράμματα ψυχολογικής υποστήριξης.

Η δράση αυτή στοχεύει

· στη διερεύνηση των παραγόντων που σχετίζονται με την αποτελεσματική προσαρμογή και ένταξη των παλιννοστούντων και μεταναστών μαθητών στο ελληνικό σχολικό πλαίσιο,
· στην πρόληψη ψυχοσυναισθηματικών και κοινωνικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι μαθητές μετανάστες στο σχολικό πλαίσιο καθώς και στον περιορισμό φαινομένων σχολικής διαρροής και αποτυχίας,
· στη βελτίωση της δυναμικής της τάξης και του σχολείου συνολικά μέσα από την άρση στερεοτύπων,
· στην επίλυση των συγκρούσεων που πιθανόν να δημιουργηθούν με την κινητοποίηση όλων των παραγόντων –ατομικών, οικογενειακών και κοινωνικών που προωθούν τη θετική συνύπαρξη και αλληλοαποδοχή,
· στην αντιμετώπιση ψυχοκοινωνικών δυσκολιών (εκφοβισμό, επιθετικότητα και προβλήματα προσαρμογής),
· στο άνοιγμα του σχολείου στην κοινότητα με τη δυνατότητα διεπαγγελματικής συνεργασίας με ψυχοκοινωνικές υπηρεσίες, στο βαθμό που τα προβλήματα υπερβαίνουν το πλαίσιο της σχολικής κοινότητας,
· στην καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών, σχολείου, οικογένειας και κοινότητας,
· στον εντοπισμό και την παροχή επιπλέον υποστήριξης στην ένταξη μαθητών που αντιμετωπίζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες,
· στη δημιουργία προϋποθέσεων για τη σταθερή συνεργασία ψυχολόγων και σχολείου, μέσα από την ενεργητική αξιοποίηση φορέων, όπως οι Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων και
· στην ενδυνάμωση και την ενεργοποίηση των ίδιων των μαθητών και των οικογενειών τους για την αντιμετώπιση της διαδικασίας προσαρμογής τους.

Δράση 7: Σύνδεση σχολείου και κοινότητας.

Στο πλαίσιο της δράσης αυτής αναπτύσσονται δραστηριότητες που προτείνουν μια παρέμβαση ενδυνάμωσης του ρόλου των γονέων, εμπλοκής και συμμετοχής της οικογένειας στο σχολείο και συνεργασίας με την κοινότητα που θα καλύπτεται σε σημαντικό βαθμό από τις παραπάνω κατηγορίες και οριοθετεί -στο μέτρο των δυνατοτήτων της- το σχολείο ως έναν οργανισμό μάθησης διευθετώντας βασικά οργανωτικά ζητήματα και ζητήματα συμμετοχικότητας και πρόσβασης. Η δράση επικεντρώνεται

· στους γονείς (ομάδα στόχος),
· τις ανάγκες τους,
· αλλά και στην προώθηση ευρύτερα διαπολιτισμικών ικανοτήτων.

Δράση 8: Δικτύωση σχολείων.

Η Δράση 8 περιλαμβάνει την εσωτερική και εξωτερική δικτύωση των συνεργαζόμενων σχολικών μονάδων με στόχο

· την προώθηση της συνεργασίας (συντονισμός ομάδων έργου, ανάπτυξη πρωτοβουλιών, ανταλλαγή επαγγελματικών εμπειριών) και
· την παροχή ολοκληρωμένων ψηφιακών υπηρεσιών επικοινωνίας, κατάρτισης, επιμόρφωσης (εκσυγχρονισμός της παρεχόμενης εκπαίδευσης).

Δράση 9: Λοιπές υποστηρικτικές ενέργειες.

Σκοπός της δράσης 9 είναι

· να υποστηρίξει με συμπληρωματικές ενέργειες την υλοποίηση των στόχων του προγράμματος, δηλαδή τόσο να προωθήσει τη διαπολιτισμική εκπαίδευση σε ομάδες πληθυσμού με γλωσσικές και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες όσο και να ενισχύσει την πρόσβαση και τη συμμετοχή όλων στο εκπαιδευτικό σύστημα, με έμφαση στα άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ) και τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (ΕΚΟ) και
· να διευκολύνει τη διαδικασία διαμόρφωσης και διείσδυσης των παρεμβάσεων του έργου στο εκπαιδευτικό σύστημα (π.χ. στο πρόγραμμα διδασκαλίας, στην παροχή ισότητας ευκαιριών, στη σχολική ζωή, στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, στη σχέση σχολείου και οικογένειας/κοινότητας), με στόχο το δημόσιο σχολείο να μετασχηματιστεί σε ένα «σχολείο για όλους», στο πλαίσιο του οποίου η ιδιαίτερη ταυτότητα του κάθε μαθητή όχι μόνο γίνεται αποδεκτή, αλλά αξιοποιείται ως πηγή μάθησης.

Δράση 10: Αξιολόγηση.

Σκοπός της δράσης 10 είναι

· η συστηματική διάγνωση και καταγραφή των αναγκών, των διαθέσιμων μέσων και δυνατοτήτων και του γενικού πλαισίου των συνθηκών μέσα στις οποίες θα υλοποιηθεί η Πράξη, με στόχο τη βελτίωση του αρχικού σχεδιασμού της,

· η συνεχής παρακολούθηση των διαδικασιών υλοποίησής της, με χωριστές αναφορές σε κάθε μία από τις δράσεις της, στόχος της οποίας θα είναι η ανατροφοδότηση και η βελτίωση ή διόρθωσή τους, προκειμένου να επιτευχθούν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα,

· η τελική αποτίμηση των επιτευχθέντων αποτελεσμάτων, όπως αυτά εκτιμώνται με τη βοήθεια των διαδικασιών της εσωτερικής αξιολόγησης και τη σχετική προοπτική και αξιολογική οπτική γωνία των ίδιων των συντελεστών της Πράξης και

· στη διαδικασία αξιολόγησης από εξωτερικό ανάδοχο, υποβοήθηση του έργου των εξωτερικών αξιολογητών μέσω της υποβολής σε αυτούς της έκθεσης εσωτερικής αξιολόγησης της Πράξης και της ενημέρωσής τους για τα αποτελέσματά της, όπως αυτά εκτιμώνται από τους εσωτερικούς αξιολογητές.

Οι παραπάνω δράσεις θα υλοποιηθούν σε δημόσια σχολεία της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Νηπιαγωγεία και Δημοτικά) όλων των εκπαιδευτικών περιφερειών. Η επιλογή των σχολείων εφαρμογής, εκτός από αυτά που το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων έχει εντάξει στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) και τα Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, καθορίστηκε με πρωταρχικό κριτήριο το ποσοστό αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών που φοιτούν στις σχολικές μονάδες.

Ειδικότερα, η ομαδοποίηση έχει ως εξής:

Α’ ομάδα
Σχολικές μονάδες με ποσοστό αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών 70% και άνω

Β’ ομάδα
Σχολικές μονάδες με ποσοστό αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών 50-70%

Γ’ ομάδα
Σχολικές μονάδες με ποσοστό αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών 30-50%

Δ’ ομάδα
Σχολικές μονάδες με ποσοστό αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών 0-30%

Επισημαίνεται ότι ο αριθμός των σχολείων εφαρμογής δεν είναι κοινός για όλες τις δράσεις, καθώς η επιλογή βασίζεται στην ποσόστωση των μαθητών σε συνδυασμό με την ιδιαιτερότητα του φυσικού αντικειμένου της κάθε δράσης ξεχωριστά.

Ο κατάλογος με τα σχολεία εφαρμογής που σας επισυνάπτουμε αφορά στην υλοποίηση των δράσεων κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους.

Προκειμένου να διασφαλιστεί η ενημέρωση των σχολείων που έχουν ενταχθεί στις αναφερόμενες δράσεις, παρακαλούνται οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης και τα στελέχη της εκπαίδευσης να μεριμνήσουν για την αποστολή του εγγράφoυ και του συνημμένου πίνακα σε όλα τα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της αρμοδιότητάς τους, που είναι ενταγμένα στο εν λόγω& Πρόγραμμα. Επίσης, να εποπτεύουν και να παρέχουν κάθε δυνατή διευκόλυνση για την ορθή εφαρμογή των δράσεων και την ομαλή ένταξη των μαθητών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα

Ο Διευθυντής
Κώστας Παπαχρήστος

Σχετικά Άρθρα