edu.klimaka.gr

Υπολογισμός Ορίου Απουσιών σε Ιδιωτικά Σχολεία

Υπολογισμός Ορίου Απουσιών Μαθητών σε Ιδιωτικά Σχολεία με Διευρυμένο Ωρολόγιο Πρόγραμμα

Αρ.Πρωτ.147655/Γ2/11-10-2013/ΥΠΑΙΘ

ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Α΄
Πληροφορίες: Αν. Πασχαλίδου
Τηλέφωνο: 210-3443422

ΘΕΜΑ: Οδηγίες για τον υπολογισμό του ορίου απουσιών των μαθητών των Ιδιωτικών Γυμνασίων και Λυκείων που εφαρμόζουν διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα

Σας αποστέλλουμε τις παρακάτω οδηγίες που αφορούν στον υπολογισμό του ορίου απουσιών των μαθητών των Ιδιωτικών Γυμνασίων και Λυκείων που εφαρμόζουν διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα των διδασκόμενων γνωστικών αντικειμένων και μέχρι 40 ώρες την εβδομάδα, σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. 78244/Γ2/07-06-2013 Υ.Α (Β΄ 1518) .

Το σύνολο των απουσιών για κάθε μαθητή μίας τάξης προκύπτει από το γινόμενο του συνολικού αριθμού ωρών του διευρυμένου εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος που εφαρμόζεται στην τάξη επί το συνολικό όριο απουσιών (114 απουσίες), όπως αυτό ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία, δια του αριθμού των ωρών του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος της τάξης.

Παράδειγμα 1ο : για μαθητή που φοιτά στην Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου, έχει 114 απουσίες και η τάξη του εφαρμόζει διευρυμένο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα 40 ωρών .

40 ώρες (συνολικός αριθμός ωρών διευρυμένου εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος τάξης) Χ 114 απουσίες (όριο απουσιών) : 35 ώρες (αριθμός ωρών του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου).

40 ώρες * 114 απουσίες / 35 ώρες = 130,28 απουσίες

όπου:
- 40 ώρες, ο συνολικός αριθμός ωρών διευρυμένου εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος τάξης
- 114 απουσίες, το όριο απουσιών και
- 35 ώρες, ο αριθμός ωρών του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου.

Στην ανωτέρω περίπτωση το σύνολο των απουσιών του μαθητή δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 130.

Οι επιπλέον 16 απουσίες του μαθητή πρέπει να δικαιολογηθούν από τον γονέα- κηδεμόνα του μαθητή (έως μία ημέρα) ή με ιατρική γνωμάτευση.

Παράδειγμα 2ο : για μαθητή που φοιτά στην Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου, έχει 114 απουσίες και η τάξη του εφαρμόζει διευρυμένο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα 38 ωρών.

38 ώρες (συνολικός αριθμός ωρών διευρυμένου εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος τάξης) Χ 114 απουσίες (όριο απουσιών) : 31 ώρες (αριθμός ωρών του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου.

38 ώρες * 114 απουσίες / 31 ώρες = 139,74 απουσίες

όπου:
- 38 ώρες, ο συνολικός αριθμός ωρών διευρυμένου εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος τάξης
- 114 απουσίες, το όριο απουσιών και
- 31 ώρες, ο αριθμός ωρών του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου .

Στην ανωτέρω περίπτωση το σύνολο των απουσιών του μαθητή δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 140.

Οι επιπλέον 26 απουσίες του μαθητή πρέπει να δικαιολογηθούν από τον γονέα- κηδεμόνα του μαθητή (έως μία ημέρα) ή με ιατρική γνωμάτευση.

Παράδειγμα 3ο : Για μαθητή που φοιτά στην Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου στη Θεωρητική Κατεύθυνση:
• έχει Γενικό Μέσο Όρο προφορικής βαθμολογίας 15,
• 164 απουσίες και
• η τάξη του εφαρμόζει διευρυμένο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα 40 ωρών.

40 ώρες (συνολικός αριθμός ωρών διευρυμένου εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος τάξης) Χ 164 απουσίες (όριο κατ΄ εξαίρεση απουσιών) : 35 ώρες (αριθμός ωρών του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος της Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου στη Θεωρητική Κατεύθυνση).

40 ώρες * 164 απουσίες / 35 ώρες = 187,42 απουσίες

όπου:
- 40 ώρες, ο συνολικός αριθμός ωρών διευρυμένου εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος τάξης
- 164 απουσίες, το κατ΄ εξαίρεση όριο απουσιών (ΠΔ 60/2005 άρ. 35, παρ. 2, περ. β. για το Γενικό Λύκειο) και
- 35 ώρες, αριθμός ωρών του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος της Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου στη Θεωρητική Κατεύθυνση.

Στην ανωτέρω περίπτωση το σύνολο των απουσιών του μαθητή δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 187.

Οι επιπλέον 23 απουσίες του μαθητή δικαιολογούνται, εφόσον οφείλονται σε ασθένεια που βεβαιώνεται, «σύμφωνα με το άρθρο 3 του π.δ. 485/83 (ΦΕΚ184 Α΄)».

Οι επιπλέον κατ΄ εξαίρεση απουσίες για το Γυμνάσιο (ΠΔ 485/1983 άρ.2, παρ.2, περ. γ) υπολογίζονται σύμφωνα με το παράδειγμα 3.

Σημειώνεται ότι η στρογγυλοποίηση στο τελικό αποτέλεσμα γίνεται στον πλησιέστερο ακέραιο αριθμό.

Παρακαλούμε οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς - κηδεμόνες των μαθητών.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ

Σχετικά Άρθρα