ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΥΛΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Β' ΤΑΞΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Αρ.Πρωτ.Φ.20/130447/Δ1/22-08-2019/ΥΠΑΙΘ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ & ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Π.Ε.
ΤΜΗΜΑ Α’ ΣΠΟΥΔΩΝ
& ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Α΄
Email : spudonpe(ΣΤΟ)minedu.gov.gr
Πληροφορίες : Θ. Δημητρακόπουλος
Χ. Μαραγκός
Τηλέφωνο : 210 344 2425
ΘΕΜΑ: «Οδηγίες για τη διαχείριση της ύλης για τα μαθηματικά του Δημοτικού σχολείου»
Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Πράξη 26/27-06-2019 του Δ.Σ.) σας αποστέλλουμε οδηγίες για τη διαχείριση της ύλης για τα μαθηματικά του Δημοτικού σχολείου.
Μαθηματικά Δημοτικού (Τάξεις: Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄, Στ΄)
(...)
ΤΑΞΗ Β΄
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ:
Βιβλίο μαθητή, Μαθηματικά Β΄ Δημοτικού, 2015, α΄ τεύχος
Βιβλίο μαθητή, Μαθηματικά Β΄ Δημοτικού, 2015, α΄ τεύχος
Τετράδιο εργασιών, Μαθηματικά Β΄ Δημοτικού, 2015, α΄ τεύχος
Τετράδιο εργασιών, Μαθηματικά Β΄ Δημοτικού, 2015, β΄ τεύχος
Τετράδιο εργασιών, Μαθηματικά Β΄ Δημοτικού, 2015, γ΄ τεύχος
Τετράδιο εργασιών, Μαθηματικά Β΄ Δημοτικού, 2015, δ΄ τεύχος
Κεφάλαιο | Προτείνεται να μην αξιοποιηθούν διδακτικά από το Βιβλίο Μαθητή τα παρακάτω: | Προτείνεται να μην αξιοποιηθούν διδακτικά από το Τετράδιο Εργασιών τα παρακάτω: | Προτείνεται να αξιοποιηθούν διδακτικά οι παρακάτω «ψηφιακές δραστηριότητες» από το εκπαιδευτικό λογισμικό της Α΄-Β΄ τάξης του ΠΙ | Προτείνεται να αξιοποιηθούν διδακτικά οι παρακάτω δραστηριότητες από τα νέα ΠΣ** | Παρατηρήσεις |
1η Ενότητα 1ο | Ολόκληρο το Κεφάλαιο |
|
| Εναλλακτικά μπορεί να γίνει η δραστηριότητα από το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών, ΑρΔ1, για τη Β΄ δημοτικού στη, σελ.61. | Ως εισαγωγικό Κεφάλαιο είναι προτιμότερο να αξιοποιηθούν δραστηριότητ ες με χειραπτικό υλικό και παιγνιώδη μορφή (όπως, π.χ. αυτή της σελ. 10 του Β.Μ.). |
2ο | Σελ. 15, εργασία | Σελ. 9, άσκηση δ |
| Εναλλακτικά μπορεί να γίνει η δραστηριότητα από το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών, ΑρΔ2, για τη Β΄ δημοτικού στη, σελ.61. | Β.Μ. Εργασία: Δεν προσελκύει το ενδιαφέρον των μαθητών. Τ.Ε. Άσκηση δ:Η χρήση και αξιοποίηση της αριθμογραμμ ής καλό θα ήταν να γίνεται με πιο ελκυστικό για τα παιδιά τρόπο. |
4ο |
| Σελ. 13, άσκηση δ (β) |
|
| Άσκηση δ (β): Παρουσιάζει αυξημένη δυσκολία. |
5ο | Σελ. 20, δραστηριότητα | Σελ. 15, άσκηση δ |
|
| Β.Μ. Δραστηριότητ α: Μη χρηστική – λειτουργική εικονιστική παράσταση. Τ.Ε. Άσκηση δ: Δεν προσελκύει το ενδιαφέρον των μαθητών. |
6ο | Σελ. 23, εργασία 2 (α) |
|
| Εναλλακτικά μπορεί να γίνει η δραστηριότ ητα από το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών, ΑρΔ4, για τη Β΄ δημοτικού στη, σελ.61. | Προτείνεται να αξιοποιηθεί χειραπτικό υλικό (κυβάκια ή ξυλάκια). |
7ο | σελ. 24, δραστηριότ ητες |
|
|
| Θα ήταν προτιμότερο οι συγκεκριμένε ς δραστηριότητ ες να γίνουν με χειραπτικό υλικό. |
Επαναληπτικό | Σελ. 22, άσκηση α Σελ. 23, άσκηση ζ | Άσκηση α: Άσκηση ζ: | |||
2η Ενότητα 9ο |
| Σελ. 24, άσκηση β |
|
| Αυξημένης δυσκολίας σε επίπεδο κατανόησης και επίλυσης για τους μαθητές. |
10ο | Σελ. 33, δραστηριότητα 3 | Σελ. 26, άσκηση β |
| Εναλλακτικά μπορεί να γίνει η δραστηριότητα από το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών, ΑρΔ3, για τη Β΄ δημοτικού στη, σελ.61. | Β.Μ. Δραστηριότητα 3: Αυξημένης δυσκολίας. Τ.Ε. Άσκηση β: |
11ο | Σελ. 35, εργασίες 2 & 3 | Σελ. 28, άσκηση α Σελ. 29, άσκηση γ | Εναλλακτικά μπορεί να αξιοποιηθεί από το λογισμικό του Π.Ι. για την Α΄-Β΄ τάξη από την ενότητα μετρήσεις της Β΄ τάξης το «νόμισμα» στη διεύθυνση: http://ts.sch.gr/repo/onlinepackages/dimmathimatika-ab/d04/cd/maths/startup.swf | Β.Μ. Εργασίες 2 & 3: Τ.Ε. Άσκηση α: Άσκηση γ: | |
12ο | Σελ. 37, Συμπέρασμα |
|
|
| Περιλαμβάνεται δεκαδικός αριθμός που δεν έχουν διδαχθεί τα παιδιά της β΄ τάξης. |
13ο | Σελ. 38, δραστηριότητα β | Σελ. 32, άσκηση α | Εναλλακτικά μπορεί να αξιοποιηθεί από το λογισμικό του Π.Ι. για την Α΄-Β΄ τάξη από την ενότητα γεωμετρία της Β΄ τάξης «γραμμές και σχήματα» στη διεύθυνση: http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim- mathimatika-a-b/d04/cd/maths/sta rtup.swf |
| Β.Μ. Δραστηριότητα β: Αυξημένης δυσκολίας. Τ.Ε. Άσκηση α: |
14ο | Σελ. 41, εργασία 1 |
| Εναλλακτικά μπορεί να αξιοποιηθεί από το λογισμικό του Π.Ι. για την Α΄-Β΄ τάξη από την ενότητα γεωμετρία της Β΄ τάξης το «παιχνίδι με τα σχήματα» στη διεύθυνση: http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim- mathimatika-a-b/d04/cd/maths/sta rtup.swf |
| Αυξημένης δυσκολίας για τους μαθητές. |
15ο | Σελ. 43, εργασία 2 |
|
|
| Εργασία 2: Αυξημένης δυσκολίας ανάλογα και με τη σύνθεση των δυάδων της τάξης. |
Επαναληπτικό | Σελ. 45, άσκηση 3γ | Σελ. 39, άσκηση στ |
|
| Β.Μ. Άσκηση 3γ: Αυξημένου επιπέδου δυσκολίας για κατανόηση και επίλυση. Τ.Ε. Άσκηση στ: |
3η Ενότητα 16ο |
|
|
|
|
|
17ο | Σελ. 48, δραστηριότητα Σελ. 49, εργασία 1 | Σελ. 9 τ.β΄, άσκηση β |
|
| Β.Μ. Δραστηριότητα: Προτείνεται η αντικατάστασή της με άλλη δραστηριότητ α βιωματικής προσέγγισης με τη χρήση χειραπτικού υλικού. Β.Μ. Εργασία 1: Τ.Ε. Άσκηση β: |
18ο | Σελ. 51, εργασία | Σελ. 10, τ.β΄, άσκηση α |
|
| Β.Μ. Εργασία: Προτείνεται η χρήση χειραπτικού υλικού αντί του εικονιστικού. Τ.Ε. Άσκηση α: |
19ο | Σελ. 52, δραστηριότητα |
|
|
| Αυξημένης δυσκολίας για τους μαθητές (το β΄ σκέλος του ερωτήματος). |
20ο | Σελ. 55, εργασία | Σελ. 14, τ.β΄, άσκηση β Σελ. 15, τ.β΄, άσκηση γ | Β.Μ. Εργασία: Τ.Ε. Ασκήσεις β & γ: | ||
21ο | Σελ. 57, εργασία 2 | Σελ. 16, τ.β΄, άσκηση β Σελ. 17, τ.β΄, άσκηση δ |
|
| Β.Μ. Εργασία 2: |
22ο |
| Σελ. 19, τ.β΄, άσκηση γ |
|
| Αυξημένης δυσκολίας. |
23ο | Σελ. 60, δραστηριότητα | Σελ. 20, τ.β΄, ασκήσεις α & β |
|
| Β.Μ. |
Επαναληπτικό |
|
|
|
|
|
4η Ενότητα 24ο |
|
|
|
|
|
26ο | Σελ. 70, δραστηριότητα |
|
|
| Αναπροσαρμογή στην τιμή του ψωμιού ώστε να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. |
27ο | Σελ. 72, δραστηριότητα |
|
|
| Προτείνεται να αντικατασταθεί με δραστηριότητα χειραπτικού υλικού (μπίλιες, κυβάκια). |
28ο | Σελ. 74, δραστηριότητα β | Σελ. 33, τ.β΄, άσκηση ε |
|
| Β.Μ. Δραστηριότητα β: Τ.Ε. Άσκηση ε: |
Επαναληπτικό | Σελ. 77, άσκηση 2 | Σελ. 34, τ.β΄, άσκηση α Σελ. 35, τ.β΄, άσκηση ε |
|
| Β.Μ. Άσκηση 2: Τ.Ε. Άσκηση α: Άσκηση ε: |
5η Ενότητα 29ο |
|
|
|
|
|
30ο |
| Σελ. 8, τ.γ΄, άσκηση α & β Σελ. 9, τ.γ΄, άσκηση στ |
| Εναλλακτικά μπορεί να γίνει η δραστηριότητα από το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών, ΑρΔ8, για τη Β΄ δημοτικού στη, σελ.62. | Άσκηση α & β: Προτείνεται η αντικατάστασή τους με άλλες που αξιοποιούν χειραπτικό υλικό (κυβάκια, κ.λπ.). Άσκηση στ: |
31ο | Ολόκληρο το Κεφάλαιο | Ολόκληρο το Κεφάλαιο |
|
| Το κεφάλαιο αυτό αποσπασματικά στοχεύει στη δόμηση της έννοιας της επιφάνειας που είναι ιδιαίτερα απαιτητική για τα παιδιά της συγκεκριμένη ς ηλικίας. |
32ο |
| Σελ. 12, τ.γ΄, άσκηση γ |
|
| Παρουσιάζει αυξημένη δυσκολία στην κατανόηση. |
33ο | Σελ. 14, τ.β΄, εργασία 1 | Σελ. 15, τ.γ΄, άσκηση γ |
|
| Β.Μ. Εργασία 1: Τ.Ε. Άσκηση γ: Το ζητούμενο της άσκησης δεν περιγράφεται με σαφήνεια. |
Επαναληπτικό | Σελ. 16, τ.β΄, άσκηση 1β | Σελ. 17, τ.γ΄, άσκηση ζ |
|
| Β.Μ. Άσκηση 1β: Τ.Ε. Άσκηση ζ: Αυξημένης δυσκολίας. |
6η Ενότητα 34ο | Σελ. 18, τ.β΄, εισαγωγική δραστηριότητα Σελ. 19, τ.β΄, άσκηση 2 | Σελ. 19, τ.γ΄, άσκηση ε |
|
| Β.Μ. Εισαγωγική δραστηριότητ α: Άσκηση 2: Τ.Ε. Άσκηση ε: Αυξημένης δυσκολίας. |
35ο | Σελ. 20, τ.β΄, εισαγωγική δραστηριότητα | Σελ. 21, τ.γ΄, άσκηση ε |
|
| Β.Μ. Εισαγωγική δραστηριότητ α: |
36ο | Σελ. 23, δραστηριότητα |
|
|
| Αυξημένης δυσκολίας για τους μαθητές. |
37ο | Σελ. 25, τ.β΄, εργασία 1 | Σελ. 24, τ.γ΄, άσκηση β Σελ. 24, τ.γ΄, άσκηση ε | Β.Μ. Εργασία 1: Τ.Ε. Άσκηση β: Άσκηση ε: | ||
38ο |
| Σελ. 27, τ.γ΄, άσκηση στ |
|
| Η διατύπωση του προβλήματος δυσκολεύει στους μαθητές. |
39ο |
|
| Εναλλακτικά μπορεί να αξιοποιηθεί από το λογισμικό του Π.Ι. για την Α΄-Β΄ τάξη από την ενότητα μετρήσεις της Β΄ τάξης το «βάρος» στη διεύθυνση: http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-mathimatika-a- b/d04/cd/maths/sta rtup.swf |
|
|
40ο |
| Σελ. 31, τ.γ΄, άσκηση ε Σελ. 31, τ.γ΄, άσκηση ζ | Εναλλακτικά μπορεί να αξιοποιηθεί από το λογισμικό του Π.Ι. για την Α΄-Β΄ τάξη από την ενότητα μετρήσεις της Β΄ τάξης το «νόμισμα» στη διεύθυνση: http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim- mathimatika-a-b/d04/cd/maths/sta rtup.swf |
| Άσκηση ε: Δυσκολεύει τους μαθητές. Άσκηση ζ: Αλλαγή του ποσού των χαρτονομισμά των. |
Επαναληπτικό | Σελ. 32, τ.γ΄, άσκηση α Σελ. 33, τ.γ΄, άσκηση ζ | Άσκηση α: Άσκηση ζ: | |||
7η Ενότητα 41ο | |||||
43ο |
|
|
| Εναλλακτικά μπορεί να γίνει η δραστηριότητα από το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών, ΑρΔ3, για τη Β΄ δημοτικού στη, σελ.61. |
|
44ο | Σελ. 43, τ.β΄, εργασία 1 | Σελ. 13, τ.δ΄, άσκηση γ |
|
| Β.Μ. Εργασία 1: |
Επαναληπτικό | Σελ. 45, τ.β΄, άσκηση 2 |
|
|
| Ο διδακτικός στόχος καλύπτεται από απλούστερες και σαφέστερες δραστηριότητ ες. |
8η Ενότητα | Σελ. 16, τ.δ΄, άσκηση β Σελ. 17, τ.δ΄, άσκηση γ Σελ. 17, τ.δ΄, άσκηση δ
| Άσκηση β: Άσκηση γ: Άσκηση δ: | |||
48ο | Σελ. 53, τ.β΄, εισαγωγική δραστηριότ ητα |
| Εναλλακτικά μπορεί να αξιοποιηθεί από το λογισμικό του Π.Ι. για την Α΄-Β΄ τάξη από την ενότητα μετρήσεις της Β΄ τάξης ο «χρόνος» στη διεύθυνση: http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-mathimatika-a-b/d04/cd/maths/sta rtup.swf |
| Η δραστηριότητα της ζωγραφικής απαιτεί αρκετό χρόνο (θα μπορούσε ίσως να αποτελέσει διαθεματική δράση στα πλαίσια του μαθήματος των εικαστικών). |
49ο |
| Σελ. 25, τ.δ΄, άσκηση δ |
|
| Παρουσιάζει αυξημένη δυσκολία κατανόησης λόγω αντιστοίχισης συμβόλου με αριθμητική τιμή. |
50ο | Ολόκληρο το κεφάλαιο | Σελ. 27, τ.δ΄, ασκήσεις β,γ,δ |
|
| Β.Μ.: Πολύωρες και «πυκνές» διδακτικά δραστηριότητες. Ο διδακτικός στόχος έχει επιτευχθεί σε προηγούμενο κεφάλαιο (49). Τ.Ε. Ασκήσεις β,γ,δ: |
Επαναληπτικό | Σελ. 59, τ.β΄, άσκηση 2β | Σελ. 28, τ.δ΄, άσκηση β Σελ. 29, τ.δ΄, ασκήσεις δ,ε |
|
| Β.Μ. Άσκηση 2β: Τ.Ε. Άσκηση β: Αυξημένης δυσκολίας. Ασκήσεις δ,ε: Υψηλού επιπέδου αφηρημένη σκέψη με συνέπεια δυσχέρειες στην επίλυσή τους |
9η Ενότητα 51ο | Ολόκληρο το Κεφάλαιο | Ολόκληρο το Κεφάλαιο |
|
| Η έννοια της καθετότητας με τη συγκεκριμένη αποσπασματική αναφορά είναι δύσκολο να κατανοηθεί και κατ’ επέκταση να δομηθεί επιτυχώς από τους μαθητές. |
52ο | Ολόκληρο το Κεφάλαιο | Ολόκληρο το Κεφάλαιο |
|
| Η έννοια της παραλληλίας με τη συγκεκριμένη αποσπασματική αναφορά είναι δύσκολο να κατανοηθεί και κατ’ επέκταση να δομηθεί επιτυχώς από τους μαθητές. |
53ο | Σελ. 35, τ.δ΄, άσκηση δ Σελ. 35, τ.δ΄, άσκηση ε | Άσκηση δ: Άσκηση ε: | |||
Επαναληπτικό 51ο – 54ο | Σελ. 69, τ.β΄, άσκηση 2 | Σελ. 39, τ.δ΄, άσκηση δ Σελ. 39, τ.δ΄, ασκήσεις ε, στ |
|
| Β.Μ. Άσκηση 2: Άσκηση δ: Ασαφή διατύπωση και δυσκολία κατανόησης. Ασκήσεις ε, στ: Οι συγκεκριμένες ασκήσεις περιέχουν αυξημένης δυσκολίας ερωτήματα για τους μαθητές της συγκεκριμένης τάξης. |
Οδηγίες για τις ενότητες των μαθηματικών της τάξης
1η Ενότητα
Στο εισαγωγικό κεφάλαιο θα πρέπει να διατεθούν 2-3 διδακτικές ώρες για την πληρέστερη ανασκόπηση και επανάληψη των βασικών μαθηματικών εννοιών που διδάχθηκαν οι μαθητές στην Α΄ Δημοτικού. Επίσης, προτείνεται η χρήση και αξιοποίηση χειραπτικού υλικού καθώς και βιωματικές (σε μικρές ομάδες παιδιών) δραστηριότητες με παιγνιώδη μορφή έτσι, ώστε να προσελκύουν το ενδιαφέρον των παιδιών για μάθηση.
Η επίλυση προβλήματος σε παιδιά της συγκεκριμένης ηλικιακής ομάδας συνίσταται να ακολουθεί τη στόχευση και μεθοδολογική κατάταξη της ιεραρχημένης διαβάθμισης των λεκτικών προβλημάτων (συνένωσης, σύνθεσης, εξισορρόπησης, κ.λπ.). Η διδασκαλία στη συγκεκριμένη περίπτωση θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη την ιεραρχική δυσκολία του κάθε τύπου προβλήματος και να υπάρχει, επιπροσθέτως, εναλλακτικό υποστηρικτικό υλικό.
2η Ενότητα
Ενθαρρύνουμε τους μαθητές να αναπτύξουν τις δικές τους στρατηγικές επίλυσης προβλήματος.
Προτείνεται μεθοδική και στοχευμένη προσέγγιση των μαθηματικών εννοιών με βιωματικές – παιγνιώδεις δράσεις που προσελκύουν το ενδιαφέρον των μαθητών.
Τα συμπεράσματα προκύπτουν μετά από εκτενή συζήτηση – διάλογο με τα παιδιά.
Αποφεύγεται η στείρα απομνημόνευση και δίνεται ιδιαίτερη έμφαση σε χειραπτικό και, σε δεύτερο στάδιο, εικονιστικό υλικό.
3η Ενότητα
Δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη των στρατηγικών του παιδιού στην ανάλυση αριθμών και με βάση αυτές τις στρατηγικές προχωρούμε σε δομημένη και μεθοδική δόμηση της μαθηματικής έννοιας.
Προτείνεται ο έλεγχος των αποτελεσμάτων των ασκήσεων να γίνεται, εναλλακτικά, και με τη χρήση χειραπτικού υλικού για όσους μαθητές το έχουν ανάγκη.
Συνίσταται η ενεργός εμπλοκή των μαθητών σε βιωματικές παιγνιώδεις δραστηριότητες (π.χ. το παιχνίδι στη σελ. 64 στο Β.Μ.).
4η Ενότητα
Προτείνεται το κεφ. 24 να γίνει σε δύο διδακτικές ώρες (μία διδακτική ώρα η προπαίδεια του 10 και μία διδακτική ώρα η προπαίδεια του 5).
Προτείνεται το κεφ. 25 να γίνει σε δύο διδακτικές ώρες (μία διδακτική ώρα η προπαίδεια του 2 και μία διδακτική ώρα η προπαίδεια του 4).
Προτείνεται το κεφ. 28 να γίνει σε δύο διδακτικές ώρες (μία διδακτική ώρα η προπαίδεια του 3 και μία διδακτική ώρα η προπαίδεια του 6).
Προτείνεται αξιοποίηση εικονιστικού υλικού σε καρτέλες μεγάλου μεγέθους ελκυστικές στους μαθητές και εργασία των παιδιών σε ομάδες.
5η Ενότητα
Προτείνεται το κεφ. 29 να γίνει σε δύο διδακτικές ώρες (μία διδακτική ώρα η προπαίδεια του 9 και μία διδακτική ώρα η προπαίδεια του 11).
Προτείνεται η εισαγωγική δραστηριότητα του κεφ. 30 να γίνει με χειραπτικό υλικό και βιωματικά (σε μικρές ομάδες παιδιών).
6η Ενότητα
Προτείνεται η εισαγωγικές δραστηριότητες των κεφ. 34 & 35 να γίνουν με χειραπτικό υλικό.
Επειδή η διαδικασία επίλυσης προβλήματος αποτελεί σημαντική (βασική) μαθηματική διαδικασία συνίσταται αρχικά να γίνεται χρήση και αξιοποίηση χειραπτικού υλικού από τους μαθητές της τάξης.
Τα κεφ. 38 και 39 δύναται να ενσωματωθούν.
7η Ενότητα
Προτείνεται εξάσκηση ανά δυάδες μαθητών στην αντιστοίχιση των δακτύλων με τις εκατοντάδες καθώς και δραστηριότητες με χρήση και αξιοποίηση χειραπτικού υλικού (π.χ. ραβδάκια, κυβάκια, κ.λπ.).
8η Ενότητα
Η δόμηση και ανάπτυξη της έννοιας «περισσότερο από …» και «λιγότερο από ….» συνίσταται να αρχίζει με δραστηριότητες που περιλαμβάνουν μικρούς αριθμούς και διαδοχικά να περάσουν οι μαθητές σε δραστηριότητες με μεγάλους αριθμούς (κεφ.45).
Κεφ. 50: Η εισαγωγική δραστηριότητα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διαθεματική εργασία στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης.
9η Ενότητα
Κεφ. 53: Μεθοδικά και εστιασμένα προσελκύουμε το ενδιαφέρον των μαθητών με στόχο την κατανόηση των βημάτων του συμπεράσματος.
Κεφ. 54: Συστηματική αξιοποίηση του άβακα για την αναγνώριση τετραψήφιων αριθμών.
**Ενδέχεται στις προτεινόμενες δραστηριότητες των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών, έκδοσης 2014, να υπάρχει μικρή απόκλιση στον αριθμό της σελίδας, λόγω της διαφορετικής έκδοσης του επεξεργαστή κειμένου, που θα χρησιμοποιηθεί. Σε κάθε περίπτωση όμως ο κωδικός της προτεινόμενης δραστηριότητας κάθε τάξης είναι μοναδικός (για παράδειγμα ΑρΔ3, για την Α΄ δημοτικού).
(...)
Παρακαλούμε να ενημερωθούν με χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων.
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Μετάβαση στις:
Οδηγίες Μαθηματικών Α Δημοτικού
Οδηγίες Μαθηματικών Β Δημοτικού
Οδηγίες Μαθηματικών Γ Δημοτικού
Οδηγίες Μαθηματικών Δ Δημοτικού