edu.klimaka.gr

Αίτηση απόσπασης εκπαιδευτικών στο ψηφιακό φροντιστήριο

Πρόσκληση Απόσπασης Εκπαιδευτικών για το Ψηφιακό Φροντιστήριο 2025 2026

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΑΡΟΧΗ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ) 2025-2026

Αρ.Πρωτ.87205/Δ7/15-04-2025/ΥΠΑΙΘΑ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ
ΤΜΗΜΑ Δ’ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ
ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Email : protocol(ΣΤΟ)minedu.gov.gr
Πληροφορίες : Σ. Μ. Καραμαλάκου - Λάππα
Σ.Παπαδημητρίου
Τηλ. : 210 344 3286, 2222, 3042, 3820

ΘΕΜΑ: Πρόσκληση μονίμων εκπαιδευτικών προς υποβολή αιτήσεων απόσπασης παροχής ψηφιακής εκπαίδευσης (Ψηφιακό Φροντιστήριο) για το σχολικό έτος 2025 -2026

ΣΧΕΤ.: η υπό στοιχεία 66420 /Δ7/ 5-6-2025 Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Καθορισμός διαδικασίας και επιμέρους κριτηρίων για την επιλογή εκπαιδευτικών για την παροχή ψηφιακής εκπαίδευσης (Ψηφιακό Φροντιστήριο)» (Β΄3338)

Ι. ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.) παρέχει τη δυνατότητα πρόσθετης διδακτικής υποστήριξης, μέσω σύγχρονης και ασύγχρονης ενισχυτικής διδασκαλίας στους μαθητές/τριες που πρόκειται να εξετασθούν στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ.), του Λυκείου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.), των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) και Δ’ τάξης Λυκείου Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.).
Στο πλαίσιο αυτό καλούνται οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί της Δημόσιας Εκπαίδευσης των απαραίτητων σχετικών κλάδων, να υποβάλουν αίτηση απόσπασης στο Τμήμα Δ΄ Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων της Διεύθυνσης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών ΠΕ & ΔΕ του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α για την παροχή ψηφιακής εκπαίδευσης κατά τα οριζόμενα τόσο στην περ. α’ της παρ. 2 του άρθρου 26 Α του ν.4365/2016 (Α’ 21) όσο και στο άρθρο 6 της υπό στοιχεία 66420 /Δ7/ 5-6-2025 Υπουργικής Απόφασης και σύμφωνα με το παράρτημα I, που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.

ΙΙ. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

1. Οι εκπαιδευτικοί προκειμένου να παρέχουν την ψηφιακή εκπαίδευση που αναφέρεται στην περ.α της παρ. 2 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21) διδάσκουν το απόγευμα μετά το πέρας μαθημάτων των Ημερησίων Λυκείων μέχρι εννέα (9) ώρες των σαράντα πέντε (45) λεπτών την εβδομάδα με σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία και στο υπόλοιπο ωράριό τους παρέχουν ασύγχρονη εξ αποστάσεως προετοιμασία της διδασκαλίας, προσφέρουν εποικοδομητική ανατροφοδότηση και προετοιμασία δοκιμασιών.

2. Οι ως άνω εκπαιδευτικοί ασκούν τα εκπαιδευτικά καθήκοντά τους στους κάτωθι αναφερόμενους τομείς:

α) ανάπτυξη προγράμματος σπουδών για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά και δεν διαθέτουν πρόγραμμα σπουδών,

β) σχεδιασμός και ανάπτυξη του προγράμματος των διαδικτυακών μαθημάτων με βάση τα θέματα που εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις,

γ) δημιουργία ενότητας με περιγραφή των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων, δραστηριοτήτων και μεθόδων αξιολόγησης,

δ) διδασκαλία μαθημάτων σε πραγματικό χρόνο, διάρκειας σαράντα πέντε (45) λεπτών μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας,

ε) ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού, μέσω παρουσιάσεων, κουΐζ και άλλων πηγών πολυμέσων για την ενίσχυση της μάθησης,

στ) αξιολόγηση και ανατροφοδότηση η οποία επιτυγχάνεται μέσω σχεδιασμού και διαχείρισης διαδικασιών για την αξιολόγηση της κατανόησης του υλικού από τους/τις μαθητές/τριες και

ζ) άλλες δραστηριότητες συναφείς με την διδασκαλία των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων.

ΙΙΙ. ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

1. Για τους διορισμένους/ες εκπαιδευτικούς που αποσπώνται στο Τμήμα Δ' Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων της Διεύθυνσης Υποστήριξης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.), προκειμένου να παρέχουν την ψηφιακή εκπαίδευση της περ. α’ της παρ. 2 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21) ισχύουν τα εξής:

α) ο χρόνος απόσπασης λογίζεται ως χρόνος πραγματικής διδακτικής υπηρεσίας και ως χρόνος για θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 8 του π.δ. 50/1996 (Α’ 45),

β) ως μονάδες μετάθεσης των παραπάνω αποσπώμενων, υπολογίζονται οι μονάδες που προβλέπονται για την πλησιέστερη προς τον τόπο της υπηρεσίας τους σχολική μονάδα και επιπλέον έξι (6) μονάδες μετάθεσης για κάθε έτος και

γ) λαμβάνουν για τη διδακτική υπηρεσία τους δύο επιπλέον (2) μονάδες, ανά έτος, οι οποίες προσμετρώνται στη διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης στελεχών εκπαίδευσης της παρ. 2 του άρθρου 30 του ν. 4823/2021 (Α’ 136).

2. Αν οι παραπάνω εκπαιδευτικοί έχουν συμπληρώσει το ανώτατο όριο μονάδων διδακτικής εμπειρίας, σύμφωνα με την περ. α) της παρ. 3 του άρθρου 33 του ν. 4823/2021 (Α’ 136), λαμβάνουν, κατ' αναλογία, μία (1) μονάδα, ανά έτος, σύμφωνα με την περ. γ) της παρ. 3 του ως άνω άρθρου.

IV. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ

Για την κάλυψη των αναγκών της ψηφιακής εκπαίδευσης κατά τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21) δύνανται να αποσπώνται για ένα (1) σχολικό έτος στο Τμήμα Δ' Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων της Διεύθυνσης Υποστήριξης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.), με δυνατότητα παράτασης, διορισμένοι εκπαιδευτικοί, εφόσον πληρούνται οι κάτωθι προϋποθέσεις:

(i) να έχουν παρέλθει δύο (2) έτη από την ημερομηνία διορισμού τους,

(ii) η πλήρωση στο πρόσωπό τους των αναγκαίων προς απόσπαση στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού προϋποθέσεων, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 του ν. 2740/1999 (Α’ 186) ,

(iii) να μην τελούν σε θέση στελέχους εκπαίδευσης με θητεία που λήγει μετά τις 31 Αυγούστου του σχολικού έτους απόσπασης,

(iv) να μην έχει διαπιστωθεί εκ μέρους της Επιστημονικής Επιτροπής του άρθρου 1 της υπό στοιχεία 109649/ΓΔ4/2024 (Β’ 5369) η μη καταλληλότητά τους,

(v) να έχουν διδακτική προϋπηρεσία τουλάχιστον δύο (2) ετών στο μάθημα ή στα μαθήματα της Γ’ τάξης Γενικού ή Επαγγελματικού Λυκείου ή της Δ’ τάξης Λυκείου ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. που διδάσκουν, με εξαίρεση τα μαθήματα που δεν διδάσκονται στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος της Γ’ τάξης Γενικού ή Επαγγελματικού Λυκείου ή της Δ’ τάξης Λυκείου ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ., όπως το Ελεύθερο Σχέδιο, το Γραμμικό Σχέδιο, η Μουσική Αντίληψη, η Θεωρία και Αρμονία, η Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία, τα Γαλλικά, τα Ισπανικά, τα Ιταλικά και τα Γερμανικά, και

(vi) οι υποψήφιοι για τις θέσεις Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) να διαθέτουν εξειδίκευση στην ΕΑΕ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3699/2008 (Α’ 199).

V. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

Για τη συμμετοχή τους στη διαδικασία οι ενδιαφερόμενοι/ες εκπαιδευτικοί υποβάλλουν ηλεκτρονικά κατόπιν πρόσκλησης που εκδίδεται από την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού:

(i) αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος – υπεύθυνη δήλωση,

(ii) Πιστοποιητικό Υπηρεσιακών Μεταβολών (ΠΥΜ) στο οποίο μεταξύ άλλων βεβαιώνεται η μη ύπαρξη κωλυμάτων με την ισχύουσα κάθε φορά πρόσκληση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για υποβολή αιτήσεων αποσπάσεων σε υπηρεσίες και φορείς αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού,

(iii) βιογραφικό σημείωμα και

(iv) ένα βιντεοσκοπημένο μάθημα επιμελεία του/της ενδιαφερόμενου/ης.

Το βιντεοσκοπημένο μάθημα της περίπτωσης (iv) είναι διάρκειας τεσσάρων (4) έως επτά (7) λεπτών και αφορά εξ αποστάσεως διδασκαλία σε ενότητα/κεφάλαιο από τη διδακτέα ύλη πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου (ΓΕΛ), του Λυκείου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) και Δ’ τάξης Λυκείου ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. που ο/η υποψήφιος/α εκπαιδευτικός έχει δηλώσει να διδάξει. Στο ως άνω βιντεοσκοπημένο μάθημα υποχρεωτικά πρέπει να εμφανίζεται το πρόσωπο του/της εκπαιδευτικού. Σε αντίθετη περίπτωση δεν λαμβάνεται υπόψη το βιντεοσκοπημένο μάθημα και ο/η υποψήφιος/α αποκλείεται από τη διαδικασία επιλογής.

Οι υποψήφιοι/ες εκπαιδευτικοί επιλέγονται εάν και εφόσον συντρέχουν, πέραν των ως άνω αναφερόμενων προϋποθέσεων, και τα κάτωθι επιμέρους κριτήρια, τα οποία αποτιμώνται ως εξής:

Κριτήρια

Βαθμολογία

Βάση
πιλογής

Α. Γενική παρουσία

35 (ανώτατο όριο)

 

Α1. Συγκρότηση σκέψης -  λόγου

20

12

Α2. Επικοινωνιακές δεξιότητες

15

8

Β. Επιστημονική Κατάρτιση – Εμπειρία

30 (ανώτατο όριο)

 

Β1. Διδακτορικό δίπλωμα αναγνωρισμένο ως συναφές με το αντικείμενο απασχόλησης, σύμφωνα με το άρθρο 9 του ν. 4354/2015 (Α’ 176)

12

 

Β2. Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών αναγνωρισμένος ως συναφής με το αντικείμενο απασχόλησης, σύμφωνα με το άρθρο 9 του ν. 4354/2015 (Α’ 176)

8

 

Β3. Εμπειρία σε πανελλαδικές εξετάσεις (θεματοδότης ή βαθμολογητής ή υπεύθυνος μαθήματος σε Βαθμολογικό Κέντρο)

2

 

Β4. Διδακτική προϋπηρεσία σε δημόσιο ή ιδιωτικό σχολείο  πέραν της απαιτούμενης σε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα του ίδιου κλάδου με την προκηρυσσόμενη θέση

2 μονάδες το διδακτικό έτος (1 το τετράμηνο) και μέχρι 6 μονάδες.

Χρόνος μικρότερος του τετράμηνου δεν λαμβάνεται υπόψη.

 

Β5.1. Πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) επιπέδου Β ή Β2

2

 

Β5.2. Πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) επιπέδου Β1

1,5

 

Β5.3 Πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) Α’ επιπέδου  ή σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 9 του π.δ. 85/2022 (Α' 232)
(Τεκμαίρεται για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ86)

1

 

Αν ο/η υποψήφιος/α κατέχει δικαιολογητικά περισσότερα του ενός στη ομάδα κριτηρίων Β5 (Τ.Π.Ε.) βαθμολογείται μόνο το ανώτερο

Γ. Βιντεοσκοπημένο μάθημα

35 (ανώτατο όριο)

 

Γ1. Ολοκληρωμένη εξ αποστάσεως διδασκαλία σε μορφή video 4-7 λεπτών σύμφωνα με τις προδιαγραφές της παρ. 3 σε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα

35

20

ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΝΑΔΩΝ

100 (ανώτατο όριο)

 

H αποτίμηση των κριτηρίων της κατηγορίας Α΄ «Γενική Παρουσία» γίνεται κατόπιν διά ζώσης συνέντευξης ενώπιον της τριμελούς επιτροπής της περ. γ’ της παρ. 3 του άρθρου 26Α του ν. 4368/2016 (Α’ 21). Στη συνέντευξη καλείται κατά ανώτατο όριο  τριπλάσιος αριθμός υποψηφίων σε σχέση με τον αριθμό των θέσεων που κάθε φορά απαιτούνται για τη λειτουργία της ψηφιακής εκπαίδευσης της περ. α’ της παρ. 2 του άρθρου 26Α του ως άνω νόμου, που έχουν συγκεντρώσει τα περισσότερα μόρια στη Β’ και Γ’ κατηγορία κριτηρίων, και τουλάχιστον τη βάση επιλογής στη Γ’ κατηγορία κριτηρίων, ήτοι είκοσι (20) μονάδες. Υποψήφιος/α που δεν παρουσιάζεται στη συνέντευξη αποκλείεται της διαδικασίας επιλογής.

VI. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ - ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ

Οι αιτήσεις απόσπασης με τα δικαιολογητικά υποβάλλονται από τους/ τις ενδιαφερόμενους/ες στην ηλεκτρονική διεύθυνση του ΙΕΠ

  • https://secondment.eservices.iep.edu.gr/home
  • Από 16.07.2025 (ώρα 14.00) έως και 25.07.2025 (ώρα 17.00)

VII. ΛΟΙΠΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

1. Ο χρόνος απόσπασης λογίζεται ως χρόνος διδακτικής υπηρεσίας.

2. Η συμμετοχή των υποψηφίων στη διαδικασία επιλογής προϋποθέτει ανεπιφύλακτη αποδοχή των όρων της παρούσας.

Η παρούσα αναρτάται στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ, καθώς και στον ιστότοπο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με τα συνημμένα αυτής σε μορφή αρχείου word.

Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ 

Σχετικά Άρθρα