edu.klimaka.gr

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Τίτλοι Σπουδών που Πιστοποιούν Παιδαγωγική - Διδακτικής Επάρκεια

ΤΙΤΛΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΟΥ ΠΙΣΤΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΣΕ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

(Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 3430/03-10-2017)

Αρ.Πρωτ.157787/Δ2
Εξασφάλιση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας των πτυχιούχων του Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη: (...)

Διαπιστώνουμε

Την εξασφάλιση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας σε όσους εκ των πτυχιούχων, ακαδημαϊκού έτους εισαγωγής 2015-2016 και εφεξής, του Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης παρακολούθησαν και εξετάστηκαν επιτυχώς σε οκτώ (8) τουλάχιστον διδακτικά αντικείμενα, δύο (2) τουλάχιστον από κάθε μία από τις ακόλουθες θεματικές περιοχές:

1. Θέματα εκπαίδευσης και αγωγής

2. Θέματα μάθησης και διδασκαλίας

3. Ειδική διδακτική και πρακτική άσκηση

οι οποίες εμπεριέχονται στο πρόγραμμα σπουδών του εν λόγω Τμήματος.

Βεβαίωση περί της επιτυχούς παρακολούθησης των ανωτέρω διδακτικών αντικειμένων εκδίδεται αρμοδίως από το Τμήμα.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ


(Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 2281/2017)

Αρ.Πρωτ.103738/Δ2
Εξασφάλιση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας των πτυχιούχων του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη: (...)

Διαπιστώνουμε

Την εξασφάλιση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας σε όσους εκ των πτυχιούχων, ακαδημαϊκού έτους εισαγωγής 2013-2014 και εφεξής, του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης παρακολούθησαν και εξετάστηκαν επιτυχώς σε οκτώ (8) τουλάχιστον διδακτικά αντικείμενα, δύο (2) τουλάχιστον από κάθε μία από τις ακόλουθες θεματικές περιοχές:

1. Θέματα εκπαίδευσης και αγωγής

2. Θέματα μάθησης και διδασκαλίας

3. Ειδική διδακτική και πρακτική άσκηση

οι οποίες εμπεριέχονται στο πρόγραμμα σπουδών του εν λόγω Τμήματος.

Βεβαίωση περί της επιτυχούς παρακολούθησης των ανωτέρω διδακτικών αντικειμένων εκδίδεται αρμοδίως από το Τμήμα.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

 

 

Αρ.Πρωτ.103736/Δ2
Εξασφάλιση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας των πτυχιούχων του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη: (...)

Διαπιστώνουμε

Την εξασφάλιση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας σε όσους εκ των πτυχιούχων, ακαδημαϊκού έτους εισαγωγής 2013-2014 και εφεξής, του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης παρακολούθησαν και εξετάστηκαν επιτυχώς σε οκτώ (8) τουλάχιστον διδακτικά αντικείμενα, δύο (2) τουλάχιστον από κάθε μία από τις ακόλουθες θεματικές περιοχές:

1. Θέματα εκπαίδευσης και αγωγής

2. Θέματα μάθησης και διδασκαλίας

3. Ειδική διδακτική και πρακτική άσκηση

οι οποίες εμπεριέχονται στο πρόγραμμα σπουδών του εν λόγω Τμήματος.

Βεβαίωση περί της επιτυχούς παρακολούθησης των ανωτέρω διδακτικών αντικειμένων εκδίδεται αρμοδίως από το Τμήμα.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

Αρ.Πρωτ.103735/Δ2
Εξασφάλιση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας των πτυχιούχων του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη: (...)

Διαπιστώνουμε

Την εξασφάλιση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας σε όσους εκ των πτυχιούχων, ακαδημαϊκού έτους εισαγωγής 2013-2014 και εφεξής, του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης παρακολούθησαν και εξετάστηκαν επιτυχώς σε οκτώ (8) τουλάχιστον διδακτικά αντικείμενα, δύο (2) τουλάχιστον από κάθε μία από τις ακόλουθες θεματικές περιοχές:

1. Θέματα εκπαίδευσης και αγωγής

2. Θέματα μάθησης και διδασκαλίας

3. Ειδική διδακτική και πρακτική άσκηση

οι οποίες εμπεριέχονται στο πρόγραμμα σπουδών του εν λόγω Τμήματος.

Βεβαίωση περί της επιτυχούς παρακολούθησης των ανωτέρω διδακτικών αντικειμένων εκδίδεται αρμοδίως από το Τμήμα.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

 

 

 


(Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 3815/2016)

Αρ. Πρωτ. 194542 /Δ2
Εξασφάλιση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας των πτυχιούχων των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας: α) Πληροφορικής και β) Πληροφορικής με Εφαρμογές στην Βιοϊατρική του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη: (...)

Διαπιστώνουμε

Την εξασφάλιση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας σε όσους εκ των πτυχιούχων, ακαδημαϊκού έτους εισαγωγής 2013-2014 και εφεξής, των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας:

α) Πληροφορικής και

β) Πληροφορικής με Εφαρμογές στην Βιοϊατρική,

παρακολούθησαν επιτυχώς όλα τα διδακτικά αντικείμενα που εμπίπτουν στις ακόλουθες θεματικές περιοχές:

1. Θέματα εκπαίδευσης και αγωγής

2. Θέματα μάθησης και διδασκαλίας

3. Ειδική διδακτική και πρακτική άσκηση

οι οποίες εμπεριέχονται στο πρόγραμμα σπουδών των εν λόγω Τμημάτων.

Βεβαίωση περί της επιτυχούς παρακολούθησης των ανωτέρω διδακτικών αντικειμένων εκδίδεται αρμοδίως από τα Τμήματα.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩN
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ


(Απόσπασμα από την εγκύκλιο προσλήψεων Αναπληρωτών - Ωρομισθίων Εκπαιδευτικών)

(...)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ

Στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων σχολικού έτους 2017-2018 εξακολουθούν να εφαρμόζονται οι διατάξεις που αφορούν στη διάκριση των πτυχιούχων σε Καθηγητικών και μη Καθηγητικών Σχολών (παρ. 5 του άρθρου 2 του ν.1894/1990, σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 8 του ν.3194/2003) για τους εισαχθέντες πριν το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014.

Ειδικότερα, Καθηγητικές Σχολές νοούνται τα πανεπιστημιακά τμήματα, των οποίων οι πτυχιούχοι διορίζονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με τα άρθρα 12, 13 και 14 του ν.1566/1985, χωρίς την απαίτηση πρόσθετου πτυχίου ή πιστοποιητικού παιδαγωγικής κατάρτισης, σε θέσεις εκπαιδευτικών των κλάδων

- ΠΕ70 Δασκάλων,

- ΝΠΕ60 Νηπιαγωγών

και των κλάδων

ΠΕ01 Θεολόγων,

ΠΕ02 Φιλολόγων,

ΠΕ03 Μαθηματικών,

ΠΕ04 Φυσικών,

ΠΕ05 Γαλλικής Γλώσσας,

ΠΕ06 Αγγλικής Γλώσσας,

ΠΕ07 Γερμανικής Γλώσσας,

ΠΕ08 Καλλιτεχνικών Μαθημάτων,

ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής,

ΠΕ15 Οικιακής Οικονομίας,

ΠΕ16 Μουσικής (ΠΕ16.01, ΠΕ16.02 πτυχιούχων Πανεπιστημίων),

ΠΕ32 Θεατρικών Σπουδών,

ΠΕ33 Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης (ΜΙΘΕ),

ΠΕ34 Ιταλικής Γλώσσας,

ΠΕ40 Ισπανικής Γλώσσας,

οι πτυχιούχοι του Τμήματος Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς, που εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ19 Πληροφορικής Πανεπιστημίων,

καθώς και οι πτυχιούχοι Ανώτερης Σχολής Εκπαιδευτικών Τεχνολόγων Μηχανικών (Α.Σ.Ε.ΤΕ.Μ.) της Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε

. και της Ανωτάτης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) κλάδου ΠΕ17 (παρ. 2 του άρθρου 8 του ν.3194/2003, όπως συμπληρώθηκε και ισχύει

Οι απόφοιτοι των λοιπών Σχολών, πλην των ανωτέρω, που εντάσσονται σε εκπαιδευτικό κλάδο, θεωρούνται απόφοιτοι μη Καθηγητικών Σχολών. Οι πτυχιούχοι των μη Καθηγητικών Σχολών προτάσσονται στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων (κατά τα αναφερθέντα στο ΜΕΡΟΣ Β΄, ΚΕΦ. Α΄, παρ. 4), εφόσον διαθέτουν παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 2 παρ.3 του ν.3848/2010, όπως τροποποιήθηκε, συμπληρώθηκε και ισχύει.

Ειδικότερα, η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια πιστοποιείται :

α) Με βεβαίωση περί επιτυχούς παρακολούθησης ειδικού προγράμματος σπουδών τουλάχιστον εξαμηνιαίας διάρκειας, το οποίο παρέχεται από τμήμα Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) ή από ομάδες συνεργαζόμενων τμημάτων του ίδιου ή περισσότερων Α.Ε.Ι. σε αποφοίτους τμημάτων που έχουν τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Το πρόγραμμα αυτό καταρτίζεται με απόφαση της Συγκλήτου του οικείου Α.Ε.Ι., εγκρίνεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), και αξιολογείται μετά το πρώτο έτος λειτουργίας του, εν συνεχεία δε κάθε τέσσερα έτη, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1 έως 9 του ν. 3374/2005 (Α΄ 189).

β) Με την κατοχή πτυχίου τμήματος Α.Ε.Ι., το πρόγραμμα σπουδών του οποίου εξασφαλίζει την προς τούτο αναγκαία θεωρητική κατάρτιση και πρακτική εξάσκηση και οι απόφοιτοι του οποίου έχουν τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Προϋπόθεση αποτελεί η ύπαρξη μέσα στο πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος διδακτικών αντικειμένων που εμπίπτουν στις ακόλουθες θεματικές περιοχές: 1. Θέματα εκπαίδευσης και αγωγής. 2. Θέματα μάθησης και διδασκαλίας. 3. Ειδική διδακτική και πρακτική άσκηση. Το πρόγραμμα σπουδών αξιολογείται στο πλαίσιο της αξιολόγησης του Τμήματος. Για την εξασφάλιση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας από το εν λόγω πτυχίο, εκδίδεται διαπιστωτική απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση της Συγκλήτου του οικείου Α.Ε.Ι. και γνώμη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Η διαπιστωτική πράξη διατηρεί την ισχύ της και δεν χρήζει ανανέωσης, εκτός αν μεταβληθεί, ως προς την παρεχόμενη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, το πρόγραμμα σπουδών με βάση το οποίο η διαπιστωτική πράξη εκδόθηκε.

γ) Με την κατοχή πτυχίου Παιδαγωγικών Τμημάτων Α.Ε.Ι. (Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης, Τμημάτων Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Τμημάτων Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας, Τμημάτων Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής και Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής).

δ) Με την κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή διδακτορικού διπλώματος στις επιστήμες της αγωγής.

ε) Με την κατοχή παιδαγωγικού πτυχίου της Παιδαγωγικής Τεχνικής Σχολής (ΠΑΤΕ.Σ.) ή της Ανωτέρας Σχολής Εκπαιδευτικών Τεχνολόγων Μηχανικών (Α.Σ.Ε.ΤΕ.Μ.) της πρώην Σχολής Εκπαιδευτικών Λειτουργών Επαγγελματικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε.) ή της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.).

στ) Με την κατοχή πτυχίου Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.)

Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με το άρθρο 2, παρ.4, του ν. 3848/2010, τα πτυχία που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά εφόσον έχουν αναγνωρισθεί ως ισότιμα και αντίστοιχα από το Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.)/ Διαπανεπιστημιακό Κέντρο Αναγνώρισης Τίτλων Σπουδών της Αλλοδαπής (ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α.) σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις. Οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών και τα διδακτορικά διπλώματα που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά εφόσον έχουν αναγνωρισθεί ως ισότιμα από το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις και συνοδεύονται από βεβαίωση του ότι το γνωστικό αντικείμενό τους εμπίπτει στις επιστήμες της αγωγής.

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 38/2010 (ΦΕΚ 78 Α΄/25.05.2010) η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια πιστοποιείται με πράξη αναγνώρισης του επαγγελματικού προσόντος του καθηγητή Β/θμιας Εκπ/σης συγκεκριμένου κλάδου από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π), δεδομένου ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την έκδοσή της εκ μέρους του Σ.Α.Ε.Π. είναι η πλήρης ακαδημαϊκή και παιδαγωγική επάρκεια του αιτούντος

Με βάση τα προαναφερθέντα, προσδίδουν παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια:

Α. Οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών στους οποίους αναγράφεται ρητώς το πεδίο «επιστήμες της Αγωγής».

Επιπλέον, έχουν εγκριθεί και πιστοποιούν την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια τα κάτωθι Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών (ΜΠΣ), το περιεχόμενο των οποίων εντάσσεται, επίσης, στο επιστημονικό πεδίο των επιστημών της Αγωγής:

α) Στο άρθρο 37 παρ. 7 του ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄/17-09-2013) προβλέπεται ότι «Ο παρεχόμενος από το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών του εγκεκριμένου Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών “Σπουδές στην Εκπαίδευση” εντάσσεται στους μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών στις επιστήμες της αγωγής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περίπτωση δ΄ της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 3848/2010 “Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού, καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις” (Α΄ 71)».

β) Από την αριθμ. 90893/Γ1/5-7-2013 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1686 Β΄/9-7-2013), η οποία εκδόθηκε μετά την αριθμ.19/3-6-2013 Πράξη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Εκπ/κής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), προκύπτει ότι τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπ/σης (Π.Τ.Δ.Ε.) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) στους Τομείς με τις ακόλουθες κατευθύνσεις ανά τομέα:

Α. Τομέας Επιστημών της Αγωγής:
• «Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική» (Διδακτική- Προγράμματα Σπουδών, Εκπαίδευση ενηλίκων, Συνεχιζόμενη εκπαίδευση και δια βίου μάθηση)
• «Συγκριτική Παιδαγωγική» με ειδίκευση σε ζητήματα ποιότητας της εκπαίδευσης
• «Κοινωνιοβιολογία, Νευροεπιστήμες και Εκπαίδευση»

Β. Τομέας Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας:
• «Ειδική Αγωγή, Λογοθεραπεία-Συμβουλευτική»

Γ. Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών:
• «Διδακτική της Γλώσσας-Λογοτεχνία-Θέατρο και Εκπαίδευση».
• «Ιστορία και διδακτική της ιστορίας-Λαογραφία και πολιτισμός».
• «Κοινωνιολογία της Εργασίας: πολιτικές Αγοράς Εργασίας-Μειονότητες-Παιδική Ηλικία».

Δ. Τομέας Μαθηματικών και Πληροφορικής:
• «Μαθηματικά στην Εκπαίδευση (Ιστορία, Φιλοσοφία και Διδακτική των Μαθηματικών)».
• «Πληροφορική στην Εκπαίδευση».

Ε. Τομέας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος:
• «Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση».

Στ. Σύμπραξη ΠΤΔΕ-ΤΕΙ Πειραιά:
• «Εκπαιδευτική Τεχνολογία και ανάπτυξη Ανθρώπινων Πόρων»

πληρούν τις προϋποθέσεις κατοχύρωσης παιδαγωγικής επάρκειαςγια τους κατόχους του αντίστοιχου μεταπτυχιακού τίτλου.

γ) Επιπλέον, σύμφωνα με την αριθμ. Φ.12/733/1615520/Γ1/29.10.2013 Υ.Α. (ΦΕΚ 2907 Β΄/18.11.2013), τα Μεταπτυχιακά του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου στα Προγράμματα:

1. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων,

2. Φύλο και νέα εκπαιδευτικά και εργασιακά περιβάλλοντα στην κοινωνία της πληροφορίας,

3. Περιβαλλοντική εκπαίδευση και

4. Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό,

πληρούν τις προϋποθέσεις κατοχύρωσης παιδαγωγικής επάρκειας για τους κατόχους του αντίστοιχου μεταπτυχιακού τίτλου, μόνον για όσους έχουν επιτυχώς αποφοιτήσει μέχρι σήμερα καθώς και για όσους ενεγράφησαν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013−2014 και θα αποφοιτήσουν επιτυχώς.

Επίσης, με την αριθμ. 128075/Δ1/2-8-2016 (ΦΕΚ 2780 Β΄/5-9-2016) Υ.Α τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών των ίδιων ως άνω τμημάτων, με τίτλο:
• Νέες Μορφές Εκπαίδευσης και Μάθησης
• Διδακτική Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση: Διεπιστημονική προσέγγιση
• Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό
• Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων
• Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
πληρούν τις προϋποθέσεις για την πιστοποίηση παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας για τους κατόχους των αντίστοιχων μεταπτυχιακών τίτλων, για όσο χρονικό διάστημα ισχύουν τα συγκεκριμένα Προγράμματα Σπουδών, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 3 περ. δ΄ του Ν. 3848/2010 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 36 παρ.2 τροποποιήθηκε με το άρθρο 36 παρ.22 του Ν. 4186/2013.

δ) Τέλος, με την αριθμ. 117295/Γ2/24-07-2014 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 2148 Β΄/5-08-2014), το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διδακτική της Τεχνολογίας και Ψηφιακά Συστήματα» με κατεύθυνση «Ηλεκτρονική Μάθηση» του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς απονέμει μεταπτυχιακό τίτλο η κατοχή του οποίου πληροί τις νόμιμες προϋποθέσεις εξασφάλισης παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας (άρθρο 2 παρ. 3 περ. Δ’. 3848/2010 και άρθρο 36 παρ. 22 του ν.4186/2013).

ε) Με την αριθμ. 138465/Γ2/03-09-2014 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 2433 Β΄/12-09-2014), «το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου» του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο εγκρίθηκε με την υπ’ αριθ. Β7/22/17−01−1994 υπουργική απόφαση, όπως αυτή τροποποιήθηκε και ισχύει, απονέμει μεταπτυχιακό τίτλο η κατοχή του οποίου πληροί τις νόμιμες προϋποθέσεις πιστοποίησης παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 3 περ. δ΄ του ν. 3848/2010, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 36 παρ.22 του ν. 4186/2013.»

στ) Με την αριθμ. Φ.12/547/139457/Γ1/8-9-2014 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 2462 Β΄/16-09-2014) διαπιστώνεται ότι «τα Μεταπτυχιακά του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Τ.Ε.Α.Π.Η.) του Ε.Κ.Π.Α. στα Προγράμματα: 1. Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα, 2. Ειδική Αγωγή, 3. Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση, πληρούν τις προϋποθέσεις για την κατοχύρωση παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας για τους κατόχους του αντίστοιχου μεταπτυχιακού τίτλου».

ζ) Με την αριθμ. 79927/Δ2/18-05-2016 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ ΦΕΚ 1527 Β΄/30-05-2016), το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Κοινωνική και Εκπαιδευτική Πολιτική» με κατεύθυνση «Εκπαιδευτικά Προγράμματα και Υλικό: Τυπική, Άτυπη και Από Απόσταση Εκπαίδευση (Συμβατικές και e-Μορφές)», Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, το οποίο εγκρίθηκε με την υπ ́ αριθμ. 24875/Β7/16-04-2007 υπουργική απόφαση, όπως αυτή αντικαταστάθηκε και ισχύει, απονέμει μεταπτυχιακό τίτλο η κατοχή του οποίου πληροί τις νόμιμες προϋποθέσεις πιστοποίησης παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 3 περ. δ ́ του ν. 3848/2010, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 36 παρ. 22 του ν. 4186/2013.

η) Με την αριθμ. 128082/Δ1/2-8-2016 Υ.Α. (ΦΕΚ 2676 Β΄/29-8-2016) «Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με τίτλο: «Ιστορία, Τοπική Ιστορία Έρευνα και Διδακτική» πληροί τις προϋποθέσεις για την πιστοποίηση παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας για τους κατόχους του αντίστοιχου μεταπτυχιακού τίτλου, για όσο χρονικό διάστημα ισχύει το συγκεκριμένο Πρόγραμμα Σπουδών, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 3 περ. δ' του Ν. 3848/2010 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 36 παρ. 22 του Ν. 4186/2013».

Β.Τα κάτωθι προγράμματα σπουδών, καθώς και τα ειδικά προγράμματα τουλάχιστον εξαμηνιαίας διάρκειας (περ. α΄ και β΄ της παρ. 3 του άρθρ. 2 του ν.3848/2010, όπως ισχύουν):

α) Με την αριθμ. 39460/Γ2/21-3-2013 Υ.Α. (ΦΕΚ 689 Β΄/26-3-2013), «το Πρόγραμμα Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης του Οικονομικού Παν/μίου Αθηνών (ΟΠΑ)πληροί όλες τις προβλεπόμενες αναγκαίες επιστημονικές και διοικητικές προδιαγραφές και ως εκ τούτου εξασφαλίζει παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια (άρθρο 2 παρ. 3 περ. β ν. 3848/2010)».

β) Σύμφωνα με την αριθμ. 17785/Γ2/07.02.2014 Υ.Α. (ΦΕΚ 378 Β΄/18.02.2014), «το Πρόγραμμα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας Αποφοίτων Πανεπιστημιακών Τμημάτων, του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης, πληροί τις προβλεπόμενες από το νόμο προϋποθέσεις (παρ. 3 περ. α΄ του άρθρου 2 του ν.3848/2010, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 22 περ. α΄ του άρθρου 36 του ν.4186/2013)».

γ) Με την αριθμ. 110507/Γ2/15-07-2014 Υ.Α.(ΦΕΚ 2030 Β΄/25-07-2014), «το Ειδικό Πρόγραμμα Σπουδών Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, το οποίο παρέχεται με τη συνεργασία των Τμημάτων: α) Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, β) Φιλολογίας και γ) Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, πληροί τις προϋποθέσεις για την απονομή πιστοποίησης παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ.3 περ. α’ του Ν.3848/2010, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 36 παρ. 22 περ. α’ του Ν.4186/2013».

δ) Σύμφωνα με την αριθμ. 115139/Γ2/22-07-2014 Υ.Α. (ΦΕΚ 2073 Β΄/30-07-2014), «το Ειδικό Πρόγραμμα Σπουδών Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, το οποίο παρέχεται από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, καθώς το πρόγραμμα σπουδών του Προγράμματος, όπως αυτό καταρτίστηκε κατά τα οριζόμενα στο πρακτικό, και το προσάρτημα αυτού, της υπ’ αριθμ. 2855/13-02-2013 (θέμα 2ο) συνεδρίασης της Συγκλήτου του Α.Π.Θ., πληροί τις προϋποθέσεις για την απονομή πιστοποίησης παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 3 περ. α’ του Ν. 3848/2010, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 36 παρ. 22 περ. α’ του Ν. 4186/2013».  

ε) Με την αριθμ. 133978/Δ2/17-8-2016 Υ.Α. (ΦΕΚ 2816 Β΄/7-9-2016) το «Ειδικό Πρόγραμμα Σπουδών Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας» το οποίο παρέχεται από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, καθώς το πρόγραμμα σπουδών του Προγράμματος πληροί τις προϋποθέσεις για την απονομή πιστοποίησης παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας».

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ:
Σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 9 του ν. 3848/2010, όπως ισχύει «6. Οι διατάξεις των παραγράφων 2, 3 και 4 του άρθρου 2 εφαρμόζονται σε όσους εισάγονται σε Τμήματα Α.Ε.Ι. κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013 - 2014 και εφεξής. Για όσους έχουν εισαχθεί σε Τμήματα Α.Ε.Ι. πριν την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2013 - 2014 για τη συμμετοχή τους στους διαγωνισμούς για την κατάρτιση πίνακα κατάταξης εκπαιδευτικών κατά κλάδο και ειδικότητα με σκοπό το διορισμό ή την πρόσληψή τους στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ισχύουν οι κείμενες, πριν την ισχύ του ν. 3848/2010 κατά τη δημοσίευση του παρόντος διατάξεις.» Ως εκ τούτου, για τους υποψηφίους που εισήχθησαν σε Τμήματα Α.Ε.Ι. κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013 - 2014 και εφεξής απαιτείται η προσκόμιση πιστοποιητικού παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας [βλ. Παράρτημα III- ΠΤΥΧΙΑ ΑΕΙ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ (για εισαχθέντες σε ΑΕΙ κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 και εφεξής)].

Σχετικά με την παιδαγωγική επάρκεια αναφέρονται και στο Παράρτημα II - ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ, ενώ, διευκρινίσεις για την παιδαγωγική επάρκεια περιλαμβάνονται, επίσης, στις Παρατηρήσεις του Παραρτήματος I. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ.


ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΑΝΠΛΗΡΩΤΩΝ - ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΤΙΤΛΟΣ

ΦΟΡΕΑΣ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ/ ΣΧΕΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ

ΦΕΚ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ Υ.Α.

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα "Φύλο και νέα εκπαιδευτικά και εργασιακά περιβάλλοντα στην κοινωνία της πληροφορίας"

Πανεπιστήμιο Αιγαίου / Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπ/κού Σχεδιασμού

Φ.12/733/1615520/Γ1/29-10-2013

ΦΕΚ2907Β΄/18-11-2013

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα "Περιβαλλοντική εκπαίδευση "

Πανεπιστήμιο Αιγαίου / Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπ/κού Σχεδιασμού

Φ.12/733/1615520/Γ1/29-10-2013 &
128075/Δ1/2-8-2016

ΦΕΚ2907Β΄/18-11-2013 & 2780Β΄/5-9-2016

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα "Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό"

Πανεπιστήμιο Αιγαίου / Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπ/κού Σχεδιασμού

Φ.12/733/1615520/Γ1/29-10-2013 &
128075/Δ1/2-8-2016

ΦΕΚ2907Β΄/18-11-2013 & 2780Β΄/5-9-2016

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα "Νέες Μορφές Εκπαίδευσης και Μάθησης"

Πανεπιστήμιο Αιγαίου / Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπ/κού Σχεδιασμού

128075/Δ1/2-8-2016

ΦΕΚ2780Β΄/5-9-2016

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα "Διδακτική Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση: Διεπιστημονική προσέγγιση"

Πανεπιστήμιο Αιγαίου / Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπ/κού Σχεδιασμού

128075/Δ1/2-8-2016

ΦΕΚ2780Β΄/5-9-2016

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Διδακτικήτης Τεχνολογίας και Ψηφιακά Συστήματα» με κατεύθυνση «Ηλεκτρονική Μάθηση»

Πανεπιστήμιο Πειραιώς / Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων

117295/Γ2/24-07-2014

ΦΕΚ2148Β’/5-08-2014

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα /«Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου»

Ε.Κ.Π.Α / Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και  Ψυχολογίας

138465/Γ2/03-09-2014

ΦΕΚ2433Β’/12-09-2014

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα "Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα"

Ε.Κ.Π.Α / Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Τ.Ε.Α.Π.Η.)

Φ.12/547/139457/Γ1/8-9-2014

ΦΕΚ2462Β’/16-09-2014

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα "Ειδική Αγωγή"

Ε.Κ.Π.Α / Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Τ.Ε.Α.Π.Η.)

Φ.12/547/139457/Γ1/8-9-2014

ΦΕΚ2462 Β’/16-09-2014

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα "Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση"

Ε.Κ.Π.Α / Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Τ.Ε.Α.Π.Η.)

Φ.12/547/139457/Γ1/8-9-2014

ΦΕΚ2462Β’/16-09-2014

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Κοινωνική και Εκπαιδευτική Πολιτική» με κατεύθυνση «Εκπαιδευτικά Προγράμματα και Υλικό: Τυπική, Άτυπη και Από Απόσταση Εκπαίδευση (Συμβατικές και e-Μορφές)»

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου / Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής

79927/Δ2/18-05-2016

ΦΕΚ1527Β΄/30-05-2016

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Ιστορία, Τοπική Ιστορία Έρευνα καιΔιδακτική»

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας/ Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

128082/Δ1/2-8-2016

ΦΕΚ2676Β΄/29-8-2016

Πρόγραμμα Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης

Οικονομικό Παν/μιο Αθηνών (ΟΠΑ)

39460/Γ2/21-3-2013

ΦΕΚ689Β΄/26-3-2013

Πρόγραμμα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας

Πανεπιστήμιο Κρήτης/ Σχολή Επιστημών Αγωγής /Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπ/σης

17785/Γ2/07-02-2014

ΦΕΚ378Β΄/18-02-2014

Ειδικό Πρόγραμμα Σπουδών Παιδαγωγικής και  Διδακτικής Επάρκειας

Ε.Κ.Π.Α/ Τμήματα: Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας- Φιλολογίας-Ιστορίας και Αρχαιολογίας

110507/Γ2/15-07-2014

ΦΕΚ2030 Β΄/25-07-2014

Ειδικό Πρόγραμμα Σπουδών Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

115139/Γ2/22-07-2014

ΦΕΚ2073Β΄/30-07-2014

Ειδικό Πρόγραμμα Σπουδών Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας

Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

133978/Δ2/17-8-2016

ΦΕΚ2816Β΄/7-9-2016

Πράξη αναγνώρισης του επαγγελματικού προσόντος του καθηγητή Β/θμιας Εκπ/σης συγκεκριμένου κλάδου

Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π)

Π.Δ.38/2010

ΦΕΚ78Α΄/25-05-2010

Πτυχίο της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης

Ε.Π.Α.Θ.

άρθρο 66, παρ.2 του ν.4310/2014

ΦΕΚ258 Α΄/8-12-2014


ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙII. ΠΤΥΧΙΑ ΑΕΙ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ (αρ.2 παρ.3 περ.β΄ ν. 3848/2010) (για εισαχθέντες σε ΑΕΙ κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 και εφεξής)

ΦΟΡΕΑΣ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ

ΦΕΚ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ Υ.Α.

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Δ.Π.Θ.)/ Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας

208496/Δ2/22-12-2014

ΦΕΚ3637Β’/31-12-2014

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Δ.Π.Θ.)/ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.)

208494/Δ2/22-12-2014

ΦΕΚ3637Β’/31-12-2014

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Δ.Π.Θ.)/ Τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας

90193/Δ2/02-06-2016

ΦΕΚ1745Β’/15-06-2016

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) / Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

212285/Δ2/30-12-2014

ΦΕΚ3685Β’/31-12-2014

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) / Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

171121/Γ2/22-10-2014

ΦΕΚ2977Β’/04-11-2014

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) / Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας

212286/Δ2/30-12-2014

ΦΕΚ3685Β’/31-12-2014

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) / Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.)

90189/Δ2/02-06-2016

ΦΕΚ1762Β’/16-06-2016

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) /Τμήμα Θεατρικών Σπουδών

1536/Δ2/08-01-2015

ΦΕΚ82Β’/19-01-2015

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) / Τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας

1535/Δ2/08-01-2015

ΦΕΚ82Β’/19-01-2015

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) / Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας

131801/Γ2/20-08-2014

ΦΕΚ2433Β’/12-09-2014

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) / Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

171118/Γ2/22-10-2014

ΦΕΚ2986Β’/05-10-2014

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) / Τμήμα Μουσικών Σπουδών

1530/Δ2/08-01-2015

ΦΕΚ82Β’/19-01-2015

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) / Τμήμα Φιλολογίας

131803/Γ2/20-08-2014

ΦΕΚ2433Β’/12-09-2014

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας(Π.Θ.) /Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.)

212287/Δ2/30-12-2014

ΦΕΚ3685Β’/31-12-2014

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Π.Θ.) /Τμήμα Πληροφορικής

194542/Δ2/15-11-2016

ΦΕΚ3815Β’/28-11-2016

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας(Π.Θ.) /Τμήμα Πληροφορικής με Εφαρμογές στην Βιοϊατρική

194542/Δ2/15-11-2016

ΦΕΚ3815Β’/28-11-2016

 


(Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 2492/2017)

Αριθμ. 114169/Δ2
Εξασφάλιση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας των πτυχιούχων των Τμημάτων Θεολογίας και Κοινωνικής Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.


Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,
ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 3 περ. β΄ του Ν. 3848/2010 (Α΄ 71) «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις», όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 36 παρ. 22 περ. β΄ του Ν. 4186/2013 (Α΄ 193).
2. Τις διατάξεις του άρθρου 36 παρ. 22 περ. ε του Ν. 4186/2013 (Α΄ 193).
3. Τις διατάξεις του άρθρου 2 του Ν. 3966/2011 (Α΄ 118) «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις».
4. Τις διατάξεις του Π.Δ. 125/2016 (Α΄ 210) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
5. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (Α΄ 98).
6. Τα με αρ. πρωτ. 1617023406 & 1617023407/05-04-2017 έγγραφα της Γραμματείας Συγκλήτου του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών σχετικά με την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια αποφοίτων των Τμημάτων Θεολογίας και Κοινωνικής Θεολογίας, όπως ΑΠΟΦΑΣΗ [2] διατυπώνονται στο Απόσπασμα πρακτικών Πανεπιστημιακής Συγκλήτου της συνεδρίας της 16-03-2017 (12η συνεδρία ακαδημαϊκού έτους 2016-17).
7. Την υπ’ αριθμ. 22/26-05-2017 Πράξη του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
8. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για τις δαπάνες που καλύπτονται από αυτόν, σύμφωνα με την με αριθ. πρωτ. 116035/Β1/10-07-2017 εισήγηση του άρθρου 24 του Ν. 4270/2014 (Α΄ 143), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 10 παρ. 6 του Ν. 4337/2015 (Α΄ 129) της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Διαπιστώνουμε

Την εξασφάλιση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας σε όσους εκ των πτυχιούχων, ακαδημαϊκού έτους εισαγωγής 2013-2014 και εφεξής, των Τμημάτων Θεολογίας και Κοινωνικής Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών παρακολούθησαν και εξετάστηκαν επιτυχώς στα οκτώ (8) διδακτικά αντικείμενα που εμπίπτουν στις ακόλουθες θεματικές περιοχές:

  1. Θέματα εκπαίδευσης και αγωγής
  2. Θέματα μάθησης και διδασκαλίας
  3. Ειδική διδακτική και πρακτική άσκηση

οι οποίες εμπεριέχονται στο πρόγραμμα σπουδών των εν λόγω Τμημάτων.

Βεβαίωση περί της επιτυχούς παρακολούθησης των ανωτέρω διδακτικών αντικειμένων εκδίδεται αρμοδίως από τα Τμήματα.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ


Αρ.Πρωτ.12310/Δ2/29-01-2014/ΥΠΑΙΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΡΟΣ/ΚΟΥ
Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ EΚΠ/ΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣ/ΚΟΥ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Α
Πληροφορίες: Ε. Καρδαμίτση
Τηλέφωνο: 210-3443624
FAX: 210.3442867

Θέμα: «Ισοδύναμος τίτλος προς πτυχίο Παιδαγωγικών Σπουδών ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ ή Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας της ΑΣΠΑΙΤΕ ».
Σχετ.: η αριθμ. 7414/Δ2 κ.υ.α. (ΦΕΚ 115 Β΄/ 24-01-2014) «Καθορισμός πρόσθετων κριτηρίων επιλογής και κατάταξης προσωπικού της Β/θμιας εκπαίδευσης που έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα κατ’ εφαρμογή του άρθρου 82του Ν.4172/2013 (Α΄167)».

Αναφορικά με το πρόσθετο ειδικό κριτήριο 1Β της ανωτέρω σχετικής, σας γνωρίζουμε ότι ισοδύναμοι τίτλοι κατά τα ανωτέρω, που παρέχουν πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια στους κατόχους τους για διορισμό ή πρόσληψη στη Δ/θμια Εκπ/ση, είναι οι ακόλουθοι:

1. Σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. 3 και το άρθρο 9 παρ. 6 του ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71 Α΄), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 22 του άρθρου 36 του ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄):

α) Βεβαίωση περί επιτυχούς παρακολούθησης ειδικού προγράμματος σπουδών τουλάχιστον εξαμηνιαίας διάρκειας, το οποίο παρέχεται από τμήμα Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) ή από ομάδες συνεργαζόμενων τμημάτων του ίδιου ή περισσότερων Α.Ε.Ι. σε αποφοίτους τμημάτων που έχουν τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Το πρόγραμμα αυτό καταρτίζεται με απόφαση της Συγκλήτου του οικείου Α.Ε.Ι., εγκρίνεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), και αξιολογείται μετά το πρώτο έτος λειτουργίας του, εν συνεχεία δε κάθε τέσσερα έτη, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1 έως 9 του ν. 3374/2005 (Α΄ 189).

β) Πτυχίο τμήματος Α.Ε.Ι., το πρόγραμμα σπουδών του οποίου εξασφαλίζει την προς τούτο αναγκαία θεωρητική κατάρτιση και πρακτική εξάσκηση και οι απόφοιτοι του οποίου έχουν τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Προϋπόθεση αποτελεί η ύπαρξη μέσα στο πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος διδακτικών αντικειμένων που εμπίπτουν στις ακόλουθες θεματικές περιοχές:
1. Θέματα εκπαίδευσης και αγωγής.
2. Θέματα μάθησης και διδασκαλίας.
3. Ειδική διδακτική και πρακτική άσκηση.

Το πρόγραμμα σπουδών αξιολογείται στο πλαίσιο της αξιολόγησης του Τμήματος. Για την εξασφάλιση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας από το εν λόγω πτυχίο, εκδίδεται διαπιστωτική απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση της Συγκλήτου του οικείου Α.Ε.Ι. και γνώμη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Η διαπιστωτική πράξη διατηρεί την ισχύ της και δεν χρήζει ανανέωσης, εκτός αν μεταβληθεί, ως προς την παρεχόμενη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, το πρόγραμμα σπουδών με βάση το οποίο η διαπιστωτική πράξη εκδόθηκε.

γ) Πτυχίο Παιδαγωγικών Τμημάτων Α.Ε.Ι. (Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης, Τμημάτων Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Τμημάτων Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας, Τμημάτων Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής).

δ) Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ή διδακτορικό δίπλωμα στις επιστήμες της αγωγής.

ε) Πτυχίο καθηγητικών σχολών.
Σημειώνεται ότι Καθηγητικές σχολές κατά την έννοια των διατάξεων της παρ.5 του άρθρου 2 του ν.1894/1990 (ΦΕΚ 110 Α΄), σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 8 του ν.3194/2003 (ΦΕΚ 267/20-11-2003 τ.Α΄), για τους διορισμούς εκπαιδευτικών και τις προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών από το έτος 2004 και εφεξής, νοούνται τα πανεπιστημιακά τμήματα, των οποίων οι πτυχιούχοι διορίζονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με τα άρθρα 12, 13 και 14 του ν.1566/1985, χωρίς την απαίτηση πρόσθετου πτυχίου ή πιστοποιητικού παιδαγωγικής κατάρτισης, σε θέσεις εκπαιδευτικών των κλάδων
- ΠΕ70 Δασκάλων,
- ΠΕ60 Νηπιαγωγών και των κλάδων
- ΠΕ01 Θεολόγων,
- ΠΕ02 Φιλολόγων,
- ΠΕ03 Μαθηματικών,
- ΠΕ04 Φυσικών,
- ΠΕ05 Γαλλικής Γλώσσας,
- ΠΕ06 Αγγλικής Γλώσσας,
- ΠΕ07 Γερμανικής Γλώσσας,
- ΠΕ08 Καλλιτεχνικών Μαθημάτων,
- ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής,
- ΠΕ15 Οικιακής Οικονομίας,
- ΠΕ16 Μουσικής (ΠΕ16.01, ΠΕ16.02 πτυχιούχων Πανεπιστημίων),
- ΠΕ32 Θεατρικών Σπουδών,
- ΠΕ33 Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης (ΜΙΘΕ),
- ΠΕ34 Ιταλικής Γλώσσας,
- ΠΕ40 Ισπανικής Γλώσσας και του κλάδου
- ΠΕ19 Πληροφορικής Πανεπιστημίων,
- οι πτυχιούχοι του Τμήματος Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς, καθώς και
- η Ανώτερη Σχολή Εκπαιδευτικών Τεχνολόγων Μηχανικών (Α.Σ.Ε.ΤΕ.Μ.) της Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε. και
- η Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)
για διορισμό εκπαιδευτικών στον κλάδο ΠΕ17 (παρ.2 του άρθρου 8 του ν.3194/2003, όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 18 του ν. 3404/2005 (ΦΕΚ 260/17.10.2005 τ. Α΄), παρ. 3 του άρθρου 1 του ν.3687/2008 (159 Α) και παρ.1 του άρθρου 39, του ν. 3794/2009 (156 Α)».

2. Επιπλέον:

α) Στο άρθρο 37 παρ. 7 του ν. 4186/2013 προβλέπεται ότι «Ο παρεχόμενος από το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών του εγκεκριμένου Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών “Σπουδές στην Εκπαίδευση” εντάσσεται στους μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών στις επιστήμες της αγωγής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περίπτωση δ΄ της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 3848/2010 “Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού, καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις” (Α΄ 71)».

β) Από την αριθμ. 90893/Γ1/5-7-2013 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1686 Β/9-7-2013), η οποία εκδόθηκε μετά την αριθμ.19/3-6-2013 Πράξη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Εκπ/κής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), προκύπτει ότι τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπ/σης (Π.Τ.Δ.Ε.) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) στους Τομείς με τις ακόλουθες κατευθύνσεις ανά τομέα:
Α. Τομέας Επιστημών της Αγωγής:
• «Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική» (Διδακτική- Προγράμματα Σπουδών, Εκπαίδευση ενηλίκων, Συνεχιζόμενη εκπαίδευση και δια βίου μάθηση)
• «Συγκριτική Παιδαγωγική» με ειδίκευση σε ζητήματα ποιότητας της εκπαίδευσης
• «Κοινωνιοβιολογία, Νευροεπιστήμες και Εκπαίδευση»
Β. Τομέας Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας:
• «Ειδική Αγωγή, Λογοθεραπεία-Συμβουλευτική»
Γ. Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών:
• «Διδακτική της Γλώσσας-Λογοτεχνία-Θέατρο και Εκπαίδευση».
• «Ιστορία και διδακτική της ιστορίας-Λαογραφία και πολιτισμός».
• «Κοινωνιολογία της Εργασίας: πολιτικές Αγοράς Εργασίας-Μειονότητες-Παιδική Ηλικία».
Δ. Τομέας Μαθηματικών και Πληροφορικής:
• «Μαθηματικά στην Εκπαίδευση (Ιστορία, Φιλοσοφία και Διδακτική των Μαθηματικών)».
• «Πληροφορική στην Εκπαίδευση».
Ε. Τομέας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος:
• «Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση».
Στ. Σύμπραξη ΠΤΔΕ-ΤΕΙ Πειραιά:
• «Εκπαιδευτική Τεχνολογία και ανάπτυξη Ανθρώπινων Πόρων»,
πληρούν τις προϋποθέσεις κατοχύρωσης παιδαγωγικής επάρκειας για τους κατόχους του αντίστοιχου μεταπτυχιακού τίτλου.

γ) Σύμφωνα με την αριθμ. 39460/Γ2/21-3-2013 υ. α. (ΦΕΚ 689 Β), το Πρόγραμμα Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης του Οικονομικού Παν/μίου Αθηνών (ΟΠΑ) πληροί όλες τις προβλεπόμενες αναγκαίες επιστημονικές και διοικητικές προδιαγραφές και ως εκ τούτου εξασφαλίζει παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια (άρθρο 2 παρ. 3 περ. β ν. 3848/2010).

δ) Σύμφωνα με την αριθμ. Φ.12/733/1615520/Γ1 Υ.Α. (ΦΕΚ 2907 β΄/2013), τα Μεταπτυχιακά του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου στα Προγράμματα:
1. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων,
2. Φύλο και νέα εκπαιδευτικά και εργασιακά περιβάλλοντα στην κοινωνία της πληροφορίας,
3. Περιβαλλοντική εκπαίδευση και
4. Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό,
πληρούν τις προϋποθέσεις κατοχύρωσης παιδαγωγικής επάρκειας για τους κατόχους του αντίστοιχου μεταπτυχιακού τίτλου, μόνον για όσους έχουν επιτυχώς αποφοιτήσει μέχρι σήμερα καθώς και για όσους ενεγράφησαν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013−2014 και θα αποφοιτήσουν επιτυχώς.

Η ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΓΕΝΙΚΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ

ΕΥΔΟΚΙΑ ΚΑΡΔΑΜΙΤΣΗ