edu.klimaka.gr

2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας 2022

2ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ "ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΤΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΤΟΥ 1821 ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ"

Αρ.Πρωτ.Φ.23/6780/14-12-2021/ΥΠΑΙΘ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚ.
ΟΙΚΟΝ. & ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
E-mail: mail(ΣΤΟ)stellad.pde.sch.gr
Πληροφορίες : Οικονόμου Ευαγγελία
Τηλέφωνο: 2231440944

ΘΕΜΑ: «2ο Πανελλήνιο Συνέδριο - Τοπική Ιστορία και Εκπαίδευση: το αποτύπωμα του 1821 στον τόπο μου»

3η Ανακοίνωση 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου
"Τοπική Ιστορία & Εκπαίδευση: το αποτύπωμα του 1821 στον τόπο μου"
Δελφοί, 6-8 Μαΐου 2022

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας, σε συνεργασία με τις 12 Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης της χώρας και την υποστήριξη της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών, και του Δήμου Δελφών, συνδιοργανώνουν το 2ο τριήμερο Πανελλήνιο Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας με θέμα: "Τοπική Ιστορία και Εκπαίδευση: το αποτύπωμα του 1821 στον τόπο μου»

Το συνέδριο αποτελεί συνέχεια της εκπαιδευτικής συνεδριακής παράδοσης που δημιούργησε η Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης Στερεάς Ελλάδας για την ανάδειξη της Τοπικής Ιστορίας ως αυτόνομο ή διαθεματικό πεδίο μελέτης μέσα στο ελληνικό σχολείο. Τόσο κατά την προηγούμενη όσο και κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά υλοποιείται στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δράσεων για τον εορτασμό του 1821.

Σκοπός του είναι η ανάδειξη των έργων των μαθητών που σχετίζονται με την ιστορία και τα μνημεία της ιδιαίτερης πατρίδας τους, όσον αφορά στην Ελληνική Επανάσταση του 1821 καθώς, η ενασχόληση των μαθητών/τριών με την Τοπική Ιστορία, μέσα στο πλαίσιο της συγκεκριμένης θεματικής συμβάλλει πρώτιστα στην καλλιέργεια ιστορικής μνήμης και συνείδησης. Η αλληλεπίδραση με το ποικίλο ιστορικό υλικό (γραπτά κείμενα, προφορικές μαρτυρίες, χάρτες, χαρακτικά, φωτογραφικό υλικό, αντικείμενα, έργα τέχνης, εικόνες της θρησκευτικής τέχνης, εκθέματα μουσείων, το τοπικό φυσικό και δομημένο περιβάλλον) οδηγεί σε μια πιο σύνθετη αντίληψη του ιστορικού χρόνου μέσα από διερευνητική και συνεργατική διαδικασία, στην εξοικείωση με τις παραμέτρους της σχολικής έρευνας και την επιστημονική γενικότερα μεθοδολογία, στη διεύρυνση των σχέσεων σχολείου- κοινωνίας και στη σύνθεση παιδείας και πολιτισμού σε αυθεντικά πλαίσια μάθησης.

Ειδικότερα, όμως, κατά την τρέχουσα χρονική στιγμή, ιδιαίτερης σημασίας είναι η ανάδειξη της σύνδεσης του τοπικού ιστορικού γίγνεσθαι με την εθνική μας απελευθέρωση.

Φιλοδοξία, επομένως, του συνεδρίου είναι να επικοινωνήσει, όχι μόνο εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά σε πανελλήνιο επίπεδο, τον τρόπο με τον οποίο οι ίδιοι οι μαθητές ανακαλύπτουν και παρουσιάζουν τη διάσταση της ελληνικής επανάστασης του 1821, όπως αυτή διαδραματίστηκε στον τόπο τους.

Το συνέδριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που υλοποίησαν ή υλοποιούν με τους μαθητές/τριές τους ερευνητικές εργασίες /project, τα οποία εστιάζουν σε θέματα, γεγονότα, πρόσωπα, καταστάσεις ή περιστατικά των ιστορικών χρόνων λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα στην περιοχή τους.

Οι εργασίες θα υποβληθούν με τα ονόματα των εκπαιδευτικών που τις εποπτεύουν.

Προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν οι υποβαλλόμενες εργασίες

  1. Να συνδέονται με τα ΑΠΣ-ΔΕΠΠΣ, αλλά και να αποτελούν πρωτότυπες δράσεις με διάρκεια.
  2. Να ακολουθούν την ερευνητική μεθοδολογία Σχεδίου Εργασίας (Project Based Teaching & Learning).
  3. Να προσεγγίζουν τη σχολική γνώση μέσα από διερευνητικές, βιωματικές, εναλλακτικές δράσεις και διαδρομές, ανοίγοντας το σχολείο στην τοπική κοινωνία και ευνοώντας την ερευνητική διάθεση και την κριτική στάση έναντι των ζητημάτων της.
  4. Οι εκπαιδευτικές δράσεις θα πρέπει να έχουν πραγματοποιηθεί βάσει σχεδιασμού με την απαραίτητη, σε κάθε φάση, τεκμηρίωση (εκπαιδευτικό υλικό που αξιοποιήθηκε ή παράχθηκε κατά τη διάρκεια υλοποίησής τους: φύλλα εργασίας, πηγές, φωτογραφικό υλικό, βιντεοσκόπηση, ψηφιακές αφηγήσεις, θεατρικές – μουσικές παραστάσεις, εκθέσεις, κατασκευές κ.λ.π)

Οι παρακάτω σύνδεσμοι με τα χρονολόγια του αγώνα μπορούν να χρησημεύσουν ως βοηθητικό υλικό για την επιλογή των θεμάτων Τοπικής Ιστορίας.
https://geetha.mil.gr/chronologio-ellinikis-epanastasis/
http://photodentro.edu.gr/photodentro/hist274_1821_chronogrammi_2018_v1.0_pidx0059168/

Σχετικά με τον τρόπο συμμετοχής στο συνέδριο, τις οδηγίες για την υποβολή των εργασιών και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, ενημερωτικό υλικό θα αναρτάται συνεχώς στον ιστότοπο του συνεδρίου, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://stellad.pde.sch.gr/synedrio/

Η αποστολή των περιλήψεων και των τελικών κειμένων των εργασιών προς κρίση και αποδοχή θα γίνεται στο e-mail του συνεδρίου: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Όσοι από τους εκπαιδευτικούς έχουν υποβάλει ήδη την περίληψή τους, ανταποκρινόμενοι στην 1η ανακοίνωση του Συνεδρίου τον περασμένο Ιούνιο (σχετ. έγγραφο:Φ.49/2785/10-06-2021) και ακολουθώντας τις προηγούμενες χρονικές προθεσμίες, δεν χρειάζεται να υποβάλουν εκ νέου την περίληψή τους, αλλά θα ακολουθήσουν το χρονοδιάγραμμα των τελικών εισηγήσεων.

ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ

Λήξη υποβολής περιλήψεων: Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου 2022

Λήξη υποβολής τελικών εισηγήσεων: Παρασκευή, 25 Μαρτίου 2022

Διεξαγωγή Συνεδρίου: 6-8 Μαΐου 2022

Τα πρακτικά και του παρόντος Συνεδρίου, όπως και των προηγουμένων (Πανελλήνιο Συνέδριο Μουσειακής Αγωγής & Εκπ/σης, Θήβα 2017 και 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας & Εκπαίδευσης, Λαμία 2019) θα αναρτηθούν στον δικτυακό τόπο της Περιφ/κής Δ/νσης Στερεάς Ελλάδας (http://stellad.pde.sch.gr/new/) και θα διαθέτουν αριθμό ISBN.

Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ
Δρ. ΕΛΕΝΗ ΜΠΕΝΙΑΤΑ

Σχετικά Άρθρα