edu.klimaka.gr

Επιμόρφωση στη Διδακτική της Τουρκικής Γλώσσας - Απόκτηση Διδακτικής Επάρκειας

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΓΙΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Δελτίο Τύπου

29-07-2022 Έναρξη του Προγράμματος Διδακτικής της Τουρκικής Γλώσσας

Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται η έναρξη του Προγράμματος Διδακτικής της Τουρκικής Γλώσσας, ίσου με 30 ECTS, με στόχο τη χορήγηση Πιστοποιητικού Διδακτικής Επάρκειας της Τουρκικής,για τη διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας σε κέντρα ξένων γλωσσών, στο Τμήμα Τουρκικών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 (ΦΕΚ Β’3592/8-7-2022) και η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή σε αυτό.

Το Πρόγραμμααπευθύνεται στους πτυχιούχους:

  1. του Τμήματος Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, οι οποίοι είτε δεν έχουν παρακολουθήσει το ήδη λειτουργούν Πρόγραμμα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας του Τμήματος (ίσο με 30 μονάδες ECTS) είτε έχουν παρακολουθήσει μόνον μέρος αυτού,
  2. των Τμημάτων Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, συμπεριλαμβανομένων και των αποφοίτων του Τμήματος Βαλκανικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας το οποίο συγχωνεύτηκε με το Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, κατεύθυνσης Ανατολικών Σπουδών (Τουρκική), και
  3. του Τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρώ του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, κατεύθυνσης Τουρκικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Όσοι /όσες πτυχιούχοι των ανωτέρω Τμημάτων ενδιαφέρονται για την παρακολούθηση του προγράμματος, παρακαλούμε να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους συμπληρώνοντας την αναρτημένη αίτηση συμμετοχής και αποστέλλοντάς την στην ηλεκτρονική διεύθυνση : Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., συνυποβάλλοντας τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

Η ημερομηνία έναρξης υποβολής αιτήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος αρχίζει στις 15 Σεπτεμβρίου 2022 και λήγει στις 31 Οκτωβρίου 2022.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023

Στο Τμήμα Τουρκικών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Ε.Κ.Π.Α. λειτουργεί Πρόγραμμα Διδακτικής της Τουρκικής Γλώσσας, ίσο με 30 ECTS, με στόχο τη χορήγηση Πιστοποιητικού Διδακτικής Επάρκειας της Τουρκικής, για τη διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας σε κέντρα ξένων γλωσσών, σύμφωνα με το άρθρο 3 της υπό τα στοιχεία 61 Ι 7/Α5/324/ 08.02.2017 υπουργικής απόφασης.

Το Πρόγραμμα απευθύνεται στους πτυχιούχους:

  1. του Τμήματος Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, οι οποίοι, είτε δεν έχουν παρακολουθήσει το ήδη λειτουργούν Πρόγραμμα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας του Τμήματος (ίσο με 30 μονάδες ECTS), είτε έχουν παρακολουθήσει μόνον μέρος αυτού,
  2. των Τμημάτων Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, συμπεριλαμβανομένων και των αποφοίτων του Τμήματος Βαλκανικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, το οποίο συγχωνεύτηκε με το Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, κατεύθυνσης Ανατολικών Σπουδών (Τουρκική), και
  3. του Τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών, του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, κατεύθυνσης Τουρκικής Γλώσσας και Φιλολογίας. ΦΕΚ 3592/8-7-2022 τ.Β·

Το κόστος συμμετοχής στο Πρόγραμμα ανέρχεται σε 300 ευρώ.

Οσοι/όσες πτυχιούχοι των ανωτέρω Τμημάτων ενδιαφέρονται για την παρακολούθηση του προγράμματος, παρακαλούμε να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους συμπληρώνοντας την αναρτημένη αίτηση και αποστέλλοντάς την στην ηλεκτρονική διεύθυνση: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., συνυποβάλλοντας τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

Η ημερομηνία έναρξης υποβολής αιτήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος αρχίζει στις 15 Σεπτεμβρίου 2022 και λήγει στις 31 Οκτωβρίου 2022.

Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 3592/2022

Αριθμ.82538/Ν1
Έγκριση ανανέωσης Προγράμματος Διδακτικής της Τουρκικής Γλώσσας, ίσου με 30 ECTS, για χορήγηση Πιστοποιητικού Διδακτικής Επάρκειας στους πτυχιούχους του Τμήματος Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 και διεύρυνση των αποδεκτών αυτού.

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη:
1. Το άρθρο 70 του α.ν. 2545/1940 «Περί Ιδιωτικών Σχολείων - Φροντιστηρίων και Οικοτροφείων» (Α’ 287).
2. Την παρ. 3 του άρθρου 5 του ν. 4250/2014 (Α’ 74).
3. Την υποπαρ. Θ.12 της παρ. Θ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222).
4. Το άρθρο 15 του ν. 4452/2017 «Σύσταση οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α’ 17).
5. Την παρ. 2 του άρθρου 90 του ν. 4485/2017 (Α’ 114).
6. Το π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α’ 31).
7. Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119).
8. Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υπουργών» (Α’ 121).
9. Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123).
10. Το π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2).
11. Την υπό στοιχεία 168/Υ1/08.01.2021 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζωή Μακρή» (Β’ 33).
12. Την υπό στοιχεία 6117/Α5/13.01.2017 απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Καθορισμός κριτηρίων χορήγησης επάρκειας προσόντων για τη διδασκαλία ξένης γλώσσας σε κέντρα ξένων γλωσσών» (Β’ 324), (διόρθωση σφάλματος Β’ 562).
13. Το απόσπασμα πρακτικών της Συγκλήτου, της συνεδρίας της 7ης/07.04.2022 του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
14. Το απόσπασμα της υπ’ αρ. 30/19.05.2022 πράξης του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.)
15. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

Εγκρίνουμε την ανανέωση του Προγράμματος Διδακτικής Ξένων Γλωσσών του Τμήματος Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών, της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), διάρκειας 4 μηνών, (30) πιστωτικών μονάδων (ECTS), για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023, με στόχο τη χορήγηση Πιστοποιητικού Διδακτικής Επάρκειας στους πτυχιούχους του, οι οποίοι, είτε δεν έχουν παρακολουθήσει το ήδη λειτουργούν Πρόγραμμα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας του Τμήματος (ίσο με 30 μονάδες ECTS), είτε έχουν παρακολουθήσει μόνον μέρος αυτού, καθώς και σε πτυχιούχους του Τμήματος Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών της Σχολής Οικονομικών και Περιφερειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, συμπεριλαμβανομένων και των αποφοίτων του Τμήματος Βαλκανικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας το οποίο συγχωνεύτηκε με το Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (βάσει του π.δ. 88/2013 (Α’ 129) και σε πτυχιούχους του Τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του Δ.Π.Θ. για τη διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας σε κέντρα ξένων γλωσσών, σύμφωνα με το άρθρο 3 της υπό στοιχεία 6117/Α5/324/ 08.02.2017 υπουργικής απόφασης.

Για την εγγραφή και παρακολούθηση του Προγράμματος θα πρέπει να πληρούνται οι προϋποθέσεις που ορίζονται από το Πανεπιστήμιο, έτσι όπως αποτυπώνο νται στο εγκριθέν Πρόγραμμα. Το κόστος συμμετοχής στο Πρόγραμμα ανέρχεται σε τριακόσια (300) ευρώ. Την οικονομική διαχείριση του Προγράμματος έχει ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Το Πρόγραμμα διαρκεί τέσσερις (4) μήνες. Οι δύο πρώτες θεματικές ενότητες (Α’ και Β) έχουν διάρκεια 4 εβδομάδων η καθεμία, ενώ η τρίτη θεματική ενότητα (Γ) έχει διάρκεια 8 εβδομάδων. Μετά τον 1ο κύκλο (2021-2022), η έναρξη του 2ου κύκλου του Προγράμματος θα πραγματοποιηθεί το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023. Η ανακοίνωση για την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος, όπως επίσης και για την ημερομηνία έναρξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής σε αυτό, αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Τμήματος http://www.turkmas.uoa.gr/.

Μετά την ολοκλήρωση του Προγράμματος οι ενδιαφερόμενοι θα λάβουν «Πιστοποιητικό επιτυχούς ολοκλήρωσης του Προγράμματος Διδακτικής της Τουρκικής Γλώσσας για τη χορήγηση επάρκειας προσόντων για τη διδασκαλία της γλώσσας αυτής σε κέντρα ξένων γλωσσών, ίσο με 30 ECTS», το οποίο θα πρέπει να προσκομίσουν μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά του άρθρου 4 της υπό στοιχεία 6117/Α’/13.01.2017 υπουργικής απόφασης, όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 4 της υπό στοιχεία 77728/Ν1/11.05.2017 υπουργικής απόφασης, στο Τμήμα Δ’ της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Ιδιωτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, προκειμένου να αιτηθούν τη χορήγηση επάρκειας διδασκαλίας των ξένων γλωσσών σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών.

Το εγκριθέν Πρόγραμμα, έτσι όπως υπεβλήθη από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και παρατίθεται στο παράρτημα, αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της παρούσης.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για Χορήγηση Πιστοποιητικού Διδακτικής Επάρκειας των Αποφοίτων του Τμήματος Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, καθώς και Τμημάτων ΑΕΙ στα οποία διδάσκεται η Τουρκική.

Καθορισμός κριτηρίων χορήγησης επάρκειας προσόντων για τη διδασκαλία ξένης γλώσσας σε κέντρα ξένων γλωσσών.

Περί των αποφοίτων οι οποίοι δεν έχουν συμπληρώσει τα 30 ECTS του Προγράμματος Πιστοποίησης Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας με τη λήψη του πτυχίου τους:
ΦΕΚ αρ. Φύλλου 2008, 31.5.2019
ΦΕΚ αρ. Φύλλου 2008, 31.5.2019, Αριθμ. απόφ. 85011/Ν1 (2): Τροποποίηση της υπό στοιχεία 6117/Α5/13.01.2017 υπουργικής απόφασης «Καθορισμός κριτηρίων χορήγησης επάρκειας προσόντων για τη διδασκαλία ξένης γλώσσας σε κέντρα ξένων γλωσσών» (Β’ 324), διόρθωση σφάλματος στο ΦΕΚ (Β’ 562/2017). 3. Στην παρ. 1 του άρθρου 3 προστίθεται περ. ε’ ως εξής: «ε. των περ. β., γ. και δ. του άρθρου 2 οι οποίοι δεν έχουν συμπληρώσει τα 30 ECTS του Προγράμματος Πιστοποίησης Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας με τη λήψη του πτυχίου τους».

Δυνατότητα συμμετοχής:

Το Πρόγραμμα απευθύνεται:

  1. Σε πτυχιούχους του Τμήματος Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών, της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών οι οποίοι είτε δεν έχουν παρακολουθήσει το ήδη λειτουργούν Πρόγραμμα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας του Τμήματος (ίσο με 30 μονάδες ECTS)1 είτε έχουν παρακολουθήσει μόνον μέρος αυτού,
  2. σε πτυχιούχους του Τμήματος Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών της Σχολής Οικονομικών και Περιφερειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, συμπεριλαμβανομένων και των αποφοίτων του Τμήματος Βαλκανικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας το οποίο συγχωνεύτηκε με το Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (βάσει του π.δ. 88/2013 (Α’ 12) και
  3. σε πτυχιούχους του Τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του ΔΠΘ.

Διάρκεια:

Το Πρόγραμμα διαρκεί τέσσερις (4) μήνες. Οι δύο πρώτες θεματικές ενότητες (Α’ και Β) έχουν διάρκεια 4 εβδομάδων η καθεμία, ενώ η τρίτη θεματική ενότητα (Γ) έχει διάρκεια 8 εβδομάδων. Η έναρξη του 2ου κύκλου του Προγράμματος θα πραγματοποιηθεί το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023, ο δε 3ος κύκλος το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024. Η ανακοίνωση για την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος, όπως επίσης και για την ημερομηνία έναρξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής σε αυτό, αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Τμήματος http://www.turkmas.uoa.gr/.

Υποχρεώσεις των φοιτητών:

Τα μαθήματα που οδηγούν στη χορήγηση Πιστοποιητικού Διδακτικής της Τουρκικής είναι πέντε (5), αποτιμώμενα συνολικώς σε 30 μονάδες ECTS. Προκειμένου να χορηγηθεί Πιστοποιητικό Επιτυχούς Παρακολούθησης Προγράμματος Διδακτικής των Ξένων Γλωσσών απαιτείται η πλήρωση των εξής προϋποθέσεων:

Ο ενδιαφερόμενος/η ενδιαφερόμενη θα πρέπει υποχρεωτικά να έχει ανταποκριθεί επιτυχώς στις απαιτήσεις ενός
εκάστου μαθήματος, προκειμένου να λάβει το Πιστοποιητικό.

Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος/η ενδιαφερόμενη έχει παρακολουθήσει στο πλαίσιο των προπτυχιακών σπουδών του/της αντίστοιχο μάθημα, απαλλάσσεται από την εκ νέου παρακολούθηση και στο Πιστοποιητικό αναγράφεται το μάθημα και η βαθμολογία του εν λόγω μαθήματος/των εν λόγω μαθημάτων.

Για την απαλλαγή από την παρακολούθηση ενός ή περισσοτέρων μαθημάτων του παρόντος Προγράμματος αποφασίζει η Συντονιστική Επιτροπή του Προγράμματος, μετά από σχετική γραπτή αίτηση του ενδιαφερόμενου/της ενδιαφερόμενης.

Φύση και διάρθρωση του ΠΔΕΤ: Το Πρόγραμμα πραγματοποιείται με εξ αποστάσεως μικτό μοντέλο σύγχρονης και ασύγχρονης διδασκαλίας (blended learning), προσφέροντας έτσι στους εκπαιδευόμενους τη δυνατότητα να το παρακολουθήσουν, χωρίς να είναι υποχρεωτική η φυσική τους παρουσία σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο. Ειδικότερα το πρόγραμμα διαμορφώνεται ως εξής: 10% εξ αποστάσεως σύγχρονη διδασκαλία και 90% εξ αποστάσεως ασύγχρονη και περιλαμβάνει τρεις (3) θεματικές ενότητες: Α. Θέματα εκπαίδευσης και αγωγής, Β. Θέματα μάθησης και διδασκαλίας και Γ. Ειδική διδακτική - Πρακτική άσκηση. Κατωτέρω στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ: “Θεματικές ενότητες, Μαθήματα, Φόρτος εργασίας, Αναλυτική ποσόστωση αξιολόγησης και μονάδες ECTS του Προγράμματος” καθώς και Πίνακας 1 “Αναλυτικός προγραμματισμός διδασκαλίας/ύλης και ωρών ανά Θεματική Ενότητα και Επιμέρους Μαθήματα” και Πίνακας 2 “Προγραμματισμός διδασκαλίας ανά Θεματική Ενότητα” αναφέρονται όλες οι λεπτομέρειες του Προγράμματος.

Μεθοδολογία εκπαίδευσης:

Κάθε εβδομάδα οι εκπαιδευόμενοι καλούνται να μελετήσουν συγκεκριμένη ύλη η οποία συνίσταται σε μια σειρά δραστηριοτήτων που ποικίλλουν ανάλογα με τη διδακτική ενότητα. Η ύλη κάθε ενότητας αναρτάται σε διαδικτυακή πλατφόρμα. Το εκπαιδευτικό υλικό μπορεί να περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, δημοσιευμένα άρθρα και άλλη σχετική βιβλιογραφία, παρουσιάσεις εμπλουτισμένες με παραδείγματα, υποδειγματικές ασκήσεις και δραστηριότητες, διαδικτυακές πηγές με χρήσιμο εκπαιδευτικό υλικό, βιντεοπαρουσιάσεις και μαγνητοσκοπημένες διαλέξεις.

Το εκπαιδευτικό υλικό είναι έτσι διαμορφωμένο, ώστε να διευκολύνει και να καθοδηγεί τους εκπαιδευόμενους στη μελέτη τους και να προάγει την αλληλεπίδραση των εκπαιδευομένων με αυτό. Κάθε μάθημα θα αξιολογείται με ενδιάμεση (εβδομαδιαία) γραπτή εξέταση ή ανάθεση γραπτών εργασιών ή/και μικροδιδασκαλίες (Η ποσόστωση της αξιολόγησης περιγράφεται αναλυτικά κατωτέρω στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ). Ο τελικός βαθμός της θεματικής ενότητας προκύπτει από τη βαθμολογία στις εργασίες που εκπονούνται κατά τη διάρκεια του προγράμματος, με βάση την περιγραφόμενη αναλυτική ποσόστωση.

Έμφαση δίνεται στη Γ’ ενότητα, η οποία αφορά την Ειδική Διδακτική και την Πρακτική Άσκηση, για την οποία απαιτείται διπλάσιος φόρτος εργασίας (ώρες) από ό,τι ισχύει στις άλλες δύο θεματικές ενότητες. Ως εκ τούτου, οι μονάδες ΕCTS της Γ’ ενότητας είναι διπλάσιες συγκριτικά με αυτές των άλλων δύο θεματικών ενοτήτων.

Απονεμόμενος Τίτλος:

Μετά την ολοκλήρωση του Προγράμματος οι ενδιαφερόμενοι θα λάβουν «Πιστοποιητικό επιτυχούς ολοκλήρωσης του Προγράμματος Διδακτικής της Τουρκικής Γλώσσας για τη χορήγηση επάρκειας προσόντων για τη διδασκαλία της γλώσσας αυτής σε κέντρα ξένων γλωσσών, ίσο με 30 ECTS».

Κόστος συμμετοχής:

Το κόστος συμμετοχής προτείνεται να ανέρχεται στο ποσό των 300 ευρώ. Την οικονομική διαχείριση του Προγράμματος έχει ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) του ΕΚΠΑ.

Διδάσκοντες/Διδάσκουσες:

Μέλη ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΕΠ, Διδάσκοντες - Διδάσκουσες και Συνεργάτες του Τμήματος Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, των οποίων το εν γένει επιστημονικό, συγγραφικό ή/και διδακτικό έργο έχει συνάφεια με το επιστημονικό πεδίο του εν λόγω Προγράμματος.

Στο κάτωθι ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ αναφέρονται οι λεπτομέρειες του Προγράμματος καθώς και ενός εκάστου μαθήματος.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Θεματικές ενότητες, Μαθήματα, Φόρτος εργασίας, Αναλυτική ποσόστωση αξιολόγησης και μονάδες ECTS του Προγράμματος

Το Πρόγραμμα αποτελείται από τρεις (3) θεματικές ενότητες. Το πρόγραμμα αποτιμάται σε 30 μονάδες ECTS οι οποίες κατανέμονται ως εξής:

Α. ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗΣ.

Η συγκεκριμένη ενότητα περιλαμβάνει δύο (2) διακριτά μαθήματα: 150 ώρες/6 μονάδες ΕCTS (Ποσόστωση αξιολόγησης 15%: 7,5% + 7,5%)

Α1. Εφαρμοσμένη Σχολική Ψυχολογία: 75 ώρες/3 μονάδες ΕCTS

Α2. Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης: 75 ώρες/3 μονάδες ΕCTS

Η επιτυχής ανταπόκριση στις απαιτήσεις των δύο ανωτέρω μαθημάτων είναι υποχρεωτική.

Β. ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ:

Η συγκεκριμένη ενότητα περιλαμβάνει δύο (2) διακριτά μαθήματα: 200 ώρες/8 μονάδες ΕCTS (25%: 12,5% + 12,5%)

Β.1 Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία με έμφαση στη διδακτική των Ξένων Γλωσσών-Διδακτική της Τουρκικής: 100 ώρες/4 μονάδες ΕCTS (12, 5%)

Β.2. Αντιπαραβολική ανάλυση της τουρκικής και της ελληνικής γλώσσας με στόχο τη διδακτική της Τουρκικής: 100 ώρες/4 μονάδες ΕCTS

Η επιτυχής ανταπόκριση στις απαιτήσεις των δύο ανωτέρω μαθημάτων είναι υποχρεωτική.

Γ. ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ - ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ.

Η συγκεκριμένη ενότητα αφορά ένα (1) διακριτό μάθημα το οποίο διαρθρώνεται σε πέντε (5) αλληλεξαρτώμενες και διακριτές επιμέρους ενότητες: 400 ώρες/16 μονάδες ΕCTS (60%: 15% + 7,5% + 15% + 15% + 7,5%)

Γ.α. Ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης/παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου 100 ώρες/4 μονάδες ΕCTS

Γ.β. Διδασκαλία λεξιλογίου και γραμματικής 50 ώρες/2 μονάδες ΕCTS

Γ.γ. Αξιολόγηση και πιστοποίηση γλωσσομάθειας 100 ώρες/4 μονάδες ΕCTS

Γ.δ. Σχεδιασμός και αξιολόγηση γλωσσικού μαθήματος 100 ώρες/4 μονάδες ΕCTS

Γ.ε. Μικροδιδασκαλίες 50 ώρες/2 μονάδες ΕCTS

Πίνακας 1
Αναλυτικός προγραμματισμός διδασκαλίας/ύλης και ωρών ανά Θεματική Ενότητα και Επιμέρους Μαθήματα

α/α ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ -
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΣΚΟΠΟΣ / ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑ
(σε ώρες)
  Α. ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗΣ Απώτερη στόχευση είναι οι εκπαιδευόμενοι/-ες, μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διεργασίας να είναι σε θέση.    
1 Α.1. ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
3 ECTS

- Αποσαφήνιση βασικών εννοιών Διαπροσωπικής επικοινωνίας και της ψυχοπαιδαγωγικής διεργασίας της μάθησης.

- Αποσαφήνιση ζητημάτων της εκπαιδευτικής πράξης και της διεργασίας ανάπτυξης ομαδοσυνεργατικού πνεύματος.

- Δεξιότητες διαχείρισης της τάξης και διεργασιών εγκαθίδρυσης παρωθητικού ψυχοπαιδαγωγικού κλίματος.

- Κατανόηση εννοιών Ι ορισμών της ψυχοεκπαίδευσης.

- Προαγωγή της αλληλεπίδρασης με τους μαθητές τους και διαμόρφωση ενός ευνοϊκού για τη μάθηση περιβάλλοντος.

- Να γνωρίσουν και να εξοικειωθούν με θέματα που άπτονται της επιστήμης της εφαρμοσμένης σχολικής ψυχολογίας.

- Να ασχοληθούν ερευνητικά και αξιολογικά Ι κριτικά με θέματα διαχείρισης των ψυχοπαιδαγωγικών σχέσεων, καθώς επίσης και με θέματα διαχείρισης της ομάδας εντός του πλαισίου της σχολικής τάξης.

- Να ασχοληθούν με θέματα ενδοομαδικών σχέσεων, bullying, διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων και θέματα επικοινωνίας.

- Να αποκτήσουν επαρκή θεωρητική σκευή για τη διαχείριση της σχολικής τάξης και, μάλιστα, στο πλαίσιο των αναγκών της πολυπολιτισμικότητας, η οποία διακρίνει την ελληνική κοινωνία και εκπαίδευση -ασκούμενοι με μελέτες περίπτωσης για θέματα σχετικά με την αξιολόγηση Ι αντιμετώπιση προβλημάτων μεταξύ των προσώπων τής ψυχοπαιδαγωγικής σχέσης.

- Να ευαισθητοποιηθούν σε ζητήματα διαχείρισης της ετερότητας.

- Να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες για τη διαμόρφωση εκπαιδευτικών / διδακτικών πρακτικών, που είναι απαραίτητες στην εκπαίδευση μαθητών σε περιβάλλον πολυπολιτισμικών κοινωνιών.

75 συνολικά:
67 ώρες ασύγχρονη εξ απόσταση εκπαίδευση και 8 ώρες σύγχρονη εξ αποστάσεως
2 Α.2. ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
3 ECTS

- Να εξοικειώσει τους εκπαιδευόμενους/-ες με τη θεωρία, την έρευνα και τις εκπαιδευτικές εφαρμογές στο πεδίο της διδασκαλίας και της μάθησης.

- Να κατανοήσουν οι εκπαιδευόμενοι Ι -ες τις διαφορές σε επίπεδο θεωρίας, αλλά και εκπαιδευτικών εφαρμογών, μεταξύ των συμπεριφορικών, γνωστικών και κοινωνικογνωστικών προσεγγίσεων για τη μάθηση.

- Να βοηθήσει τους εκπαιδευόμενους Ι -ες να συνδέσουν τη θεωρία και την έρευνα με την εκπαιδευτική πράξη, έτσι ώστε να είναι σε θέση να εφαρμόζουν καινοτόμες διδακτικές πρακτικές μέσα στην τάξη.

- Με αφετηρία τη μελέτη των επιμέρους αρχών των σύγχρονων θεωριών μάθησης οι εκπαιδευόμενοι/ες θα μπορέσουν προσπελάσουν ευχερέστερα την όλη διεργασία της μάθησης και την πρόσληψη γνώσεων που μπορούν να εφαρμοστούν σε ποικίλους τομείς της επαγγελματικής δραστηριότητας.

- Κάποιες από τις θεωρίες και επιλεγμένες ερευνητικές μελέτες θα βοηθήσουν τους εκπαιδευόμενους Ι -ες να κατανοήσουν εις βάθος τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζονται οι εκάστοτε διδασκόμενοι, έτσι ώστε να ενταχθούν καλύτερα στο σχολικό και το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.

- Θα μπορέσει να ενδυναμωθεί το έργο του εκπαιδευτικού και βοηθηθεί ώστε να κατανοήσει πώς οι μαθητές μαθαίνουν με αποτελεσματικότερο τρόπο.

75 συνολικά:
68 ώρες ασύγχρονη εξ απόσταση εκπαίδευση και 7 ώρες σύγχρονη εξ αποστάσεως
  Β. ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Απώτερη στόχευση είναι οι εκπαιδευόμενοι/-ες, μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διεργασίας να είναι σε θέση να επιτύχουν ευχερέστερα την πρόσληψη της γνώσης και να εμβαθύνουν στην κατανόησή της/των/του:    
3 Β.1. ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ
ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ
ΓΛΩΣΣΩΝ -
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ
4 ECTS

- Σύνδεσης Θεωρίας της γλωσσικής εκμάθησης και γλωσσικής διδασκαλίας

- Μεθοδολογικών προσεγγίσεων της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας

- Ανάλυσης Ι ερμηνείας ορολογίας της Εκμάθησης και Διδακτικής της ξένης γλώσσας.

- Χρήσης της μεταφραστικής διαδικασίας ως μέσου εμπλουτισμού της εκμάθησης της ξένης γλώσσας

- Ενσωμάτωσης του Κ.Ε.Π.Α. στη διδασκαλία και την αξιολόγηση της ξένης γλώσσας

- Πρότασης / σχεδιασμού των σχετικών διδακτικών προσεγγίσεων.

- Σχεδιασμού και Αξιολόγησης του Διδακτικού Υλικού

- Να αναπτύξουν κριτική σκέψη σχετικά με την εκπαιδευτική διαδικασία και ειδικότερα σχετικά με τη διδασκαλία (και την εκμάθηση) της Τουρκικής ως ξένης γλώσσας.

- Να αξιοποιήσουν τη γνώση της γραμματικής δομής και των μηχανισμών μάθησης στη διδασκαλία της γραμματικής.

- Να εξοικειωθούν με την έννοια της Μεσογλώσσας ή Διαγλώσσας, τη συσχέτιση ανάμεσα στη διδασκαλία τής γραμματικής και την αναπτυξιακή πορεία της Διαγλώσσας.

- Να εξοικειωθούν με την αξιοποίηση της Μετάφρασης ως μέσου διδασκαλίας της ξένης γλώσσας.

- Να γνωρίζουν τους στόχους του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τη διδασκαλία, εκμάθηση και αξιολόγηση των γλωσσών και να είναι σε θέση να εφαρμόσουν το Κ.Ε.Π.Α. στην καλλιέργεια των επιμέρους γλωσσικών τομέων / γλωσσικών δεξιοτήτων και στην ανάπτυξη σχεδιασμού και οργάνωσης του γλωσσικού μαθήματος.

100 συνολικά:
90 ώρες ασύγχρονη εξ απόσταση εκπαίδευση και 10 ώρες σύγχρονη εξ αποστάσεως
4 Β.2. ΑΝΤΙΠΑΡΑΒΟΛΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ
4 ECTS

- Γνώση / κατανόηση και διάκριση βασικών εννοιών αντιπαραβολικής γλωσσολογίας και ανάλυσης λαθών

- Γνώση / κατανόηση της σύγχρονης περιγραφής της Τουρκικής και της αντίστοιχης ορολογίας προς εφαρμογή αυτής στη Διδακτική της γλώσσας

-Ανάλυση Ι ερμηνεία του λάθους και αξιοποίηση αυτού κατά τη διδασκαλία της Τουρκικής

-Πρόταση / σχεδιασμός σχετικών διδακτικών προσεγγίσεων

- Να αναπτύξουν κριτική σκέψη σχετικά με την Αντιπαραβολική Ανάλυση και τη μεθοδολογία αυτής, καθώς και με την Ανάλυση Λαθών και την εφαρμογή της στη διδασκαλία της Τουρκικής.

- Να γνωρίσουν τη γλωσσολογική ανάλυση και σύγκριση των δομικών συστημάτων Ελληνικής και Τουρκικής (σε φωνολογικό, μορφολογικό και συντακτικό και λεξιλογικό επίπεδο), ώστε να την χρησιμοποιήσουν κατά τη διδασκαλία αυτής.

- Να εξοικειωθούν με τη σύγχρονη γλωσσολογική περιγραφή των δομικών σχημάτων της Τουρκικής αλλά και τη χρήση γενικών γλωσσολογικών όρων, προκειμένου να περιγραφούν και να διδαχθούν οι επιμέρους δομές της Τουρκικής.

- Να εξοικειωθούν με την έννοια του λάθους, την ερμηνεία και την αξιοποίησή του στη διδασκαλία ξένης ι δεύτερης γλώσσας.

- Να εξοικειωθούν με την έννοια της Μεταφοράς στη γλώσσα και τον ρόλο της Ανάλυσης Λαθών στη διδασκαλία και εκμάθηση της ξένης ή ι και δεύτερης
γλώσσας.

100 συνολικά:
90 ώρες ασύγχρονη εξ απόσταση εκπαίδευση και 10 ώρες σύγχρονη εξ αποστάσεως)
  Γ. ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ - ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
16 ECTS
Μετά την ολοκλήρωση της θεματικής ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση επιτύχουν ευχερέστερα τη(ν):   400 συνολικά: 360 ώρες ασύγχρονη εξ απόσταση εκπαίδευση και 40 ώρες σύγχρονη εξ αποστάσεως
5 Γ.α.
Ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης/παρα γωγής προφορικού και γραπτού λόγου
4 ECTS

- Αποσαφήνιση των βασικών αρχών της επικοινωνιακής πράξης και διάκριση μεταξύ «ικανότητας» και «δεξιότητας» από τη σκοπιά της εκμάθησης της ξένης γλώσσας.

- Γνωριμία με το θεωρητικό πλαίσιο και τις πρακτικές ανάπτυξης γλωσσικών δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής λόγου.

- Αποσαφήνιση των εννοιών της κατανόησης και παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου.

- Ανάδειξη παραδειγμάτων κατάλληλων να υποστηρίξουν τον μανθάνοντα την ξένη γλώσσα στη διαδικασία κατάκτησης των σχετικών δεξιοτήτων.

- Διερεύνηση των εννοιών της συγκλίνουσας και αποκλίνουσας παραγωγής λόγου.

- Εφαρμογή των δεικτών επικοινωνιακής επάρκειας, κατανόησης και παραγωγής λόγου για κάθε επίπεδο γλωσσομάθειας του ΚΕΠΑΓ και δημιουργία σχετικών μαθησιακών δραστηριοτήτων.

- Να αναγνωρίζουν τις αρχές της επικοινωνιακής πράξης.

- Να διακρίνουν μεταξύ «ικανότητας» και «δεξιότητας»

- Να αναγνωρίζουν τις τεχνικές μάθησης που σχετίζονται με τις δεξιότητες κατανόησης και παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου.

- Να εφαρμόζουν τις κατάλληλες σε κάθε περίσταση πρακτικές ανάπτυξης γλωσσικών δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής λόγου.

- Να διακρίνουν μεταξύ συγκλίνουσας και αποκλίνουσας παραγωγής λόγου.

- Να περιγράφουν και να εφαρμόζουν τους δείκτες επικοινωνιακής επάρκειας παραγωγής λόγου σε όλα τα επίπεδα γλωσσομάθειας του ΚΕΠΑΓ.

- Να παράγουν μαθησιακές δραστηριότητες κατανόησης και παραγωγής λόγου σε κάθε επίπεδο γλωσσομάθειας του ΚΕΠΑΓ.

100 συνολικά:
90 ώρες ασύγχρονη εξ απόσταση εκπαίδευση και 10 ώρες σύγχρονη εξ αποστάσεως
  Γ.β.
Διδασκαλία λεξιλογίου και γραμματικής
2 ECTS

- Εισαγωγή των εκπαιδευομένων στη θεωρία και πράξη της διδασκαλίας λεξιλογίου και γραμματικής στο πλαίσιο της διδασκαλίας και εκμάθησης ξένων γλωσσών.

- Γνωριμία με τις διάφορες θεωρητικές προσεγγίσεις διδασκαλίας ξένων γλωσσών και αποσαφήνιση της θέσης του λεξιλογίου και της γραμματικής σε αυτές.

- Να αναγνωρίζουν τις πλέον προσφιλείς προσεγγίσεις για τη διδασκαλία του λεξιλογίου και της γραμματικής.

- Να συνδέουν τις παραπάνω προσεγγίσεις με το αντίστοιχο θεωρητικό πλαίσιο.

- Να δημιουργούν μαθησιακές δραστηριότητες για την κατάκτηση του λεξιλογίου και της γραμματικής σε κάθε επίπεδο γλωσσομάθειας του ΚΕΠΑΓ.

50 συνολικά:
45 ώρες ασύγχρονη εξ απόσταση εκπαίδευση και 5 ώρες σύγχρονη εξ αποστάσεως
  Γ.γ.
Αξιολόγηση και πιστοποίηση γλωσσομάθειας
4 ECTS

- Εξοικείωση με τα είδη, τη μεθοδολογία, τα εργαλεία και την τυπολογία των δοκιμασιών για την αξιολόγηση γνώσεων και ικανοτήτων Ι δεξιοτήτων που αποκτά / αναπτύσσει ο μανθάνων στο πλαίσιο της διδασκαλίας / εκμάθησης της ξένης γλώσσας.

- Κατανόηση των προβλημάτων αξιολόγησης και των τρόπων αντιμετώπισής τους.

- Γνωριμία των εκπαιδευομένων με το θεωρητικό πλαίσιο της πιστοποίησης γλωσσομάθειας και τις πτυχές της πρακτικής εφαρμογής του.

- Εισαγωγή στο θεωρητικό πλαίσιο της δοκιμασιολογίας και στο πλαίσιο πιστοποίησης γλωσσομάθειας βάσει συγκεκριμένων δεικτών εγκυρότητας.

- Εξοικείωση με παραδείγματα του σταθμισμένου συστήματος πιστοποίησης γλωσσομάθειας ΚΠΓ καθώς και με τη στοχοθεσία των εξετάσεων πιστοποίησης γλωσσομάθειας και την τυπολογία των δοκιμασιών

- Να αναγνωρίζουν τα είδη, τις τεχνικές, τα εργαλεία και τους τύπους δοκιμασιών για την αξιολόγηση γνώσεων και ικανοτήτων / δεξιοτήτων που αποκτά ο μανθάνων την ξένη γλώσσα.

- Να διακρίνουν τα προβλήματα αξιολόγησης και να εφαρμόζουν τρόπους επιτυχούς διαχείρισής τους.

- Να συνδέουν το θεωρητικό πλαίσιο της πιστοποίησης γλωσσομάθειας με βασικές πτυχές της πρακτικής εφαρμογής του.

- Να διακρίνουν τους δείκτες εγκυρότητας των δοκιμασιών.

- Να περιγράφουν αδρομερώς το πλαίσιο του σταθμισμένου συστήματος πιστοποίησης γλωσσομάθειας ΚΠΓ.

- Να αναγνωρίζουν τη στοχοθεσία των εξετάσεων του ΚΠΓ και την τυπολογία των δοκιμασιών.

100 συνολικά:
90 ώρες ασύγχρονη εξ απόσταση εκπαίδευση και 10 ώρες σύγχρονη εξ αποστάσεως
  Γ.δ.
Σχεδιασμός και αξιολόγηση γλωσσικού μαθήματος
4 ECTS

- Γνωριμία των εκπαιδευομένων με τα κύρια στοιχεία και τα βασικά βήματα που αφορούν το σχεδιασμό του μαθήματος.

- Εξοικείωσή τους με το σχεδιασμό, τη διαμόρφωση και το περιεχόμενο ενός σχεδίου μαθήματος.

- Διεύρυνση της επίγνωσης των εκπαιδευομένων αναφορικά με τις διδακτικές πρακτικές και απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων για συζήτηση, ανάλυση και αξιολόγηση των δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται στην ξενόγλωσση τάξη.

- Να αναγνωρίζουν και να εφαρμόζουν στην πράξη τα βασικά βήματα που προϋποθέτει ο επιτυχής σχεδιασμός του γλωσσικού μαθήματος.

- Να συνθέτουν ένα σχέδιο μαθήματος, να σχεδιάζουν και να διαμορφώνουν το περιεχόμενό του.

- Να αναλύουν και να αξιολογούν τις δραστηριότητες που υλοποιούνται στην ξενόγλωσση τάξη, έχοντας επίγνωση των διδακτικών πρακτικών.

100 συνολικά:
90 ώρες ασύγχρονη εξ απόσταση εκπαίδευση και 10 ώρες σύγχρονη εξ αποστάσεως
  Γ.Ε.
Μικροδιδασκαλίες
2 ECTS
Βασικός σκοπός της μικροδιδασκαλίας είναι να συνδυαστεί η θεωρία με την πράξη και να ασκηθούν οι συμμετέχοντες στην εφαρμογή συγκεκριμένων παιδαγωγικών και διδακτικών δεξιοτήτων: στην προετοιμασία του μαθήματος (προγραμματισμό της διδασκαλίας σε μικροεπίπεδο), στην έναρξη και τη λήξη της διδασκαλίας, στην επιλογή και στη διατύπωση των στόχων διδασκαλίας / μάθησης, στη μη λεκτική συμπεριφορά, στη χρήση διαφόρων μέσων
διδασκαλίας (παραδοσιακών και σύγχρονων), στην εφαρμογή μορφών και τεχνικών διδασκαλίας / μάθησης, καθώς και στην απόκτηση αυτοπεποίθησης κατά τη διδασκαλία.
Στο πλαίσιο της τελικής αξιολόγησης των εκπαιδευομένων στην παρούσα Θεματική Ενότητα ζητείται από αυτούς να αναπτύξουν ένα σχέδιο μαθήματος και δεδομένου ότι η Τουρκική δεν διδάσκεται στη δημόσια εκπαίδευση- να το υλοποιήσουν στους πρωτοετείς φοιτητές του Τμήματος, στο πλαίσιο των μαθημάτων διδασκαλίας και εκμάθησης τουρκικής γλώσσας του Τμήματος Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών. Η διδασκαλία υλοποιείται από τον φοιτητή/τη φοιτήτρια, εποπτεύεται και αξιολογείται από τον διδάσκοντα της Θ.Ε., βάσει περιγραφητών αξιολόγησης του Ευρωπαϊκού Φακέλου για Εκπαιδευόμενους Καθηγητές Ξένων Γλωσσών. 50 συνολικά:
45 ώρες ασύγχρονη εξ απόσταση εκπαίδευση και 5 ώρες σύγχρονη εξ αποστάσεως

ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ: 750
Για τη χορήγηση επάρκειας προσόντων για τη διδασκαλία της Τούρκικης Γλώσσας ως ξένης προτείνεται η παρακολούθηση
των ανωτέρω μαθημάτων σε πρόγραμμα διαρκείας 750 ωρών, το οποίο θα υλοποιείται σε ένα ακαδημαϊκό εξάμηνο.

Πίνακας 2
Προγραμματισμός διδασκαλίας ανά Θεματική Ενότητα

Α. ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗΣ Β. ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Γ. ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ - ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ  
(1ος μήνας) (2ος μήνας) (3ος μήνας) (4ος μήνας)

[150 συνολικά:
135 ώρες ασύγχρονη εξ απόσταση εκπαίδευση και 15 ώρες σύγχρονη εξ αποστάσεως/6 ECTS]

Α1 .Εφαρμοσμένη Σχολική Ψυχολογία

Α2. Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης

[200 συνολικά:
180 ώρες ασύγχρονη από απόσταση εκπαίδευση και 20 ώρες σύγχρονη εξ αποστάσεως/8 ECTS]

Β.1. Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία με έμφαση στη διδακτική των Ξένων Γλωσσών: Διδακτική της Τουρκικής

Β.2. Αντιπαραβολική ανάλυση της τουρκικής και της ελληνικής γλώσσας με στόχο τη διδακτική της Τουρκικής

[200 συνολικά:
180 ώρες ασύγχρονη από απόσταση εκπαίδευση και 20 ώρες σύγχρονη εξ αποστάσεως/ 10 ECTS]

Γ.α. Ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης/παρα γωγής προφορικού και γραπτού λόγου 100 ώρες / 4 ECTS

Γ.β. Διδασκαλία λεξιλογίου και γραμματικής 50 ώρες / 2 ECTS

Γ.γ. Αξιολόγηση και πιστοποίηση γλωσσομάθειας 100 ώρες / 4 ECTS

[200 συνολικά:
180 ώρες ασύγχρονη από απόσταση εκπαίδευση και 20 ώρες σύγχρονη εξ αποστάσεως/6 ECTS]

Γ.δ. Σχεδιασμός και αξιολόγηση γλωσσικού μαθήματος 100 ώρες / 4 ECTS

Γ.ε. Μικροδιδασκαλίες 50 ώρες / 2 ECTS

Εγκρίνεται η αναδιαμορφωμένη ανανέωση του Προγράμματος για τη Χορήγηση Πιστοποιητικού Διδακτικής Επάρκειας της Τουρκικής Γλώσσας, ίσου με 30 ECTS, των αποφοίτων του Τμήματος Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, η οποία θα ισχύσει για τα ακαδημαϊκά έτη 2022-2023 και 2023-2024.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μαρούσι, 5 Ιουλίου 2022

Η Υφυπουργός
ΖΩΗ ΜΑΚΡΗ

Σχετικά Άρθρα