ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ
Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 3338/2025
Αριθμ. 66420/Δ7
Καθορισμός διαδικασίας και επιμέρους κριτηρίων για την επιλογή εκπαιδευτικών για την παροχή ψηφιακής εκπαίδευσης (Ψηφιακό Φροντιστήριο).
Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Έχοντας υπόψη:
1. Την παρ. 7 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις» (Α’ 21).
2. Το ν.δ. 3832/1958 «Περί κυρώσεως των υπ’ αρ. 195/51, 344/52, 158/54 και 809/54 Πράξεων του Υπουργικού Συμβουλίου, αφορωσών τον διορισμόν Βορειοηπειρωτών και Κυπρίων εις δημοσίας θέσεις και θέσεις Οργανισμών Δημοσίου Δικαίου επεκτάσεως του μέτρου τούτου και επί των ομογενών αλλοδαπών προερχομένων εκ Κωνσταντινουπόλεως και εκ των νήσων Ίμβρου και Τενέδου και μισθώσεως καταλλήλου χώρου προς στέγασιν των Γραφείων του εν Ελλάδι Κλιμακίου της Προσωρινής Διακυβερνητικής Επιτροπής Μεταναστεύσεως εξ Ευρώπης» (Α’ 128).
3. Τον ν. 1566/1985 «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (Α’ 167).
4. Τον ν. 2431/1996 «Διορισμός ή πρόσληψη πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Δημόσια Διοίκηση» (Α’ 175).
5. Το άρθρο 24 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999, Α’ 45).
6. Την παρ. 6 του άρθρου 6 του ν. 2740/1999 «Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις» (Α’ 186).
7. Την παρ. 8 του άρθρου 1 του ν. 2942/2001 «Πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το Πρόγραμμα Ολυμπιακής Εκπαίδευσης και για τις ανάγκες των σχολείων και άλλες διατάξεις» (Α’ 202).
8. Τα άρθρα 5, 8 και 9 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ (ν. 3528/2007, Α’ 26).
9. Την παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3699/2008 «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» (Α’ 199).
10. Το άρθρο 9 του ν. 4354/2015 «Διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, μισθολογικές ρυθμίσεις και άλλες επείγουσες διατάξεις εφαρμογής της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων» (Α’ 176).
11. Το άρθρο 29 του ν. 4440/2016 «Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, υποχρεώσεις των προσώπων που διορίζονται στις θέσεις των άρθρων 6 και 8 του N. 4369/2016, ασυμβίβαστα και πρόληψη των περιπτώσεων σύγκρουσης συμφερόντων και λοιπές διατάξεις» (Α’ 224).
12. Το άρθρο 29 του ν. 4521/2018 «Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις» (Α’ 38, Διόρθωση Σφάλματος A’ 45).
13. Την παρ. 4 του άρθρου 86 του ν. 4547/2018 «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (Α’ 102).
14. Τα άρθρα 53-63 του ν. 4589/2019 «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις» (Α’ 13).
15. Τα άρθρα 30 και 33 του ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (Α’ 136).
16. Την παρ. 1 του άρθρου 8 του π.δ. 50/1996 «Μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών της δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» (Α’ 45).
17. Το άρθρο 9 του π.δ. 85/2022 «Καθορισμός προσόντων διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (Προσοντολόγιο-Κλαδολόγιο)» (Α’ 232).
18. (i) Την υπό στοιχεία Φ.22/75401/Δ4/10.5.2018 υπουργική απόφαση «Αναθέσεις μαθημάτων Επαγγελματικού Λυκείου» (Β’ 1664), (ii) την υπό στοιχεία 85980/ Δ2/3.7.2020 υπουργική απόφαση «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου» (Β’ 2737), (iii) την υπό στοιχεία 91097/Δ3/16.8.2023 υπουργική απόφαση «Αναθέσεις μαθημάτων των Α’, Β’, Γ’ και Δ’ τάξεων του Γυμνασίου του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.) και των Α’, Β’, Γ’ και Δ’ τάξεων του Λυκείου του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.)» (Β’ 5140, Διόρθωση Σφάλματος Β’ 5302).
19. (i) Την υπό στοιχεία 102977/Δ2/18.9.2023 υπουργική απόφαση «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου» (Β’ 5617), (ii) την υπό στοιχεία 102981/Δ2/18.9.2023 υπουργική απόφαση «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων του Εσπερινού Γενικού Λυκείου» (Β’ 5616), (iii) την υπό στοιχεία Φ2/65921/ Δ4/21.4.2017 υπουργική απόφαση «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και των μαθημάτων Ειδικότητας της Γ’ Τάξης Ημερήσιου και της Γ’ και Δ’ τάξης Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 4386/2016 (Α’ 83)» (Β’ 1426), (iv) την υπό στοιχεία Φ2/107972/Δ4/28.6.2018 υπουργική απόφαση «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων του τριετούς Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 4386/2016 (Α’ 83)» (Β’ 2636), (v) την υπό στοιχεία 136986/Δ3/20.8.2018 υπουργική απόφαση «Ωρολόγια προγράμματα του Λυκείου των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.)» (Β’ 3791, Διόρθωση Σφάλματος Β’ 4140/2018 και Β’ 723/2019).
20. Την υπό στοιχεία 109649/ΓΔ4/24.9.2024 υπουργική απόφαση «Συγκρότηση και αρμοδιότητες Επιστημονικής Επιτροπής» (Β’ 5369).
21. Το π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α’ 31).
22. Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123).
23. Το π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων-Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών-Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α’ 130).
24. Το π.δ. 27/2025 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτή Υπουργού, Υφυπουργών και Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης» (Α’ 44)
25. Το άρθρο 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), όπως παραμένει εν ισχύ δυνάμει της περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).
26. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.1/Γ/280/62855/ Β1/30.5.2025 εισήγηση του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 (Α’ 143) της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
27. Το γεγονός ότι με τις διατάξεις της παρούσας θεσπίζονται τρεις νέες διοικητικές διαδικασίες με τίτλους (i) «Απόσπαση Εκπαιδευτικών στο Ψηφιακό Φροντιστήριο», (ii) «Παράταση Απόσπασης Εκπαιδευτικών στο Ψηφιακό Φροντιστήριο», (iii) «Πρόσληψη Προσωρινών Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών για το Ψηφιακό Φροντιστήριο,
αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Αντικείμενο
Αντικείμενο της παρούσας απόφασης είναι η εξειδίκευση των επιμέρους κριτηρίων επιλογής των αποσπώμενων και των προσλαμβανόμενων εκπαιδευτικών για την παροχή ψηφιακής εκπαίδευσης κατά τα οριζόμενα στην περ. α της παρ. 2 του άρθρου 26Α «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη - Ψηφιακό Φροντιστήριο» του ν. 4368/2016 (Α’ 21) που αφορά στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ.), του Λυκείου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) και Δ’ τάξης Λυκείου Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου - Λυκείου (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.), η οριοθέτηση του αντικειμένου απασχόλησής τους, ο καθορισμός του αριθμού τους ανά κλάδο/ειδικότητα καθώς και ο καθορισμός της διαδικασίας απόσπασης και πρόσληψής τους σε αυτό.
Άρθρο 2
Σκοπός
Σκοπός της παρούσας απόφασης είναι ο καθορισμός των ειδικότερων προϋποθέσεων και κριτηρίων που πρέπει να συντρέχουν κατά τη διαδικασία απόσπασης και πρόσληψης των εκπαιδευτικών του άρθρου 1 προκειμένου να καλυφθούν οι θέσεις των απαιτούμενων εκπαιδευτικών για τη λειτουργία του Ψηφιακού Φροντιστηρίου, σύμφωνα με την περ. α της παρ. 2 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21).
Άρθρο 3
Μάθημα, ειδικότητα και αριθμός θέσεων
Για την παροχή ψηφιακής εκπαίδευσης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. α της παρ. 2 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21) που αφορά στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ.), του Λυκείου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) και Δ’ τάξης Λυκείου Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου - Λυκείου (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) καθορίζεται ο αριθμός θέσεων ανά κλάδο/ειδικότητα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στους παρακάτω πίνακες:
Α. Πίνακας με πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα των Ημερησίων και Εσπερινών ΓΕ.Λ.
A/A | Μάθημα | Ειδικότητα | Αριθμός |
1, | Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία | ΠΕ02 | 4 |
2, | Αρχαία Ελληνικά | ΠΕ02 | 4 |
3, | Λατινικά | ΠΕ02 | 4 |
4, | Ιστορία | ΠΕ02 | 4 |
5, | Μαθηματικά | ΠΕ03 | 4 |
6, | Χημεία | ΠΕ04.02, ΠΕ85 (με πτυχίο Χημικών Μηχανικών) | 4 |
7, | Φυσική | ΠΕ04.01 | 4 |
8, | Βιολογία | ΠΕ04 (04, 03) | 4 |
9, | Πληροφορική | ΠΕ86 | 4 |
10, | Οικονομία | ΠΕ80 (με προτεραιότητα πρώην ΠΕ09) | 4 |
11, | Αγγλικά | ΠΕ06 | 4 |
12, | Γερμανικά | ΠΕ07 | 2 |
13, | Ελεύθερο Σχέδιο | ΠΕ08, ΠΕ89.01 | 2 |
14, | Γραμμικό Σχέδιο | ΠΕ89.01, ΠΕ81 | 2 |
15, | Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία | ΠΕ79.01 | 2 |
16, | Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία | ΠΕ79.01 | 2 |
17, | Γαλλικά | ΠΕ05 | 2 |
18, | Ισπανικά | ΠΕ40 | 2 |
19, | Ιταλικά | ΠΕ34 | 2 |
Β. Πίνακας με πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα των Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ.
A/A | Μάθημα | Ειδικότητα | Αριθμός |
1, | Μαθηματικά (Άλγεβρα) | ΠΕ03 | 1 |
2, | Νέα Ελληνικά | ΠΕ02 | 1 |
3, | Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις | ΠΕ88 | 1 |
4, | Αρχές Βιολογικής Γεωργίας | ΠΕ88 | 1 |
5, | Αρχές Οικονομικής Θεωρίας | ΠΕ80 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ09) | 1 |
6, | Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης | ΠΕ80 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ09, ΠΕ18.02) | 1 |
7, | Αρχιτεκτονικό Σχέδιο | ΠΕ81 (κατά προτεραιότητα σε εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στους πρώην κλάδους ΠΕ12.01, ΠΕ12.02, ΠΕ17.01, ΠΕ17.05) | 1 |
8, | Οικοδομική | ΠΕ81 | 1 |
9, | Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης | ΠΕ08 ή ΠΕ41 ή ΠΕ89.01 | 1 |
10, | Τεχνολογία Υλικών | ΠΕ89.01 | 1 |
11, | Δίκτυα Υπολογιστών | ΠΕ84 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στους πρώην κλάδους ΠΕ12.06, ΠΕ17.04, ΠΕ17.08 και ΠΕ12.10 στην περίπτωση που έχουν επιλέξει την ένταξή τους στον κλάδο ΠΕ84) | 1 |
12, | Ψηφιακά Συστήματα | ΠΕ84 | 1 |
13, | Ηλεκτροτεχνία 2 | ΠΕ83 | 1 |
14, | Ηλεκτρικές Μηχανές | ΠΕ83 | 1 |
15, | Στοιχεία Μηχανών | ΠΕ82 | 1 |
16, | Στοιχεία ψύξης – Κλιματισμού | ΠΕ82 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στους πρώην κλάδους ΠΕ12.04, ΠΕ17.02, ΠΕ17.06) | 1 |
17, | Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων | ΠΕ82 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στους πρώην κλάδους ΠΕ12.04, ΠΕ17.02, ΠΕ17.06) | 1 |
18, | Κινητήρες Αεροσκαφών | ΠΕ82 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στους πρώην κλάδους ΠΕ12.04, ΠΕ17.02, ΠΕ17.06, ΠΕ18.18, ΠΕ18.31, ΠΕ18.32) | 1 |
19, | Μηχανές Εσωτερικής Καύσης ΙΙ | ΠΕ82 (κατά προτεραιότητα στους εκπ/κούς με πτυχία που αντιστοιχούν στους πρώην κλάδους ΠΕ12.04, ΠΕ17.02, ΠΕ17.06, ΠΕ18.18, ΠΕ18.31, ΠΕ18.32) | 1 |
20, | Ναυτικές Μηχανές | ΠΕ82 (κατά προτεραιότητα σε εκπαιδευτικούς με πτυχία που αντιστοιχούν στον πρώην κλάδο ΠΕ18.31) | 1 |
21, | Ναυτικό Δίκαιο – Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία – Εφαρμογές | ΠΕ78 ή ΠΕ90 | 1 |
22, | Ναυσιπλοΐα ΙΙ | ΠΕ90 | 1 |
23, | Προγραμματισμός Υπολογιστών | ΠΕ86 | 1 |
24, | Δίκτυα Υπολογιστών | ΠΕ86 | 1 |
25, | Ανατομία – Φυσιολογία ΙΙ | ΠΕ87.01 ή ΠΕ87.07 ή ΠΕ87.02 ή ΠΕ87.08 ή ΠΕ87.03 ή ΠΕ87.04 | 2 |
26, | Υγιεινή | ΠΕ87 | 2 |
Γ. Πίνακας ειδικοτήτων για εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ)
A/A | Μάθημα | Ειδικότητα | Αριθμός |
1, | Μαθήματα που διδάσκονται σε πρώτη ανάθεση από εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ02 (Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Νέα Ελληνικά, Αρχαία Ελληνικά, Λατινικά, Ιστορία) | ΠΕ02 ΕΑΕ | 1 |
2, | Μαθηματικά | ΠΕ03 ΕΑΕ | 1 |
3, | Μαθήματα φυσικών επιστημών ( Φυσική, Χημεία, Βιολογία) | ΠΕ04 ΕΑΕ | 1 |
4, | Μαθήματα που διδάσκονται σε πρώτη ανάθεση από εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ80, κατά προτεραιότητα πρώην ΠΕ09 (οικονομία, αρχές οικονομικής θεωρίας, αρχές οργάνωσης και διοίκησης) | ΠΕ80 ΕΑΕ | 1 |
5, | Μαθήματα που διδάσκονται σε πρώτη ανάθεση από εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ82 | ΠΕ82 ΕΑΕ | 1 |
6, | Μαθήματα που διδάσκονται σε πρώτη ανάθεση από εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ83 | ΠΕ83 ΕΑΕ | 1 |
7, | Μαθήματα που διδάσκονται σε πρώτη ανάθεση από εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ84 | ΠΕ84 ΕΑΕ | 1 |
8, | Μαθήματα που διδάσκονται σε πρώτη ανάθεση από εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ87 | ΠΕ87 ΕΑΕ | 1 |
9, | Μαθήματα που διδάσκονται σε πρώτη ανάθεση από εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ88 | ΠΕ88 ΕΑΕ | 1 |
Άρθρο 4
Αντικείμενο απασχόλησης εκπαιδευτικών
1. Οι εκπαιδευτικοί προκειμένου να παρέχουν την ψηφιακή εκπαίδευση που αναφέρεται στην περ. α της παρ. 2 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21) διδάσκουν το απόγευμα μετά το πέρας μαθημάτων των Ημερησίων Λυκείων μέχρι εννέα (9) ώρες των σαράντα πέντε (45) λεπτών την εβδομάδα με σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία και στο υπόλοιπο ωράριό τους ασύγχρονη εξ αποστάσεως προετοιμασία της διδασκαλίας, παροχής εποικοδομητικής ανατροφοδότησης, προετοιμασία δοκιμασιών.
2. Οι εκπαιδευτικοί της παρ. 1 ασκούν τα εκπαιδευτικά καθήκοντά τους στους κάτωθι αναφερόμενους τομείς: α) ανάπτυξη προγράμματος σπουδών για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά και δεν διαθέτουν πρόγραμμα σπουδών, β) σχεδιασμός και ανάπτυξη του προγράμματος των διαδικτυακών μαθημάτων με βάση τα θέματα που εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις, γ) δημιουργία ενότητας με περιγραφή των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων, δραστηριοτήτων και μεθόδων αξιολόγησης, δ) διδασκαλία μαθημάτων σε πραγματικό χρόνο, διάρκειας σαράντα πέντε (45) λεπτών μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, ε) ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού, μέσω παρουσιάσεων, κουΐζ και άλλων πηγών πολυμέσων για την ενίσχυση της μάθησης, στ) αξιολόγηση και ανατροφοδότηση η οποία επιτυγχάνεται μέσω σχεδιασμού και διαχείρισης διαδικασιών για την αξιολόγηση της κατανόησης του υλικού από τους/τις μαθητές/τριες και ζ) άλλες δραστηριότητες συναφείς με την διδασκαλία των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων.
Άρθρο 5
Προϋποθέσεις και επιμέρους κριτήρια επιλογής για τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς
1. Για την κάλυψη των αναγκών της ψηφιακής εκπαίδευσης κατά τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21) δύνανται να αποσπώνται για ένα (1) σχολικό έτος στο Τμήμα Δ’ Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων της Διεύθυνσης Υποστήριξης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.), με δυνατότητα παράτασης, διορισμένοι εκπαιδευτικοί, εφόσον πληρούνται οι κάτωθι προϋποθέσεις:
(i) να έχουν παρέλθει δύο (2) έτη από την ημερομηνία διορισμού τους,
(ii) η πλήρωση στο πρόσωπό τους των αναγκαίων προς απόσπαση στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού προϋποθέσεων, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 του ν. 2740/1999 (Α’ 186),
(iii) να μην τελούν σε θέση στελέχους εκπαίδευσης με θητεία που λήγει μετά τις 31 Αυγούστου του σχολικού έτους απόσπασης,
(iv) να μην έχει διαπιστωθεί εκ μέρους της Επιστημονικής Επιτροπής του άρθρου 1 της υπό στοιχεία 109649/ ΓΔ4/24.09.2024 (Β’ 5369) η μη καταλληλότητά τους,
(v) να έχουν διδακτική προϋπηρεσία τουλάχιστον δύο (2) ετών στο μάθημα ή στα μαθήματα της Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ.), ή Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) ή της Δ’ τάξης Λυκείου Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου - Λυκείου (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) που διδάσκουν, με εξαίρεση τα μαθήματα που δεν διδάσκονται στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος της Γ’ τάξης Γενικού ή Επαγγελματικού Λυκείου ή της Δ’ τάξης Λυκείου ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ., όπως το Ελεύθερο Σχέδιο, το Γραμμικό Σχέδιο, η Μουσική Αντίληψη, η Θεωρία και Αρμονία, η Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία, τα Γαλλικά, τα Ισπανικά, τα Ιταλικά και τα Γερμανικά, και
(vi) οι υποψήφιοι για τις θέσεις Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) να διαθέτουν εξειδίκευση στην ΕΑΕ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3699/2008 (Α’ 199).
2. Για τη συμμετοχή τους στη διαδικασία οι ενδιαφερόμενοι/ες εκπαιδευτικοί υποβάλλουν ηλεκτρονικά κατόπιν πρόσκλησης που εκδίδεται από την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού: (i) αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος - υπεύθυνη δήλωση, (ii) Πιστοποιητικό Υπηρεσιακών Μεταβολών (ΠΥΜ) στο οποίο μεταξύ άλλων βεβαιώνεται η μη ύπαρξη κωλυμάτων με την ισχύουσα κάθε φορά πρόσκληση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για υποβολή αιτήσεων αποσπάσεων σε υπηρεσίες και φορείς αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, (iii) βιογραφικό σημείωμα και (iv) ένα βιντεοσκοπημένο μάθημα επιμελεία του/της ενδιαφερόμενου/ης σύμφωνα με τις προδιαγραφές της παρ. 3.
3. Το βιντεοσκοπημένο μάθημα της περ. (iv) της παρ. 2 είναι διάρκειας τεσσάρων (4) έως επτά (7) λεπτών και αφορά εξ αποστάσεως διδασκαλία σε ενότητα/κεφάλαιο από τη διδακτέα ύλη πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ.), του Λυκείου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) και της Δ’ τάξης Λυκείου Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου - Λυκείου (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) που ο/η υποψήφιος/α εκπαιδευτικός έχει δηλώσει να διδάξει. Στο ως άνω βιντεοσκοπημένο μάθημα υποχρεωτικά πρέπει να εμφανίζεται το πρόσωπο του/της εκπαιδευτικού. Σε αντίθετη περίπτωση δεν λαμβάνεται υπόψη το βιντεοσκοπημένο μάθημα και ο/η υποψήφιος/α αποκλείεται από τη διαδικασία επιλογής.
4. Οι υποψήφιοι/ες εκπαιδευτικοί επιλέγονται εάν και εφόσον συντρέχουν, πέραν των ως άνω αναφερόμενων προϋποθέσεων, και τα κάτωθι επιμέρους κριτήρια, τα οποία αποτιμώνται ως εξής:
Κριτήρια | Βαθμολογία | Βάση |
Α. Γενική παρουσία | 35 (ανώτατο όριο) |
|
Α1. Συγκρότηση σκέψης - λόγου | 20 | 12 |
Α2. Επικοινωνιακές δεξιότητες | 15 | 8 |
Β. Επιστημονική Κατάρτιση – Εμπειρία | 30 (ανώτατο όριο) |
|
Β1. Διδακτορικό δίπλωμα αναγνωρισμένο ως συναφές με το αντικείμενο απασχόλησης, σύμφωνα με το άρθρο 9 του ν. 4354/2015 (Α’ 176) | 12 |
|
Β2. Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών αναγνωρισμένος ως συναφής με το αντικείμενο απασχόλησης, σύμφωνα με το άρθρο 9 του ν. 4354/2015 (Α’ 176) | 8 |
|
Β3. Εμπειρία σε πανελλαδικές εξετάσεις (θεματοδότης ή βαθμολογητής ή υπεύθυνος μαθήματος σε Βαθμολογικό Κέντρο) | 2 |
|
Β4. Διδακτική προϋπηρεσία σε δημόσιο ή ιδιωτικό σχολείο πέραν της απαιτούμενης σε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα του ίδιου κλάδου με την προκηρυσσόμενη θέση | 2 μονάδες το διδακτικό έτος (1 το τετράμηνο) και μέχρι 6 μονάδες. Χρόνος μικρότερος του τετράμηνου δεν λαμβάνεται υπόψη. |
|
Β5.1. Πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) επιπέδου Β ή Β2 | 2 |
|
Β5.2. Πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) επιπέδου Β1 | 1,5 |
|
Β5.3 Πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) Α’ επιπέδου ή σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 9 του π.δ. 85/2022 (Α’ 232) (Τεκμαίρεται για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ86) | 1 |
|
Αν ο/η υποψήφιος/α κατέχει δικαιολογητικά περισσότερα του ενός στη ομάδα κριτηρίων Β5 (Τ.Π.Ε.) βαθμολογείται μόνο το ανώτερο |
|
|
Γ. Βιντεοσκοπημένο μάθημα | 35 (ανώτατο όριο) |
|
Γ1. Ολοκληρωμένη εξ αποστάσεως διδασκαλία σε μορφή video 4-7 λεπτών σύμφωνα με τις προδιαγραφές της παρ. 3 σε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα | 35 | 20 |
ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΝΑΔΩΝ | 100 (ανώτατο όριο) |
|
5. H αποτίμηση των κριτηρίων της κατηγορίας Α’ «Γενική Παρουσία» γίνεται κατόπιν διά ζώσης συνέντευξης ενώπιον της τριμελούς επιτροπής της περ. γ’ της παρ. 3 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21). Στη συνέντευξη καλείται κατά ανώτατο όριο ο τριπλάσιος αριθμός υποψηφίων σε σχέση με τον αριθμό των θέσεων που κάθε φορά απαιτούνται για τη λειτουργία της ψηφιακής εκπαίδευσης της περ. α’ της παρ. 2 του άρθρου 26Α του ως άνω νόμου, που έχουν συγκεντρώσει τα περισσότερα μόρια στη Β’ και Γ’ κατηγορία κριτηρίων, και τουλάχιστον τη βάση επιλογής στη Γ’ κατηγορία κριτηρίων, ήτοι είκοσι (20) μονάδες. Υποψήφιος/α που δεν παρουσιάζεται στη συνέντευξη αποκλείεται της διαδικασίας επιλογής.
6. Η τριμελής επιτροπή της περ. γ’ της παρ. 3 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21) δύναται να ζητά τη συνδρομή της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., για διαπίστωση ότι συντρέχουν στο πρόσωπο των υποψηφίων τόσο οι ως άνω τασσόμενες προϋποθέσεις των παρ. 1 έως 3 όσο και τα προαναφερόμενα επιμέρους κριτήρια της παρ. 4 του παρόντος.
Άρθρο 6
Απόσπαση και τοποθέτηση εκπαιδευτικών για το Ψηφιακό Φροντιστήριο
1. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής (Α.Β.Ε.Ε.Α.) του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α, κατόπιν εισήγησης της τριμελούς επιτροπής της περ. γ’ της παρ. 3 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21), επιλέγονται οι προς απόσπαση για το Ψηφιακό Φροντιστήριο εκπαιδευτικοί.
2. Η απόφαση επιλογής της παρ. 1 κοινοποιείται στην Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. για τη σύνταξη σχετικής απόφασης απόσπασης των επιλεγέντων για το Ψηφιακό Φροντιστήριο εκπαιδευτικών και η οποία εκδίδεται από την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κατόπιν γνώμης του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Διοικητικού Προσωπικού.
3. Οι επιλεγέντες/είσες για το Ψηφιακό Φροντιστήριο εκπαιδευτικοί αποσπώνται για ένα (1) σχολικό έτος, με δυνατότητα παράτασης, στο Τμήμα Δ’ Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων της Διεύθυνσης Υποστήριξης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
Άρθρο 7
Παράταση απόσπασης εκπαιδευτικών
1. Κατόπιν πρόσκλησης της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.) καλούνται οι αποσπασμένοι/ες στο Ψηφιακό Φροντιστήριο εκπαιδευτικοί να εκδηλώσουν ενδιαφέρον παράτασης της απόσπασής τους για την παροχή ψηφιακής εκπαίδευσης της περ. α’ της παρ. 2 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21) για το ερχόμενο σχολικό έτος.
2. Για την παράταση της απόσπασης κάθε ενδιαφερόμενου/ης η Επιστημονική Επιτροπή του άρθρου 1 της υπό στοιχεία 109649/ΓΔ4/24.09.2024 (Β’ 5369) απόφασης αποστέλλει με κάθε πρόσφορο τρόπο επί αποδείξει στην τριμελή επιτροπή της περ. γ της παρ. 3 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21) βεβαίωση, διά της οποίας βεβαιώνεται η επαρκής, εκ μέρους των εκπαιδευτικών, παροχή ψηφιακής εκπαίδευσης της περ. α της παρ. 2 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21).
3. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής (Α.Β.Ε.Ε.Α.) του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α, κατόπιν σχετικής εισήγησης της τριμελούς επιτροπής της περ. γ’ της παρ. 3 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21), επιλέγονται οι προς παράταση απόσπασης εκπαιδευτικοί.
4. Η απόφαση επιλογής της παρ. 3 κοινοποιείται αμελλητί στη Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. η οποία συντάσσει άμεσα απόφαση παράτασης της απόσπασης εκπαιδευτικών, η οποία υπογράφεται από την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κατόπιν γνώμης του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Διοικητικού Προσωπικού.
Άρθρο 8
Προϋποθέσεις και επιμέρους κριτήρια επιλογής για τους προσωρινούς αναπληρωτές
1. Σε περίπτωση μη κάλυψης των αναγκών του Ψηφιακού Φροντιστηρίου με αποσπάσεις διορισμένων εκπαιδευτικών δύνανται να προσλαμβάνονται προσωρινοί/ες αναπληρωτές/τριες εκπαιδευτικοί, οι οποίοι/ες περιλαμβάνονται στους αξιολογικούς πίνακες, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 63 του ν. 4589/2019 (Α’ 13), και στο πρόσωπο των οποίων θα πρέπει μεταξύ των κάτωθι αναφερόμενων προϋποθέσεων να συντρέχει και η επιπρόσθετη προϋπόθεση πενταετούς διδακτικής εμπειρίας.
Συγκεκριμένα, πρέπει να:
α) είναι Έλληνες πολίτες,
β) είναι πολίτες κρατών- μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά τα οριζόμενα στον ν. 2431/1996 (Α’ 175),
γ) είναι Βορειοηπειρώτες, Κύπριοι ομογενείς και ομογενείς αλλοδαποί, οι οποίοι προέρχονται από την Κωνσταντινούπολη και από τα νησιά Ίμβρο και Τένεδο και ομογενείς εξ Αιγύπτου, υπό την προϋπόθεση ότι η ιδιότητά τους ως Ελλήνων, κατά το γένος και τη συνείδηση, αποδεικνύεται με άλλους τρόπους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ν.δ. 3832/1958 (Α’ 128), χωρίς να απαιτείται πιστοποιητικό ελληνικής ιθαγένειας,
δ) έχουν την υγεία που τους επιτρέπει την εκτέλεση των καθηκόντων τους αναφορικά με την παροχή ψηφιακής εκπαίδευσης της περ. α’ της παρ. 2 του άρθρου 26Α του ν. 4368/20216 (Α’ 21), σύμφωνα με τα οριζόμενα στη παρ. 1 του άρθρου 7 του ν. 4210/2013 (Α’ 254),
ε) μην συντρέχει στο πρόσωπό τους κώλυμα διορισμού/πρόσληψης σύμφωνα με τα άρθρα 8 και 9 του ν. 3528/2007 (Α’ 26) και την παρ. 1 του άρθρου 41, του ν. 4301/2014 (Α’ 223), ούτε κατά το χρόνο λήξης της προθεσμίας υποβολής της αίτησης πρόσληψής τους, ούτε κατά το χρόνο της πρόσληψης, στ) εμπίπτουν στο όριο ηλικίας,
ζ) να μην έχουν κριθεί ως μη κατάλληλοι για παροχή ψηφιακής εκπαίδευσης της περ. α’ της παρ. 2 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21) από την Επιστημονική Επιτροπή της παρ. 5 του άρθρου 26 Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21) και
η) οι άρρενες κατά το χρόνο πρόσληψής τους πρέπει να έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές υποχρεώσεις τους ή να έχουν απαλλαγεί νόμιμα από αυτές κατά τη συνδυαστική εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 5 του ν. 3528/2007 (Α’ 26) και του άρθρου 29 του ν. 4440/2016 (Α’ 224).
Ως ανώτατο όριο ηλικίας ορίζεται το εξηκοστό έβδομο (67) έτος, ενώ ως κατώτατο ορίζεται το εικοστό πρώτο (21) έτος. Για τη συμπλήρωση του ανώτατου ορίου ηλικίας ως ημερομηνία γέννησης θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους γέννησης, ενώ για τη συμπλήρωση του κατώτατου ορίου ηλικίας, ως ημερομηνία γέννησης θεωρείται η 1η Ιανουαρίου του έτους γέννησης κατά τα οριζόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 3528/2007 (Α’ 26).
2. Για τη συμμετοχή τους στη διαδικασία οι υποψήφιοι/ες προσωρινοί/ές αναπληρωτές/τριες υποβάλλουν ηλεκτρονικά κατόπιν πρόσκλησης που εκδίδεται από την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (i) αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος - υπεύθυνη δήλωση, (ii) βιογραφικό σημείωμα (iii) τίτλους σπουδών, (iii) βεβαιώσεις διδακτικής εμπειρίας σε δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς (βεβαίωση ασφαλιστικού φορέα ή/ και βεβαίωση Διεύθυνσης Εκπαίδευσης), (iv) ένα βιντεοσκοπημένο μάθημα με τις ίδιες προδιαγραφές που περιγράφονται στην παρ. 3 του άρθρου 5.
3. Οι υποψήφιοι/ες προσωρινοί/ές αναπληρωτές/τριες εκπαιδευτικοί επιλέγονται εάν και εφόσον συντρέχουν στο πρόσωπό τους, πέραν των ως άνω αναφερόμενων προϋποθέσεων, και τα κάτωθι επιμέρους κριτήρια, τα οποία αποτιμώνται ως εξής:
Κριτήρια | Βαθμολογία | Βάση επιλογής |
Α. Γενική παρουσία | 35 (ανώτατο όριο) |
|
Α1. Συγκρότηση σκέψης - λόγου | 20 | 12 |
Α2. Επικοινωνιακές δεξιότητες | 15 | 8 |
Β. Επιστημονική Κατάρτιση – Εμπειρία | 30 (ανώτατο όριο) |
|
Β1. Διδακτορικό δίπλωμα που έχει μοριοδοτηθεί στον αξιολογικό πίνακα του άρθρου 63 του ν. 4589/2019 (Α’ 13) | 12 |
|
Β2. Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών που έχει μοριοδοτηθεί στον αξιολογικό πίνακα του άρθρου 63 του ν. 4589/2019 (Α’ 13) | 8 |
|
Β3. Εμπειρία σε πανελλαδικές εξετάσεις (θεματοδότης ή βαθμολογητής ή υπεύθυνος μαθήματος σε Βαθμολογικό Κέντρο) | 2 |
|
Β4. Διδακτική προϋπηρεσία σε δημόσια ή ιδιωτική σχολική μονάδα σε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα του ίδιου κλάδου με την προκηρυσσόμενη θέση | 2 μονάδες το διδακτικό έτος (1 το τετράμηνο) και μέχρι 6 μονάδες. Χρόνος μικρότερος του τετράμηνου δεν λαμβάνεται υπόψη. |
|
Β5.1. Πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) επιπέδου Β ή Β2 | 2 |
|
Β5.2. Πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) επιπέδου Β1 | 1,5 |
|
Β5.3 Πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) Α’ επιπέδου, εφόσον έχει μοριοδοτηθεί στον αξιολογικό πίνακα του άρθρου 63 του ν. 4589/2019 (Α’ 13) (Τεκμαίρεται για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ86) | 1 |
|
Αν ο/η υποψήφιος/α κατέχει δικαιολογητικά περισσότερα του ενός στη ομάδα κριτηρίων Β5 (Τ.Π.Ε.) βαθμολογείται μόνο το ανώτερο |
|
|
Γ. Βιντεοσκοπημένο μάθημα | 35 (ανώτατο όριο) |
|
Γ1. Ολοκληρωμένη εξ αποστάσεως διδασκαλία σε μορφή video 4-7 λεπτών σύμφωνα με τις προδιαγραφές της παρ. 3 σε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα | 35 | 20 |
ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΝΑΔΩΝ | 100 (ανώτατο όριο) |
|
4. H αποτίμηση των κριτηρίων της κατηγορίας Α’ «Γενική Παρουσία» γίνεται κατόπιν διά ζώσης συνέντευξης ενώπιον της τριμελούς επιτροπής της περ. γ’ της παρ. 3 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21). Στη συνέντευξη καλείται κατά ανώτατο όριο ο τριπλάσιος αριθμός υποψηφίων σε σχέση με τον αριθμό των θέσεων που κάθε φορά απαιτούνται για τη λειτουργία της ψηφιακής εκπαίδευσης της περ. α’ της παρ. 2 του άρθρου 26Α του ως άνω νόμου, που έχουν συγκεντρώσει τα περισσότερα μόρια στη Β’ και Γ’ κατηγορία κριτηρίων, και τουλάχιστον τη βάση επιλογής στη Γ’ κατηγορία κριτηρίων, ήτοι είκοσι (20) μονάδες. Υποψήφιος/α που δεν παρουσιάζεται στη συνέντευξη αποκλείεται της διαδικασίας επιλογής.
5. Η τριμελής επιτροπή της περ. γ’ της παρ. 3 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21) δύναται να ζητά τη συνδρομή της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., για διαπίστωση ότι συντρέχουν στο πρόσωπο των υποψηφίων τόσο οι ως άνω τασσόμενες προϋποθέσεις όσο και τα προαναφερόμενα επιμέρους κριτήρια.
Άρθρο 9
Πρόσληψη και τοποθέτηση προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το Ψηφιακό Φροντιστήριο
1. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής (Α.Β.Ε.Ε.Α.) του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α, κατόπιν εισήγησης της τριμελούς επιτροπής της περ. γ’ της παρ. 3 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21), επιλέγονται οι προς πρόσληψη για το Ψηφιακό Φροντιστήριο προσωρινοί/ές αναπληρωτές/ τριες εκπαιδευτικοί, από τους πίνακες του άρθρου 10 κατά φθίνουσα σειρά κατάταξης.
2. Η απόφαση επιλογής της παρ. 1 κοινοποιείται στη Διεύθυνση Διορισμών - Προσλήψεων Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. για τη σύνταξη σχετικής απόφασης πρόσληψης των επιλεγέντων/εισών για το Ψηφιακό Φροντιστήριο προσωρινών αναπληρωτών/τριών εκπαιδευτικών και η οποία εκδίδεται από το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
3. Οι προσωρινοί/ες αναπληρωτές/τριες εκπαιδευτικοί συνάπτουν σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας, περιοχή όπου εδρεύει το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Κατά την κατάρτιση της σύμβασης εργασίας το ελληνικό Δημόσιο εκπροσωπείται από τον/ την οικείο/α Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης, και οι προσωρινοί/ες αναπληρωτές/τριες τοποθετούνται με απόφαση του/της Διευθυντή/ντριας για την παροχή ψηφιακής εκπαίδευσης της περ. α της παρ. 2 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21).
4. Δεν μπορούν να αναλάβουν υπηρεσία:
- Όσοι/ες είναι ιδιοκτήτες/τριες φροντιστηρίων ή διδάσκουν σε αυτά, καθώς και οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε ιδιωτικά σχολεία, με πλήρες ή μειωμένο ωράριο.
- Όσοι/ες κατέχουν θέση εκπαιδευτικού σε δημόσια εκπαίδευση άλλης χώρας.
- Όσοι/ες εκπαιδευτικοί: α) ήδη εμπίπτουν στις κυρώσεις της παρ. 5Α του άρθρου 63 του ν. 4589/2019 (Α’ 13), και β) της παρ. 4 του άρθρου 86 του ν. 4547/2018 (Α’ 102).
5. Δεν επιτρέπεται η ύπαρξη δύο συμβάσεων εκπαιδευτικού στο πλαίσιο αρμοδιότητας της ίδιας ή διαφορετικής υπηρεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.. Το κώλυμα του ανωτέρω εδαφίου αίρεται στην περίπτωση αποδεδειγμένης έλλειψης υποψηφίων εκπαιδευτικών και εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που τάσσονται από τις κατά περίπτωση ισχύουσες διατάξεις.
6. Στην περίπτωση, κατά την οποία ο/η εκπαιδευτικός προσληφθεί ως προσωρινός/ή αναπληρωτής/τρια για την κάλυψη των αναγκών του Ψηφιακού Φροντιστηρίου και δεν αναλάβει υπηρεσία ή παραιτηθεί μετά από την ανάληψη υπηρεσίας, εφαρμόζεται η παρ. 5Α του άρθρου 63 του ν. 4589/2019 (Α’ 13).
Άρθρο 10
Πίνακες Κατάταξης
1. Οι εκπαιδευτικοί κατατάσσονται σε αξιολογικούς πίνακες (i) για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση, (ii) για τη γενική εκπαίδευση, οι οποίοι αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με βάση το σύνολο των μονάδων που συγκέντρωσαν ανά κατηγορία κριτηρίων, όπως αυτά περιγράφονται στην παρ. 4 του άρθρου 5 και στην παρ. 3 του άρθρου 8 αντίστοιχα, με αναφορά στον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησής τους. Στον αξιολογικό πίνακα περιλαμβάνονται οι υποψήφιοι/ες που συγκεντρώνουν τουλάχιστον τη βάση επιλογής στα κριτήρια των κατηγοριών Α’ και Γ’.
2. Κάθε επιμέρους κριτήριο ανά κατηγορία Α’ και Γ’ βαθμολογείται από κάθε ένα μέλος της τριμελούς επιτροπής της περ. γ’ της παρ. 3 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21) και ο τελικός βαθμός καταρτίζεται από τον μέσο όρο των βαθμολογιών των μελών της ως άνω επιτροπής με διατήρηση δύο δεκαδικών ψηφίων.
3. Σε περίπτωση ισοψηφίας προηγείται κατά σειρά ο/η υποψήφιος/α με τον μεγαλύτερο βαθμό στην κατηγορία κριτηρίων Γ’, ο/η υποψήφιος/α με τον μεγαλύτερο βαθμό στην κατηγορία κριτηρίων Α’, ο/η υποψήφιος/α με τον μεγαλύτερο βαθμό στην κατηγορία κριτηρίων B’, και, τέλος, (i) αν πρόκειται για διορισμένο/η, ο/η υποψήφιος/α με τα περισσότερα έτη εκπαιδευτικής υπηρεσίας, όπως αυτά αποτυπώνονται στο Πιστοποιητικό Υπηρεσιακών Μεταβολών, ή (ii) αν πρόκειται για προσωρινό/ή αναπληρωτή/τρια, ο/η υποψήφιος/α με την καλύτερη σειρά στους αξιολογικούς πίνακες, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 63 του ν. 4589/2019 (Α’ 13).
Άρθρο 11
Διοικητική Προσφυγή - Ένσταση
Η κρίση της τριμελούς επιτροπής της περ. γ’ της παρ. 3 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21) δεν υπόκειται σε οιαδήποτε διοικητική προσφυγή - ένσταση πλην της προβλεπόμενης στο άρθρο 24 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας αίτησης θεραπείας και μόνο για το εάν συντρέχουν στο πρόσωπο των διορισμένων και προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών οι προϋποθέσεις που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 5 και στην παρ. 1 του άρθρου 8 αντίστοιχα και μόνο για τα κριτήρια της κατηγορίας Β’ «Επιστημονική Κατάρτιση - Εμπειρία».
Άρθρο 12
Μοριοδότηση αποσπασμένων εκπαιδευτικών για θέματα κινητικότητας, υπηρεσιακής κατάστασης και εξέλιξης
1. Για τους διορισμένους/ες εκπαιδευτικούς που αποσπώνται στο Τμήμα Δ’ Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων της Διεύθυνσης Υποστήριξης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.), προκειμένου να παρέχουν την ψηφιακή εκπαίδευση της περ. α’ της παρ. 2 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21) ισχύουν τα εξής:
- ο χρόνος απόσπασης λογίζεται ως χρόνος πραγματικής διδακτικής υπηρεσίας και ως χρόνος για θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 8 του π.δ. 50/1996 (Α’ 45),
- ως μονάδες μετάθεσης των παραπάνω αποσπώμενων, υπολογίζονται οι μονάδες που προβλέπονται για την πλησιέστερη προς τον τόπο της υπηρεσίας τους σχολική μονάδα και επιπλέον έξι (6) μονάδες μετάθεσης για κάθε έτος και
- λαμβάνουν για τη διδακτική υπηρεσία τους δύο επιπλέον (2) μονάδες, ανά έτος, οι οποίες προσμετρώνται στη διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης στελεχών εκπαίδευσης της παρ. 2 του άρθρου 30 του ν. 4823/2021 (Α’ 136).
2. Αν οι παραπάνω εκπαιδευτικοί έχουν συμπληρώσει το ανώτατο όριο μονάδων διδακτικής εμπειρίας, σύμφωνα με την περ. α) της παρ. 3 του άρθρου 33 του ν. 4823/2021 (Α’ 136), λαμβάνουν, κατ’ αναλογία, μία (1) μονάδα, ανά έτος, σύμφωνα με την περ. γ) της παρ. 3 του ως άνω άρθρου.
Άρθρο 13
Μοριοδότηση προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών για θέματα πρόσληψης
1. Για τους/τις προσωρινούς/ές αναπληρωτές/τριες εκπαιδευτικούς ορίζεται ότι ο χρόνος πρόσληψης τους λογίζεται ως χρόνος πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας.
2. Στην πραγματική εκπαιδευτική υπηρεσία που παρέχεται από τους/τις εκπαιδευτικούς της παρ. 1, αποδίδεται η μοριοδότηση που προβλέπεται στην υποπερ. αα) της περ. β) του άρθρου 57 του ν. 4589/2019 (Α’ 13), προσαυξημένη κατά 50%, ήτοι μία και μισή (1,5) μονάδα ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας, με ανώτατο όριο μοριοδότησης τις δεκαπέντε (15) μονάδες, ανά σχολικό έτος.
Άρθρο 14
Διατήρηση φακέλου εκπαιδευτικών
Οι φάκελοι των διορισμένων και των προσωρινών αναπληρωτών/τριών εκπαιδευτικών διατηρούνται για ένα σχολικό έτος οπότε και καταστρέφονται με απόφαση της τριμελούς επιτροπής της περ. γ’ της παρ. 3 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21).
Η ισχύς της παρούσας εκκινεί από τη δημοσίευσή της.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως
Μαρούσι, 5 Ιουνίου 2025
Η Υπουργός
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ