Εγγραφές Μαθητών σε Δημοτικό Σχολείο - Λήξη Μαθημάτων 2019

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ 2019 - 2020
ΛΗΞΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2018-2019

Αρ.Πρωτ.Φ.6/58025/Δ1/12-04-2019/ΥΠΠΕΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Π.Ε. & Δ.Ε.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Π.Ε.
ΤΜΗΜΑ Α΄- ΣΠΟΥΔΩΝ & ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
ΤΜΗΜΑ Β΄- ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
-----
ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ Δ/ΝΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Α’ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΕ & ΔΕ
-----
Email : spudonpe(ΣΤΟ)minedu.gov.gr
Πληροφορίες : Β. Τζιντάνου
Θ. Δημητρακόπουλος
Π. Ρούνη
Ε. Αγγέλου
Χ. Μαραγκός
Τηλέφωνο : 210 344 2249
210 344 3391 (Ιδ. Εκπ.)
210 344 2425
FAX : 210 344 3354

ΘΕΜΑ: «Εγγραφές μαθητών στα Δημοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2019-2020 - Λήξη διδασκαλίας μαθημάτων σχολικού έτους 2018-2019»

Λαμβάνοντας υπόψη την παρ. 4 (α) του άρθρου 7 του Π.Δ. 79/2017 (ΦΕΚ 109Α) , όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 (ΦΕΚ 142Α), οι αιτήσεις εγγραφών στα δημοτικά σχολεία για το σχολικό έτος 2019-2020 θα πραγματοποιηθούν από 6 έως 20 Μαΐου 2019. Για τις εκπρόθεσμες εγγραφές ή την καθυστέρηση εγγραφής ισχύουν όσα προβλέπονται παρ. 7 και 8 του άρθρου 7 του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109Α), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 (ΦΕΚ 142Α).

Επισημαίνεται ότι τη σχολική χρονιά 2019-2020 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές που γεννήθηκαν από 1-1-2013 έως και 31-12-2013.

Με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης συγκροτείται σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τριμελής Επιτροπή που είναι αρμόδια για τη διενέργεια των εγγραφών των μαθητών στα δημοτικά σχολεία. Η Επιτροπή αποτελείται από τον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων ως πρόεδρο, και δύο (2) Διευθυντές ή Προϊσταμένους Δημοτικών Σχολείων ως μέλη παρ. 3 του άρθρου 7 του Π.Δ. 79/2017 (ΦΕΚ 109Α), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 23 του ν.4559/2018 (ΦΕΚ 142Α).

Α. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

1. Πριν από την έναρξη των εγγραφών, η διεύθυνση του Δημοτικού Σχολείου αναρτά σε εμφανές σημείο της σχολικής μονάδας ή/και στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου ανακοίνωση με πληροφορίες σχετικά με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του σχολείου, τις ώρες υποβολής των αιτήσεων και τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν την αίτηση της εγγραφής σύμφωνα με την παρ. 4α, του άρθρου 7, του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109Α), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 (ΦΕΚ 142Α).

2. Αν ο αριθμός των αιτήσεων για εγγραφή στην Α΄ τάξη υπερβαίνει τους 22 μαθητές ανά τμήμα εφαρμόζονται όσα προβλέπονται στην παρ. 4δ του άρθρου7 του ΠΔ 79/2017, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 74 του ν. 4589/2019 (ΦΕΚ 13Α). Τη Δευτέρα 10 Ιουνίου 2019, ύστερα από την τήρηση της διαδικασίας κλήρωσης, οι γονείς ενημερώνονται από τη Δ/νση του σχολείου για το σχολείο φοίτησης των τέκνων τους. Επισημαίνεται ότι σε κάθε περίπτωση, σε δημοτικά σχολεία με λειτουργικότητα από επταθέσιο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από δώδεκα (12) ανά τμήμα, παρ. 7 άρθρο 74 ν. 4589/2019 (ΦΕΚ 13Α).

3. Οι εγγραφές μαθητών στα συστεγαζόμενα σχολεία πραγματοποιούνται σύμφωνα με τη παράγραφο 16 του άρθρου 7 του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109Α). Κατά τις εγγραφές των μαθητών τα συστεγαζόμενα σχολεία θεωρούνται ως ένα σχολείο.

4. Οι προερχόμενοι από ιδιωτικά ή ξένα σχολεία που λειτουργούν στην Ελλάδα εγγράφονται στην αντίστοιχη τάξη του δημόσιου σχολείου με βάση το Αποδεικτικό Μετεγγραφής που εκδίδεται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου σύμφωνα με την παρ. 12 άρθρο 7 ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109Α).

5. Την Πέμπτη 13 Ιουνίου 2019 συγκροτούνται τα τμήματα της Α΄ τάξης του σχολείου για το σχολικό έτος 2019-2020.

6. Με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου, οι μαθητές καταχωρούνται στο Βιβλίο Μητρώου και στο πληροφοριακό σύστημα «myschool» από 14 Ιουνίου έως την 21η Ιουνίου 2019

Β. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4 (α) του άρθρου 7 του Π.Δ. 79/2017 (ΦΕΚ 109Α), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 (ΦΕΚ 142Α) τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου είναι τα εξής:

α. Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου ή Κοινότητας. Διευκρινίζεται ότι για την εγγραφή των μαθητών στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας δεν απαιτείται η προσκόμιση του Πιστοποιητικού Γέννησης από τους γονείς, αλλά αναζητείται από τις σχολικές μονάδες μέσω του Πληροφορικού Συστήματος myschool του ΥΠΠΕΘ. (Φ.6/498/57863/Δ1/6-4-2016).

«Η αναζήτηση μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «myschool» πραγματοποιείται από το σχολείο εγγραφής με βάση τα παρακάτω στοιχεία: 1. επώνυμο μαθητή 2. όνομα μαθητή 3. όνομα πατέρα 4. όνομα μητέρας 5. ημερομηνία γέννησης. Σε περίπτωση που δύο ή περισσότεροι προς εγγραφή μαθητές στο ίδιο σχολείο έχουν και τα πέντε (5) στοιχεία ίδια, θα πραγματοποιείται ταυτοποίηση με επιπλέον στοιχεία που θα δηλώνει ο γονέας/κηδεμόνας, όπως είναι η διεύθυνση κατοικίας. Τα παραπάνω πέντε (5) στοιχεία τα δηλώνει ο γονέας/κηδεμόνας του μαθητή με υπεύθυνη δήλωσή του. Σε περίπτωση που προκύπτει για οποιονδήποτε λόγο αλλαγή στα στοιχεία του μαθητή, πριν ή και μετά την εγγραφή του σε σχολική μονάδα της χώρας, ο γονέας/κηδεμόνας θα πρέπει να ενημερώνει ως προς την αλλαγή αυτή τον οικείο Δήμο στον οποίο είναι εγγεγραμμένος ο μαθητής. Ο Δήμος ολοκληρώνει την επικαιροποίηση των εν λόγω στοιχείων στο ΟΠΣΕΔ και στη συνέχεια ο γονέας/κηδεμόνας οφείλει να ενημερώσει τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας σχετικά με τις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν, ώστε ο Διευθυντής να αντλήσει τα καινούρια στοιχεία από το Πληροφοριακό Σύστημα «myschool».

β. Επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας του Παιδιού (Β.Υ.Π.) ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

γ. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 εγκύκλιο του ΥΠΠΕΘ (Α.Δ.Υ.Μ.)

δ. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο διαπιστώνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.
Συνιστάται, οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων όπως ελέγχουν με ιδιαίτερη προσοχή το εν λόγω αποδεικτικό στοιχείο, προκειμένου οι αιτήσεις εγγραφής να υποβάλλονται αποκλειστικά και μόνο στο σχολείο που ανήκουν οι μαθητές σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας (άρθρο 5, ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109Α) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 (ΦΕΚ 142Α).

ε. Βεβαίωση Φοίτησης Νηπιαγωγείου και Πιστοποιητικό Φοίτησης Νηπιαγωγείου για την εγγραφή στο Δημοτικό.

1. Μέχρι την ημερομηνία έκδοσης του «Πιστοποιητικού φοίτησης», το νηπιαγωγείο εκδίδει «Βεβαίωση Φοίτησης» η οποία θα προσκομιστεί από τον γονέα ή τον κηδεμόνα του μαθητή για την εγγραφή του στο δημοτικό.

2. Το Πιστοποιητικό Φοίτησης στο νηπιαγωγείο εκδίδεται με τη λήξη της διδασκαλίας των μαθημάτων (14 Ιουνίου 2019) και διαβιβάζεται αυτεπάγγελτα από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο εγγραφής του μαθητή.

3. Στις περιπτώσεις που ο μαθητής θα συνεχίσει τη φοίτησή του σε σχολείο του εξωτερικού και η αποστολή του Πιστοποιητικού Φοίτησης καθίσταται δύσκολη ή αδύνατη, το πιστοποιητικό παραδίδεται στον γονέα ή στον κηδεμόνα, ο οποίος υπογράφει βεβαίωση παραλαβής.

4. Σε περιπτώσεις μη φοίτησης σε Νηπιαγωγείο, ο γονέας/κηδεμόνας του νηπίου υποβάλλει σχετική αίτηση προς τον οικείο Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οποία θα αναφέρονται οι λόγοι μη φοίτησης. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, αφού εξετάσει την εν λόγω αίτηση, εγκρίνει την εγγραφή του μαθητή και σε κάθε περίπτωση ισχύουν οι διατάξεις της περιπτ. 26, της παρ.4, του άρθρου 94 του ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87Α).

5. Στις περιπτώσεις που οι μαθητές εγγράφονται σε δημοτικό σχολείο εκτός της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου ή σε ιδιωτικό σχολείο, ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας εγγραφής οφείλει να αναζητά το Πιστοποιητικό Φοίτησης Νηπίων από το Νηπιαγωγείο αποφοίτησης με βάση τη βεβαίωση φοίτησης.

Γ. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

Σύμφωνα με τις παρ.9 ,10 και 11, του αρ.7, του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109Α) οι προερχόμενοι από σχολεία του εξωτερικού, Έλληνες ή αλλοδαποί μαθητές εγγράφονται στην αριθμητικά αντίστοιχη τάξη, εφόσον έχουν τη νόμιμη ηλικία που ισχύει στην Ελλάδα ή σε μικρότερη, αν οι γονείς/κηδεμόνες το ζητήσουν με σχετική δήλωση. Οι αλλοδαποί μαθητές εγγράφονται στην Α’ τάξη με ληξιαρχική πράξη γέννησης ή ομοειδές πιστοποιητικό επίσημα μεταφρασμένο. Στις υπόλοιπες τάξεις εγγράφονται καταθέτοντας τον Τίτλο ή το Αποδεικτικό Μετεγγραφής ή τη Βεβαίωση Φοίτησης.

Σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. 120323/Γ2/27-9-2010 εγκύκλιο του ΥΠΠΕΘ για την εγγραφή αλλοδαπών μαθητών ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 3, του Π.Δ 182/1984 (ΦΕΚ 60Α), όπου ορίζεται ότι εγγράφονται οποτεδήποτε κατά την διάρκεια του διδακτικού έτους.

Δ. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΥΑΛΩΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

1. Για την εγγραφή και την υποστήριξη της σχολικής φοίτησης των μαθητών που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, ισχύουν: οι παρ.4, 13 & 14, του άρθρ. 7 του Π.Δ. 79/2017 (ΦΕΚ 109Α), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 (ΦΕΚ 142Α), και η με αρ. 180644/Γ1/26-11-2013 εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Επισημαίνεται ότι:

1. Οι Διευθυντές/-ντριες των Δημοτικών Σχολείων ενθαρρύνουν την προσέλευση των μαθητών που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες στο σχολείο, αναζητούν τα παιδιά που μένουν στην περιοχή τους και φροντίζουν για την εγγραφή και τη φοίτησή τους, όπως προβλέπουν οι σχετικές διατάξεις για την υποχρεωτική φοίτηση.

2. Στο Δημοτικό Σχολείο, τα παιδιά γίνονται δεκτά ανεξάρτητα από το εάν είναι γραμμένα σε μητρώα ή δημοτολόγια και για την εγγραφή τους σε αυτά μεριμνούν οι Διευθυντές/-ντριες των Δημοτικών Σχολείων, σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 13 του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109Α).

3. Οι Διευθυντές/-ντριες των Δημοτικών Σχολείων δεν παρακωλύουν την εγγραφή παιδιών λόγω έλλειψης πιστοποιητικού μόνιμης κατοικίας και αποδέχονται οποιοδήποτε στοιχείο από το οποίο, κατά την κρίση τους, φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή παρ. 4 και 14, άρθρο 7 του Π.Δ. 79/2017 (ΦΕΚ 109Α), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 (ΦΕΚ 142Α) εφαρμόζοντας την αρχή της επιείκειας.

4. Όταν υπάρχει αδυναμία εγγραφής λόγω μη εμβολιασμού, κρίνεται απαραίτητη η συνεργασία με τοπικούς φορείς, Ο.Τ.Α., Κέντρα Στήριξης Ευπαθών Ομάδων, Δημόσιες Δομές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας του ΠΕΔΔΥ, Διευθύνσεις Κοινωνικής Πρόνοιας, Νοσοκομεία, Ιατρικά Κέντρα, Φορείς Κοινωνικής Στήριξης καθώς και με το Κέντρο Ελέγχου Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ).
Κατ’ αντιστοιχία, είναι απαραίτητη η συνεργασία με τους ανωτέρω φορείς και για τη διενέργεια των απαιτούμενων ιατρικών εξετάσεων σχετικά με την έκδοση Α.Δ.Υ.Μ. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να προηγείται επικοινωνία του/της Διευθυντή/Διευθύντριας της σχολικής μονάδας με το φορέα που θα προβεί στον εμβολιασμό.

2. Όσον αφορά στις εγγραφές μαθητών αιτούντων διεθνούς προστασίας τόσο στις ΔΥΕΠ όσο και στις τάξεις των σχολικών μονάδων, προβλέπονται:

α. Απαραίτητα δικαιολογητικά εγγραφής.

1) το Δελτίο Αιτούντος Διεθνή Προστασία της Υπηρεσίας Ασύλου ή άλλο επίσημο έγγραφο, μέσω του οποίου διασφαλίζεται η ταυτοπροσωπία των μαθητών,

2) το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ), προκειμένου να μπορούν οι μαθητές να συμμετέχουν στο μάθημα της γυμναστικής, και

3) το Διεθνές Πιστοποιητικό Εμβολιασμών ή Προφύλαξης, αναγκαίο για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας.

β. Σε περίπτωση που τα εν λόγω δικαιολογητικά δεν προσκομισθούν αμέσως, ο γονέας/κηδεμόνας του μαθητή ή ο Συντονιστής του κέντρου υποδοχής από το οποίο προέρχεται ο μαθητής, αναλαμβάνει με δήλωσή του να τα προσκομίσει σε σύντομο χρονικό διάστημα. Σε περιπτώσεις μη προσκόμισής τους σε εύλογο χρονικό διάστημα, ο Διευθυντής/ντρια του δημοτικού σχολείου ενημερώνει την οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, (παρ.4β, του άρθρου 77, του ν.4547/2018 (ΦΕΚ102Α) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 66 του ν.4559/2018 ( ΦΕΚ 142A) & κεφ. Στ’, παρ.7,8,9,10 του άρθρου 21, του ν.4251/2014 ( ΦΕΚ 80A).

γ. Σύμφωνα με το άρθρο 72, του ν. 3386/2005 (ΦΕΚ 212Α), ανήλικα τέκνα υπηκόων τρίτων χωρών μπορούν να εγγραφούν έστω κι αν δεν έχει ρυθμιστεί η νόμιμη διαμονή τους στη χώρα, (κεφ.Στ’, παρ.7,8,9,10 του άρθρου 21, του ν.4251/2014 ( ΦΕΚ 80A).

δ. Οι εγγραφές των μαθητών στο Βιβλίο Μητρώου γίνονται με ελληνικούς χαρακτήρες. Τα δικαιολογητικά εγγραφής πρέπει να είναι επίσημα μεταφρασμένα είτε από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών είτε από πιστοποιημένο δικηγόρο για το σκοπό αυτό. Προσωρινά, και μέχρι να μεταφραστούν επίσημα τα δικαιολογητικά εγγραφής, η εγγραφή στο Βιβλίο Μητρώου μπορεί να πραγματοποιείται σύμφωνα με τη φωνητική απόδοση των στοιχείων των μαθητών στην ελληνική γλώσσα.

Ε. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

1. Σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 579/1982 (ΦΕΚ 105Α) ως χρόνος λήξης των κανονικών εγγραφών στα ιδιωτικά σχολεία ορίζεται η προηγούμενη της έναρξης των μαθημάτων ημερομηνία και οι μαθητές εγγράφονται σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του κεφαλαίου Α΄ της παρούσης εγκυκλίου.

2. Ο αριθμός των μαθητών στα ιδιωτικά σχολεία είναι ανάλογος με τις αίθουσες διδασκαλίας και τη χωρητικότητα αυτών, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

3. Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα στα ιδιωτικά δημοτικά σχολεία είναι 24 μαθητές, συμπεριλαμβανομένης της προσαύξησης του ποσοστού 10%, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 3 του άρθρου 14 του Ν. 682/1977(ΦΕΚ 244Α), σε συνδυασμό με τη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 7 του Π.Δ. 79/2017(ΦΕΚ 109Α), όπως αντικαταστάθηκε με τη διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 74 του Ν. 4589/2019 (ΦΕΚ 13Α).
Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, με τη σύμφωνη γνώμη του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και εφόσον το επιτρέπει η χωρητικότητα της αίθουσας, ο μέγιστος αριθμός των μαθητών μπορεί να ανέρχεται στους είκοσι πέντε (25).

4. Η ισχύς των ανωτέρω (της παραγράφου 3 της παρούσης) άρχεται:

α) για την εγγραφή στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου από το σχολικό έτος 2019 – 2020,
β) για την εγγραφή στη Β΄ τάξη του δημοτικού σχολείου από το σχολικό έτος 2020 – 2021,
γ) για την εγγραφή στη Γ΄ τάξη του δημοτικού σχολείου από το σχολικό έτος 2021 – 2022,
δ) για την εγγραφή στη Δ΄ τάξη του δημοτικού σχολείου από το σχολικό έτος 2022 – 2023,
ε) για την εγγραφή στην Ε΄ τάξη του δημοτικού σχολείου από το σχολικό έτος 2023 – 2024, και
στ) για την εγγραφή στη ΣΤ΄ τάξη του δημοτικού σχολείου από το σχολικό έτος 2024 – 2025.

5. Υπενθυμίζεται ότι κάθε ιδιωτικό σχολείο οφείλει να έχει εγκεκριμένο εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας με τον οποίο ρυθμίζονται ειδικότερα τα σχετικά με την οργάνωση και τη λειτουργία του θέματα, οι όροι με τους οποίους γίνονται δεκτοί οι μαθητές, καθώς και οι οικονομικές και άλλες υποχρεώσεις των γονέων και κηδεμόνων. Ο εσωτερικός κανονισμός των ιδιωτικών σχολείων θεωρείται από τον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και αντίγραφο αυτού παραλαμβάνουν ενυπόγραφα οι κηδεμόνες των μαθητών κατά την εγγραφή τους στο σχολείο (άρθρο 11 του ν. 682/1977 ΦΕΚ 244Α).

ΣΤ’ ΛΗΞΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2018 - 2019

Tην Παρασκευή 14-6-2019, ημέρα λήξης των μαθημάτων, θα χορηγηθούν οι Τίτλοι Προόδου και αντίγραφα Τίτλων Σπουδών όπως προβλέπεται στο άρθρο 2 παρ 5 και στο άρθρο 20 του Π.Δ. 79/2017 (ΦΕΚ 109Α). Την ίδια ημέρα θα αποσταλούν οι Τίτλοι Σπουδών των μαθητών της ΣΤ’ τάξης για την εγγραφή τους στα Γυμνάσια.

Ζ’ ΕΚΔΟΣΗ ΤΙΤΛΩΝ ΠΡΟΟΔΟΥ ΚΑΙ ΤΙΤΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προκειμένου οι Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών Σχολείων να διευκολυνθούν στην έκδοση των απαραίτητων Τίτλων Προόδου για την προαγωγή των μαθητών στην επόμενη τάξη και Τίτλων Σπουδών για την εγγραφή των μαθητών στο Γυμνάσιο, σας γνωρίζουμε ότι στο πληροφοριακό σύστημα myschool έχουν αναρτηθεί οι Τίτλοι Προόδου για τις τάξεις Α΄ έως και Ε’ και οι Τίτλοι Σπουδών για την τάξη ΣΤ’. Οι διαδρομές που πρέπει να ακολουθήσουν οι Διευθυντές/Προϊστάμενοι για να εκτυπώσουν τους εν λόγω τίτλους, είναι οι ακόλουθες: Αναφορές -> Αναφορές Μαθητών -> Έντυπα, Βεβαιώσεις, Τίτλοι -> Τίτλος Προόδου (για Τάξεις Α-Ε) (Υπόδειγμα 5ο παράρτημα ΙΙ, του Π.Δ. 79/2017 ΦΕΚ 109Α) Αναφορές -> Αναφορές Μαθητών -> Έντυπα, Βεβαιώσεις, Τίτλοι -> Τίτλος Σπουδών (για Τάξη ΣΤ’) (Υπόδειγμα 6ο παράρτημα ΙΙ, του Π.Δ. 79/2017 ΦΕΚ 109Α)

Επισημαίνονται τα εξής:

Α) Οι τριμελείς επιτροπές της παρ. 3 του άρθρου 7 του ΠΔ79/2017 (ΦΕΚ 109Α) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 (ΦΕΚ 142Α) οφείλουν να εφαρμόζουν ορθά και με προσοχή τη νομοθεσία έχοντας υπόψη τους και τις διατάξεις του άρθρου 11 του νόμου 4452/2017 (ΦΕΚ 17Α) καθώς και το άρθρο 5 του ΠΔ79/2017 (ΦΕΚ 109Α) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 (ΦΕΚ 142Α).

Β) Η εισήγηση της τριμελούς επιτροπής προς τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για λειτουργία περισσότερων τμημάτων πρέπει να είναι αιτιολογημένη και να λαμβάνει υπόψη της τις αιτήσεις εγγραφών των όμορων δημοτικών σχολείων έτσι ώστε σε όμορα σχολεία να μην παρατηρούνται τμήματα της Α΄ τάξης με μεγάλες αποκλίσεις στον αριθμό των εγγεγραμμένων μαθητών παρ. 4δ, του άρθρου7, του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109Α), όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 74 του ν. 4589/2019 (ΦΕΚ 13Α).

Γ) Τα όρια της σχολικής περιφέρειας των δημοτικών σχολείων ορίζονται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 5 του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109Α).
Ως εγγραφή νοείται η πρώτη και μοναδική καταχώρηση των στοιχείων του μαθητή/-τριας στο Βιβλίο Μητρώου και στο Πληροφοριακό Σύστημα «myschool», το οποίο θα πρέπει να ενημερωθεί από 14 έως 21 Ιουνίου 2019.

Παρακαλούνται οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όπως ενημερώσουν τα Δημοτικά Σχολεία περιοχής ευθύνης τους και οι Προϊσταμένες/-οι και Διευθυντές/-ντριες των Δημοτικών Σχολείων τα μέλη των Συλλόγων Διδασκόντων αποστέλλοντας την παρούσα εγκύκλιο στις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους (e-mail).

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΗΛΙΑΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ

 


(Άρθρο 7 του Π.Δ. 79/2017 - Απόσπασμα από ΦΕΚ 109/2017)

Άρθρο 7
Εγγραφές σε Δημοτικά Σχολεία

1. Στο Δημοτικό Σχολείο εγγράφονται οι μαθητές που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ηλικία έξι (6) ετών και διαθέτουν Πιστοποιητικό Φοίτησης από το Νηπιαγωγείο.

2. Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα ανέρχεται σε είκοσι πέντε (25).

3. Με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης συγκροτείται σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης τριμελής Επιτροπή που είναι αρμόδια για τη διενέργεια των εγγραφών των μαθητών στα δημοτικά σχολεία. Η επιτροπή αποτελείται από έναν Σχολικό Σύμβουλο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ως πρόεδρο, τον προϊστάμενο εκπαιδευτικών θεμάτων και έναν Διευθυντή ή Προϊστάμενο Δημοτικού σχολείου ως μέλη.

4. Για την εγγραφή των μαθητών που φοιτούν για πρώτη φορά στην Α΄ Τάξη του δημοτικού σχολείου εφαρμόζεται η ακόλουθη διαδικασία:

α) από την 1η έως τις 20 Μαΐου του προηγούμενου της εγγραφής σχολικού έτους οι γονείς / κηδεμόνες υποβάλλουν σχετικές αιτήσεις-υπεύθυνες δηλώσεις εγγραφής στο δημοτικό σχολείο που ανήκουν σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας, προσκομίζοντας:

αα) βεβαίωση φοίτησης από το Νηπιαγωγείο,

ββ) αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας τους μαθητή,

γγ) το Ατομικό Δελτίο Υγείας μαθητή και

δδ) το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έχουν γίνει τα προβλεπόμενα εμβόλια.

Στην περίπτωση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι γονείς/κηδεμόνες συνυποβάλλουν γνωμάτευση από Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη δημόσια αρμόδια υπηρεσία, χωρίς αυτή να αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής. Αιτήσεις εγγραφής δύνανται να υποβάλλουν και γονείς που διαμένουν εκτός σχολικής περιφέρειας, εφόσον στο σχολείο φοιτούν ήδη αδέλφια του προς εγγραφή μαθητή.

β) Ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος του δημοτικού σχολείου αναζητά το πιστοποιητικό γέννησης για την εγγραφή μέσω του πληροφοριακού συστήματος του ΥΠΠΕΘ.

γ) Με το πέρας της καταληκτικής ημερομηνίας των αιτήσεων εγγραφών ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος του δημοτικού σχολείου ελέγχει την ακρίβεια των στοιχείων και συντάσσει ονομαστική κατάσταση μαθητών, την οποία αποστέλλει εντός προθεσμίας δύο εργάσιμων ημερών στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

δ) Αν ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τους 25 σε ένα τμήμα ο Διευθυντής του σχολείου υποβάλει αίτημα στον αρμόδιο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη λειτουργία περισσότερων τμημάτων, εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Ο οικείος Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αποφασίζει για το αίτημα ύστερα από αιτιολογημένη εισήγηση της τριμελούς Επιτροπής η οποία για τη διατύπωση της εισήγησης οφείλει σε κάθε περίπτωση να λάβει υπόψη τις αιτήσεις εγγραφών στην Α΄ τάξη των όμορων δημοτικών σχολείων.

Αν η εισήγηση της επιτροπής είναι αρνητική ή δεν υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα, ο Διευθυντής του σχολείου αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των μαθητών που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του σχολείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων σχολείων. Η Επιτροπή προβαίνει σε κλήρωση μεταξύ των μαθητών του ανωτέρω πίνακα, έτσι ώστε να προκύψει ο αριθμός μαθητών που συμπληρώνουν τους 25 σε τμήμα.

Οι μαθητές που δεν έχουν κληρωθεί κατανέμονται, με απόφαση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που εκδίδεται ύστερα από αιτιολογημένη εισήγηση της Επιτροπής, σε όμορα σχολεία με κριτήριο τον τόπο κατοικίας τους. Αδέλφια μαθητών που φοιτούν στο ίδιο ή συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο, εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας.

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει το σχολείο αποχώρησης και τα σχολεία υποδοχής των μαθητών. Ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος του σχολείου αποχώρησης ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες για τα σχολεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι την 10η Ιουνίου.

5. Ως εγγραφή στο Δημοτικό Σχολείο νοείται η πρώτη καταχώριση των στοιχείων του μαθητή στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου και στο Πληροφοριακό Σύστημα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων από 10 έως 20 Ιουνίου

6. Στις υπόλοιπες τάξεις οι μαθητές εγγράφονται αυτεπάγγελτα μετά την έκδοση των σχολικών αποτελεσμάτων, με την επιφύλαξη του άρθρου 9 και της περιπτ. 1β του κεφ. Γ΄ του άρθρου 20 του παρόντος.

7. Εκπρόθεσμες εγγραφές στο δημοτικό σχολείο για λόγους ανωτέρας βίας γίνονται δεκτές με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην περίπτωση αυτή η εγγραφή πραγματοποιείται στο εγγύτερο της κατοικίας του μαθητή σχολείο στο οποίο υπάρχει κενή θέση.

8. Καθυστέρηση εγγραφής στην Α’ τάξη, πέρα των περιπτώσεων των παρ. 8 και 9 του άρθρου 6, μπορεί να γίνει για σοβαρούς λόγους που πιστοποιούνται με βεβαίωση Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. ή δημόσιας ιατροπαιδαγωγικής υπηρεσίας ή δημόσιου νοσοκομείου, με την οποία προσδιορίζεται και η διάρκεια της δικαιολογημένης καθυστέρησης.

9. Οι προερχόμενοι από σχολεία του εξωτερικού, ημεδαποί ή αλλοδαποί μαθητές εγγράφονται στην αριθμητικά αντίστοιχη τάξη, εφόσον έχουν τη νόμιμη ηλικία που ισχύει στην Ελλάδα ή σε μικρότερη αν οι γονείς/κηδεμόνες το ζητήσουν με σχετική δήλωση. Η αντιστοιχία των τάξεων ξένων σχολείων του εξωτερικού προς τις τάξεις του ελληνικού δημοτικού σχολείου καθορίζεται με κοινή απόφαση της Διεύθυνσης Παιδείας, Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και της Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας. Η αντιστοιχία αυτή αποτελεί συγχρόνως και ισοτιμία των Τίτλων Σπουδών, η οποία βεβαιώνεται από τον Διευθυντή του σχολείου ή τον Προϊστάμενο ή από τις προϊστάμενες του σχολείου αρχές. Αν οι μαθητές δεν κατέχουν σε ικανοποιητικό βαθμό την ελληνική γλώσσα, κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους φοίτησής τους σε ελληνικό σχολείο μπορούν να παρακολουθούν το μάθημα της ελληνικής γλώσσας σε τάξη την οποία προτείνει με απόφαση ο Σύλλογος Διδασκόντων.

10. Οι αλλοδαποί μαθητές εγγράφονται στην Α’ τάξη αφού προσκομίσουν ληξιαρχική πράξη γέννησης ή ομοειδές πιστοποιητικό, επίσημα μεταφρασμένο, χωρίς να είναι απαραίτητη η πρόσφατη ημερομηνία έκδοσης, καθώς και τα λοιπά δικαιολογητικά που αναφέρονται στην παρ. 4 του παρόντος άρθρου. Στις υπόλοιπες τάξεις οι αλλοδαποί μαθητές εγγράφονται καταθέτοντας τον Τίτλο ή το Αποδεικτικό Μετεγγραφής ή τη Βεβαίωση Φοίτησης.

11. Σε περίπτωση κατά την οποία η εγγραφή του ανήλικου αλλοδαπού λαμβάνει χώρα με ελλιπή δικαιολογητικά, σύμφωνα με τις παρ. 7 και 8 του άρθρου 21 του ν. 4251/2014, το σχολείο συνεργάζεται με τους γονείς/κηδεμόνες του μαθητή για τη συμπλήρωση αυτών.

Ειδικότερα, το σχολείο:

α) ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες σχετικά με τις ελλείψεις στα έγγραφα και παρατείνει την προθεσμία προσκόμισής τους, σε κάθε περίπτωση όχι πέραν του τριμήνου,

β) υποδεικνύει τους φορείς, όπως αυτοί ορίζονται από σχετικές εγκυκλίους, στους οποίους μπορεί να απευθυνθεί ο ενδιαφερόμενος για τη συμπλήρωση των δικαιολογητικών και υποστηρίζει κατά το δυνατόν τη σχετική διαδικασία,

γ) ενημερώνει πάραυτα τον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σύνολο των σχετικών εκκρεμοτήτων ο οποίος είναι αρμόδιος για την οριστική διευθέτηση του ζητήματος σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς και αρχές της πολιτείας.

12. Οι προερχόμενοι από ιδιωτικά ή ξένα σχολεία που λειτουργούν στην Ελλάδα εγγράφονται στην αντίστοιχη τάξη δημόσιου σχολείου με βάση το Αποδεικτικό Μετεγγραφής που εκδίδεται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου. Η χορήγηση του Αποδεικτικού Μετεγγραφής είναι υποχρεωτική, όταν οι γονείς/κηδεμόνες καταθέσουν σχετική αίτηση.

13. Οι αδήλωτοι μαθητές εγγράφονται εφόσον κατά την κρίση του Διευθυντή ή του Προϊσταμένου του σχολείου έχουν τη νόμιμη ηλικία και στη συνέχεια γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες από τον Διευθυντή και τους γονείς/κηδεμόνες για να εγγραφούν στα Μητρώα και Δημοτολόγια του δήμου. Εάν μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους δεν έχει ρυθμιστεί η εγγραφή στα Δημοτολόγια και Μητρώα των μαθητών αυτών, ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος υποβάλλει στον αρμόδιο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έκθεση για τις ενέργειες που έχουν γίνει για την εγγραφή αδήλωτων μαθητών στην οποία αναφέρεται και το αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών.

14. Στις περιπτώσεις που οι μαθητές ανήκουν σε οικογένειες μετακινούμενων πληθυσμών και δεν έχουν πιστοποιητικό μόνιμης κατοικίας, οι εγγραφές τους δεν παρακωλύονται, και η Διεύθυνση του σχολείου συνεργάζεται με τους τοπικούς φορείς, την τοπική αυτοδιοίκηση, τα ιατροκοινωνικά κέντρα, τη Διεύθυνση Κοινωνικής Πρόνοιας, τα νοσοκομεία, τα ιατρικά κέντρα καθώς και τους φορείς κοινωνικής στήριξης για την έκδοση του Ατομικού Δελτίου Υγείας του μαθητή. Στην περίπτωση αυτή, οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να προσκομίσουν το Ατομικό Δελτίο Υγείας του μαθητή εντός τριμήνου.

15. Στα σχολεία που λειτουργούν σε κοινωφελή ιδρύματα δημόσιας ή ιδιωτικής πρωτοβουλίας οι εγγραφές των μαθητών ορίζονται από το καταστατικό του ιδρύματος. Οι κενές θέσεις μπορούν να συμπληρώνονται από άλλους μαθητές, μετά από έγκριση του αρμόδιου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

16. Στα συστεγαζόμενα σχολεία τα δικαιολογητικά εγγραφής της Α΄ τάξης συγκεντρώνονται από τους Διευθυντές ή τους Προϊστάμενους των σχολείων. Η κατανομή των μαθητών σε τμήματα γίνεται ισομερώς αλφαβητικά και ανά φύλο από επιτροπή που αποτελείται από τους διευθυντές των συστεγαζόμενων σχολείων και έναν εκπαιδευτικό του κάθε σχολείου που ορίζεται από τον οικείο Σύλλογο Διδασκόντων. Η ίδια διαδικασία ακολουθείται για την κατανομή των μαθητών που προέρχονται από μετεγγραφή ανεξάρτητα από το σχολείο του συγκροτήματος στο οποίο απευθύνεται το αποδεικτικό μετεγγραφής ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργία τμημάτων με ίσο αριθμό μαθητών.

17. Η διαδικασία εγγραφής στα πειραματικά δημοτικά σχολεία ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

18. Εγγραφές μαθητών στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης γίνονται σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για τη φοίτηση στις μονάδες αυτές.


Εκτύπωση