ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ «ΗΓΕΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ» ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ 2020-2021
Αρ.Πρωτ.Φ15/37250/Δ2/01-04-2021/ΥΠΑΙΘ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
Π/ΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Π.Ε. ΤΜΗΜΑ B΄
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Δ.Ε. ΤΜΗΜΑ B΄
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Β’
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Β΄
Email : spoudonde(ΣΤΟ)minedu.gov.gr
Πληροφορίες : Παπαβρόντος Β. (Π.Ε.)
Βάρλα Ά. (Δ.Ε.)
Λυμπεροπούλου Φ. (Ε.Α.Ε.)
Μαραγκού Ο. (Ε.Ε.)
Κουροπούλου Χ. (Δ.Ε.)
Τηλέφωνο : 210-3442249 (Π.Ε.)
210-3443272 (Δ.Ε.)
210-3442933 (Ε.Α.Ε.)
210-3442212 (Ε.Ε.)
210-3443273 (Δ.Ε.)
ΘΕΜΑ: Παράταση 1ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Μαθητικής Δημιουργίας «Ηγέτες Ακεραιότητας του Αύριο»
Σχετ. έγγραφο: το με αρ. πρ. 950/31.3.2021 εισερχόμενο του γραφείου Γενικής Γραμματέως Α/θμιας, Β/θμιας Εκπ/σης και Ειδικής Αγωγής
Σε συνέχεια του με αρ. πρωτ. Φ15/166939/Δ2/8-12-2020 εγγράφου του Υ.ΠΑΙ.Θ. με θέμα «1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Μαθητικής Δημιουργίας «Ηγέτες Ακεραιότητας του Αύριο»» και λαμβάνοντας υπόψη το με αρ. πρωτ. 10279/31.03.2021 έγγραφο της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, σας ενημερώνουμε ότι η καταληκτική ημερομηνία αποστολής συμμετοχών για τον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθητικής Δημιουργίας με τίτλο «Ηγέτες Ακεραιότητας του Αύριο» παρατείνεται ως τη Δευτέρα 31 Μαΐου 2021.
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗΣ
ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε. ΚΑΙ Δ.Ε.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΑΧΑΛΑΣ
Αρ.Πρωτ.Φ15/166939/Δ2/08-12-2020/ΥΠΑΙΘ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Π.Ε. & Δ.Ε. ΤΜΗΜΑΤΑ B΄
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Β’
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Β΄
-----
Email : spoudonde(ΣΤΟ)minedu.gov.gr
Πληροφορίες : Βάρλα Ά. (Δ.Ε.)
Λυμπεροπούλου Φ. (Ε.Α.Ε.)
Μαραγκού Ο. (Ε.Ε.)
Δεσποίνη Φ. (Π.Ε.)
Κουροπούλου Χ. (Δ.Ε.)
Τηλέφωνο : 210-3443272 (Δ.Ε.)
210-3442933 (Ε.Α.Ε.)
210-3442212 (Ε.Ε.)
210-3443293 (Π.Ε.)
210-3443273 (Δ.Ε.)
Fax : 210-3443390
ΘΕΜΑ: 1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Μαθητικής Δημιουργίας «Ηγέτες Ακεραιότητας του Αύριο»
Σχετ. έγγραφο: το με αρ. πρ. 165715/Δ2/4-12-2020 εισερχόμενο έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ.
Απαντώντας στο αίτημα της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας και τα συνημμένα σε αυτό που αφορά σε έγκριση του 1ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Μαθητικής Δημιουργίας με τίτλο «Ηγέτες Ακεραιότητας του Αύριο», σας ενημερώνουμε ότι, σύμφωνα με το Απόσπασμα Πρακτικού 56/3-12-2020 του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π., εγκρίνεται η διοργάνωση και διεξαγωγή του εν λόγω διαγωνισμού για μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2020-2021.
Ο διαγωνισμός προκηρύσσεται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και την Εθνική Αρχή Διαφάνειας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Διαφθοράς, η οποία έχει οριστεί να εορτάζεται από τον Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών την 9η Δεκεμβρίου, ημερομηνία κατά την οποία το έτος 2003 εκκινήθηκε η διαδικασία υπογραφής της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών κατά της Διαφθοράς. Διενεργείται σε συνεργασία με το Γραφείο των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα, στο πλαίσιο ενίσχυσης του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Καταπολέμησης της Διαφθοράς, και χρηματοδοτείται από τη Γενική Διεύθυνση Στήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στόχος του Διαγωνισμού είναι η ενίσχυση της ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών στις αρχές της ακεραιότητας, της διαφάνειας και της λογοδοσίας. Επιπλέον, μέσω των δράσεων του Διαγωνισμού επιδιώκεται να καλλιεργηθεί στους μαθητές/τριες η νοοτροπία μηδενικής ανοχής σε συμπεριφορές που σχετίζονται με τη διαφθορά.
Οι κατηγορίες του Διαγωνισμού για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι οι εξής:
Κατηγορία 1η
Απευθύνεται σε μαθητές/τριες της α’, β’ και γ’ τάξης των δημοτικών σχολείων, οι οποίοι/ες μπορούν να συμμετάσχουν ατομικά ή σε ομάδες μέχρι τριών ατόμων με ζωγραφική ή κολλάζ σε χαρτί ή άλλο υλικό, αφίσα ή βίντεο.
Κατηγορία 2η
Απευθύνεται σε μαθητές/τριες της δ’, ε’ και στ’ τάξης των δημοτικών σχολείων, οι οποίοι/ες μπορούν να συμμετάσχουν ατομικά ή σε ομάδες μέχρι τριών ατόμων με ζωγραφική ή κολλάζ σε χαρτί ή άλλο υλικό, αφίσα ή βίντεο.
Οι κατηγορίες του Διαγωνισμού για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι οι εξής:
Κατηγορία 3η:
Απευθύνεται σε μαθητές/τριες των γυμνασίων, οι οποίοι/ες μπορούν να συμμετάσχουν ατομικά ή σε ομάδες μέχρι τριών ατόμων με ζωγραφική ή κολλάζ σε χαρτί ή άλλο υλικό, φωτογραφία, αφίσα, βίντεο, ή ατομικά με γραπτό κείμενο (δημιουργική γραφή) σε μορφή δοκιμίου ή ποιήματος.
Κατηγορία 4η:
Απευθύνεται σε μαθητές/τριες των λυκείων οι οποίοι/ες μπορούν να συμμετάσχουν ατομικά ή σε ομάδες μέχρι τριών ατόμων με ζωγραφική ή κολλάζ σε χαρτί ή άλλο υλικό, φωτογραφία, αφίσα, βίντεο, ή ατομικά με γραπτό κείμενο (δημιουργική γραφή) σε μορφή δοκιμίου ή ποιήματος.
Ημερομηνία έναρξης του Διαγωνισμού ορίζεται η 9η Δεκεμβρίου 2020. Στην συνέχεια οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων συλλέγουν τα έργα των μαθητών/τριών και τα αποστέλλουν συγκεντρωτικά με καταληκτική ημερομηνία αποστολής την 23η Απριλίου 2021 στα γραφεία της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, Λένορμαν 195 και Αμφιαράου, 10442 Αθήνα (με θέμα «Μαθητικός Διαγωνισμός 2020-2021»). Για την εγκυρότητα της συμμετοχής λαμβάνεται υπόψη η σφραγίδα του ταχυδρομείου ή της εταιρείας ταχυμεταφοράς.
Επισημαίνεται ότι ο ανωτέρω διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί τηρώντας απαρέγκλιτα τις οδηγίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) για την προστασία από τον κορωνοϊό COVID-19 και σύμφωνα με τις εξής απαραίτητες προϋποθέσεις:
- Η συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών στον διαγωνισμό να είναι προαιρετική και να πραγματοποιείται με τη σύμφωνη γνώμη της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων και Διδασκουσών, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ορίζονται στην κείμενη νομοθεσία. Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η μη παρακώλυση του σχολικού προγράμματος και η ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών.
- Η όλη διενέργεια του διαγωνισμού (υλοποίηση, βράβευση, δημοσιοποίηση) θα υλοποιηθεί με ευθύνη του φορέα διοργάνωσης, σύμφωνα με τους κανόνες δεοντολογίας για τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών μαθητών/μαθητριών και των πνευματικών δικαιωμάτων. Σημειώνεται ότι, όσον αφορά τα πνευματικά δικαιώματα, ισχύουν τα αναφερόμενα στον Ν. 2121/1993 «Πνευματική ιδιοκτησία, συγγενικά δικαιώματα και πολιτιστικά θέματα» [ΦΕΚ 25/Α/04-03-1993], όπως ισχύει. Συγκεκριμένα: Άρθρο 1 «πνευματική ιδιοκτησία» , Άρθρο 3 «περιουσιακό δικαίωμα», Άρθρο 4 «ηθικό δικαίωμα», Άρθρο 12 «μεταβίβαση» .
- Οι διευθυντές των σχολείων να έχουν διασφαλίσει την ενυπόγραφη συναίνεση των Γονέων και Κηδεμόνων για τη συμμετοχή των παιδιών τους στο διαγωνισμό, πριν την αποστολή των έργων. Στην υπεύθυνη δήλωση, ο Γονέας/Κηδεμόνας θα αποδέχεται τη δημοσίευση του έργου του/της μαθητή/μαθήτριας σε ηλεκτρονικό ή έντυπο μέσο, σύμφωνα με τους όρους της προκήρυξης.
- Να μην προκύπτει από τις εν λόγω δράσεις με οποιονδήποτε τρόπο άμεση διαφήμιση εταιριών/προϊόντων/φορέων/υπηρεσιών.
- Η υλοποίηση του διαγωνιστικού μέρους να μην ξεπερνά τις τέσσερις (4) διδακτικές ώρες.
- Η δέσμευση των συντελεστών ότι θα αποστείλουν στο ΙΕΠ, με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, τον πλήρη φάκελο αξιολόγησής τους.
- Τα έργα των μαθητών θα υποβάλλονται προς κρίση μόνο στην αρμόδια επιτροπή αξιολόγησης και δεν θα εντάσσονται στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου ούτε στην εν γένει αξιολόγηση των μαθητών.
Η υλοποίηση του προτεινόμενου εκπαιδευτικού σχεδιασμού ιεραρχείται ως δευτερεύουσας σημασίας, καθώς προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στην αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων για την αντιμετώπιση των επιδημιολογικών κινδύνων και στη μείωση της πιθανότητας να εκτεθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό και το μαθητικό δυναμικό των σχολείων σε επικίνδυνο ιικό φορτίο. Κατά συνέπεια, και ανεξάρτητα από την παιδαγωγική ή επιστημονική καταλληλόλητα και εγκυρότητα του κάθε εγχειρήματος, οι διευθύνσεις των σχολείων έχουν την τελική αρμοδιότητα αναφορικά με την εφαρμογή του σχεδιασμού, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές οδηγίες της πολιτείας και των υγειονομικών οργάνων για την αντιμετώπιση της επιδημικής κρίσης.
Επισυνάπτεται η Προκήρυξη του Διαγωνισμού με αναλυτικές πληροφορίες για τη συμμετοχή.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν τον ιστότοπο της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας www.aead.gr και να επικοινωνήσουν στα τηλέφωνα 2132129743 (κα Αικατερίνη Αδοσίδου) και 2131310453 (κα Σοφία Μαρόλλα), καθώς και να αποστείλουν επιστολή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην ηλεκτρονική δ/νση
Τέλος, σημειώνεται ότι η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στον εν λόγω μαθητικό διαγωνισμό θα γίνει χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο.
Παρακαλούμε να ενημερώσετε τα σχολεία της αρμοδιότητάς σας.
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗΣ
ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε. ΚΑΙ Δ.Ε.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΑΧΑΛΑΣ
Σχέδιο Προκήρυξης Πανελλήνιου Διαγωνισμού Μαθητικής Δημιουργίας για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με θέμα «Ηγέτες Ακεραιότητας του Αύριο»
Σχολικό Έτος 2020-2021
Σας γνωρίζουμε ότι το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και η Εθνική Αρχή Διαφάνειας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Διαφθοράς, η οποία έχει οριστεί να εορτάζεται από τον Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών την 9η Δεκεμβρίου, ημερομηνία κατά την οποία το έτος 2003 εκκινήθηκε η διαδικασία υπογραφής της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών κατά της Διαφθοράς, προκηρύσσουν τον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθητικής Δημιουργίας με θέμα «Ηγέτες Ακεραιότητας του Αύριο» για το σχολικό έτος 2020-2021. Ο Διαγωνισμός διενεργείται σε συνεργασία με το Γραφείο των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα, στο πλαίσιο ενίσχυσης του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Καταπολέμησης της Διαφθοράς, και χρηματοδοτείται από τη Γενική Διεύθυνση Στήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στόχος του Διαγωνισμού είναι η ενίσχυση της ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών στις αρχές της ακεραιότητας, της διαφάνειας και της λογοδοσίας. Επιπλέον, μέσω των δράσεων του Διαγωνισμού επιδιώκεται να καλλιεργηθεί στους μαθητές/τριες η νοοτροπία μηδενικής ανοχής σε συμπεριφορές που σχετίζονται με τη διαφθορά.
Α. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Η διαφθορά αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που ταλανίζουν τις χώρες παγκοσμίως. Πρόκειται για ένα πολυσύνθετο φαινόμενο με πολλαπλές και σοβαρές συνέπειες στην οικονομική, κοινωνική και πολιτική ζωή μιας χώρας που οι σύγχρονες κοινωνίες καλούνται να αντιμετωπίσουν. Είναι μάλιστα ένα διαχρονικό πρόβλημα το οποίο υποβαθμίζει τους θεσμούς, τις ηθικές και πολιτικές αξίες. Παράλληλα, οι επιπτώσεις της συνδέονται με την εξασθένηση των δημοκρατικών θεσμών και τη διεύρυνση των ανισοτήτων.
Η αντιμετώπιση της διαφθοράς δεν περιορίζεται μόνο στη λήψη μέτρων από πλευράς δημόσιων και ιδιωτικών φορέων αλλά συνδέεται άμεσα με την ατομική ευθύνη και τις πράξεις όλων των πολιτών που ζουν σε μια κοινωνία. Πολλές καταστάσεις που αντιμετωπίζουμε στην καθημερινή μας ζωή μπορούν να δημιουργήσουν προκλήσεις που «δοκιμάζουν» την ακεραιότητα και την ηθική μας κρίση, όπως για παράδειγμα να χρησιμοποιήσουμε τη θέση ή το αξίωμά μας για να ευνοήσουμε κάποιον σε βάρος κάποιου άλλου.
Ως εκ τούτου, η καταπολέμηση ενός τόσο σύνθετου φαινομένου απαιτεί συλλογική προσπάθεια, ώστε οι νέες γενιές να εξοπλιστούν με τα απαραίτητα εφόδια για να αντισταθούν στη διαφθορά και να συμβάλουν στην πρόληψή της. Η οικοδόμηση μιας κοινωνίας που θα είναι λιγότερο ανεκτική στη διαφθορά ξεκινά από την ενίσχυση των προσωπικών μας ηθικών αξιών και την ικανότητά μας να ενεργούμε με βάση αυτές.
Ακεραιότητα σημαίνει να πράττουμε το σωστό ακόμη και όταν δεν μας βλέπει κανείς.
Σημαίνει να πράττουμε το σωστό για τους σωστούς λόγους κι όχι για την οποιαδήποτε ανταμοιβή ή προσοχή από τους άλλους, αλλά επειδή αυτό πρέπει να κάνουμε.
Αυτό συμβαίνει για παράδειγμα όταν συμπεριφερόμαστε με εντιμότητα και με σεβασμό προς τους άλλους και το περιβάλλον, όταν είμαστε δίκαιοι, όταν ορθώνουμε το ανάστημά μας για τις αξίες που πιστεύουμε, όταν φροντίζουμε τα λόγια μας να συμβαδίζουν με τις πράξεις μας και όταν παραμένουμε αληθινοί στον εαυτό μας. Η ακεραιότητα, η εντιμότητα, η επιείκεια, ο σεβασμός, η αλληλεγγύη, η αποδοχή, η δικαιοσύνη, η υπευθυνότητα, η αξιοκρατία και η λογοδοσία σχηματίζουν μαζί ένα σύστημα ηθικών αξιών που μπορεί να διαμορφώσει τη συμπεριφορά μας και να μας βοηθήσει να διακρίνουμε το σωστό από το λάθος. Οι αξίες αυτές μας βοηθούν, επίσης, να λαμβάνουμε σωστές αποφάσεις και εν τέλει, να συμπεριφερόμαστε ως ηθικοί πολίτες που διαμορφώνουν την κοινωνία του αύριο.
Β. ΣΤΟΧΟΙ
Ο Διαγωνισμός αποβλέπει στην ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τις κυριότερες αξίες όπως η ακεραιότητα, η δικαιοσύνη, ο σεβασμός, η αλληλεγγύη, η επιείκεια, η αποδοχή, η υπευθυνότητα, η αξιοκρατία και η λογοδοσία. Μέσα από τον Διαγωνισμό οι μαθητές/τριες ενθαρρύνονται να αναζητήσουν δημιουργικούς τρόπους με τους οποίους εκφράζονται οι εν λόγω αξίες στην κοινωνία συμπεριλαμβανόμενης της χρήσης νέων τεχνολογιών. Επιπλέον, ο Διαγωνισμός στοχεύει να εξοπλίσει τους/τις μαθητές/τριες με τις απαραίτητες ικανότητες για την εφαρμογή των αξιών αυτών στην καθημερινή ζωή, τον χώρο εργασίας και την κοινωνία με τελικό σκοπό τη διαμόρφωση υπεύθυνων πολιτών. Ο Διαγωνισμός συνδέει το μέλλον των μαθητών/τριών με την ακεραιότητα και τους καλεί να φανταστούν πώς μπορεί να εκπληρωθεί αυτή η πρόκληση. Τους καλεί, συνεπώς, να συλλογιστούν πώς ο/η καθένας/καθεμιά μπορεί να γίνει ο ηγέτης, ο πρωτοστάτης, ο καινοτόμος στην προσπάθεια για την επικράτηση των ηθικών αξιών για την προώθηση της ευημερίας όλων.
Γ. ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Ο Διαγωνισμός αποτελεί προϊόν συνεργασίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, και του Γραφείου των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα. Προς τον σκοπό αυτό συστάθηκε ομάδα εργασίας με μέλη τη Βασιλική Κωτσικοπούλου, Συνεργάτη της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, τη Χριστίνα Μπαλάσκα, Συνεργάτη της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, τη Δρ Σοφία Γιοβάνογλου, Σύμβουλο Α’ του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, την Δρ Αναστασία Σωτηροπούλου, Συνεργάτη του Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, την Δρ Αικατερίνη Αδοσίδου, Υπάλληλο ΠΕ Γενικής Δ/νσης Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, τη Σοφία Μαρόλλα, Υπάλληλο ΠΕ Γενικής Δ/νσης Ακεραιότητας και Λογοδοσίας της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, την Μαίρη Ματζοράκη, Υπάλληλο ΠΕ Δ/νσης Στρατηγικού Σχεδιασμού και Συμπεριφορικών Αναλύσεων της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας και την Πελαγία Πατσουλέ, Υπεύθυνη Διαχείρισης Έργου Γραφείου Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα.
Δ. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Ο Διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές/τριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των σχολείων της επικράτειας, οι οποίοι καλούνται να υποβάλουν καινοτόμες ιδέες για την προώθηση ηθικών αξιών στην κοινωνία, όπως ενδεικτικά η ακεραιότητα, η δικαιοσύνη, ο σεβασμός, η αλληλεγγύη, η αποδοχή, η υπευθυνότητα, η αξιοκρατία και η λογοδοσία. Για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των γονέων/κηδεμόνων τους.
Ε. ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση:
Οι αξίες και οι κοινωνικές δεξιότητες δεν μπορούν να διδαχθούν από τη μια μέρα στην άλλη.
Γι’ αυτό είναι απαραίτητο τα παιδιά να αποκτήσουν από μικρή ηλικία τις απαραίτητες βασικές γνώσεις σχετικά με τις έννοιες της ακεραιότητας και της ηθικής. Η διδασκαλία των εν λόγω ζητημάτων κατά τα αρχικά παιδαγωγικά στάδια εξοπλίζει τους/τις μαθητές/τριες με τις βασικές γνώσεις και ικανότητες για να κατανοήσουν και να αντιδράσουν κατάλληλα σε πιθανές συμπεριφορές διαφθοράς που θα κληθούν ν’ αντιμετωπίσουν στην ενήλικη ζωή τους. Μέσα από τη συμμετοχή τους στην 1η και στη 2η κατηγορία του Διαγωνισμού, οι μαθητές/τριες καλούνται να εκφράσουν τις ιδέες τους γύρω από το θέμα με έναυσμα τις παρακάτω ερωτήσεις:
- Γιατί είναι σημαντικό να κάνουμε το σωστό;
- Γιατί πρέπει να κάνουμε το σωστό ακόμη κι όταν δεν μας βλέπει κανείς;
- Πώς πρέπει να αντιδράσουμε όταν οι άλλοι δεν κάνουν το σωστό;
Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι μαθητές/τριες μπορούν να αντλήσουν τις ιδέες τους αναλογιζόμενοι τις επιλογές και τις συνέπειες που έχει η κάθε τους πράξη σε συνεργασία με τους δασκάλους και καθηγητές τους. Ορισμένες φορές είναι δύσκολο να κρίνουμε αν πράττουμε σωστά, καθώς αυτό δεν σημαίνει απλώς ότι πρέπει να ακολουθούμε τους κανόνες και τους νόμους αλλά να αντιλαμβανόμαστε και τη σημασία τους. Η λήψη της σωστής απόφασης περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και την αξιολόγηση των επιπτώσεων που έχει η κάθε απόφαση τόσο για εκείνον/η που τη λαμβάνει, όσο και για το σύνολο της κοινωνίας.
Οι κατηγορίες του Διαγωνισμού για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι οι εξής:
- Κατηγορία 1η
Απευθύνεται σε μαθητές/τριες της α’, β’ και γ’ τάξης των δημοτικών σχολείων, οι οποίοι/ες μπορούν να συμμετάσχουν ατομικά ή σε ομάδες μέχρι τριών ατόμων με ζωγραφική ή κολλάζ σε χαρτί ή άλλο υλικό, αφίσα ή βίντεο. - Κατηγορία 2η
Απευθύνεται σε μαθητές/τριες της δ’, ε’ και στ’ τάξης των δημοτικών σχολείων, οι οποίοι/ες μπορούν να συμμετάσχουν ατομικά ή σε ομάδες μέχρι τριών ατόμων με ζωγραφική ή κολλάζ σε χαρτί ή άλλο υλικό, αφίσα ή βίντεο.
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:
Η διαφθορά υπονομεύει την οικονομική ανάπτυξη και τη σταθερότητα ενώ έχει σοβαρό αντίκτυπο στην κοινωνία και στο περιβάλλον. Ο καθένας από εμάς μπορεί να βοηθήσει ενεργά στην πρόληψη της διαφθοράς πράττοντας με ακεραιότητα και λαμβάνοντας ηθικές αποφάσεις. Η συμμετοχή των πολιτών και ειδικότερα των μαθητών/μαθητριών είναι απαραίτητη για την καταπολέμηση της διαφθοράς. Οι μαθητές/τριες που θα συμμετάσχουν στην 3η και στην 4η κατηγορία του Διαγωνισμού καλούνται να παρουσιάσουν τους τρόπους με τους οποίους οι Έλληνες της νέας γενιάς μπορούν να ενισχύσουν και να προωθήσουν τις ηθικές αξίες του θέματος του Διαγωνισμού με έναυσμα τις παρακάτω ερωτήσεις:
- Τι μπορούν να κάνουν οι νέοι για την προώθηση της ακεραιότητας, της εντιμότητας, της επιείκειας, της δικαιοσύνης, του σεβασμού, της αλληλεγγύης, της αποδοχής, της υπευθυνότητας, της λογοδοσίας και της αξιοκρατίας;
- Πώς μπορούμε να κάνουμε τον κόσμο μας πιο δίκαιο;
- Ποιες πτυχές της ζωή σας επηρεάζονται από το κράτος δικαίου;
- Πώς κρίνετε τις ενέργειες των φορέων χάραξης πολιτικής για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που αφορούν τη δημιουργία μιας δίκαιης κοινωνίας;
- Πώς θα πείθατε τους φορείς χάραξης πολιτικής να εξασφαλίσουν μια δίκαιη κοινωνία;
- Πώς μπορεί να καλλιεργηθεί η ακεραιότητα σε μια κοινωνία;
- Ποιες είναι οι προτάσεις σας για το μέλλον για μια δίκαιη κοινωνία;
Οι κατηγορίες του Διαγωνισμού για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι οι εξής:
- Κατηγορία 3η:
Απευθύνεται σε μαθητές/τριες των γυμνασίων, οι οποίοι/ες μπορούν να συμμετάσχουν ατομικά ή σε ομάδες μέχρι τριών ατόμων με ζωγραφική ή κολλάζ σε χαρτί ή άλλο υλικό, φωτογραφία, αφίσα, βίντεο, ή ατομικά με γραπτό κείμενο (δημιουργική γραφή) σε μορφή δοκιμίου ή ποιήματος. - Κατηγορία 4η:
Απευθύνεται σε μαθητές/τριες των λυκείων οι οποίοι/ες μπορούν να συμμετάσχουν ατομικά ή σε ομάδες μέχρι τριών ατόμων με ζωγραφική ή κολλάζ σε χαρτί ή άλλο υλικό, φωτογραφία, αφίσα, βίντεο, ή ατομικά με γραπτό κείμενο (δημιουργική γραφή) σε μορφή δοκιμίου ή ποιήματος.
ΣΤ. ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΕΡΓΩΝ
Τα έργα τα οποία θα υποβληθούν στον Διαγωνισμό πρέπει να έχουν τις παρακάτω προδιαγραφές. Αναλυτικά, σε περίπτωση:
α) ζωγραφικής ή κολλάζ, τα έργα μπορούν να έχουν ενδεικτικές διαστάσεις μέχρι 40Χ60 εκατοστά,
β) φωτογραφίας, τα έργα μπορούν να έχουν ενδεικτικές διαστάσεις μέχρι 24Χ30 εκατοστά, ή JPG, 15 MB, ανάλυση 300dpi,
γ) αφίσας, τα έργα μπορούν να έχουν ενδεικτικές διαστάσεις φύλλου A3, 297 x 420 χιλ., ή JPG, 15 MB, ανάλυση 300dpi,
δ) βίντεο, τα έργα μπορούν να έχουν διάρκεια μέχρι 120 δευτερόλεπτα, με mpeg 4, ανάλυση μέχρι 1920 x 1080p, μέγεθος φυσικού αρχείου μέχρι 300 MB, ήχος: 16-bit, stereo,
ε) γραπτού κειμένου, θα πρέπει να είναι γραμμένο σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, με χρήση προγράμματος επεξεργασίας κειμένου, με μέγιστη έκταση μέχρι 1.200 λέξεις.
Ζ. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Ημερομηνία έναρξης του Διαγωνισμού:
Ημερομηνία έναρξης του Διαγωνισμού ορίζεται η 9η Δεκεμβρίου 2020. Οι Διευθυντές/ντριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρακαλούνται να μεριμνήσουν για την έγκαιρη αποστολή της προκήρυξης στα σχολεία αρμοδιότητάς τους (δημόσια και ιδιωτικά).
ΣΤΑΔΙΟ 1ο: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ
Λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία της ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών σε ζητήματα ακεραιότητας, διαφάνειας και λογοδοσίας, σκόπιμη κρίνεται η ενημέρωσή τους από τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τις αξίες και τις αρετές που θα πρέπει να διακρίνουν τους ηγέτες, καινοτόμους και πρωτοστάτες του μέλλοντος. Μέσα από την ενημέρωση αυτή, οι εκπαιδευτικοί θα βοηθήσουν τους μαθητές/τριες να εξοικειωθούν με τις σύνθετες έννοιες των ηθικών αξιών, να προσεγγίσουν και να κατανοήσουν το θέμα του διαγωνισμού, καθώς και τις προδιαγραφές και τους όρους συμμετοχής, παροτρύνοντας τους να εκφραστούν ελεύθερα και δημιουργικά. Προτείνεται η ενημέρωση να συνοδεύεται από δραστηριότητες που θα μπορούσαν να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης για τους μαθητές όπως ανάγνωση άρθρων εφημερίδων, λογοτεχνικών κειμένων, παρακολούθηση οπτικοακουστικού υλικού, καθώς και περιήγηση σε σχετικές ιστοσελίδες. Ενδεικτικά παρατίθενται οι εξής πηγές:
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Αποστολάκη Μιλένα, Πολίτες ενωμένοι ποτέ νικημένοι, Εκδ. Νομική Βιβλιοθήκη (2013).
Βέρε Εντ, Πώς να είσαι λιοντάρι, Εκδ. Πατάκη (2018).
Δημοκίδης ‘Αρης, Οι μικροί αδιάφθοροι στο λούνα παρκ του τρόμου, Εκδ. Νομική Βιβλιοθήκη (2017).
Γιαμάντα Κόμπι, Τι μπορείς να κάνεις με ένα πρόβλημα, Εκδ. Λιβάνης (2017).
Κυπαρίσσης Πάνος, Το παραμύθι της μοναξιάς, Εκδ. Καλειδοσκόπιο (2017).
Λυκάρτση Μαρία, Η πολιτεία που δεν έβρεχε ποτέ, Εκδ. Επόμενος Σταθμός (2017).
Ματαθία-Κόβο Κέλλυ, Τα κίτρινα καπέλα, Εκδ. Πατάκη (2017).
Μόκα Έλλη, Το Σύνταγμα της Ελλάδας για παιδιά, Εκδ. Νομική Βιβλιοθήκη (2012).
Συντακτική Ομάδα του Elniplex, Αθλητισμός, Ιδέες και Αξίες, Εκδ. Νομική Βιβλιοθήκη (2016).
Σκουλαρίκη Λ., Τι τους θέλουμε τους νόμους, Εκδ. Νομική Βιβλιοθήκη (2013).
Χριστοδούλου Πάνος, Πως έμπλεξα με τη δικαιοσύνη και άλλες άγνωστες λέξεις, Εκδ. Νομική Βιβλιοθήκη (2015).
Ιστοσελίδα Γραφείου Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα με εκπαιδευτικό υλικό για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση (στην αγγλική γλώσσα): https://www.unodc.org/e4j/en/primary/index.html
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αισχύλος, Πέρσες (472 π.Χ.).
Σοφοκλής, Αντιγόνη (441 π.Χ.).
Βακαλό Ελένη, Πώς έγινε ένας κακός άνθρωπος (1978).
Δελμούζος Αλέξανδρος, Το ανθρωπιστικό ιδανικό.
Καβάφης Κωνσταντίνος, Θερμοπύλες (1901, 1903).
Καβάφης Κωνσταντίνος, Απολείπειν ο Θεός Αντώνιον (1911).
Καραγάτσης Μ., Γιούγκερμαν (1938).
Καρκαβίτσας Αντρέας, Ο ζητιάνος (1897).
Κάφκα Φραντς, Μπροστά στο νόμο (1915).
Μάρρα Ειρήνη, Τα κόκκινα λουστρίνια (1990).
Ουάιντ ‘Οσκαρ, Ο πιστός φίλος (1888).
Πατρίκιος Τίτος, Η ιστορία του λαβυρίνθου (2002).
Σαββόπουλος Διονύσιος, Τι έπαιξα στο Λαύριο (1979).
Σαμαράκης Αντώνης, Γραφείον Ιδεών (1962).
Σεφέρης Γεώργιος, Επί Ασπαλάθων (1971).
Σολωμός Διονύσιος, Ελεύθεροι Πολιορκημένοι (1851).
Τσίρκας Στρατής, Το δέντρο (1938).
Χάκκας Μάριος, Το ψαράκι της γυάλας (1971).
Ντογκανίς Καρίν, Στις Απαρχές της Διαφθοράς, Εκδ. Πολύτροπον (2009).
Ιστοσελίδα Γραφείου Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα με εκπαιδευτικό υλικό για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση (στην αγγλική γλώσσα):
https://www.unodc.org/e4j/en/secondary/index.html
Το Σύνταγμα της Ελλάδας:
https://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/
Χάρτης Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης:
https://eur-lex.europa.eu/legalcontent/EL/TXT/HTML/?uri=LEGISSUM:l33501&from=EL
Προτεινόμενες ταινίες:
Γκάντι, Σκηνοθεσία: Ρίτσαρντ Ατένμπορο (1982)
Λίνκολν, Σκηνοθεσία: Στίβεν Σπίλπμπεργκ (2012)
Στηβ Τζομπς, Σκηνοθεσία: Ντάνι Μπόιλ (2015)
Οι αδιάφθοροι, Σκηνοθεσία: Μπράιαν Ντε Πάλμα (1987)
Το αλάτι της γης, Σκηνοθεσία: Βιμ Βέντερς (2014)
ΣΤΑΔΙΟ 2ο: ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ
Η προετοιμασία των συμμετοχών πραγματοποιείται εντός του ωρολογίου προγράμματος, καθώς το θέμα μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης και ανταλλαγής απόψεων μέσα στην τάξη ή να αποτελέσει έναυσμα δημιουργίας με την αφιέρωση τουλάχιστον μιας διδακτικής ώρας. Σημειώνεται ότι η διδασκαλία του εκάστοτε μαθήματος δεν επιβαρύνεται από τη συμμετοχή των μαθητών/τριών στον Διαγωνισμό αλλά αντίθετα εμπλουτίζεται προάγοντας τις ηθικές αξίες του ηθικού πολίτη και διευρύνεται δημιουργικά σύμφωνα πάντα με τους στόχους που τίθενται στο Πρόγραμμα Σπουδών.
Ως προς την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, μπορεί ενδεικτικά να αξιοποιηθούν τα μαθήματα της Αισθητικής Αγωγής (Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή), της Γλώσσας, της Ιστορίας, της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, ενώ ως προς τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση τα μαθήματα της Ιστορίας, της Νεοελληνικής Γλώσσας, των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, της Πολιτικής Παιδείας και της Έκφρασης-Έκθεσης, των Αρχών Φιλοσοφίας, της Κοινωνιολογίας και της Πληροφορικής.
Η συμμετοχή των μαθητών/τριών στον Διαγωνισμό είναι προαιρετική και απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των γονέων και των κηδεμόνων τους.
ΣΤΑΔΙΟ 3ο: ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ
Οι Διευθυντές/ντριες ή οι Προϊστάμενοι των σχολικών μονάδων συλλέγουν τα έργα των μαθητών/τριών και τα αποστέλλουν συγκεντρωτικά με καταληκτική ημερομηνία αποστολής την 23η Απριλίου 2021 στα γραφεία της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, Λένορμαν 195 και Αμφιαράου, 10442 Αθήνα (με θέμα «Μαθητικός Διαγωνισμός 2020-2021»). Για την εγκυρότητα της συμμετοχής λαμβάνεται υπόψη η σφραγίδα του ταχυδρομείου ή της εταιρείας ταχυμεταφοράς.
Τα έργα θα πρέπει να συνοδεύονται από:
- Κατάσταση (βλ. Παράρτημα 1) με το ονοματεπώνυμο των μαθητών/τριών που συμμετέχουν στον Διαγωνισμό, το ονοματεπώνυμο των γονέων/κηδεμόνων τους, τα στοιχεία επικοινωνίας και το είδος του έργου, η οποία συμπληρώνεται με την επιμέλεια των Δ/ντων/ντριών ή Προϊστάμενων της σχολικής μονάδας. Σημειώνεται ότι το ονοματεπώνυμο του μαθητή/τριας θα πρέπει να αναφέρεται και στην πίσω πλευρά των έργων ζωγραφικής, κολλάζ, φωτογραφίας, αφίσας και στην περιοχή της κεφαλίδας σε περίπτωση γραπτού κειμένου. Οι συμμετέχοντες/χουσες που θα υποβάλλουν βίντεο ή άλλο έργο (αφίσα, φωτογραφία, κολλάζ, ή κείμενο) σε ψηφιακή μορφή, θα πρέπει να το αποθηκεύσουν και να το αποστείλουν σε δίσκο φλας USB (USB flash disc) ή σε ψηφιακό δίσκο (CD, DVD) αναφέροντας το ονοματεπώνυμό τους και τον τίτλο της υποψηφιότητας στον τίτλο του αρχείου με την εξής μορφή (Επώνυμο_Όνομα _Τίτλος υποψηφιότητας).
- Αίτηση συμμετοχής στον Διαγωνισμό (βλ. Παράρτημα 2) υπογεγραμμένη από τον/την γονέα/κηδεμόνα του μαθητή/τριας, καθώς και από τον/την Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας με σφραγίδα του σχολείου.
- Υπεύθυνη δήλωση από τον/την γονέα/κηδεμόνα του μαθητή/τριας (βλ. Παράρτημα 3) ότι σε περίπτωση που διακριθεί το έργο, αποδέχεται τη δημοσίευσή του σε ηλεκτρονικό ή έντυπο μέσο, το βραβείο, την ανάρτησή του στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και στην ιστοσελίδα της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, καθώς και την έκθεσή του στις εγκαταστάσεις της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας.
ΣΤΑΔΙΟ 4ο: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ
Η Επιτροπή για την αξιολόγηση των συμμετοχών είναι πενταμελής και αποτελείται από:
- την Μαρία Κωνσταντινίδου, Προϊσταμένη Γενικής Δ/νσης Ακεραιότητας και Λογοδοσίας της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, ως πρόεδρο, με αναπληρώτρια την Σοφία Μαρόλλα, Υπάλληλο ΠΕ Γενικής Δ/νσης Ακεραιότητας και Λογοδοσίας,
- την Δρ Αικατερίνη Αδοσίδου, Υπάλληλο ΠΕ Γενικής Δ/νσης Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ως μέλος, με αναπληρώτρια την Μαρία Ματζοράκη, Υπάλληλο ΠΕ της Δ/νσης Στρατηγικού Σχεδιασμού και Συμπεριφορικών Αναλύσεων,
- την Βασιλική Κωτσικοπούλου, Συνεργάτη της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ως μέλος, με αναπληρώτρια την Χριστίνα Μπαλάσκα, Συνεργάτη της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων,
- την Ηρωδιάδη Φωτεινή, Συνεργάτη της Γενικής Γραμματέως Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, ως μέλος, με αναπληρώτρια την Κυριακή Μαντέλλου, Συνεργάτη της Γενικής Γραμματέως Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής,
- την Πελαγία Πατσουλέ, Υπεύθυνη Διαχείρισης Έργου Γραφείου Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα, ως μέλος, με αναπληρωτή τον Χρήστο Βλάσση, Βοηθό Διαχείρισης Έργου Γραφείου Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα.
Οι συμμετοχές που πληρούν τους όρους της προκήρυξης θα αξιολογηθούν ανά κατηγορία συμμετοχής (βλ. ανωτέρω υπό στοιχείο Δ). Η Επιτροπή θα αξιολογήσει τις συμμετοχές λαμβάνοντας υπόψη τη συνάφειά τους ως προς το θέμα του Διαγωνισμού, την αισθητική προσέγγιση, τη δημιουργικότητα, τη σαφήνεια του μηνύματος και τη σύνδεση του ρόλου της εκπαίδευσης με την προώθηση των ηθικών αξιών.
ΣΤΑΔΙΟ 5ο: ΒΡΑΒΕΥΣΗ
Η Επιτροπή θα βραβεύσει συμμετοχές από καθεμία από τις τέσσερις κατηγορίες ως ακολούθως:
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση:
Βραβείο για 5 συμμετοχές στο πλαίσιο της 1ης κατηγορίας:
Εκπαιδευτικό υλικό το οποίο έχει αναπτυχθεί από το Γραφείο των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα.
Βραβείο για 5 συμμετοχές στο πλαίσιο 2ης κατηγορίας:
Εκπαιδευτικό υλικό το οποίο έχει αναπτυχθεί από το Γραφείο των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα.
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Βραβείο για 1 συμμετοχή στο πλαίσιο της 3ης κατηγορίας και 1 συμμετοχή στο πλαίσιο της 4ης κατηγορίας:
Οι νικητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα επισκεφτούν την έδρα του UNODC στη Βιέννη (Αυστρία) και θα παρουσιάσουν τις υποψηφιότητές τους στην επόμενη προγραμματισμένη συνεδρία της Επιτροπής για την Πρόληψη του Εγκλήματος και την Ποινική Δικαιοσύνη ή άλλης σχετικής εκδήλωσης που προγραμματίζεται για το 2021, με κάθε επιφύλαξη σχετικά με την ανακοίνωση νέων μέτρων και ταξιδιωτικών περιορισμών για την προστασία από την πανδημία του COVID-19. Το Γραφείο των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το ‘Έγκλημα θα αναλάβει την κάλυψη των εξόδων για τα εισιτήρια και τη διαμονή των νικητών και των συνοδών τους (ένας συνοδός ανά συμμετέχοντα). Σε περίπτωση που δεν θα καταστεί δυνατή η πραγματοποίηση του ταξιδιού λόγω των ως άνω μέτρων θα προταθεί εναλλακτικό βραβείο από τους διοργανωτές.
Όλοι/ες οι συμμετέχοντες/χουσες θα λάβουν αναμνηστικό δίπλωμα συμμετοχής στον Διαγωνισμό. Τα διακριθέντα έργα θα αναρτηθούν στον ιστότοπο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς και στον ιστότοπο της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας. Επίσης, τα διακριθέντα έργα θα εκτεθούν στις εγκαταστάσεις της Ε.Α.Δ.
Η. ΤΕΛΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Διευκρινίζεται ότι η συμμετοχή των μαθητών/τριών δεν έχει καμία οικονομική επιβάρυνση για τους/τις μαθητές/τριες ή το σχολείο. Περαιτέρω, τα υποβληθέντα έργα δεν αποφέρουν έσοδα στους εμπλεκόμενους φορείς ή σε τρίτους και η χρήση τους γίνεται μόνο για σκοπούς εκπαίδευσης, ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης και όχι εμπορίας ή διαφήμισης. Οι εμπλεκόμενοι φορείς διοργάνωσης αναλαμβάνουν όλη τη διαδικασία υλοποίησης του διαγωνισμού και διασφαλίζουν τα προσωπικά δεδομένα και τα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Με την ολοκλήρωση του Διαγωνισμού και την αξιολόγηση των συμμετοχών θα πραγματοποιηθεί αποτίμησή του με υλικό αξιολόγησης το οποίο θα αποσταλεί στους εκπαιδευτικούς και στους/στις μαθήτριες που συμμετείχαν.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν τον ιστότοπο της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας www.aead.gr και να επικοινωνήσουν στα τηλέφωνα 2132129743 (κα Αικατερίνη Αδοσίδου) και 2131310453 (κα Σοφία Μαρόλλα), καθώς και να αποστείλουν επιστολή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην ηλεκτρονική δ/νση