7ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning 2021

Εκτύπωση  

7ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ eTWINNING 2021
«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στα συνεργατικά σχολικά προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»

19, 20, 21 Νοεμβρίου 2021,διαδικτυακά

Για να εγγραφείτε στο συνέδριο συμπληρώστε τη φόρμα εγγραφής.

Το συνέδριο θα μεταδοθεί ζωντανά στο σύνδεσμο:http://www.etwinning.gr/conf2021live

Για την παρακολούθηση των εργαστηρίων θα ανακοινωθεί σχετική φόρμα εγγραφής. Τα εργαστήρια δεν θα μεταδίδονται ζωντανά.

1. Σκοπός του Συνεδρίου

Σκοπός του είναι ο γόνιμος προβληματισμός και ο δημιουργικός διάλογος αναφορικά με την εφαρμογή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων είτε σε ευρωπαϊκό, διεθνές ή εθνικό επίπεδο, καθώς και τις σύγχρονες πρακτικές για την υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων έτσι όπως διαμορφώνονται στη σύγχρονη σχολική πραγματικότητα και υπό το πρίσμα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+. Ιδιαίτερα στοχεύει στο να ευαισθητοποιήσει τους/τις εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προς την κατεύθυνση ανάδειξης θεμάτων συνεργατικής μεθοδολογίας, με την αξιοποίηση καλών και καινοτόμων πρακτικών, παράλληλα με την αξιοποίηση των ΤΠΕ, για την υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων μεταξύ σχολείων σε διεθνές αλλά και σε εθνικό επίπεδο.

Το 7ο Συνέδριο απευθύνεται, δίχως να περιορίζεται σε:

  • Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Επιμορφωτές/τριες ΤΠΕ
  • Επιμορφωτές/τριες και επιμορφούμενους/ες ΤΠΕ Β΄ Επιπέδου.
  • Φοιτητές/τριες Παιδαγωγικών Τμημάτων και Τμημάτων Η/Υ & Πληροφορικής.
  • Μεταπτυχιακούς/ές φοιτητές/τριες των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Τμημάτων Η/Υ & Πληροφορικής

Συγκεκριμένα, το Συνέδριο απευθύνεται στους/στις Εκπαιδευτικούς όλων των γνωστικών αντικειμένων της Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, της Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, της Ειδικής Αγωγής, στους/στις Επιμορφωτές/τριες των ΤΠΕ, καθώς και στους/στις Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και στα στελέχη εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα αναζητεί τη συμβολή των ΤΠΕ στα ειδικευμένα σχολεία όπως αυτά των παλιννοστούντων, τα διαπολιτισμικά, τα μουσικά, τα Ολοήμερα Δημοτικά κ.ά.

Το συνέδριο αφορά τόσο τη Δημόσια όσο και την Ιδιωτική Εκπαίδευση, αναζητώντας τρόπους αξιοποίησης των ΤΠΕ για τη βελτίωση της μεθοδολογίας, της καινοτομίας, της αποτελεσματικότητας, της δημιουργικότητας έτσι ώστε να αξιοποιηθεί παραγωγικά για λογαριασμό των μαθητών η παιδαγωγική χρήση εκπαιδευτικών λογισμικών, η χρήση του διαδικτύου στη διδακτική πράξη, οι υπηρεσίες του διαδικτύου, προωθώντας ταυτόχρονα τη σχολική συνεργασία σε ευρωπαϊκό, διεθνές και εθνικό επίπεδο

2. Θεματολογία του Συνεδρίου

  • Παρουσιάσεις καινοτόμων συνεργατικών προγραμμάτων με τη χρήση των ΤΠΕ που πραγματοποιήθηκαν από εκπαιδευτικούς σε σχολικά εργαστήρια ή και στην τάξη.
  • Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία μαθημάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μέσω συνεργατικών προγραμμάτων σε Διεθνές ή Εθνικό επίπεδο.
  • Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη και αξιοποίησή τους στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων.
  • Υπηρεσίες υποστήριξης σχολείων και εκπαιδευτικών. Υποστήριξη παιδαγωγικού έργου μέσω υλοποίησης συνεργατικών προγραμμάτων.
  • Εξ αποστάσεως εκπαίδευση – τηλεκπαίδευση μέσω εργαλείων και εφαρμογών που χρησιμοποιούνται σε συνεργασίες σχολείων.
  • Εξ αποστάσεως εκπαίδευση την εποχή της πανδημίας
  • Θεωρητική στήριξη και μεθοδολογία για την ένταξη των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη μέσω εθνικών ή διεθνών συνεργασιών σχολείων.
  • Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Εργαλείων που χρησιμοποιούνται στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων.
  • Θέματα Ευρωπαϊκής Εκπαιδευτικής Πολιτικής στις ΤΠΕ όπως αναδεικνύονται από τις Ευρωπαϊκές Εκπαιδευτικές Δράσεις.
  • Ανάδειξη των σύγχρονων εργαλείων υποδομών στις ΤΠΕ (διαδραστικά εργαλεία, Εκπαιδευτική Ρομποτική, STEM, χρήση κινητών συσκευών) στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων
  • Παρουσίαση δράσεων eTwinning, Erasmus+, ασφάλειας στο Διαδίκτυο κ.ά.
  • Εκπαιδευτική χρήση του Διαδικτύου στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων.
  • Σχεδίαση εκπαιδευτικών δικτυακών πηγών στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων.
  • Χρήση του Διαδικτύου στην επιμόρφωση και στην εξ αποστάσεως επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
  • Διαδίκτυο και συνεργατική μάθηση. Συνεργασία σχολείων, μαθητών για την εκπόνηση εργασιών με τη χρήση του Διαδικτύου.
  • Υπηρεσίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων
  • Κοινότητες Μάθησης, Κοινότητες Πρακτικής. Εθνικές και Ευρωπαϊκές εκπαιδευτικές κοινότητες μέσω LMS.

3. Διοργάνωση:

  • Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης eTwinning
  • Υ.ΠAI.Θ.
  • ITYE “Διόφαντος»
  • Ελληνική Ένωση για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε www.e-diktyo.eu

4. Συντονιστική Επιτροπή Συνεδρίου

Παρασκευάς Μιχάλης, Παν/μιο Πελοποννήσου και ITYE "Διόφαντος", ΕΟΥ eTwinning

ΤζιμόπουλοςΝίκος, ΕΟΥ eTwinning

Καπράλου Χρύσα, ITYE "Διόφαντος", ΕΟΥ eTwinning

Γιαννόπουλος Κωνσταντίνος, ITYE «Διόφαντος»

5. Οργανωτικη Επιτροπή Συνεδρίου

Στασινού Σταυρούλα, ITYE "Διόφαντος"

Ιωσηφίδου Μαρία

Αυγέρης Γιώργος

Μπούσιου Θεόδωρος

6. Επιστημονική Επιτροπή Συνεδρίου

Η επιστημονική επιτροπή έχει ανακοινωθεί στο site του συνεδρίου.


Σημαντικές Ημερομηνίες

17 Σεπτεμβρίου 2021

1η ανακοίνωση διοργάνωσης Συνεδρίου

24 Οκτωβρίου 2021

Υποβολή περιλήψεων για όλες τις κατηγορίες εργασιών (σύμφωνα με το πρότυπο)

31 Οκτωβρίου 2021

Ενημέρωση αποδοχής

7 Νοεμβρίου 2021

Ανακοίνωση προγράμματος Συνεδρίου

19-20-21 Νοεμβρίου 2021

Διεξαγωγή Συνεδρίου

31 Δεκεμβρίου 2021

Υποβολή τελικών κειμένων για να δημοσιευτούν στο περιοδικό https://mag.e-diktyo.eu/

7. Πρόσκληση υποβολής εισηγήσεων/ εργασιών

Η Συντονιστική Επιτροπή καλεί όσους/ες ενδιαφέρονται να υποβάλουν εισηγήσεις σχετικές με τη θεματολογία του Συνεδρίου.

Επιλεγμένες εισηγήσεις θα σταλούν σε κριτές και το διορθωμένο κείμενο θα δημοσιευτεί στο περιοδικόhttps://mag.e-diktyo.eu/, δε ειδικό τεύχος αφιέρωμα στο eTwinning.

Στο Συνέδριο μπορούν να υποβληθούν εργασίες-εισηγήσεις τριών κατηγοριών. Το πλήρες κείμενο της εισήγησης δε θα πρέπει να ξεπερνά το μέγιστο αριθμό σελίδων που αντιστοιχεί σε κάθε κατηγορία εισήγησης, δηλαδή:

  • Πλήρεις Εισηγήσεις: 6-10 σελίδες.
  • Συνεδρίες Στρογγυλής Τράπεζας (Panels): 3-4 σελίδες.
  • Εργαστηριακές παρουσιάσεις (tutorials & workshops): 3-4 σελίδες.

Πλήρεις Εισηγήσεις: Αφορούν σε ολοκληρωμένες ερευνητικές εργασίες, μελέτες, διδακτικές προτάσεις αξιοποίησης των ΤΠΕ, υλοποίηση project eTwinning. Το κείμενο δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 10 σελίδες.

Συνεδρίες Στρογγυλής Τράπεζας (Panels): Με τις συνεδρίες Στρογγυλής Τράπεζας παρέχεται η δυνατότητα να παρουσιαστούν εργασίες και να γίνουν ανοιχτές συζητήσεις γύρω από ένα ειδικό θέμα (πχ εκπαιδευτικές κοινότητες) . Η προβλεπόμενη μέγιστη διάρκεια κάθε συνεδρίας θα είναι 90 λεπτά. Κάθε στρογγυλή τράπεζα θα πρέπει να περιλαμβάνει το πολύ 4-5 εισηγήσεις. Το σχετικό κείμενο για κάθε παρουσίαση δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 4 σελίδες.

Εργαστηριακές παρουσιάσεις (tutorials & workshops): Παρουσίαση, διδασκαλία ή επιμόρφωση σε διδακτικές προσεγγίσεις και περιβάλλοντα διδασκαλίας, σε εφαρμογές για εκπαιδευτική χρήση που αφορά στη θεματολογία του συνεδρίου. Η προβλεπόμενη μέγιστη διάρκεια κάθε εργαστηριακής παρουσίασης είναι 1-3 ώρες. Το κείμενο δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 4 σελίδες. Οι εκπαιδευτές θα πρέπει να συνυποβάλουν τα φύλλα εργασίας ή/και τα φύλλα οδηγιών που θα χρησιμοποιήσουν.

8. Σημαντικές παρατηρήσεις

  • Οι συγγραφείς καλούνται να τηρήσουν με ακρίβεια το υπόδειγμα μορφοποίησης εργασιών του Συνεδρίου. Όλες οι περιλήψεις πρώτα και μετά το συνέδριο οι εργασίες θα υποβληθούν σε διαδικασία ανώνυμης κρίσης (peer reviewing). Προκειμένου να γίνει δεκτή μια εργασία για παρουσίαση στο Συνέδριο θα πρέπει να έχει θετική αξιολόγηση από 2 τουλάχιστον μέλη της επιτροπής κριτών. Στην περίπτωση ασυμφωνίας μεταξύ των δύο κριτών η εργασία προωθείται σε τρίτο κριτή. Η συμμόρφωση προς τις οδηγίες συγγραφής των κειμένων (μορφοποίηση σύμφωνα με το υπόδειγμα) αποτελεί απαραίτητο παράγοντα για την αποδοχή των εργασιών. Τα σχόλια των κριτών θα κοινοποιηθούν ανώνυμα στους συγγραφείς. Η κρίση μπορεί να οδηγήσει: α) στην αποδοχή της εισήγησης, β) στη μη αποδοχή της εισήγησης και γ) στην αποδοχή της εισήγησης με την προϋπόθεση να γίνουν οι προτεινόμενες διορθώσεις. Η υλοποίηση αυτών των διορθώσεων είναι υποχρεωτική για την αποδοχή της τελικής (camera ready) έκδοσης της εισήγησης.
  • Τα όρια σελίδων κάθε εργασίας περιλαμβάνουν το πλήρες κείμενο με τα στοιχεία των συγγραφέων, την περίληψη, τους πίνακες, τα σχήματα, τις αναφορές κ.λπ.
  • Κάθε σύνεδρος μπορεί να είναι συγγραφέας σε τρεις το πολύ εργασίες.
  • Επιλεγμένες εργασίες που θα παρουσιαστούν στο συνέδριο θα δημοσιευτούν στο περιοδικό https://mag.e-diktyo.eu/, σε ειδικό τεύχος αφιέρωμα στο eTwinning. Το περιοδικό έχει ISSN 1792-1813.

9. Τρόπος υλοποίησης του συνεδρίου

Το συνέδριο θα υλοποιηθεί εξ αποστάσεως με διαδικτυακή μετάδοση (live streaming).

 


Εκτύπωση