ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΡΓΟΥ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ 2024-2025
Αρ.Πρωτ.123094/ΓΔ4/18-10-2024/ΥΠΑΙΘΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Π/ΘΜΙΑΣ, Δ/ΘΜΙΑΣ
ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Π/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ Δ/ΝΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Πληροφορίες: Μ. Μονιούδη
Α. Νιγιάννης
Ι. Καπουτσής
Ι Μπουσδούνης
Π. Ρούνη
Τηλέφωνο: 210-3443605
210-3442237
210-3443617
210-3442191
210-3443464
ΘΕΜΑ: Παράταση υποβολής Συλλογικού Προγραμματισμού στο πλαίσιο της εφαρμογής του «Συλλογικού προγραμματισμού, εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο» για το σχολικό έτος 2024-2025.
Σχετ.: 1)Το ΦΕΣΕ με αρ. πρωτ. 8763/11-10-2024 ΓΓΑΒΕΕΑ
2) Το με αρ. πρωτ. 12589/08-10-2024 (Ανακοινοποίηση στο ορθό 10-10-2024) έγγραφο του Ι.Ε.Π.
3) Το με αρ. πρωτ. 12972/18-10-2024 έγγραφο του Ι.Ε.Π.
Σας ενημερώνουμε ότι μετά από σχετικά αιτήματα για τη διευκόλυνση του έργου των σχολικών μονάδων και σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον ν. 4692/2020 (Α΄ 111) και στην υπό στοιχεία 108906/ΓΔ4/07-09-2021 Υ.Α. (Β΄ 4189), η ειδική ψηφιακή εφαρμογή του ΙΕΠ (https://scheval. iep.edu.gr/) θα είναι ενεργή για την υποβολή του Συλλογικού Προγραμματισμού σχολικού έτους 2024-2025 έως 29 Οκτωβρίου 2024.
Επομένως, το χρονοδιάγραμμα υποβολής του Συλλογικού Προγραμματισμού, των Σχεδίων Δράσης και της Ετήσιας Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης των σχολικών μονάδων στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του ΙΕΠ, διαμορφώνεται ως ακολούθως:
1. ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ | 2.α. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ | 2.β-γ. ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ | 3. ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ |
Έως 29 Οκτωβρίου | Έως 10 Δεκεμβρίου | Έως 30 Μαΐου | Έως 25 Ιουνίου |
Με ευθύνη Διευθυντή/-ντριας | Με ευθύνη Συντονιστή/-στριας Ομάδας | Με ευθύνη Συντονιστή/-στριας Ομάδας | Με ευθύνη Διευθυντή/-ντριας |
Κωδικοί σχολείου ΠΣΔ | Προσωπικοί κωδικοί ΠΣΔ Συντονιστή/- στριας | Προσωπικοί κωδικοί ΠΣΔ Συντονιστή/-στριας | Κωδικοί σχολείου ΠΣΔ |
Για το τρέχον σχολικό έτος, κατά τον σχεδιασμό των προγραμματισμένων δράσεων, προτείνεται να δοθεί έμφαση σε θέματα που σχετίζονται με την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού (ΕΒΙΕ), όπως:
• Ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων – δεξιοτήτων ζωής (π.χ. αυτεπίγνωση, ενσυναίσθηση, λήψη απόφασης, επίλυση προβλήματος, διαχείριση συναισθημάτων)
• Ανάπτυξη κοινωνικών – συναισθηματικών δεξιοτήτων (π.χ. αναγνώριση συναισθημάτων, έκφραση συναισθημάτων με κοινωνικά αποδεκτούς τρόπους, διαχείριση συναισθημάτων)
• Επιλογή και εφαρμογή προσεγγίσεων για την παρέμβαση σε περιστατικά ενδοσχολικού εκφοβισμού (π.χ. σχολική διαμεσολάβηση, πρακτικές επανορθωτικής/αποκαταστατικής δικαιοσύνης, ενίσχυση του θύματος)
• Συνεργασίες – δικτύωση (π.χ. μεταξύ των επαγγελματιών στο χώρο της εκπαίδευσης, επικοινωνία σχολείου-οικογένειας)
• Σχολική ηγεσία – πολιτική του σχολείου για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού (π.χ. διαμόρφωση, εφαρμογή και διάχυση του Εσωτερικού Κανονισμού του σχολείου, διαχείριση κρίσεων)
• Ενδοσχολική επιμόρφωση και ευαισθητοποίηση σε σχέση με τα παραπάνω θέματα.
Οι παραπάνω προτάσεις διαπερνούν όλες τις λειτουργίες του εκπαιδευτικού έργου και ως εκ τούτου μπορούν να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο οποιουδήποτε άξονα επιλέξει η σχολική μονάδα για σχεδιασμό και υλοποίηση Δράσης.
Η υποβολή γίνεται με ευθύνη του/της Διευθυντή/τριας ή Προϊσταμένου/νης της σχολικής μονάδας και η πρόσβαση είναι δυνατή με τους κωδικούς του σχολείου στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ).
Για ερωτήματα τεχνικής φύσης σχετικά με την πλατφόρμα μπορείτε να απευθύνεστε στο helpdesk του ΙΕΠ: https://www.iep.edu.gr/helpdesk/open.php?topicId=60.
Για ερωτήματα παιδαγωγικού ή διοικητικού περιεχομένου παρακαλούμε να απευθύνεστε στους αρμόδιους Συμβούλους Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης ή στις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αντίστοιχα.
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΖΕΤΤΑ Μ. ΜΑΚΡΗ
Αρ.Πρωτ.120071/ΓΔ4/14-10-2024/ΥΠΑΙΘΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Π/ΘΜΙΑΣ, Δ/ΘΜΙΑΣ
ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Π/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Πληροφορίες: Μ. Μονιούδη
Α. Νιγιάννης
Ι. Καπουτσής
Ι Μπουσδούνης
Τηλέφωνο: 210-3443605
210-3442237
210-3443617
210-3442191
ΘΕΜΑ: Χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του Συλλογικού Προγραμματισμού, εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο, για το σχολικό έτος 2024-2025
Σχετ.: 1)Το ΦΕΣΕ με αρ. πρωτ. 8763/11-10-2024 ΓΓΑΒΕΕΑ
2) Το με αρ. πρωτ. 12589/08-10-2024 (Ανακοινοποίηση στο ορθό 10-10-2024) έγγραφο του Ι.Ε.Π.
Σας ενημερώνουμε ότι, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον ν. 4692/2020 (Α΄ 111) και στην υπό στοιχεία 108906/ΓΔ4/07-09-2021 Υ.Α. (Β΄ 4189), η ειδική ψηφιακή εφαρμογή του ΙΕΠ (https://sch-eval.iep.edu.gr/) λόγω έκτακτων αναγκαίων διαδικασιών συντήρησης της πλατφόρμας θα είναι ενεργή για την υποβολή του Συλλογικού Προγραμματισμού σχολικού έτους 2024-2025 από 11 έως 21 Οκτωβρίου 2024.
Το χρονοδιάγραμμα υποβολής του Συλλογικού Προγραμματισμού, των Σχεδίων Δράσης και της Ετήσιας Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης των σχολικών μονάδων στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του ΙΕΠ, διαμορφώνεται ως ακολούθως:
1. ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ | 2.α. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ | 2.β-γ. ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ | 3. ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ |
Έως 22 Οκτωβρίου | Έως 10 Δεκεμβρίου | Έως 30 Μαΐου | Έως 25 Ιουνίου |
Με ευθύνη Διευθυντή/-ντριας | Με ευθύνη Συντονιστή/-στριας Ομάδας | Με ευθύνη Συντονιστή/-στριας Ομάδας | Με ευθύνη Διευθυντή/-ντριας |
Κωδικοί σχολείου ΠΣΔ | Προσωπικοί κωδικοί ΠΣΔ Συντονιστή/- στριας | Προσωπικοί κωδικοί ΠΣΔ Συντονιστή/-στριας | Κωδικοί σχολείου ΠΣΔ |
Για το τρέχον σχολικό έτος, κατά τον σχεδιασμό των προγραμματισμένων δράσεων, προτείνεται να δοθεί έμφαση σε θέματα που σχετίζονται με την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού (ΕΒΙΕ), όπως:
- Ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων – δεξιοτήτων ζωής (π.χ. αυτεπίγνωση, ενσυναίσθηση, λήψη απόφασης, επίλυση προβλήματος, διαχείριση συναισθημάτων)
- Ανάπτυξη κοινωνικών – συναισθηματικών δεξιοτήτων (π.χ. αναγνώριση συναισθημάτων, έκφραση συναισθημάτων με κοινωνικά αποδεκτούς τρόπους, διαχείριση συναισθημάτων)
- Επιλογή και εφαρμογή προσεγγίσεων για την παρέμβαση σε περιστατικά ενδοσχολικού εκφοβισμού (π.χ. σχολική διαμεσολάβηση, πρακτικές επανορθωτικής/αποκαταστατικής δικαιοσύνης, ενίσχυση του θύματος)
- Συνεργασίες – δικτύωση (π.χ. μεταξύ των επαγγελματιών στο χώρο της εκπαίδευσης, επικοινωνία σχολείου-οικογένειας)
- Σχολική ηγεσία – πολιτική του σχολείου για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού (π.χ. διαμόρφωση, εφαρμογή και διάχυση του Εσωτερικού Κανονισμού του σχολείου, διαχείριση κρίσεων)
- Ενδοσχολική επιμόρφωση και ευαισθητοποίηση σε σχέση με τα παραπάνω θέματα.
Οι παραπάνω προτάσεις διαπερνούν όλες τις λειτουργίες του εκπαιδευτικού έργου και ως εκ τούτου μπορούν να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο οποιουδήποτε άξονα επιλέξει η σχολική μονάδα για σχεδιασμό και υλοποίηση Δράσης.
Η υποβολή γίνεται με ευθύνη του/της Διευθυντή/τριας ή Προϊσταμένου/νης της σχολικής μονάδας και η πρόσβαση είναι δυνατή με τους κωδικούς του σχολείου στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ).
Για ερωτήματα τεχνικής φύσης σχετικά με την πλατφόρμα μπορείτε να απευθύνεστε στο helpdesk του ΙΕΠ: https://www.iep.edu.gr/helpdesk/open.php?topicId=60.
Για ερωτήματα παιδαγωγικού ή διοικητικού περιεχομένου παρακαλούμε να απευθύνεστε στους αρμόδιους Συμβούλους Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης ή στις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αντίστοιχα.
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΖΕΤΤΑ Μ. ΜΑΚΡΗ