edu.klimaka.gr

8ος Μαθητικός Διαγωνισμός Μουσείου Ιστορίας ΕΚΠΑ 2023 2024

8ος ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ 2023-2024

Εθνικόν και Καποδιστριακόν
Πανεπιστήμιον Αθηνών

Μουσείο Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών
Θόλου 5, Πλάκα, Τ.Κ. 105 56, Τηλ. 210 368 9500 – 10
e-mail: museum(ΣΤΟ)uoa.gr
www.historymuseum.uoa.gr
Πληροφορίες: Φαίη Τσίτου τηλ. 210 3689506 (12:00-15:00)
www.historymuseum.uoa.gr/sxoleia.htm

8ος ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ (2023-2024)
Τα εκθέματα του μουσείου μέσα από τα μάτια των μαθητών

Το Μουσείο Ιστορίας σε συνεργασία με τo Μουσείο Ζωολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), διοργανώνει τον 8ο Μαθητικό Διαγωνισμό. Ο διαγωνισμός διεξάγεται είτε με φυσική παρουσία, είτε διαδικτυακά και απευθύνεται σε μαθητές Γ΄ Γυμνασίου και Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου όλων των σχολείων της χώρας.

ΓΕΝΙΚΟ ΘΕΜΑ:
Η επίδραση της κλιματικής αλλαγής στα οικοσυστήματα του πλανήτη μας

Ολοένα και συχνότερα, οι άνθρωποι παρατηρούν με έκπληξη ακραία και ασταθή κλιματικά φαινόμενα (αύξηση της παγκόσμιας θερμοκρασίας, κύματα καύσωνα, ξηρασίες, αιφνίδιες και έντονες βροχοπτώσεις, πλημμύρες) που έχουν επιπτώσεις στην καθημερινότητά τους και συχνά απειλούν την περιουσία, την υγεία, ή ακόμα και την ίδια τους τη ζωή. Ωστόσο, πολλοί είναι αυτοί που δεν αντιλαμβάνονται παρά μόνο την κορυφή του παγόβουνου, ενώ το πραγματικά κρίσιμο ζήτημα για την ανθρωπότητα και το μέλλον της, είναι η συνεχής, ευρύτερη και βαθύτερη επίδραση της κλιματικής αλλαγής στα χερσαία και θαλάσσια οικοσυστήματα1 του πλανήτη μας.

Εδώ και δεκαετίες, η επιστημονική κοινότητα (περιβαλλοντολόγοι, γεωλόγοι, μετεωρολόγοι, βιολόγοι, ωκεανολόγοι) παρακολουθεί και καταγράφει καθημερινά το φαινόμενο. Εξετάζει και προτείνει μέτρα προσαρμογής και μετριασμού του σε τοπικό και εθνικό επίπεδο (μείωση των εκπομπών θερμοκηπίου, περιορισμός της καύσης ορυκτών καυσίμων, προώθηση βιώσιμων και καθαρών πηγών ενέργειας, προστασία των φυσικών οικοσυστημάτων). Ωστόσο, η διατάραξη και υποβάθμιση της βιοποικιλότητας2 του πλανήτη μας και ο ορατός πλέον κίνδυνος ερημοποίησής του, απαιτούν αναμφίβολα συλλογική προσπάθεια, δράση και ενημέρωση από την πλευρά όλων των κοινοτήτων, των κρατών, όπως και του καθενός/της καθεμιάς από εμάς.

Η ανθρωπότητα βρίσκεται μπροστά σε μία μεγάλη κρίση εξαφάνισης της βιοποικιλότητας εξαιτίας της ανθρώπινης δραστηριότητας. Αν και δεν προκαλείται από κοσμική βία (όπως συνέβη πριν 65 εκατομμύρια χρόνια όταν ένας τεράστιος μετεωρίτης προσέκρουσε στη Γη με αποτέλεσμα την μαζική εξαφάνιση των δεινόσαυρων και όχι μόνο), δυνητικά, είναι εξίσου καταστροφική όπως οι προηγούμενες πέντε μαζικές εξαφανίσεις.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μίας ομάδας επιστημόνων το 2004, από μόνη της η κλιματική αλλαγή, αν δεν αντιμετωπιστεί, μπορεί να είναι η πρωταρχική αιτία για την εξαφάνιση ενός τετάρτου των ζωικών και φυτικών ειδών της Γης μέχρι να τελειώσει ο αιώνας.

Αυτό το διαπιστώνουμε καθημερινά από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τα οποία συνεχώς αναφέρονται σε είδη που έχουν εξαφανιστεί είτε τοπικά, είτε σε μεγάλες γεωγραφικές ενότητες.

Από τις βασικές αιτίες εξαφάνισης, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, είναι η υποβάθμιση των ενδιαιτημάτων, με κυρία συνιστώσα αυτής της υποβάθμισης, την κλιματική αλλαγή.

Βέβαια, όπως καθορίζει πάντα η εξέλιξη, οι οργανισμοί και τα βιολογικά συστήματα που μπορούν να προσαρμοστούν στις αλλαγές μέσω της φυσικής επιλογής, θα τα καταφέρουν.

Αυτά που δεν μπορούν να προσαρμοστούν θα εξαφανιστούν.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, η μελέτη και η διάσωση της βιοποικιλότητας, δεν παύουν να είναι όχι μόνο καθήκον της ανθρωπότητας, αλλά και χρέος προς τις επερχόμενες γενιές.

Σκεπτικό-Βασικός στόχος

Ο μαθητικός διαγωνισμός τα εκθέματα του μουσείου μέσα από τα μάτια των μαθητών έχει σαν κύριο σκοπό τον διάλογο μεταξύ της τριτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Σε αυτό το πλαίσιο, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με συμμετοχικό, δημιουργικό και πρωτότυπο τρόπο, με τη σύγχρονη επιστημονική έρευνα και με την ιστορία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη νεότερη Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, ο βασικός σκοπός του 8ου μαθητικού διαγωνισμού «Η επίδραση της κλιματικής αλλαγής στα οικοσυστήματα του πλανήτη μας», είναι η συνειδητοποίηση του προβλήματος της κλιματικής αλλαγής από τη νέα γενιά και της επιτακτικής ανάγκης μετριασμού των επιπτώσεων της στον πλανήτη μας.

Η διαδικασία

Οι μαθητές επισκέπτονται (είτε με φυσική παρουσία, είτε διαδικτυακά) το Μουσείο Ιστορίας του ΕΚΠΑ. Ενημερώνονται για τη διαδικασία του διαγωνισμού, παρακολουθούν θεματική ξενάγηση στο μουσείο και μια παρουσίαση power point για τον ρόλο, τη λειτουργία και τα ερμηνευτικά μέσα των σύγχρονων μουσείων. Eξοικειώνονται με το έργο του μουσειολόγου /μουσειογράφου μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα, ενώ τους δίνεται σχετική βιβλιογραφία και πρακτικές οδηγίες για τον σχεδιασμό ενός περιοδικού εκθέματος. Προαιρετικά, οι μαθητές μπορούν επίσης να επισκεφτούν και να ξεναγηθούν στο Μουσείο Ζωολογίας του ΕΚΠΑ.

Πανεπιστημιακά συγγράμματα, φωτογραφίες από έρευνες στο πεδίο, επιστημονικά όργανα, σπάνια πουλιά, και άλλα εκθέματα από τις συλλογές του Μουσείου Ιστορίας και του Μουσείου Ζωολογίας του ΕΚΠΑ, δίνουν το ερέθισμα για ένα ταξίδι στο παρελθόν και παράλληλα, συνιστούν υλικό σύγκρισης με τις σημερινές συνθήκες και δεδομένα. Για την έρευνά τους, οι μαθητές ενθαρρύνονται να χρησιμοποιήσουν το παραπάνω οπτικό και αρχειακό υλικό από τις συλλογές του Μουσείου Ιστορίας και του Μουσείου Ζωολογίας του ΕΚΠΑ, καθώς και πληροφοριακό υλικό και βιβλιογραφικές πηγές (άρθρα, power point παρουσιάσεις, σχετικούς συνδέσμους στο διαδίκτυο κλπ.) που προτείνουν Καθηγητές των Τμημάτων του ΕΚΠΑ που συμμετέχουν στον διαγωνισμό.

Στο πλαίσιο του διαγωνισμού, οι μαθητές, μπορούν επίσης, προαιρετικά, να καταγράψουν περιπτώσεις εξαφάνισης ή μείωσης των πληθυσμών διαφόρων ειδών (αμφίβια, πτηνά, θηλαστικά, ψάρια, όστρακα) στην περιοχή που ζουν, ή γνωρίζουν από αφηγήσεις των οικείων τους, να αναζητήσουν τις αιτίες και να προτείνουν λύσεις για τη διατήρηση των οικοσυστημάτων τους. Επίσης μπορούν να καταγράψουν εισβλητικά είδη στην ίδια περιοχή και να αναζητήσουν τους λόγους που αυτά τα είδη επικρατούν/σαν έναντι των ιθαγενών ειδών (π.χ. κοπάδια παπαγάλων στην Αττική, νέα είδη ψαριών που εμφανίζονται στις ελληνικές θάλασσες προερχόμενα από πιο ζεστές θάλασσες, κλπ.).

Τέλος, αφού επιλέξουν έναν τίτλο σχετικό με το γενικό θέμα του διαγωνισμού, οι μαθητές καλούνται να συγκεντρώσουν το υλικό της έρευνάς τους και να το επεξεργαστούν έτσι ώστε να το μετατρέψουν σε μουσειακό έκθεμα/εκθεσιακή ενότητα. Η πρόταση τους θα πρέπει να είναι φιλική και ελκυστική στον μη ειδικό επισκέπτη του μουσείου και να περιλαμβάνει, ανάμεσα σε άλλα, αντικείμενα (αυθεντικά εκθέματα ή φωτογραφίες τους) από τις συλλογές του Μουσείου Ιστορίας και του Μουσείου Ζωολογίας του ΕΚΠΑ, καθώς και συνοδευτικό υλικό της δικής τους επιλογής (βλ. αναλυτική περιγραφή πιο κάτω).

Οδηγίες συμμετοχής και πλαίσιο διεξαγωγής του διαγωνισμού

Οι μαθητές καλούνται:

- να επιμεληθούν την έρευνα τους και να την οργανώσουν σε ευσύνοπτες, εύληπτες, ελκυστικές λεζάντες για το ευρύ κοινό, οι οποίες θα συνοδεύουν τα μουσειακά αντικείμενα που έχουν επιλέξει. Στόχος είναι να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του (μη ειδικού) επισκέπτη του μουσείου, χωρίς να τον κουράσουν ή να τον αποθαρρύνουν,

- να συμπληρώσουν την πρότασή τους με συνοδευτικό υλικό. Για παράδειγμα μπορούν να χρησιμοποιήσουν υλικό/αποσπάσματα από τον χώρο της λογοτεχνίας και των τεχνών (λογοτεχνικά κείμενα, τραγούδια, ταινίες, θεατρικά έργα, εικαστικά έργα), φωτογραφίες, μαρτυρίες, συνεντεύξεις, σχέδια, να εκφράσουν ένα προσωπικό «σχόλιο» δικής τους έμπνευσης (για παράδειγμα να γράψουν ένα διήγημα, να δημιουργήσουν μια εικονογραφημένη ιστορία, ένα βίντεο, μια ιδιοκατασκευή, μια αφίσα),

- να λάβουν υπόψη τους τον διαθέσιμο εξοπλισμό του Μουσείου Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών (π.χ. τάμπλετ, ψηφιακή οθόνη, προθήκες, κλπ). κατά τον σχεδιασμό του περιοδικού τους εκθέματος/εκθεσιακής ενότητας και να προτείνουν πρακτικές και ευφάνταστες λύσεις για τη διαμόρφωση του χώρου, την οργάνωση και τον γραφιστικό σχεδιασμό του υλικού τους.

- να παραθέσουν τη βιβλιογραφία που χρησιμοποίησαν για την έρευνά τους.

Στον 8ο μαθητικό διαγωνισμό γίνονται δεκτές συμμετοχές από ομάδες μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των τάξεων γ΄ γυμνασίου και α΄, β΄, γ΄ λυκείου όλων των σχολείων της χώρας, στο πλαίσιο της ερευνητικής εργασίας (project), ή άλλων δραστηριοτήτων μαθητικών ομάδων ή ομίλων, με τη συντονιστική φροντίδα των υπευθύνων εκπαιδευτικών των σχολείων (τα μέλη μιας ομάδας μπορούν να προέρχονται και από διαφορετικά σχολεία).

Το δελτίο συμμετοχής που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα http://www.historymuseum.uoa.gr/ θα πρέπει να αποσταλεί το συντομότερο δυνατό στη διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. για την καλύτερη οργάνωση των επισκέψεων των μαθητών (είτε με φυσική παρουσία, είτε διαδικτυακά) στο Μουσείο Ιστορίας του ΕΚΠΑ. Μετά την παραλαβή του δελτίου συμμετοχής θα ακολουθήσει τηλεφωνική επικοινωνία με τον υπεύθυνο καθηγητή της κάθε ομάδας.

Επιμέρους στόχοι του διαγωνισμού

- Να αναλάβουν οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ενεργητικό ρόλο στο μουσείο,

- να αναπτύξουν δεξιότητες που αφορούν στην ερευνητική διαδικασία (πώς εντοπίζουμε, πώς αξιοποιούμε, πώς αξιολογούμε, πώς ερμηνεύουμε, πώς διασταυρώνουμε τις πηγές, πώς οργανώνουμε το ερευνητικό υλικό),

- να έρθουν σε επαφή με την πανεπιστημιακή κοινότητα, το ερευνητικό - διδακτικό προσωπικό και τις επιστημονικές συλλογές του Πανεπιστημίου Αθηνών,

- να αναπτύξουν δεξιότητες ομαδικής εργασίας σε πολλαπλά επίπεδα (να συνεργαστούν με τους συμμαθητές και τους καθηγητές τους, καθώς και με το προσωπικό του Μουσείου Ιστορίας του ΕΚΠΑ),

- να κατανοήσουν τη σημασία της ακρίβειας και της οικονομίας στην έκφραση αλλά και την αξία της φαντασίας και της ευρηματικότητας για τη μετάδοση της επιστημονικής γνώσης,

- να αποκτήσουν μια πρώτη επαφή με το έργο των επαγγελματιών των μουσείων και να εξοικειωθούν με τη μετάδοση της γνώσης μέσα από διαφορετικές επικοινωνιακές «αφηγήσεις» και τεχνικές,

- να καλλιεργηθεί η περιβαλλοντική συνείδηση των μαθητών (να κατανοήσουν τις επιπτώσεις που η κλιματική αλλαγή επιφυλάσσει σήμερα, στο άμεσο μέλλον και σε βάθος χρόνου στα οικοσυστήματα του πλανήτη μας, να έρθουν σε επαφή με τους τρόπους μελέτης, καταγραφής και αντιμετώπισής της κλιματικής αλλαγής με σημερινά επιστημονικά εργαλεία, να αντιληφθούν τη σημασία τόσο της συλλογικής όσο και της ατομικής ευθύνης, κ.ά.).

Πλαίσιο διεξαγωγής του διαγωνισμού

- Σημειώνεται ότι η συμμετοχή των μαθητών στον διαγωνισμό είναι προαιρετική και ότι απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των γονέων/κηδεμόνων για τη συμμετοχή τους σε αυτόν. Επίσης, σημειώνεται ότι το Μουσείο Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών αναλαμβάνει όλη τη διαδικασία υλοποίησης του διαγωνισμού και βεβαιώνεται ότι θα διασφαλίσει τα προσωπικά δεδομένα και τα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

- Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός προβλέπεται να πραγματοποιηθεί εκτός ωρολογίου προγράμματος.

- Οι υπεύθυνοι καθηγητές του σχολείου θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι, εφόσον τους ζητηθεί, να τεκμηριώσουν, ότι δεν επιβαρύνεται η διδασκαλία των επιμέρους σχολικών γνωστικών αντικειμένων, αλλά αντίθετα εμπλουτίζεται και διευρύνεται με τρόπο δημιουργικό, σύμφωνα πάντα με τους στόχους που τίθενται στο Πρόγραμμα Σπουδών.

- Σημειώνεται ότι δε θα προκύψουν έσοδα για τον φορέα που προκηρύσσει τον διαγωνισμό ή για άλλον, από τα υποβληθέντα έργα (με εμπορία ή διαφήμιση κλπ.) και ότι η χρήση των έργων θα γίνει μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

- Επίσης, σημειώνεται ότι θα ζητείται Υπεύθυνη Δήλωση από τον/την ασκούντα/ασκούσα την επιμέλεια του μαθητή ή της μαθήτριας ότι δέχεται να εκτεθεί το έργο του μαθητή ή της μαθήτριας σε εκθεσιακό χώρο του Μουσείου Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών σύμφωνα με τους όρους της προκήρυξης.

Προδιαγραφές

Η πρόταση σχεδιασμού του περιοδικού εκθέματος δεν θα κριθεί με βάση την έκτασή της, το είδος ή τον αριθμό των ερμηνευτικών μέσων του Μουσείου Ιστορίας του ΕΚΠΑ (προθήκη, σταντ, τηλεόραση, τάμπλετ, κ.ά.) που θα χρησιμοποιηθούν, αλλά με βάση την εγκυρότητα, την πρωτοτυπία, την εύστοχη επιλογή αφηγήσεων και γενικότερα την επικοινωνιακή της δύναμη.

Αν χρησιμοποιηθεί βίντεο ή/και ηχητικό υλικό η μέγιστη διάρκειά τους δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 15΄. Το φωτογραφικό υλικό θα πρέπει να είναι σε ανάλυση τουλάχιστον 300 dpi.

Θα θεωρηθούν υποψήφια για βράβευση πρωτότυπα κείμενα και όχι κείμενα τα οποία αναπαράγονται χωρίς περαιτέρω επεξεργασία και κριτική σκέψη από ηλεκτρονικές ή άλλες πηγές (π.χ. λεζάντες εκθεμάτων, wikipedia).

Υποβολή

Οι προτάσεις των μαθητών θα πρέπει να αποσταλούν προς αξιολόγηση έως την 13 Μαῒου 2024 σε ψηφιακή μορφή (κείμενα, βίντεο ή/και φωτογραφίες, ψηφιακές εφαρμογές) στη διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.. Η συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι δωρεάν.

Κριτική επιτροπή

1. Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, Καθηγήτρια Σοφία Παπαϊωάννου (πρόεδρος της επιτροπής).

2. Ευστράτιος Βαλάκος, Καθηγητής Συγκριτικής Φυσιολογίας Ζώων – Οικοφυσιολογίας του Τμήματος Βιολογίας, Διευθυντής του Μουσείου Ζωολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

3. Παναγιώτης Νάστος, Καθηγητής Κλιματολογίας, του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

4. Δρ. Διονύσιος Ραῒτσος, Επίκουρος καθηγητής Θαλάσσιας Βιολογίας, Τμήμα Βιολογίας, Τομέας Ζωολογίας - Θαλάσσιας Βιολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

5. Δρ. Ελισσάβετ Φελώνη, Επιστημονικός συνεργάτης του Τμήματος Γεωολογίας και Γεωπεριβάλλοντος, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

6. Δρ Ευάγγελος Παπούλιας, Προϊστάμενος του Τμήματος Μουσείων και Ιστορικών Αρχείων του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. 7. Δρ Φαίη Τσίτου, Μουσειοπαιδαγωγός-επιμελήτρια - Μουσείο Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών.

Βραβεία

Πρώτο βραβείο:

  • Μια επιπαλάμια ηλεκτρονική συσκευή (tablet) για το σχολείο που εκπροσωπεί η βραβευθείσα ομάδα.
  • Το βιβλίο: Wilson, O. Edward (2006). H δημιουργία / Μια πρόκληση να σώσουμε τη ζωή στον πλανήτη μας. Επιμ. Ευστράτιος Δ. Βαλάκος, εκδ. Broken Hill.
  • Το βιβλίο: Το Πανεπιστήμιο Αθηνών (1837-1937) και η Ιστορία του. (Γαβρόγλου, Κ., Καραμανωλάκης,
    Β., Μπάρκουλα, Χ., Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης, 2014).
  • Αναμνηστικά δώρα από το Μουσείο Ζωολογίας («Τα σπάνια ενδημικά ερπετά της Ελλάδας», εικονογραφημένο φυλλάδιο της ελληνικής ερπετολογικής εταιρίας, κ.ά.)
  • Αναμνηστικά δώρα από την Εταιρία Αξιοποίησης του ΕΚΠΑ.

Δεύτερο βραβείο:

  • Το βιβλίο: Wilson, O. Edward (2006). H δημιουργία / Μια πρόκληση να σώσουμε τη ζωή στον πλανήτη μας. Επιμ. Ευστράτιος Δ. Βαλάκος, εκδ. Broken Hill.
  • Το βιβλίο: Το Πανεπιστήμιο Αθηνών (1837-1937) και η Ιστορία του. (Γαβρόγλου, Κ., Καραμανωλάκης,
    Β., Μπάρκουλα, Χ., Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης, 2014).
  • Αναμνηστικά δώρα από το Μουσείο Ζωολογίας («Τα σπάνια ενδημικά ερπετά της Ελλάδας» εικονογραφημένο φυλλάδιο της ελληνικής ερπετολογικής εταιρίας, κ.ά.)
  • Αναμνηστικά δώρα από την Εταιρία Αξιοποίησης του ΕΚΠΑ.

Τρίτο βραβείο:

  • Το βιβλίο: Wilson, O. Edward (2006). H δημιουργία / Μια πρόκληση να σώσουμετη ζωή στον πλανήτη μας. Επιμ. Ευστράτιος Δ. Βαλάκος, εκδ. Broken Hill.
  • Αναμνηστικά δώρα από το Μουσείο Ζωολογίας («Τα σπάνια ενδημικά ερπετά της Ελλάδας» εικονογραφημένο φυλλάδιο της ελληνικής ερπετολογικής εταιρίας, κ.ά.)
  • Αναμνηστικά δώρα από την Εταιρία Αξιοποίησης του ΕΚΠΑ

Οι προτάσεις των ομάδων που θα λάβουν τα δύο πρώτα βραβεία, θα υλοποιηθούν και θα εκτεθούν στο Μουσείο Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Βεβαιώσεις συμμετοχής θα δοθούν σε όλους τους εκπαιδευτικούς που θα καθοδηγήσουν τις ομάδες που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό.

Τα βραβεία θα ανακοινωθούν στον διαδικτυακό τόπο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Μουσείου Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών.

Κατά τη διάρκεια της τελετής βράβευσης θα προβάλλονται επιλεγμένες διαφάνειες από όλες τις προτάσεις των μαθητών που έλαβαν μέρος και όσες από τις ομάδες επιθυμούν, θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις ιδιοκατασκευές τους στον αύλειο χώρο του μουσείου.

Σημαντικές ημερομηνίες

Ημερομηνία λήξης υποβολής προτάσεων: 13 Μαΐου 2024.

Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν τον Μάιο του 2024.

Οργανωτική επιτροπή

Σωτηρία-Αλεξάνδρα Σακελλαρίου (Διευθύντρια Δημοσίων Σχέσεων και Ιστορίας του ΕΚΠΑ)

Ευάγγελος Παπούλιας (Προϊστάμενος του Tμήματος Μουσείων και Ιστορικού Αρχείoυ του ΕΚΠΑ)

Φαίη Τσίτου (Επιμελήτρια - Μουσειοπαιδαγωγός, Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών)

Καλή επιτυχία!

 

 

 

Σχετικά Άρθρα