Προκήρυξη θέσεων Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού

Εκτύπωση  

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΘΕΣΕΩΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

Αρ.Πρωτ.13561/Η2/29-012019/ΥΠΠΕΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΕΘΝΩΝ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ,
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΟΜΟΓΕΝΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΟΜΟΓΕΝΩΝ, ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΤΜΗΜΑ Γ’ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
-----
e-mail : dipode3(ΣΤΟ)minedu.gov.gr
FAX: 210-3442365 (για Γρ. 1163)
Πληροφορίες:
Αντ. Παπαηλιάδου: 210 3442301
Φ. Καλαματιανού: 210 3443093

ΘΕΜΑ: «Προκήρυξη για την πλήρωση των θέσεων Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού»

Έχοντας υπόψη :
1. Τις διατάξεις των άρθρων 10, 11, 13 και 14 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159) «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
2. Τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 2740/1999 (Α΄ 186), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.19 του άρθρου 13 του ν.3149/2003 (Α΄ 141).
3. Τις διατάξεις του ν. 3528/2007 (Α΄ 26) «Κύρωση του Κώδικα κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
4. Τις διατάξεις της παρ. 11 του άρθρου 66 του ν. 4270/2014 (Α’ 143) «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις».
5. Τις διατάξεις του άρθρου 28 του Π.Δ. 50/2001 (Α΄ 39) «Καθορισμός των προσόντων διορισμού σε θέσεις φορέων του δημοσίου τομέα», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
6. Τις διατάξεις του Π.Δ. 80/2016 (Α΄ 145) «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες».
7. Τις διατάξεις του άρθρου 1 του Π.Δ. 70/2015» (Α’ 114) «Το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετονομάζεται σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων».
8. Το Π.Δ. 125/2016 ( Α’ 210) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
9. Το Π.Δ. 18/2018 (Α΄ 31) «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
10. Τις διατάξεις του Π.Δ. 22/2018 (Α΄ 37) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτή Υπουργού και Υφυπουργών».
11. Την αριθμ. 52935/Υ1/30-3-2018 (Β’ 1227) Κοινή Υπουργική Απόφαση «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Μερόπη Τζούφη», όπως τροποποιήθηκε με την αριθμ. Y1/158719/24-9-2018 (Β’ 4222) Κοινή Υπουργική Απόφαση «Τροποποίηση απόφασης ανάθεσης αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Μερόπη Τζούφη».
12. Την αριθμ. 2/20801/0022/14-3-2012 (Β΄ 807) Κ.Υ.Α., όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την αρ.2/12870/ΔΕΠ/29-3-2016 (Β΄ 1740) κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Οικονομικών και Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότηση «Όροι, προϋποθέσεις και διαδικασία καταβολής του ειδικού επιμισθίου αποσπασμένων συντονιστών, εκπαιδευτικών και διοικητικών υπαλλήλων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στο εξωτερικό και καθορισμός αυτού σε ευρώ»
13. Την αριθ. Φ.821/3401Κ/207807/Η2/19-12-2014 (Β΄ 3543) Υπουργική Απόφαση «Καθορισμός έδρας και περιοχής ευθύνης των Συντονιστών Εκπαίδευσης των Ελληνικών Διπλωματικών και Προξενικών Αρχών του Εξωτερικού», όπως τροποποιήθηκε με τις αριθ. Φ.821/213763/Η2/30-12-2015 (Β΄ 3032) και 183349/Β2/30-10-2018 (Β’ 4895) Υπουργικές Αποφάσεις.
14. Την αριθμ. 214510/Η2/13-12-2018 (Β’ 5725) Υπουργική Απόφαση «Καθορισμός προσόντων, κριτηρίων, διαδικασίας επιλογής Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού».

Προκηρύσσουμε

Την πλήρωση με απόσπαση των κατωτέρω δεκατριών (13) θέσεων Συντονιστών Εκπαίδευσης σε ελληνικές διπλωματικές και προξενικές αρχές του εξωτερικού με θητεία τριών (3) ετών με επιμίσθιο:

Α/Α

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ

ΕΔΡΑ

ΧΩΡΑ

1

ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ

ΠΡΕΣΒΕΙΑ

ΓΕΡΜΑΝΙΑ

2

ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙΟΥ

ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ

ΡΟΥΜΑΝΙΑ

3

ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ

ΠΡΕΣΒΕΙΑ

ΒΕΛΓΙΟ

4

ΓΙΟΧΑΝΕΣΜΠΟΥΡΓΚ

ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ

ΝΟΤΙΟΣ ΑΦΡΙΚΗ

5

ΚΑΪΡΟΥ

ΠΡΕΣΒΕΙΑ

ΑΙΓΥΠΤΟΣ

6

ΚΟΡΥΤΣΑΣ

ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ

ΑΛΒΑΝΙΑ

7

ΛΟΝΔΙΝΟΥ

ΠΡΕΣΒΕΙΑ

ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ

8

ΜΑΡΙΟΥΠΟΛΗΣ

ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ

ΟΥΚΡΑΝΙΑ

9

ΜΕΛΒΟΥΡΝΗΣ

ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ

ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ

10

ΜΟΝΑΧΟΥ

ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ

ΓΕΡΜΑΝΙΑ

11

ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ

ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ

Η.Π.Α.

12

ΤΟΡΟΝΤΟΥ

ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ

ΚΑΝΑΔΑΣ

Καλούμε τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που έχουν τα νόμιμα προσόντα, να υποβάλουν σχετική αίτηση συνοδευόμενη από τα αναγκαία δικαιολογητικά από 30/1/2019 έως 12/2/2019.

1. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ - ΚΩΛΥΜΑΤΑ

1.1. Δικαίωμα υποβολής αίτησης για τη συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης ως Συντονιστών Εκπαίδευσης στα Γραφεία Συντονιστών στο εξωτερικό έχουν δημόσιοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής, εφόσον έχουν:

  1. δωδεκαετή (12/ετή) τουλάχιστον πραγματική υπηρεσία στην εκπαίδευση, από την οποία δέκα (10) έτη τουλάχιστον σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
  2. πολύ καλή γνώση (Γ1/C1) της γλώσσας της χώρας υποδοχής και μίας εκ των αγγλικής ή γαλλικής ή γερμανικής γλώσσας ιδίου επιπέδου. Στην περίπτωση που η γλώσσα της χώρας υποδοχής είναι μία εκ των αγγλικής, γαλλικής ή γερμανικής απαιτείται η γνώση δύο εκ των γλωσσών αυτών.
  3. Δικαίωμα υποβολής αίτησης για την παράταση δύο (2) ετών, με τις τακτικές αποδοχές και χωρίς επιμίσθιο, για συμπλήρωση της πενταετίας έχουν και οι Συντονιστές Εκπαίδευσης Εξωτερικού που ολοκλήρωσαν τη θητεία των τριών (3) ετών και υπηρετούν ως Αναπληρωτές Συντονιστές Εκπαίδευσης Εξωτερικού, βάσει της αριθμ. 221671/Η2/24-12-2018 (ΑΔΑ: Ω4Φ84653ΠΣ-ΑΒΓ) υπουργικής απόφασης «Παράταση ορισμού Αναπληρωτών Συντονιστών Εκπαίδευσης στο Εξωτερικό».

Επίσης, δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν και οι εκπαιδευτικοί που έχουν υπηρετήσει/αποσπαστεί για δύο (02) έτη χωρίς επιμίσθιο, κατά το παρελθόν.

1.2. Δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής:

  1. Όσοι θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα κατά τη διάρκεια της θητείας της προκηρυσσόμενης θέσης,
  2. Όσοι κατά το παρελθόν, είχαν αποσπαστεί στο εξωτερικό και η απόσπασή τους διακόπηκε λόγω πλημμελούς άσκησης των καθηκόντων τους ή ανεπάρκειας στην άσκηση αυτών ή αδυναμίας ανταπόκρισης στα ειδικά καθήκοντά τους, καθώς και λόγω επανειλημμένης και αδικαιολόγητης ή μακράς απουσίας από τα καθήκοντά τους, όπως προβλέπεται στις περιπτ. α’ και β’ της παρ. 11 του άρθρου 16 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159),
  3. Όσοι έχουν καταδικαστεί με οποιαδήποτε ποινή για πράξεις ή παραλείψεις που προβλέπονται από τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 8 του Υπαλληλικού Κώδικα ή έχουν τιμωρηθεί με οποιαδήποτε πειθαρχική ποινή, για την οποία δεν παρήλθε ο χρόνος παραγραφής της ή εκκρεμεί Ένορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ) σε βάρος τους.
  4. Όσοι έχουν συμπληρώσει ή συμπληρώνουν πέντε (5) συνολικά έτη απόσπασης στο εξωτερικό, ως εκπαιδευτικοί ή Συντονιστές ή Αναπληρωτές Συντονιστές Εκπαίδευσης Εξωτερικού, κατά τη διάρκεια της θητείας της προκηρυσσόμενης θέσης με την επιφύλαξη της παρ. 1.1γ του παρόντος.

3. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ – ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

Τα κριτήρια επιλογής και η διαδικασία κατάρτισης και κύρωσης των πινάκων υποψηφίων και επιλογής ορίζονται στην αριθμ. 214510/Η2/13-12-2018 (Β’ 5725) Υπουργική Απόφαση, σύμφωνα με την οποία η μοριοδότηση έχει ως ακολούθως:

Α. Αξιολόγηση τυπικών προσόντων

1. Τα κριτήρια επιλογής, όπως προβλέπονται στην παρ. 5 και 6 του άρθρου 13 του ν.4415/2016 (Α΄ 159) αποτιμώνται σε αξιολογικές μονάδες ως εξής:

2. Το κριτήριο της επιστημονικής συγκρότησης αξιολογείται με δεκαεπτά (17) κατ’ ανώτατο όριο μονάδες, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:

α) Τίτλοι σπουδών

9 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:

αα) διδακτορικό δίπλωμα

6

ββ) μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών

4

γγ) τίτλος διδασκαλείου εκπαίδευσης

3

δδ) δεύτερο πτυχίο Α.Ε.Ι.

3

εε) δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών

2

Η σωρευτική κατοχή τίτλων σπουδών των υποπεριπτώσεων ββ΄ έως και εε΄ αξιολογείται με 7 κατ’ ανώτατο όριο μονάδες.

Τίτλος σπουδών που αποτέλεσε προσόν διορισμού δεν μοριοδοτείται. Σε περίπτωση μετάταξης δεν μοριοδοτείται ο τίτλος σπουδών που αποτέλεσε προσόν για τη μετάταξη και μοριοδοτείται ο τίτλος που αποτέλεσε προσόν του αρχικού διορισμού. Όλοι οι τίτλοι σπουδών, εφόσον προέρχονται από ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, πρέπει να είναι αναγνωρισμένοι από το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π./ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. ή το Ινστιτούτο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Ι.Τ.Ε.).

 

β) Γνώση Τ.Π.Ε. B΄ Επιπέδου

1 μονάδα

γ) Γνώση ξένων γλωσσών

5 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:

αα) Επίσημη γλώσσα της χώρας υποδοχής επιπέδου Γ2

2

ββ)   Γνώση   δεύτερης   ξένης   γλώσσας   (αγγλικής   ή   γαλλικής   ή γερμανικής γλώσσας) επιπέδου Γ2

1,5

γγ) Γνώση τρίτης ξένης γλώσσας

 

i) επίπεδο Γ2

1

ii) επίπεδο Γ1

0,5

iii) επίπεδο Β2

0,4

δδ) Άλλες γλώσσες (επίπεδο Γ2, Γ1 ή Β2)

0,5

1) Για την ίδια γλώσσα μοριοδοτείται μόνο το ανώτερο επίπεδο.

2) Στην περίπτωση που η γλώσσα της χώρας υποδοχής είναι μία εκ των αγγλικής, γαλλικής ή γερμανικής απαιτείται η γνώση δύο εκ των γλωσσών αυτών.

3) Τα προβλεπόμενα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας, που αποδεικνύουν την άριστη (Γ2/C2), την  πολύ καλή  (Γ1/C1) και  την καλή (B2/B2) γνώση της ξένης γλώσσας, όπως προβλέπονται στο άρθρο 28 του Π.Δ. 50/2001 (Α’ 39) «Καθορισμός των προσόντων διορισμού σε θέσεις φορέων του δημοσίου  τομέα», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και ορίζονται στο Παράρτημα Γλωσσομάθειας, το οποίο είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ, υποβάλλονται από τον υποψήφιο.

4) Πιστοποιητικά άλλα, πλην των ανωτέρω, γίνονται επίσης δεκτά, εφόσον ο υποψήφιος συνυποβάλει μαζί με το πιστοποιητικό:

(i) βεβαίωση του φορέα που το εξέδωσε, ότι τόσο ο φορέας όσο και το συγκεκριμένο πιστοποιητικό γλωσσομάθειας είναι πιστοποιημένα από την αρμόδια προς τούτο εθνική αρχή ή

(ii) βεβαίωση του αρμοδίου Υπουργείου ή της Πρεσβείας της χώρας στην Ελλάδα (σε περίπτωση μη υπάρξεως φορέα πιστοποίησης ή αναγνώρισης), ότι το προσκομιζόμενο πιστοποιητικό είναι αποδεκτό σε δημόσιες υπηρεσίες της οικείας χώρας ως έγκυρο αποδεικτικό γνώσης της ξένης γλώσσας σε αντίστοιχο επίπεδο.

 

δ) Επιμόρφωση

1 κατ’ ανώτατο όριο μονάδα, η οποία κατανέμεται ως εξής:

αα) βεβαίωση ή πιστοποιητικό ετήσιας επιμόρφωσης Σχολής Επιμόρφωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Λ.Μ.Ε.), Σχολής Επιμόρφωσης Λειτουργών Δημοτικής Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Λ.Δ.Ε.), Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) ή Σχολής Εκπαιδευτικών Λειτουργών Επαγγελματικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε.)

0,5 μονάδες

ββ) βεβαίωση ή πιστοποιητικό ετήσιας επιμόρφωσης Α.Ε.Ι. διάρκειας τριακοσίων (300) τουλάχιστον ωρών ή και εννεάμηνης διάρκειας

0,5 μονάδες

γγ) βεβαίωση παρακολούθησης πιστοποιημένων επιμορφωτικών προγραμμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Ι.Ε.Π., του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ή του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.)

0,1 μονάδες ανά δέκα (10) ώρες και έως 0,5 μονάδες

Οι βεβαιώσεις και τα πιστοποιητικά της παρούσας περίπτωσης αξιολογούνται, εφόσον δεν ήταν αναγκαίο προσόν για το διορισμό.

 

ε) Διδακτικό - επιμορφωτικό έργο

1 κατ’ ανώτατο όριο μονάδα, η οποία κατανέμεται ως εξής:

αυτοδύναμο διδακτικό έργο σε Α.Ε.Ι ή στη Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε.:

0,5 μονάδες ανά εξάμηνο

στ) Συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα, την ευθύνη υλοποίησης των οποίων έχουν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου

0,5 μονάδες για κάθε εξάμηνο συμμετοχής και

(Ν.Π.Δ.Δ.)

έως 1 μονάδα

ζ) Συγγραφικό έργο και εισηγήσεις σε συνέδρια

2,5 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής

αα) συγγραφή σχολικών εγχειριδίων ή βιβλίων που έχουν εκδοθεί με ISBN

0,5 μονάδες για κάθε εγχειρίδιο και έως 1 κατ’ ανώτατο όριο μονάδα. Στην περίπτωση ομαδικής συγγραφής λαμβάνεται το ήμισυ της μοριοδότησης

ββ) δημοσίευση άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά

0,25 μονάδες για κάθε άρθρο και έως 1 κατ’ ανώτατο όριο μονάδα. Στην περίπτωση ομαδικής συγγραφής λαμβάνεται το ήμισυ της μοριοδότησης

γγ) συμμετοχή σε ομάδα σύνταξης Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών - Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών (Α.Π.Σ. - Δ.Ε.Π.Π.Σ.) ή αναμόρφωσης - εξορθολογισμού Προγραμμάτων Σπουδών και διδακτικής ύλης του Ι.Ε.Π. ή του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Π.Ι.)

0,25 μονάδες ανά πρόγραμμα και έως 0,5 κατ’ ανώτατο όριο μονάδες.

3. Το κριτήριο της διοικητικής και διδακτικής εμπειρίας αξιολογείται με 14 κατ’ ανώτατο όριο μονάδες, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:

α) Διοικητική εμπειρία

7 κατ’ ανώτατο όριο μονάδες, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:

αα) άσκηση καθηκόντων Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, Διευθυντή Εκπαίδευσης, Προϊσταμένου Διεύθυνσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Συντονιστή Εκπαίδευσης, Συμβούλου Α΄ του Ι.Ε.Π. ή Παρέδρου επί θητεία του Π.Ι.

1 μονάδα ανά έτος και έως 3 κατ’ ανώτατο όριο μονάδες

ββ) άσκηση καθηκόντων Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου ή Σχολικού Συμβούλου, Συμβούλου Β΄ ή Προϊσταμένου Διεύθυνσης, Υποδιεύθυνσης ή Τμήματος του Ι.Ε.Π., Προϊσταμένου Τμήματος του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, περιλαμβανομένου του Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, ή Γραφείου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή Κ.Ε.Σ.Υ. ή Κ.Δ.Α.Υ. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή διευθυντή σχολικής μονάδας ή Ε.Κ. ή Δ.Ι.Ε.Κ. ή Σχολής Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.) ή Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.)

0,5 μονάδες ανά έτος και έως 2 κατ’ ανώτατο όριο μονάδες

γγ) άσκηση καθηκόντων προϊσταμένου νηπιαγωγείου ή ολιγοθέσιου δημοτικού σχολείου, υποδιευθυντή σχολικής μονάδας ή Ε.Κ. ή

Δ.Ι.Ε.Κ. ή Σ.Ε.Κ. ή Σ.Δ.Ε. ή υπευθύνου τομέα Ε.Κ., Προϊσταμένου Κ.Ε.Α. ή Υπευθύνου Λειτουργίας Κ.Π.Ε. ή Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων

0,3 μονάδες ανά έτος και έως 1,5 κατ’ ανώτατο όριο μονάδες

δδ) άσκηση καθηκόντων υπευθύνου σχολικών δραστηριοτήτων, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, αγωγής υγείας, πολιτιστικών θεμάτων, Σ.Σ.Ν., ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., Ε.Κ.Φ.Ε., ΚΕ.ΣΥ.Π., ΓΡΑ.ΣΥ. ή ΓΡΑ.Σ.Ε.Π.

ή άσκηση διοικητικών καθηκόντων με απόσπαση στην κεντρική ή σε περιφερειακή υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

0,25 μονάδες ανά έτος και έως 1 κατ’ ανώτατο όριο μονάδα

β) Διδακτική εμπειρία

7 κατ’ ανώτατο όριο μονάδες, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:

αα) άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολικές μονάδες, Ε.Κ., Σ.Δ.Ε. και δημόσια Ι.Ε.Κ., ως υπεύθυνοι ΓΡΑ.Σ.Ε.Π. και ΓΡΑ.ΣΥ.

1 μονάδα για κάθε έτος πέραν των απαιτούμενων για τη θεμελίωση δικαιώματος υποβολής υποψηφιότητας,

ββ) διδακτική υπηρεσία με την ιδιότητα του Σχολικού Συμβούλου ή Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, του Προϊστάμενου Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων, του υπευθύνου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ή αγωγής υγείας ή πολιτιστικών θεμάτων ή σχολικών δραστηριοτήτων, του υπεύθυνου και των αποσπασμένων εκπαιδευτικών σε ΚΕ.ΣΥ.Π., Ε.Κ.Φ.Ε., ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και Σ.Σ.Ν., του υπευθύνου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών ή Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού, του Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων, του υπευθύνου σχολικών βιβλιοθηκών, οι οποίες είχαν λειτουργήσει στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση» (Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ.), καθώς και του Διευθυντή και Υποδιευθυντή Δ.Ι.Ε.Κ. ή Σ.Ε.Κ.

1 μονάδα για κάθε έτος, πέραν των απαιτούμενων για τη θεμελίωση δικαιώματος υποβολής υποψηφιότητας, και έως 2 κατ’ ανώτατο όριο μονάδες.

Για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου, χρόνος διοικητικής ή διδακτικής εμπειρίας βραχύτερος του έτους μοριοδοτείται με το ένα τέταρτο (1/4) της αντίστοιχης ετήσιας μοριοδότησης για κάθε τρίμηνο. Χρόνος μικρότερος του τριμήνου δεν υπολογίζεται.

 

4. Επιπλέον, για την επανάκριση σε περίπτωση παράτασης της απόσπασης, η υπηρεσία σε θέση Συντονιστή Εκπαίδευσης εξωτερικού μοριοδοτείται με 0,50 μονάδες για κάθε έτος και μέχρι 1,50 μονάδες.

Β. Συνέντευξη και προφορική εξέταση επιπέδου γλώσσας

α) Προφορική εξέταση επιπέδου γλώσσας

Η ικανότητα χρήσης στον προφορικό λόγο των προαπαιτούμενων ξένων γλωσσών, αποτιμάται μέχρι δυόμισι (2,5) μονάδες για κάθε ξένη γλώσσα και τελικός βαθμός είναι το σύνολο της βαθμολογίας. Επιτυχής θεωρείται η εξέταση της ξένης γλώσσας κατά την οποία ο υποψήφιος έχει συγκεντρώσει τρεις (3) μονάδες και στις δύο προαπαιτούμενες ξένες γλώσσες, άλλως αποκλείεται από τη διαδικασία.

β) Συνέντευξη υποψηφίων

Το κριτήριο της προσωπικότητας και της γενικής συγκρότησης αποτιμάται με 10 κατ’ ανώτατο όριο μονάδες, που προκύπτουν από το μέσο όρο των βαθμών των μελών του συμβουλίου.

4. ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ

4.1. Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί υποβάλλουν την αίτηση υποψηφιότητας για την επιλογή τους ως Συντονιστές Εκπαίδευσης Εξωτερικού, συμπληρώνοντας την επισυναπτόμενη στην παρούσα Προκήρυξη αίτηση απόσπασης, την οποία, αφού υπογράψουν, αποστέλλουν με τον φάκελο υποψηφιότητας στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όπου έχουν οργανική θέση.

Οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση με έως και δυο (2) προτιμήσεις Συντονιστικών Γραφείων.

Μετά την υποβολή των αιτήσεων δεν θα γίνονται δεκτές τροποποιήσεις (προσθήκες ή διαγραφές) των προτιμήσεων ή προσθήκη συμπληρωματικών ή μεταγενέστερων αποκτηθέντων προσόντων.

Ανάκληση της αίτησης δεν θα γίνεται δεκτή μετά την κύρωση των αξιολογικών πινάκων.

4.2. Οι Διευθυντές Εκπαίδευσης καλούνται να:

  1. Κοινοποιήσουν άμεσα την προκήρυξη αυτή σε όλα τα σχολεία Π/θμιας και Δ/θμιας εκπαίδευσης της αρμοδιότητάς τους, ώστε να λάβουν γνώση οι εκπαιδευτικοί.
  2. Συγκεντρώσουν όλες τις υποβληθείσες αιτήσεις στην Διεύθυνσή τους μαζί με τον φάκελο των υποψηφίων αρμοδιότητάς τους και να διατυπώσουν τυχόν παρατηρήσεις σε περίπτωση που διαπιστώνονται διαφορές μεταξύ των δηλούμενων στοιχείων της αίτησης και των στοιχείων που τηρεί η Υπηρεσία.
  3. Εκδώσουν πιστοποιητικό υπηρεσιακών μεταβολών κάθε υποψηφίου.
  4. Αποστείλουν άμεσα στο Τμήμα Γ’ Διοίκησης Προσωπικού της Διεύθυνσης Παιδείας Ομογενών, Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ευρωπαϊκών και Μειονοτικών Σχολείων, αφού κρατήσουν αντίγραφο της αίτησης στη Διεύθυνσή τους, την πρωτότυπη αίτηση, μαζί με το φάκελο υποψηφιότητας και το πιστοποιητικό υπηρεσιακών μεταβολών, συνοδευόμενα από συγκεντρωτικό πίνακα των υποψήφιων εκπαιδευτικών αρμοδιότητάς τους, στον οποίο θα συμπεριλαμβάνεται στήλη με τις απαραίτητες παρατηρήσεις, για τον καθένα.

5. ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ

Οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλουν ένσταση κατά των πινάκων στο email Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., σε αποκλειστική προθεσμία τριών (3) ημερών από την επομένη της ανάρτησής τους στην ιστοσελίδα του ΥΠ.Π.Ε.Θ., οι οποίες τίθενται ενώπιον της Επιτροπής Επιλογής.

Στην περίπτωση που οι πίνακες αναρτηθούν Παρασκευή, στις τρείς ημέρες για την υποβολή ενστάσεων περιλαμβάνονται το Σαββάτο και η Κυριακή.

6. ΥΠΟΒΛΗΤΕΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

Οι αιτήσεις συνοδεύονται από φάκελο υποψηφιότητας στον οποίο εμπεριέχονται όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την απόδειξη των τυπικών προσόντων των υποψηφίων, ομαδοποιημένα σε υποενότητες, όπως αυτές αναλύονται στο βιογραφικό σημείωμα, και ο οποίος περιλαμβάνει:

α) Βιογραφικό σημείωμα.

β) Αντίγραφα τίτλων σπουδών, μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης.

γ) Αποδεικτικά γνώσης ξένων γλωσσών.

δ) Αποδεικτικά συγγραφικού έργου και εισηγήσεων σε συνέδρια. Τα ανωτέρω υποβάλλονται σε ψηφιακή μορφή (CD ή άλλο πρόσφορο ηλεκτρονικό μέσο αποθήκευσης) και, προκειμένου για βιβλία που έχουν εκδοθεί με διεθνή πρότυπο αριθμό βιβλίου (ISBN), στο βιογραφικό σημείωμα αναφέρεται και ο αριθμός αυτός για κάθε βιβλίο. Αντίτυπα του συγγραφικού έργου δεν υποβάλλονται.

ε) Βεβαιώσεις ή υπηρεσιακά έγγραφα που αφορούν στο διδακτικό - επιμορφωτικό έργο, καθώς και στη διοικητική και διδακτική εμπειρία, τα οποία πρέπει να αναφέρουν χρόνο έναρξης και λήξης, κατά περίπτωση.

στ) Κάθε άλλο δικαιολογητικό που κατά την κρίση του υποψηφίου μπορεί να συμβάλει στη διαμόρφωση της κρίσης του Συμβουλίου περί της προσωπικότητας και της γενικής συγκρότησής του.

ζ) Υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (Α΄ 75) με την οποία βεβαιώνεται:

αα) ότι ο εκπαιδευτικός δεν έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για πειθαρχικό παράπτωμα με την ποινή της προσωρινής παύσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 109 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007, Α΄ 26),

ββ) η γνησιότητα των υποβαλλόμενων τίτλων σπουδών και λοιπών δικαιολογητικών,

γγ) ότι ο εκπαιδευτικός δεν έχει απαλλαγεί από τα καθήκοντά του ως στέλεχος της εκπαίδευσης για σοβαρό λόγο αναγόμενο σε πλημμελή άσκηση των υπηρεσιακών του καθηκόντων.

Όλοι οι τίτλοι σπουδών που προέρχονται από ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, πρέπει να είναι αναγνωρισμένοι από το Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.)/Διαπανεπιστημιακό Κέντρο Αναγνώρισης Τίτλων Σπουδών της Αλλοδαπής (ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α.) ή το Ινστιτούτο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Ι.Τ.Ε.).

Ξενόγλωσσες βεβαιώσεις ή έγγραφα πρέπει να έχουν επίσημα μεταφραστεί από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών ή άλλο αρμόδιο κατά νόμο όργανο.

Η αίτηση του ενδιαφερόμενου επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν.1599/1986 (Α’ 75) και η ανακρίβεια των δηλούμενων στοιχείων επισύρει αποκλεισμό του υποψηφίου από τη διαδικασία επιλογής της παρούσας, πέραν των προβλεπόμενων ποινικών κυρώσεων.

Εκπρόθεσμες αιτήσεις δεν γίνονται δεκτές.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

 

Λήψη της Αίτησης Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού


ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ
ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ

A/A

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ

ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

1

ΒΕΡΟΛΙΝΟ

Γερμανία (Berlin, Brandenburg, Mecklenburg, Vorpommern, Sachsen-Anhalt, Thüringen, Niedersachsen, Hamburg, Bremen, Schleswig-Holstein Saarland, Rheinland−Pfalz, Nordrhein- Westfalen) και Πολωνία

2

ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙ

Μολδαβία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Σερβία, Μαυροβούνιο, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Σλοβενία και ΠΓΔΜ

3

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ

Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ελβετία

4

ΓΙΟΧΑΝΕΣΜΠΟΥΡΓΚ

Νότια Αφρική, Ζιμπάμπουε, Ζάμπια, Μαλάουι, Λ.Δ. Κονγκό, Μπουρούντι, Καμερούν, Νιγηρία, Σουδάν, Αιθιοπία, Μαδαγασκάρη, Μοζαμβίκη.

5

ΚΑΪΡΟ

Αίγυπτος, Λιβύη, Λίβανος, Ισραήλ, Ιορδανία, Η.Α.Ε., Κατάρ, Μαρόκο, Σαουδική Αραβία, Συρία, Τυνησία

6

ΚΑΝΑΔΑΣ (Σ.Γ. ΤΟΡΟΝΤΟ)

Επαρχίες: British Columbia, Alberta, Saskatchewan, Ontario, Manitoba, Youkon Northwest Territories, Ottawa, Quebec, New Brunswick, Nova Scotia, Prince Edward Island, New Foundland, Labrador

7

ΚΟΡΥΤΣΑ

Αλβανία

8

ΛΟΝΔΙΝΟ

Μεγάλη Βρετανία, Ιρλανδία, Σουηδία, Δανία, Νορβηγία, Φινλανδία, Λιθουανία, Λετονία, Εσθονία

9

ΜΑΡΙΟΥΠΟΛΗ

Αζερμπαϊτζάν, Αρμενία, Γεωργία, Ουκρανία, Ρωσία, Καζακστάν, Κιργιζία, Λευκορωσία, Ουζμπεκιστάν, Τατζικιστάν, Τουρκμενιστάν

10

ΜΕΛΒΟΥΡΝΗ

Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία

11

ΜΟΝΑΧΟ

Γερμανία (Bayern, Hessen , Baden – Württemberg) και Αυστρία, Τσεχία

12

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ

Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής: Maine, New Hampshire, Rhode Island, Connecticut, New York, New Jersey, Pennsylvania, Massachusetts, Ohio, West Virginia, Kentucky, Tennessee, Delaware, District Of Columbia, Maryland, Virginia, South Carolina, North Carolina, Florida, Georgia, Alabama, Mississippi, Louisiana, Arkansas, Alaska, Arizona, Utah, Montana, Wyoming, Colorado, New Mexico, Washington State, Oregon, California, Nevada, Idaho, Hawaii, Michigan, Indiana, Wisconsin, Illinois, Missouri, Minnesota, Iowa, North Dakota, South Dakota, Nebraska, Kansas, Oklahoma, Texas Λατινική Αμερική:  Αργεντινή, Βενεζουέλα, Βραζιλία, Μεξικό, Ουρουγουάη, Περού, Χιλή, Παναμάς

 


ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙI
ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Ν. 4415/16 (ΦΕΚ 159 Α/06-09-2016 – ΔΙΟΡΘ.ΣΦΑΛΜ. ΣΤΟ ΦΕΚ-165 Α/8-9-16 ):
Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις.

Άρθρο 10
Εποπτεία και Διοίκηση

1. Η εποπτεία της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης ασκείται:

α) από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και από τους συντονιστές εκπαίδευσης στις εκπαιδευτικές μονάδες,

β) από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και από τους συντονιστές εκπαίδευσης στις εκπαιδευτικές μονάδες των οποίων οι φορείς είναι άλλα νομικά πρόσωπα αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Όταν δεν υπάρχουν συντονιστές εκπαίδευσης των περιπτώσεων α΄ και β΄, η εποπτεία ασκείται από τις ελληνικές διπλωματικές ή προξενικές αρχές σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,

γ) στις εκπαιδευτικές μονάδες που εντάσσονται στα σχολεία ξένων χωρών ή διεθνών οργανισμών ή αναγνωρίζονται και επιχορηγούνται από το εκπαιδευτικό σύστημα ξένων χωρών η εποπτεία ασκείται από τις αρμόδιες αρχές αυτών,

2. Στα δίγλωσσα σχολεία η εποπτεία ασκείται σύμφωνα με τη σχετική διακρατική συμφωνία.

Άρθρο 11
Όργανα συντονισμού, διοίκησης και εποπτείας

1. Όργανα συντονισμού, διοίκησης και εποπτείας των εκπαιδευτικών μονάδων και του εκπαιδευτικού προσωπικού είναι οι Συντονιστές Εκπαίδευσης, οι οποίοι, στην περιοχή ευθύνης τους ασκούν καθήκοντα σε θέματα που αφορούν:
α) τη λειτουργία όλων των μονάδων που παρέχουν ελληνόγλωσση εκπαίδευση,
β) το εκπαιδευτικό προσωπικό που αποσπάται ή προσλαμβάνεται σε εκπαιδευτικές μονάδες και
γ) το συντονισμό των δράσεων ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης και τη συνεργασία με τις αρχές της χώρας υποδοχής.

2. Οι Συντονιστές, οι οποίοι είναι κατ’ ανώτατο όριο δεκαπέντε εκπαιδευτικοί, όσα δηλαδή και τα Συντονιστικά Γραφεία Εκπαίδευσης, αποσπώνται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εξωτερικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στις ελληνικές διπλωματικές και προξενικές αρχές του εξωτερικού, ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες.

3. Το έργο των Συντονιστών Εκπαίδευσης αφορά τους ακόλουθους τομείς και περιλαμβάνει την άσκηση των σχετικών αρμοδιοτήτων στην περιοχή ευθύνης τους:

α. Συμβουλευτικό-επιστημονικό τομέα:

αα) Συμβουλευτική και υποστηρικτική εργασία για τους εκπαιδευτικούς, που αποσπώνται ή προσλαμβάνονται σε εκπαιδευτικές μονάδες ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης.

ββ) Διοργάνωση σε κάθε σχολικό έτος ενδοσχολικών σεμιναρίων επιμόρφωσης δια ζώσης ή και με μεθόδους ψηφιακής διδασκαλίας από απόσταση για τους εκπαιδευτικούς της περιοχής ευθύνης τους σε συνεργασία με τους προϊσταμένους παιδαγωγικής καθοδήγησης της ημεδαπής.

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ορίζονται σε ετήσια βάση οι σύμβουλοι των ειδικοτήτων των αποσπασμένων εκπαιδευτικών. Οι υποχρεώσεις και τα καθήκοντα είναι ίδια με των σχολικών συμβούλων της ημεδαπής και καθορίζονται από την υπουργική απόφαση υπ’ αριθμ. Φ.353.1/324/105657/ Δ1/2002 υπουργική απόφαση (Β΄1340). Η επικοινωνία θα γίνεται με τηλεδιάσκεψη.

β. Διοικητικό-κοινωνικό-μορφωτικό τομέα:

αα) Διοίκηση και συντονισμό των εκπαιδευτικών μονάδων, σύμφωνα με το ισχύον νομικό καθεστώς των χωρών υποδοχής,

ββ) Συνεργασία με τις ελληνικές διπλωματικές ή προξενικές αρχές για την εφαρμογή της ελληνικής εκπαιδευτικής πολιτικής και συνεργασία με τους ομογενειακούς φορείς.

γγ) Συνεργασία με τους φορείς ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό για την ενίσχυση, το συντονισμό και τη στήριξη των ενεργειών που αφορούν τη λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων και την προώθηση της ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού.

δδ) Συνεργασία με τις ξένες διοικητικές, σχολικές, κυβερνητικές και τοπικές αρχές για την επίλυση προβλημάτων λειτουργίας των εκπαιδευτικών μονάδων και την προώθηση των δίγλωσσων προγραμμάτων σπουδών.

εε) Τήρηση στοιχείων και δεδομένων σε ψηφιακή μορφή για τον προσδιορισμό των υπηρεσιακών αναγκών για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών στις εκπαιδευτικές μονάδες και διαβίβασή τους στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, και,

στ) Σύνταξη ετήσιας έκθεσης για την υπάρχουσα κατάσταση και τη λειτουργία της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στην περιοχή ευθύνης τους που συμπεριλαμβάνει και την έκθεση για τον προγραμματισμό και τη βιωσιμότητα των εκπαιδευτικών μονάδων.

γ. Εποπτικό τομέα:

αα) Εποπτικό και καθοδηγητικό έργο για την εφαρμογή των διοικητικών, παιδαγωγικών και άλλων οδηγιών και αποφάσεων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και ενημέρωση του Υπουργείου με κατάλληλες εισηγήσεις για την εξειδίκευση και την εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής στην περιοχή ευθύνης τους.

ββ) Μέριμνα για τη σύνταξη και τη διαβίβαση στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ετήσιων εκθέσεων ανάλογα με τα ισχύοντα στην ημεδαπή για την αξιολόγηση κάθε εκπαιδευτικού της περιοχής ευθύνης τους.

γγ) Μέριμνα για τη σύνταξη έκθεσης αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και του έργου του, από το ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στο εξωτερικό, στο οποίο υπηρετεί ο εκπαιδευτικός, και διαβίβαση στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και
Θρησκευμάτων.

4. Οι Συντονιστές Εκπαίδευσης ασκούν στην περιοχή ευθύνης τους πειθαρχικές αρμοδιότητες στους εκπαιδευτικούς και στους διοικητικούς υπαλλήλους, που αποσπώνται ή προσλαμβάνονται για τις εκπαιδευτικές μονάδες, ίδιες με τις πειθαρχικές αρμοδιότητες που έχουν οι Διευθυντές των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης της ημεδαπής.

5. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ύστερα από εισήγηση του Γενικού Γραμματέα Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων μπορεί να καθορίζονται και πρόσθετες αρμοδιότητες των Συντονιστών Εκπαίδευσης. Καθορίζεται επίσης η έδρα, η περιοχή ευθύνης τους και κάθε άλλο σχετικό θέμα.

Άρθρο 13
Επιλογή και τοποθέτηση

Α. Συντονιστές Εκπαίδευσης

1. Για την επιλογή των συντονιστών εκπαίδευσης εξωτερικού συνιστάται στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Συμβούλιο Επιλογής με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, το οποίο συγκροτείται ως εξής:

α) ένα μέλος Δ.Ε.Π. Παιδαγωγικού Τμήματος ή παιδαγωγικού τομέα τμήματος πανεπιστημίου, που ορίζεται με τον αναπληρωτή του από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ως Πρόεδρος,

β) ένας σύμβουλος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που ορίζεται με τον αναπληρωτή του από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής,

γ) ένας εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών, που ορίζεται με τον αναπληρωτή του από τον Υπουργό Εξωτερικών,

δ) ένα μέλος από τη Γενική Γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού που ορίζεται από τη Γενική Γραμματεία με τον αναπληρωτή του,

ε) ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με αναπληρωτή Προϊστάμενο Τμήματος της ίδιας Διεύθυνσης,

στ) ένα μέλος του επιστημονικού προσωπικού του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης που ορίζεται με τον αναπληρωτή του από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, ζ) ένα μέλος ΔΕΠ ειδικευμένο σε θέματα Σχολικής Ψυχολογίας που ορίζεται από το Πανεπιστήμιο στο οποίο υπηρετεί με τον αναπληρωτή του,

η) δύο αιρετοί εκπρόσωποι της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και δύο της δευτεροβάθμιας στα οικεία κεντρικά συμβούλια με τους αναπληρωτές τους.

2. Η θητεία των μελών είναι τριετής.

3. Γραμματέας του Συμβουλίου Επιλογής με τον αναπληρωτή του ορίζεται με απόφαση συγκρότησης υπάλληλος της Διεύθυνσης Παιδείας Ομογενών, Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Ξένων και Μειονοτικών Σχολείων (ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ξ.Μ.Σ.) ή της Γενικής Γραμματείας Παιδείας και Θρησκευμάτων ή εκπαιδευτικός αποσπασμένος στην υπηρεσία αυτή.

4. Υποψήφιοι για τις θέσεις συντονιστών εκπαίδευσης μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εφόσον έχουν:

α) δωδεκαετή τουλάχιστον πραγματική υπηρεσία στην εκπαίδευση, από την οποία δέκα έτη τουλάχιστον σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,

β) πολύ καλή γνώση της γλώσσας της χώρας υποδοχής και μία εκ των αγγλικής ή γαλλικής ή γερμανικής γλώσσας.

Δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής όσοι εκπαιδευτικοί θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα κατά τη διάρκεια της θητείας τους ως συντονιστών.

5. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζονται ειδικότερα τα θέματα που αναφέρονται στην έκδοση προκηρύξεων για πλήρωση των θέσεων των συντονιστών εκπαίδευσης, στα υποβλητέα δικαιολογητικά στοιχεία και στις προθεσμίες υποβολής αυτών, στον τρόπο απόδειξης της γνώσης της ξένης γλώσσας, στην αποτίμηση των κριτηρίων σε αξιολογικές μονάδες, στη διαδικασία επιλογής, στην οποία περιλαμβάνεται και προσωπική συνέντευξη των υποψηφίων με τα μέλη του Συμβουλίου Επιλογής, στη σύνταξη πινάκων επιλογής και τη διάρκεια ισχύος τους, στην τοποθέτηση, στην επανέγκριση για παράταση της απόσπασης, στη μετακίνηση, στην καταχώριση των αποσπάσεων στο Πληροφορικό Σύστημα και σε κάθε άλλο σχετικό θέμα.

6. Κατά την επιλογή συνεκτιμώνται η υπηρεσιακή κατάσταση, το διδακτορικό δίπλωμα και η συνάφεια με το αντικείμενο της θέσης, οι μεταπτυχιακές σπουδές, η μετεκπαίδευση, η επιμόρφωση, η γνώση δεύτερης ξένης γλώσσας, η κατοχή και άλλων πανεπιστημιακών πτυχίων, η παιδαγωγική ικανότητα και η εμπειρία σε καθοδηγητικό έργο, η πείρα στη διοίκηση σχολικών μονάδων, γραφείων και διευθύνσεων εκπαίδευσης, η εμπειρία της εκπαίδευσης στο εξωτερικό, η προσωπικότητα, η ικανότητα συνεργασίας, επικοινωνιακές ικανότητες, η ικανότητα συνεργασίας με διοικητικές, κυβερνητικές και τοπικές αρχές και με κοινωνικούς φορείς και το αξιόλογο επιστημονικό συγγραφικό έργο.

Η επιλογή πραγματοποιείται σε δύο φάσεις: α. αξιολόγηση τυπικών προσόντων και β.συνέντευξη και προφορική εξέταση επιπέδου γλώσσας.

7. Οι συντονιστές εκπαίδευσης, που επιλέγονται τοποθετούνται στις θέσεις για τις οποίες έχουν επιλεγεί και υπηρετούν σε αυτές για τρία (3) έτη, μετά τη συμπλήρωση των οποίων, η απόσπασή τους μπορεί να παρατείνεται, για δύο (2) έτη ακόμη, κατόπιν αιτήσεώς τους, αφού επανακριθούν από το Συμβούλιο Επιλογής της παραγράφου 1 και η προσφορά των υπηρεσιών τους κριθεί ως ικανοποιητική. Περαιτέρω παράταση της απόσπασης αποκλείεται.

8. α. Στους συντονιστές εκπαίδευσης που επιλέγονται παρέχεται υποχρεωτικά πριν από την ανάληψη των καθηκόντων τους επιμόρφωση σε θέματα διοικητικής, διαχειριστικής και νομικής φύσης σε συνάρτηση με την περιοχή ευθύνης τους.

β. Οι συντονιστές εκπαίδευσης διατηρούν τις οργανικές τους θέσεις στη δημόσια εκπαίδευση της Ελλάδας και κατά τη διάρκεια της θητείας τους μπορούν να μετατεθούν ως εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών.

Β. Διευθυντές
(…)

13. Ο ν. 4057/2012 (Α΄54) καταλαμβάνει και ρυθμίζει την πειθαρχική ευθύνη των συντονιστών εκπαίδευσης και των διευθυντών εκπαιδευτικών μονάδων ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου Επιλογής της παραγράφου 1 του Κεφαλαίου Α του παρόντος άρθρου μπορεί να απαλλάσσονται των καθηκόντων τους συντονιστές εκπαίδευσης, καθώς και διευθυντές σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του εξωτερικού για:

α) σοβαρούς προσωπικούς ή οικογενειακούς λόγους ή λόγους υγείας, ύστερα από αίτησή τους, και

β) για σοβαρό λόγο αναγόμενο σε πλημμελή άσκηση των υπηρεσιακών τους καθηκόντων, όπως ιδίως για αδυναμία άσκησης ελέγχου επί των υπαλλήλων, αδικαιολόγητη επιείκεια ή μεροληψία κατά τη σύνταξη των εκθέσεων αξιολόγησης, μη προσήκουσα συμπεριφορά προς τους πολίτες, ευθυνοφοβία, απροθυμία εφαρμογής νέων μεθόδων οργάνωσης, λειτουργίας και αποδοτικότητας, αδικαιολόγητη καθυστέρηση στη διεκπεραίωση των υποθέσεων, κακή συνεργασία με τους προϊσταμένους, τους υφισταμένους και τα λοιπά στελέχη της διοίκησης της εκπαίδευσης και μειωμένη ποιοτική και ποσοτική απόδοση.

Άρθρο 14
Αναπλήρωση

1. Οι συντονιστές εκπαίδευσης εξωτερικού, όταν ελλείπουν ή κωλύονται αναπληρώνονται από εκπαιδευτικό πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που έχει τα προσόντα της παραγράφου 5 του Κεφαλαίου Α΄ του άρθρου 13 ή από τους ήδη υπηρετούντες συντονιστές έως τη λήξη της θητείας του αναπληρούμενου Συντονιστή Εκπαίδευσης του πλησιέστερου Συντονιστικού Γραφείου.
[Αρχή Τροποποίησης] «Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων μπορεί να ορίζονται αναπληρωτές συντονιστές εκπαίδευσης και κατά παρέκκλιση του προηγούμενου εδαφίου». - ΠΡΟΣΘ. ΕΔΑΦΙΟΥ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡ. 1 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 14 ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡ. 2 ΤΟΥ ΑΡΘ. 73 ΤΟΥ Ν. 4485/17, ΦΕΚ-114 Α/4-8-17 [Τέλος Τροποποίησης]

2. Στην περίπτωση αυτή οι αναπληρωτές των συντονιστών εκπαίδευσης ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από αιτιολογημένη εισήγηση της αρμόδιας Διεύθυνσης Παιδείας Ομογενών, Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Ξένων και Μειονοτικών Σχολείων (ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ξ.Μ.Σ.).

3. Όταν ελλείπουν, απουσιάζουν ή κωλύονται διευθυντές εκπαιδευτικών μονάδων ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, τότε, με απόφαση του συντονιστή εκπαίδευσης, ορίζονται ως αναπληρωτές τους οι υποδιευθυντές και εφόσον δεν υπάρχουν, εκπαιδευτικοί της ίδιας ή άλλης εκπαιδευτικής μονάδας.

 

Pin It

Εκτύπωση